Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen syntymän jälkeen en enää jaksa lemmikeihin menevää aikaa!

Vierailija
04.06.2020 |

Kun hoitaa lasta päivän niin on ihan puhki eikä ole aikaa lemmikeille. Eikä sitä oikein ehdikään kun pienen lapsen kanssa saa olla koko ajan pää kolmantena jalkana.

Lemmikeihin menevä raha on myös ongelma. Juuri maksoi kissan eläinlääkäri 500 euroa.

Ja huom! Iso koira vaatii raskasta liikuntaa 4-5 h JOKA PÄIVÄ. Kissan kanssa taas pitäisi leikkiä joka päivä tuntitolkulla. Se ei ole mitään eläimen hoitamista, että se vaan päästetään laittomasti ulos tuhojaan tekemään.

Minuakin varoiteltiin, että ÄLÄ OTA lemmikkiä, mutta en uskonut. Nyt kaduttaa kun ei noita voi poiskaan enää laittaa :(

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei juuri kukaan ulkoilua koiraansa 4-5 tuntia päivässä.

Ei sellaiseen ole aikaa kuin työttömällä.

Niin. Silloin ei pitäisi ottaa koiraa!

Vierailija
22/68 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ap samaa ensimmäisen vuoden lapsen tulon jälkeen, mutta nyt tilanne aivan eri. Odota ainakin 1-2 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti lapsia haluavat eivät ole ennen lastaan rakastaneet ketään.

Aika kova yleistys kun miettii, että maailmassa on 7,8 miljardia ihmistä, joista jokainen on ollut

tai on lapsi.

Niin aika kova yleistys että nuo 7,8 miljardia luulisivat että ei ole rakkaampaa kuin oma kissa, ennen kuin hankkii lapsen.

Mitä se lapseton sinkku siellä oikein ulisee? Mene jollekin kissapalstalle.

Vierailija
24/68 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaisi miettiä ennen lapsen hankkimista, että riittävätkö voimasi lapsen hoitamiseen kaiken muun tarpeellisen lisäksi. Jos et jaksa tehdä kaikkea, niin ehkä lapsen hankkiminen ei ole niin hyvä idea. Tai sitten tarvitaan ulkopuolista apua.

Kuka Urpo jättää lapsen hankkimatta sen takia, että on ottanut joskus 10 vuotta aikaisemmin kissoja!?!?

Vierailija
25/68 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-5 tuntia koiran lenkittämiseen on rankkaa liioittelua. Kasvatan paimenkoiria ja harrastan niiden kanssa. Minulla on myös 2 lasta. Tietyissä vaiheissa koirat on olleet tauolla harrastuksista ja pienillä alle tunnin lenkeillä (yhteensä) päivässä + kerrostalopihassa oleilua vapaasti kun olen kotona. Hyvin pärjäsivät silläkin pari vuotta ja olivat tyytyväisiä. Lasten kasvettua sitten aloin taas harrastaa koirien kanssa.

Vierailija
26/68 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/5

Itseä v*tuttaa myös esim. tuo koira joka räksyttää ulkona kun yritän katsoa TV:tä ja kello on 22.18. Mikseivät koiranomistajat kunnioita hiljaisuutta?

Vierailija
27/68 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten otit lemmikkejä ja vielä useita???

Lemmikki on aluksi lapsen korvike ja sitten kun vauva tulee taloon, lemmikki joutaa pois. Missä vastuu?

No juuri sen takia nuorena 10 vuotta sitten otin "harjoitusvauvoiksi". Miksi lemmikkejä nyt yleensä otetaan? Aika paljon ehtii ihminenkin muuttua tuossa ajassa! Kissakin voi elää 20 vuotta.

Olit tietoinen että eläin voi elää jopa 20 vuotta mutta silti otit harjoitusvauvaksi? Mitä ihmettä nyt taas. Semmoinen lemmikkiprovo sieltä.

Vierailija
28/68 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4-5 tuntia koiran lenkittämiseen on rankkaa liioittelua. Kasvatan paimenkoiria ja harrastan niiden kanssa. Minulla on myös 2 lasta. Tietyissä vaiheissa koirat on olleet tauolla harrastuksista ja pienillä alle tunnin lenkeillä (yhteensä) päivässä + kerrostalopihassa oleilua vapaasti kun olen kotona. Hyvin pärjäsivät silläkin pari vuotta ja olivat tyytyväisiä. Lasten kasvettua sitten aloin taas harrastaa koirien kanssa.

Ei ole liioittelua. Koira otetaan aina itsekkäistä syistä ja silloinhan voi valehdella itselleen, että ei lemmikki tarvitse liikuntaa kun ei itse jaksa. Koiraeläimet eivät tuolla luonnossa vain raahaudu talon ympäri pissalla ja sen jälkeen makaa paikallaan loppuvuorokauden.

Yleensä kerrostalopihoissa on muuten koirien pitäminen vapaana KIELLETTY!

Vierailija
29/68 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei voi pois laittaa. Sen kun annat vaan tao piikille.

Pikkulintu mies voisi taas lähteä pisulle, pesulle ja nukkumaan.

Vierailija
30/68 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5/5

Itseä v*tuttaa myös esim. tuo koira joka räksyttää ulkona kun yritän katsoa TV:tä ja kello on 22.18. Mikseivät koiranomistajat kunnioita hiljaisuutta?

Sama ongelma täällä Tampereella asuinalueella jossa on varmaan miljoona koiraa. Mikseivät ihmiset voi sen sijaan tehdä vaikka lapsia?

Vierailija
31/68 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti lapsia haluavat eivät ole ennen lastaan rakastaneet ketään.

Aika kova yleistys kun miettii, että maailmassa on 7,8 miljardia ihmistä, joista jokainen on ollut

tai on lapsi.

Niin aika kova yleistys että nuo 7,8 miljardia luulisivat että ei ole rakkaampaa kuin oma kissa, ennen kuin hankkii lapsen.

Mitä se lapseton sinkku siellä oikein ulisee? Mene jollekin kissapalstalle.

Ei kyl tää on kiinnostavampaa, tunnevammaset ja kädettömät opettelee rakkautta ja vastuunkantoa lemmikkien kanssa ja sit lentää perseelleen kun ekaa kertaa rakastaa ihmistä kun tekee lapsen. Ja sit siitä huolehtiminen on nnnnniiin rankkaa, huhhuh kun joutuu ekaa kertaa elämässään huolehtia muusta kuin oman anusaukon ympärille leviävästä lihakasasta ja siitä kissasta. Ei voi lapseton tajuta.

Vierailija
32/68 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lemmikki on aluksi lapsen korvike ja sitten kun vauva tulee taloon, lemmikki joutaa pois. Missä vastuu?

No juuri sen takia nuorena 10 vuotta sitten otin "harjoitusvauvoiksi". Miksi lemmikkejä nyt yleensä otetaan? Aika paljon ehtii ihminenkin muuttua tuossa ajassa! Kissakin voi elää 20 vuotta.

Olit tietoinen että eläin voi elää jopa 20 vuotta mutta silti otit harjoitusvauvaksi? Mitä ihmettä nyt taas. Semmoinen lemmikkiprovo sieltä.

Lopeta itse tuo typerä vihervassarimainen eläinoikeusprovoilu. Lapseni on 100x teärkempi kuin jotkut v*tun rahasyöpöt ja muutenkin raivostuttuvat kissat. Minä sentään olen maksanut eläinteni lääkärikäyntejä tuhansien eurojen edestä toisin kuin moni muu työtön kissanomistaja.

Vierailija
33/68 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole liioittelua. Koira otetaan aina itsekkäistä syistä ja silloinhan voi valehdella itselleen, että ei lemmikki tarvitse liikuntaa kun ei itse jaksa. Koiraeläimet eivät tuolla luonnossa vain raahaudu talon ympäri pissalla ja sen jälkeen makaa paikallaan loppuvuorokauden.

Yleensä kerrostalopihoissa on muuten koirien pitäminen vapaana KIELLETTY!

Omassa aidatussa alakerroksessa pihassa saa kyllä koiraa pitää. Ei ne luonnon koiraläeläimet monella alueella niin valtavasti liiku. Laumaelämä on niille tärkeämpää kuin isot liikuntamäärät. Omat koirat on ainakin ollut tyytyväisimpiä kun olen ollut äitiyslomalla päivät kotona seurana, vaikka liikuntaa onkin paljon vähemmän kuin normaalisti (jolloin taas on yksinoloa työpäivän ajan).

Vierailija
34/68 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottanu lapsenkorvikkeeks kissan? Tai lemmikin ylipäätänsä?

Mitä helv.... :D kyllä mä oon ottanu lemmikin ihan lemmikiks :D tai oikeastaan pariki. Kissa ja koira eikä kyllä yhtään ole hankalaa.

Koira liikkuu ja ulkoilee samalla kun olen lapsenkaa pihalla ja kissa touhuilee omiaan.

Koira saa liikkumaan eikä kenellekkään tee pahaa kävellä päivittäin varsinki jos on lapsi.

Pienenä menee vaunuissa ja vähä isompana kävellään hitaammin. Mikä ongelma?

Pitääkö muurautua sisälle ja olla perse homeessa sohvalla?

Jo on kumma jos ei pysty sen vertaa vastuuta ottamaan ja sitte pitää vielä lapsi hankkia

Vierailija
35/68 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helv.... :D kyllä mä oon ottanu lemmikin ihan lemmikiks :D tai oikeastaan pariki. Kissa ja koira eikä kyllä yhtään ole hankalaa.

Koira liikkuu ja ulkoilee samalla kun olen lapsenkaa pihalla ja kissa touhuilee omiaan.

Koira saa liikkumaan eikä kenellekkään tee pahaa kävellä päivittäin varsinki jos on lapsi.

Jo on kumma jos ei pysty sen vertaa vastuuta ottamaan ja sitte pitää vielä lapsi hankkia

Kyllä se eläin nimenomaan hoivavietin tyydyttämiseksi otetaan vaikka jotain muuta yrität itsellesi selittää.

Vierailija
36/68 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta itse tuo typerä vihervassarimainen eläinoikeusprovoilu. Lapseni on 100x teärkempi kuin jotkut v*tun rahasyöpöt ja muutenkin raivostuttuvat kissat. Minä sentään olen maksanut eläinteni lääkärikäyntejä tuhansien eurojen edestä toisin kuin moni muu työtön kissanomistaja.

Terve. Ei se sun vastuu siitä eläimestä katoa vaikka sulla on sata lasta. Sun lapsi ei oikeuta kohtelemaan kissaa huonosti vaikka lapsi on tärkeä. Noloa käyttää omaa lasta tekosyynä käyttäytyä moraalittomasti.

Vierailija
37/68 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terve. Ei se sun vastuu siitä eläimestä katoa vaikka sulla on sata lasta. Sun lapsi ei oikeuta kohtelemaan kissaa huonosti vaikka lapsi on tärkeä. Noloa käyttää omaa lasta tekosyynä käyttäytyä moraalittomasti.

Ja missähän kohtaa AP on käyttäytynyt "moraalittomasti" ? Luepa se teksti uudestaan.

Vierailija
38/68 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus.

Mulla oli aina lapsena ja nuorena eläimiä ja hoivasin niitä viimeisen päälle. Lapsen syntymän jälkeen ei enää vaan jaksanut eikä ollut mitään hinkua niitä silitellä ja paijata.

Kissahan minulla oli, kaksikin. Nyt molemmat jo kuolleet vanhuuteen (tai siis viety piikille kun sairastuivat niin ettei muutakaan enää voinut, olivat kuitenkin 11 v ja 21 v kuollessaan). Tietysti hoidin ne kunnolla niin kauan kuin olivat! Nyt ollaan oltu pari vuotta ilman eläimiä enkä ottaisi Riesaksi.

Vierailija
39/68 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa tässä kohdeltiin kissaa huonosti?

Vierailija
40/68 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se eläin nimenomaan hoivavietin tyydyttämiseksi otetaan vaikka jotain muuta yrität itsellesi selittää.

No mulla on tossa koiria ja lapsia, että viettiä vissiin riittää! Kaikki tärkeitä