Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten meni viimeisin työhaastattelusi?

Eiootodellista
04.06.2020 |

Tässä odottelen työhaastattelukutsua.. Mielelläni luen teidän kokemuksia, eli kertokaa siitä viimeisimmästä työhaastattelusta.. Miten meni? Saitko paikan vai et?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää :D

AP

Vierailija
42/50 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse haastattelijana ja hain henkilöä firmani taloushallintoon. Sisään puuskutti huomattavan ylipainoinen nuori nainen. Siinä hetkessä päätin, että aivan sama mitä paperit sanoo hänen pätevyydestään nin hän ei tule paikkaa saamaan. Kiitin käynnistä ja toivotin hyvää jatkoa. En todellakaan palkkaa firmani raha-asioita hoitamaan ihmistä joka ei osaa pitää huolta edes itsestään tai on niin pahasti mielihalujensa vietävissä, että pilaa jopa oman terveytensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se meni ihan hyvin, ja minut luvatiin palkata siihen. Mutta sitten kävikin niin, ettei projektiin saatukaan riittävästi rahoitusta, ja ketään ei palkattukaan. Tästä on jo yli 10 vuotta aikaa. Olen sen jälkeen lähettänyt lukemattomia määriä työhakemuksia. Kertaakaan ei ole tullut kutsua työhaastatteluun. Muutamasta on tullut vastaus, että en tullut valituksi. Muista ei ole kuulunut mitään.

Vierailija
44/50 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut paikkaa. Olin kakkonen. Kolme kuukautta myöhemmin minulle soitettiin, että valittu henkilö oli lopettanut ja minut pyydettiin tekemään tuntihommia.

Se sitten poiki lisää tuntihommia ja lopulta sain vakinaisen paikan. Tämä oli 12 v sitten.

Vierailija
45/50 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan päin pimpin reikää. Tuli lopuksi yllättävä semiäänekäs ylinolo paukku pieruttimesta kun nousin ylös tuolilta. Ikimuistettava loppukohtaus myös haastattelijalle. 

Sain ihme kyllä paikan. Onneksi en nähnyt enää sitä haastattelijaa. :)

Vierailija
46/50 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemän pätkätyövuoden ja lukemattomien haastatteluiden jälkeen sain vakipaikan! Tämä vielä ihan uutena ko. organisaatiossa. Haastattelusta jäi jo tosi hyvä fiilis, mutta olin varma, että se johtui vain siitä että esimies on kaikille niin mukava. Viikon päästä alkavat työt ☺️

Vierailija
47/50 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
48/50 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain paikan kahden haastattelun jälkeen. Olin seitsemän päivää töissä ja työnantaja teki koeajanpurun. ”Perusteina” liian korkea koulutus ja aiemmat paljon vaativammat työtehtävät sekä ikäni, joiden perusteella en kuulemma voi olla motivoitunut ko. tehtävään. Minun mielipiteelläni ei ollut merkitystä.

Vierailija
49/50 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin työttömäksi laittoman irtisanomisen takia vuodenvaihteessa ja pian iskikin koronatilanne.

Hain 26 paikkaa. Näistä seitsemässä olin oikeassa haastattelussa (kasvokkain tai netitse) ja kolmessa videohaastattelussa, joka ei ollut livetilanne, tai tein ennakkotehtävän.

Kaikki paitsi 2 haastatteluun johtaneista olivat useampikierroksisia rekryjä. Yleensä osina haastattelu, toinen haastattelu, soveltuvuuskoe ja näytetyö.

Perustelut miksi en saanut paikkaa olivat kaikkea "valittiin se, jolla on kokemusta x" (minulla oli kokemusta x runsaasti) ja "sinulla on liikaa/ liian vähän kokemusta" väliltä.

Sain näistä paikoista kaksi. Toinen oli lyhyt ja osa-aikainen. Toinen on tämä viimeisin haastattelu.

Kyseessä oli etähaastattelu netitse. Minusta tuntui, että eivät pidä minua pätevänä. Pyyntö aloittaa työt tuli kuitenkin 2 päivän sisällä.

Työnhaku alallani on painajaismaista. Erittäin kilpailtu ja haluttu ala.

Vierailija
50/50 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti meni hyvin, koska sain työn. Itseäni jännitti kovasti haastattelu, etenkin koska kyseessä on ensimmäinen oman alani työ (olen vasta valmistunut). Olin kyllä valmistautunut haastatteluun huolella ottamalla selvää työnantajan arvoista, strategiasta ja työn vaatimuksista jne... Huolellinen taustatyö varmaan auttoi, koska haastattelu oli pitkä ja kysymykset aika haastavia. Myös itsestäni etukäteen tekemä mindmap auttoi pitämään kiinni punaisesta langasta. :D

Tsemppiä kaikille muillekin työnhakijoille. <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän