Autoilija päästää sinut tien yli. Miten, kiität, heilautatko kättä vai nyökkäätkö? Vai etkö kiitä mitenkään?
Minä heilutan kättäni, vaikka tunnenkin itseni idiootiksi :D Että terve terve vaan.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
odotan, että se lähtee liikkeelle ja hyppään sitten nokkapellille suojatiellä. Saa hyvät rahat vakuutuksesta kun joku urpo muka ajoi sun päälle.
Et muuten saa uuden liikennelain mukaan, urpo. Uusi laki vaatii vastuuta myös liikenteessä.
Sama kun kiittäisit kättä heilauttamalla vastaantulijaa pyörätiellä siitä, ettei hän mukiloinut sinua sairaalakuntoon. Hän vain noudatti lakia, ihan samoin kuin autoilija pysähtessään suojatien eteen.
Laki on laki, sitä noudatetaan aina, ei kiitoksen vuoksi.
Kumarran kohteliaasti kuten tapoihin kuuluu.
Noh en mitenkään, mutta hienoa että muut tekevät niin. Autoilijana en pahastu "kiittämättömyydestä", heilautus tms tietysti ilahduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis suojatiellä? Miksi kiittäisin; autoilija noudattaa vain velvollisuuksiaan.
Tää on niin käsittämätön asenne: en kiitä jos joku tekee vain niin kuin pitää!
Onko ihme että masennus on suomalaisten kansantauti, tällä nihilismillä ei ole ihmekään...
Minä kiitän monta kertaa joka päivä ja olen onnellinen, suosittelen =)
Vierailija kirjoitti:
Sama kun kiittäisit kättä heilauttamalla vastaantulijaa pyörätiellä siitä, ettei hän mukiloinut sinua sairaalakuntoon. Hän vain noudatti lakia, ihan samoin kuin autoilija pysähtessään suojatien eteen.
Laki on laki, sitä noudatetaan aina, ei kiitoksen vuoksi.
Lakia noudatetaan aina, eikä kiitoksen vuoksi. Mutta kiitos kruunaa tilanteen, eikä sitä ole missään laissa kielletty <3
Minä hymyilen kaikille, pieni kiitos siitä etteivät mukiloinetn minua sairaalakuntoon ;)
Tervehdin naapureita, samoin nyökkään ja hymyilen jos joku toimii fiksusti tai muuten huomioi juuri minut vaikkapa liikenteessä, olinpa liikkeellä autolla, pyörällä tai jalan.
Inhimilliset kohtaamiset ja toisten huomioiminen ovat hyviä asioita. Kiitän myös kaupan kassaa, vaikka hän tekeekin vain työtään. Sanon heipat ja kiitokset taksikuskille, joka vain rahaa vastaan ajaa minut kotipihaan. Kiitän mummoa, joka liukukäytävällä siirtyy seisomaan oikeaan reunaan ja päästää minut ohi, vaikka ohjeiden mukaan juuri niin hänen olisi pitänyt alun alkaenkin toimia.
Hymy, nyökkäys tai kiitos kun ei maksa mitään mutta tekee kaikkien elämästä mukavampaa.
Btw, minusta on tärkeää yrittää saada katsekontakti autoilijaan ennen kuin lähtee ylittämään tietä. Silloin tiedät että hän on huomannut sinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis suojatiellä? Miksi kiittäisin; autoilija noudattaa vain velvollisuuksiaan.
Tää on niin käsittämätön asenne: en kiitä jos joku tekee vain niin kuin pitää!
Onko ihme että masennus on suomalaisten kansantauti, tällä nihilismillä ei ole ihmekään...
Minä kiitän monta kertaa joka päivä ja olen onnellinen, suosittelen =)
Liikenteessä tulee keskittyä olennaiseen, en voi ajaessanikaan kiitellä jokaista lakia noudattavaa, miksi siis jalankulkujana? Toisekseen tälläinen vääristää käsitystä autoilijoiden velvollisuuksista. Ihan kuin suojatien käyttö olisi jotain extraa jalankulkujalle.
On tosiaan aika raskasta, kun n. 20 minuutin työmatkalle pitää lähteä vähintään 2 tuntia aiemmin. Pitää kiitellä kaikkia jotka noudattaa liikennesääntöjä, joskus saa pitkänkin matkan lähteä toisen perään pyöräilemään että kerkeää kiittää. Kävelijöitäkin tulee, kesäsin todella paljon aamulenkillä vastaan. Liikennevaloissa, stop-merkeillä jne pysähtyneitä pitää käydä kiittämässä. Pakko myös käydä viemässä kiitoskortti autojen ikkunoiden, jotka on pysäköity oikein. Kovaa hommaa kyllä.
Tämähän on kansainvälisesti yleinen käytäntö. Vain juntti jättää tverkkaanatta.