Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin tähän selkeän vastauksen naisilta jotta voin päättää elämäni suunnan

Vierailija
06.06.2020 |

Olen kokematon mies. Olen täyttänyt 40 vuotta. Vieläkö unelmoin parisuhteesta ja yritän sen saavuttaa, vai keskitynkö vain muihin juttuihin?

Kiitos.

Kommentit (223)

Vierailija
41/223 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain voi olla joku sinua varten. Sitä ei kukaan tiedä - ei edes mammat täällä. Mutta muista: älä anna epätoivon vallata mieltäsi. Ole iloinen, kohtelias ja rehti. Älä tavoittele kuuta taivaalta, mutta älä myöskään tyydy sellaiseen ihmiseen jota et oikeasti rakasta. Ole avoin.

Tsemppiä.

Yritän olla paras mahdollinen ihminen muita kohtaan. En voisi olla muuten. En halua siitä kiitosta. Oletan että niin toimivat kaikki ja siksi minäkin. Silti olen itsekäs. Haluaisin itselleni myös onnea. Ja rakkautta.

ap

Tuo asenne on hyvä, mutta sillä särkee herkästi sydämensä. Mä ainakaan en koskemattomana naisena edes uskaltaudu suhteeseen tässä nykymaailmassa, jossa ihmissuhteita ei oteta niin toisissaan.

Millä noista särjen sydämeni?

ap

Olettamalla että kaikki haluavat olla parhaita mahdollisia ihmisiä muita kohtaan.

Ei saa olla naiivi. Ymmärrän sen. En vain haluaisi olla kyyninen.

Haluan uskoa ihmisistä parasta, mutta ehkä se johtuu kokemattomuudestani?

ap

Sepä se. Jos kaksi ihmistä, jolla on tuo asenne kohtaa, niin onhan se vuosisadan rakkaustarinan mahdollisuus.

Itse vain tunsin deittailumaailmassa itseni naiiviksi idiootiksi tuolla asenteella. Sain siitä palautettakin, että olen "hämmentävän viaton ".

Itse olen siis luovuttanut. Ei ole tämän maailman suhteet minua varten. Mutta ehkä sinulle käy toisin!

Hämmentävän viaton oli siis moite?

ap

No ei ehkä moite, mutta osoitti mun erilaisuuteni suhteessa siihen toiseen. Ja mulle sen, että tuskin löydän ketään, joka on tässä asiassa samalla aaltopituudella kanssani.

Ota tuo hyvänä asiana. Ehkä ette olleet hänen kanssaan yhteensopivia, mutta jollekin tuo kuvaus on vain hyvä.

ap

Vierailija
42/223 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä VAAN keskity parisuhteeseen. Kukaan itseään kunnioittava nainen ei sellaista automaattisesti halua.

Älä keskity juttuihin - et saavuta mitään. Keskity JUTTUUN. Sen jälkeen on varaa keskittyä juttuihin, ja nainen löytää sinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/223 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tuota ikää ja että onko se toivoton, mutta ei minusta. Nelikymppisenä monet eroaa ja eron jälkeen sitä tietää itsestään enemmän kuin parikymppisenä. Uskon että aika moni etsii nelikymppisenä ihmistä tarkemmalla seulalla. Kuka tahansa kivan näköinen ei kelpaa. Se voi olla myös vahvuutesi. Vaikutat paljon pohdiskelevammalta kuin monet miehet. Naiset jotka ei nuorempana kiinnostuneet sinusta, voivat lisääntyneen elämänkokemuksen myötä nähdä sinussa mielenkiintoisia puolia joita eivät nuorena nähneet. Minusta nelikymppisenä on paremmat mahdollisuudet löytää joku jonka kanssa oikeasti henkisesti sopii yhteen.

Vierailija
44/223 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö pysty 40:nä päättämään asioita ihan itse? Tuossa se sinun ongelmasi onkin.

Pystyn tietenkin. Parisuhteessa on kuitenkin kaksi ihmistä ja sitä on hankala tavoitella, jos suurin osa naisista ei sitä kaltaiseni kanssa halua. Siksi kysyn.

ap

Kaksi ihmistä mutta silti sinulle merkitsee sen toisen mielipidettä enemmän mitä suurin osa naisista ajattelee. Joo ole yksin niin kaikille parempi.

Ei. Mulle merkitsee mitä yksi ajattelee minusta. Mutta jos teen päätöksiä niin silloin kysyn mielipidettä isommalta joukolta, koska silloin tilasto pitää paremmin paikkaansa.

ap

Mitä minun, sinua yli 10 vuotta nuoremman naisen mielipide merkitsee?

Suurelta joukolta kysyminen vääristää vastausta.

Etsi se kenen mielipide merkitsee ja kysy häneltä. Ja päätökset tee sen mukaan mikä saa sinun elämäsi tuntumaan sinusta hyvältä. Jos unelmointi alkaa tuottaa tuskaa niin luovu siitä ja keskity muuhun. Jos taas se antaa sinulle voimaa yrittää niin jatka.

Vierailija
45/223 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko koskaan analysoinut tarkemmin mistä kokemattomuutesi johtuu? Kerroit viehättyneesi useistakin naisista; mitä sitten tapahtui?

Vierailija
46/223 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä VAAN keskity parisuhteeseen. Kukaan itseään kunnioittava nainen ei sellaista automaattisesti halua.

Älä keskity juttuihin - et saavuta mitään. Keskity JUTTUUN. Sen jälkeen on varaa keskittyä juttuihin, ja nainen löytää sinut.

En ole koskaan keskittynyt tuohon. En ole koskaan keskittynyt ns. naisten jahtaamiseen. Mihin se on kohdallani johtanut? Jos on 40 v ja kokematon niin silloin mielestäni pitää yrittää enemmän kuin vain antaa ajan kulua ja toivoa. Ei kukaan tule mua hakemaan. Voin onnistua vain, jos yritän kaikella voimallani.

Mä en tiedä mikä on juttu. Ehkä siksi olen tässä tilanteessa?

ap

Vierailija
47/223 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin tuota ikää ja että onko se toivoton, mutta ei minusta. Nelikymppisenä monet eroaa ja eron jälkeen sitä tietää itsestään enemmän kuin parikymppisenä. Uskon että aika moni etsii nelikymppisenä ihmistä tarkemmalla seulalla. Kuka tahansa kivan näköinen ei kelpaa. Se voi olla myös vahvuutesi. Vaikutat paljon pohdiskelevammalta kuin monet miehet. Naiset jotka ei nuorempana kiinnostuneet sinusta, voivat lisääntyneen elämänkokemuksen myötä nähdä sinussa mielenkiintoisia puolia joita eivät nuorena nähneet. Minusta nelikymppisenä on paremmat mahdollisuudet löytää joku jonka kanssa oikeasti henkisesti sopii yhteen.

Tapasin Tinderissä erään vanhan ihastukseni. Alkuhuuman jälkeen hän ei ollut enää kiinnostunut.

ap

Vierailija
48/223 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 37v ja kävin tänään treffeillä. Itse tykkäsin kovasti mutta kun kysyin tavataanko uudelleen hän sanoi että pitää sulatella näitä treffejä ensin. Eli hän ei tykännyt mutta ei halunnut sanoa suoraan.

Poistin kaikki deittisovellukset kotona ja mietin miksi ylireagoin siihen että torjuttiin? Kai se vaan oli jotenkin hassua ajatella että en ehkä olisi elämäni loppuun asti yksin. Mietin miksi tunnen että se on jotenkin epäreilua että tulen elämään yksin? Miksi pettyä kun pieni lapsi ja sääliä itseään... En osaa olla sellainen josta muut tykkää. Ne kenen kanssa olen seurustellut tai ollut parisuhteessa ovat olleet minun kanssa sen ajan että löydetään parempi. Itse en siihen kategoriaan koskaan pääse, olen viallinen jollain tavalla ja en ole keksinyt millä tavalla korjaan vikani.

Noh. Eiköhän nämä jutut ala olla jo aika nähty. Lapset on tehty ja nyt voi sitten vaikka rakentaa uraa.

Vierailija
49/223 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain voi olla joku sinua varten. Sitä ei kukaan tiedä - ei edes mammat täällä. Mutta muista: älä anna epätoivon vallata mieltäsi. Ole iloinen, kohtelias ja rehti. Älä tavoittele kuuta taivaalta, mutta älä myöskään tyydy sellaiseen ihmiseen jota et oikeasti rakasta. Ole avoin.

Tsemppiä.

Yritän olla paras mahdollinen ihminen muita kohtaan. En voisi olla muuten. En halua siitä kiitosta. Oletan että niin toimivat kaikki ja siksi minäkin. Silti olen itsekäs. Haluaisin itselleni myös onnea. Ja rakkautta.

ap

Tuo asenne on hyvä, mutta sillä särkee herkästi sydämensä. Mä ainakaan en koskemattomana naisena edes uskaltaudu suhteeseen tässä nykymaailmassa, jossa ihmissuhteita ei oteta niin toisissaan.

ap

Olettamalla että kaikki haluavat olla parhaita mahdollisia ihmisiä muita kohtaan.

ap

Sepä se. Jos kaksi ihmistä, jolla on tuo asenne kohtaa, niin onhan se vuosisadan rakkaustarinan mahdollisuus.

Itse vain tunsin deittailumaailmassa itseni naiiviksi idiootiksi tuolla asenteella. Sain siitä palautettakin, että olen "hämmentävän viaton ".

Itse olen siis luovuttanut. Ei ole tämän maailman suhteet minua varten. Mutta ehkä sinulle käy toisin!

ap

No ei ehkä moite, mutta osoitti mun erilaisuuteni suhteessa siihen toiseen. Ja mulle sen, että tuskin löydän ketään, joka on tässä asiassa samalla aaltopituudella kanssani.

Ota tuo hyvänä asiana. Ehkä ette olleet hänen kanssaan yhteensopivia, mutta jollekin tuo kuvaus on vain hyvä.

ap

Kiitos, kauniisti sanottu, mutta mä en yritä enää. Olisin halunnut löytää vain yhden, jota rakastaa ja josta pitää kiinni. Mutta olkoonsa. Mulla on työ, kirjat, kissa, vanha talo jota kunnostan ja puutarha. Se riittää. Tsemppiä sinulle!

Vierailija
50/223 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaatko hieman sitä millaisen naisen haluaisit ja millainen itse olet? Mielelläni voin yrittää vastata järkevästi niin että siitä olisi apuakin, mutta tarvitsisin hieman paremman kokonaiskuvan :)

En voi kuin vastata omien kokemusteni pohjalta. Olen elämäni aikana viehättynyt monenlaisista naisista. He ovat olleet ujoja, ulospäin suuntautuneita, rohkeita ja poikkeuksellisia. Ehkä se mikä heitä on yhdistänyt on se, että he eivät kulje samaa tietä kuin suurin osa. He näkevät polun vieressä olevan vesilammikon mahdollisuutena hypätä siihen, kun keskiarvoihminen kiertäisi lammikon. Tuo on kuitenkin hyvin pinnallista. Jos ajattelen ihmisenä niin viehätyn tyypeistä, jotka ajattelevat, kyseenalaistavat ja osaavat olla sinut itsensä kanssa. Jos voit olla tyytyväinen hiljaisessa huoneessa kirjan kanssa niin tykkään sinusta.

Minä? Olen kokematon, keski-ikäinen mies. Pyrin olemaan oma itseni ja tykkäämään siitä, mutta se on vaikeaa.

ap

Uskon että sain hyvin kiinni tuosta ensimmäisestä osiosta, mutta huomaatko mitä vastasit toiseen? On hyvä että pyrit pitämään itsestäsi sellaisena kuin olet, muttet kertonut silti itsestäsi oikeastaan mitään.. Mikä on sun intohimo? Viihdytkö kotona vai pidätkö matkustelusta? Oletko sisimmältäsi rauhallinen vai kriisiherkkä? Viihdytkö huomion keskipisteenä vai taka-alalla? Tykkäätkö keskustella? Jos, mitkä on sun lempi aiheet? Millainen huumorintaju sulla on? Oletko herkkä? Mitä asioita odotat parisuhteelta? Mitä uskot että sulla on annettavaa toiselle? Annat kiinnostavamman kuvan itsestäsi kun kerrot heti kysyttäessä jotain mistä saa jo hyvän realistisen kuvan susta :)

Vierailija
51/223 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä oikeasti haluat? Kuuntele sydäntäsi ja tee päätöksesi sen mukaan. Ole oma itsesi ja jos joku ei sinua hyväksy siirry eteenpäin. Kukaan ei ole luotu kulkemaan yksin mutta emme tarvitse ympärillemme negatiivisia ihmisiä.

Vierailija
52/223 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko koskaan analysoinut tarkemmin mistä kokemattomuutesi johtuu? Kerroit viehättyneesi useistakin naisista; mitä sitten tapahtui?

Olen tietenkin. En tiedä mitään asiaa, jota olisin mielessäni pyöritellyt enemmän. Tarina vain on niin pitkä ja tylsä, että sen rinnalla Päätalokin kuulostaa action-leffalta. Lähinnä kai on pari pääpointtia: 1) olin lapsena nörtti, joka jäi jälkeen 2) nuorena aikuisena luulin, että asiat tapahtuu, jos vain elää normaalisti 3) kun täytin 30 niin periaatteessa luovutin

ap

Vierailija
53/223 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi parhaimpia lauluja aiheesta..Entä jos elämäni nainen asuu Suomessa, en ole koskaan käynyt siellä..

David Shutrick - Finland

Jag ska vara hemma och ta det lite lugnt försöka sova

Men ring när ni ska gå det får ni lova, jag tänkte läsa

Vad ska ni göra? Jag kanske hänger med och ta en öl

Jag kanske träffar den som blir min lycka

Som kan ta över

Jag är så trött på mig själv och jag behöver.

Men säg mig,

Hur ska hon och jag kunna träffas

Hon kanske bor i Finland och där har jag aldrig varit

Men säg mig,

Hur ska hon och jag kunna veta om vi funnit våran rätta

När ska man sluta leta

Hit går alla, alla känner alla och det är det balla

Så går vi runt och säger hur mår du,

Jag ska nog gå nu.

Men jag saknar dom så

Flickorna man kan se på Ica, dom ler så fint när man har handlat lika

En trea lättmjölk

Då är man ensam, då kan man skrika.

Men säg mig,

Hur ska hon och jag kunna träffas

Hon kanske bor i Finland och där har jag aldrig varit

Men säg mig,

Hur ska hon och jag kunna veta om vi funnit våran rätta

När ska man sluta leta

Vierailija
54/223 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä.

ap

ap

ap

ap

ap

Kiitos, kauniisti sanottu, mutta mä en yritä enää. Olisin halunnut löytää vain yhden, jota rakastaa ja josta pitää kiinni. Mutta olkoonsa. Mulla on työ, kirjat, kissa, vanha talo jota kunnostan ja puutarha. Se riittää. Tsemppiä sinulle!

Kirja on hyvä. Ja puutarha.

Jos ne saavat sut hymyilemään niin olen onnellinen puolestasi.

ap

Vierailija
55/223 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan keskittynyt tuohon. En ole koskaan keskittynyt ns. naisten jahtaamiseen. Mihin se on kohdallani johtanut? Jos on 40 v ja kokematon niin silloin mielestäni pitää yrittää enemmän kuin vain antaa ajan kulua ja toivoa. Ei kukaan tule mua hakemaan. Voin onnistua vain, jos yritän kaikella voimallani.

Mä en tiedä mikä on juttu. Ehkä siksi olen tässä tilanteessa?

ap

En puhunut jahtaamisesta, vaan parisuhteesta - sitähän aloituksessa kysyit.

Siis mitä, olet keskittynyt parisuhteeseen kaikella voimallasi? Ihmettelen suuresti, elleivät naiset ole juosseet KARKUUN. Ymmärrän siis aloituksesi aiheellisuuden.

Aloituksessa mainitsit juttuihin keskittymisen, mutta nyt et keksi yhtäkään?

Oletko katsonut YouTubesta videoita siitä, miten tuplata treffit? Di Angelo "double your dates"

Vierailija
56/223 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista? onhan se.

Onko toivottavaa? No ehkei. Et ole teinivuosista saakka tottunu elämään naien kanssa niin menee hyvin nopeasti hyvin hankalaksi ja huomaat tehneesi valtavan virheen.

Parempi vain keskittyä itseesi ja jos eteen tulee itseään tyrkyttävä nainen voi ottaa tlapäisesti hoitoonsa. ja kyl noita karuselliin kelpaamattomia yli-ikäisiä tulee tyrkyttämään itseään jos vähänkään viittit pitää huolta itsestäsi ja rahoistasi kuntoilemalla ja rakentamalla osakesalkkua.

Noilla leikit sitten niin kauan kun kiinnostaa mutta naimisiin ei koskaan.

Vierailija
57/223 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tietenkin. En tiedä mitään asiaa, jota olisin mielessäni pyöritellyt enemmän. Tarina vain on niin pitkä ja tylsä, että sen rinnalla Päätalokin kuulostaa action-leffalta. Lähinnä kai on pari pääpointtia: 1) olin lapsena nörtti, joka jäi jälkeen 2) nuorena aikuisena luulin, että asiat tapahtuu, jos vain elää normaalisti 3) kun täytin 30 niin periaatteessa luovutin

ap

Mutta käytännössä? Teitkö aloitetta näiden naisten suhteen ja mihin se johti?

Vierailija
58/223 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapasin Tinderissä erään vanhan ihastukseni. Alkuhuuman jälkeen hän ei ollut enää kiinnostunut.

ap

Mutta oli alkuhuuma? Sehän on positiivista. Kuten sanottua, tuossa iässä etsii tarkemmalla seulalla, kun on jo oppinut jotain itsestään. Hän todennäköisesti vain tajusi että ette sovi yhteen. Kaikkien kanssa kun ei sovi, vaikka olisi kaksi ihmistä jotka kumpikin kaipaa ihmistä vierelleen.

Vierailija
59/223 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaatko hieman sitä millaisen naisen haluaisit ja millainen itse olet? Mielelläni voin yrittää vastata järkevästi niin että siitä olisi apuakin, mutta tarvitsisin hieman paremman kokonaiskuvan :)

En voi kuin vastata omien kokemusteni pohjalta. Olen elämäni aikana viehättynyt monenlaisista naisista. He ovat olleet ujoja, ulospäin suuntautuneita, rohkeita ja poikkeuksellisia. Ehkä se mikä heitä on yhdistänyt on se, että he eivät kulje samaa tietä kuin suurin osa. He näkevät polun vieressä olevan vesilammikon mahdollisuutena hypätä siihen, kun keskiarvoihminen kiertäisi lammikon. Tuo on kuitenkin hyvin pinnallista. Jos ajattelen ihmisenä niin viehätyn tyypeistä, jotka ajattelevat, kyseenalaistavat ja osaavat olla sinut itsensä kanssa. Jos voit olla tyytyväinen hiljaisessa huoneessa kirjan kanssa niin tykkään sinusta.

Minä? Olen kokematon, keski-ikäinen mies. Pyrin olemaan oma itseni ja tykkäämään siitä, mutta se on vaikeaa.

ap

Uskon että sain hyvin kiinni tuosta ensimmäisestä osiosta, mutta huomaatko mitä vastasit toiseen? On hyvä että pyrit pitämään itsestäsi sellaisena kuin olet, muttet kertonut silti itsestäsi oikeastaan mitään.. Mikä on sun intohimo? Viihdytkö kotona vai pidätkö matkustelusta? Oletko sisimmältäsi rauhallinen vai kriisiherkkä? Viihdytkö huomion keskipisteenä vai taka-alalla? Tykkäätkö keskustella? Jos, mitkä on sun lempi aiheet? Millainen huumorintaju sulla on? Oletko herkkä? Mitä asioita odotat parisuhteelta? Mitä uskot että sulla on annettavaa toiselle? Annat kiinnostavamman kuvan itsestäsi kun kerrot heti kysyttäessä jotain mistä saa jo hyvän realistisen kuvan susta :)

Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta tuo on hankalin asia mun elämässäni. En halua puhua itsestäni ja kaiken lisäksi kokemattomuuden verho asettaa päälleni sellaisen pimeyden, että koen puhumisen mahdottomaksi. Olen intohimoinen ihminen. Rakastan musiikkia, ruokaa ja arkkitehtuuria. Olen pohtiva ja keskusteleva mies, joka viehättyy kaikesta älyllisestä. Nauran usein, kaikelle. Itken usein, enkä häpeä sitä. Haluan väitellä, mutta väittelyn jälkeen haluan kätellä ja halata hyvässä hengessä. Kaikki tämä on minua, mutta en osaa siitä puhua.

ap

Vierailija
60/223 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisiko sinua ulkomaalainen nainen? Jonkun toisen maalaisen naisen mielestä voisit olla kiinnostava ja eksoottinen.