Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten meni viimeisin työhaastattelusi?

Eiootodellista
04.06.2020 |

Tässä odottelen työhaastattelukutsua.. Mielelläni luen teidän kokemuksia, eli kertokaa siitä viimeisimmästä työhaastattelusta.. Miten meni? Saitko paikan vai et?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin meni. Olin jäämässä työttömäksi ja paikka oli näitä vain 5h/vk, joten ei ollut paljon väliä saanko paikan vai en, ajattelin hakea vaan että olisi sitten edes jotain laittaa cv:hen. Tämän asenteen takia olin varmaan niin rento, että ilman änkyttämisiä sain sanottua vastaukseni. Tiesin oikeastaan haastattelun aikana jo saavani paikan, kun tuleva pomo alkoi puhua työpaikan käytänteistä, mm. että työpaidan saat täältä.

Kolmen tunnin kuluttua sain soiton, että olisi töitä tarjolla.

Vierailija
22/50 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain paikan. Hain opettajan virkaa, jonka siis sain. Jes!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin meni. Olin jäämässä työttömäksi ja paikka oli näitä vain 5h/vk, joten ei ollut paljon väliä saanko paikan vai en, ajattelin hakea vaan että olisi sitten edes jotain laittaa cv:hen. Tämän asenteen takia olin varmaan niin rento, että ilman änkyttämisiä sain sanottua vastaukseni. Tiesin oikeastaan haastattelun aikana jo saavani paikan, kun tuleva pomo alkoi puhua työpaikan käytänteistä, mm. että työpaidan saat täältä.

Kolmen tunnin kuluttua sain soiton, että olisi töitä tarjolla.

Ja nyt en sitten saakaan enää kutsuja haastatteluihin, kun koitan hakea kokoaikatyötä. Ehkä on liian epäilyttävää, kun vasta viime elokuussa aloitin ja nyt jo haen muuta paikkaa.

Vierailija
24/50 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelu tehtiin puhelinhaastatteluna. Olin yksi parhaimmista hakijoista ja sain paikan.

Vierailija
25/50 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin meni ja sain paikan. Sanottiin, että soittavat muutaman päivän kuluttua mutta soittivat heti seuraavana aamuna. Noin puoli vuotta aiemmin olin ollut edellisessä haastattelussa, sillä kertaa videohaastattelussa (olin siis työpaikan vaihtaja, en työtön, kun uutta työtä hain), ja sekin meni hyvin mutta tehtävään valittiin henkilö, jolla oli enemmän substanssiosaamista juuri siihen työhön.

Vierailija
26/50 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä vuodesta -94 eikä yhtään työpaikkahaastattelua ja olen ollut useassa työpaikassa.

Vierailija
27/50 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan päin h+++ettiä meni, enkä saanut työpaikkaa. En kyllä halunnutkaan, käytin sitä vain saadakseni ylennyksen silloisessa työpaikassani. Sainkin lopulta, vaikka siinäkin oli ongelmia.

Vierailija
28/50 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan päin h+++ettiä meni, enkä saanut työpaikkaa. En kyllä halunnutkaan, käytin sitä vain saadakseni ylennyksen silloisessa työpaikassani. Sainkin lopulta, vaikka siinäkin oli ongelmia.

eli sait ylennyksen kiristämällä etkä omilla ansiollasi

Vierailija
29/50 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli sait ylennyksen kiristämällä etkä omilla ansiollasi

Ei kun nimenomaan ansioilla, jotka työnantajani hyvin tunsi, ja joita piti itselleen välttämättöminä, mutta olisi jättänyt palkitsematta jos ei olisi tullut herätellyksi.

Vierailija
30/50 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen työpaikan sain näin korona aikana ilman haastattelua, cv riitti.

Vierailija
31/50 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut jokaisen hakemani työpaikan. Siivousyrityksiin hakiessa yleensä ne on alkaneet heti puhua kenen kanssa menen, moneltako aloitan...ja mä olen siinä sillei "niin sainkin mä sen työn?"

Au parina ja myyjänä jouduin haastattelun jälkeen odottamaan, mutta tulin kuitenkin valituksi muutaman päivän kuluttua.

Viimeisin: soitin vaan työnantajalle (tulevalle) että onko töitä ja se sanoi tervetuloa.

Vierailija
32/50 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tunnin pituiseksi venyneessä työhaastattelussa, vaikka kyse oli hanttihommasta ja jossa ei edes koulutusta tarvita. Yleensä ne kestävät sen verran, että okei, ton näkönen tyyppi ja saat/et saa paikkaa. Kuuntelin kärsivällisesti paikan omistajan suuria suunnitelmia luoda jotakin ihan uutta ja miten hän on elämässään tehnyt sitä sun tätä ympäri maailmaa. Lisäksi piti raportoida hänen rekisteröidystä parisuhteestaan reilusti nuorempaan mieheen (homopari) ja kuulostella, miten siihden suhtaudun kun tämä kyyhkyspari tekee myös yhdessä työtä. 

Se oli piinaa. Sain paikan ihan varmasti vain siksi, että kuuntelin sitä löpinää ja hymyilin ystävällisesti. Se olikin sitten se ainoa ns järkevä hetki. Palkat jäivät maksamatta ja ne piti kinuta viranomaisten kautta. 

Vierailija
33/50 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viime viikolla työhaastattelussa ja en saanut paikkaa. Nyt tiistaina sain työtarjouksen yllättäen toisesta paikkaa. Tämä ns. piilotyöpaikka, olivat säilyttäneet tietoni sopivaa tilaisuutta varten. Nyt olisi lyhyt oman alan projekti kesällä. Sain myös tällä viikolla viestin siitä paikasta, jossa haastattelussa. Heillä olisi auki paikko samaan työhön, johon haastateltiin, mutta vain 3 kuukaudeksi. Pyydettiin siis ilmoittamaan, jos haluaisin olla tässä haussa mukana. Ja en siis ilmoittautunut, koska tuli mielenkiintoisempia töitä.

Vierailija
34/50 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppua kohden haastattelijan asenne oli sellainen, että koko haastattelu on pelkkää ajanhukkaa. Ja ei, en saanut paikkaa.

Vierailija
35/50 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 35 sain aina hakemani paikan nyt on 20 työhaastattelua takana enkä saa edes paskaduunia. -mies

Vierailija
36/50 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut paikkaa. Etähaastattelu teamsilla. Määräaikaisen (1 v.) s2-opettajan paikan sai hk, vaikka minulla on tehtävään pätevyyden antava fm-tutkinto pedagogisine opintoineen. Että näin kunta-alalla.

Vierailija
37/50 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain paikan, mutta traumat kyllä niistä jatkuvista kieltäytymisistä jäi ennen tätä. Seitsemän vuotta olen nyt täällä ollut ja monikin asia vaihtamalla paranisi, mutta kynnys töiden hakemiseen on järjettömän korkea.

Vierailija
38/50 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontevammin kuin yksikään aikaisempi, koska siitä tuli oikea keskustelu eikä yksipuolinen tenttaus, jossa kysytyt asiat eivät liity itse työhön. Sain työn.

Vierailija
39/50 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain työn siltä istumalta, en olisi oikeasti halunnut sitä ottaa vastaan, koska ei tuntunut lainkaan mulle sopivalta paikalta, mutta täytyyhän se työ ottaa silloin harvoin kun tarjotaan. Olin oikeassa siinä, ettei työ ollut mulle sopivaa (olin siinä älyttömän huono), mutta sitten tulikin korona ja tulin irtisanotuksi.

Vierailija
40/50 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin meni tämä viimenen, työkkärin pakottamana menin haastatteluun, mutta sain annettua itsestäni semmoisen kuvan että vaikeuksia tulee. Huh, vapaana edelleen, rahat riittää kohtuullisesti kun on noita tukia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi