Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme siinä on että jotkin rintsikkaliikkeet suosittelee niin pieniä rinnanympäryksiä rintaliiveissa?

Vierailija
04.06.2020 |

Olin ostamassa itselleni rintaliivejä ja myyjä suositteli jopa viisi jopa kymmenen senttiä omaa ympärysmittaani pienempiä liivejä jotta ne on "napakat" ja isompaa kuppia mitä yleensä käytän. Kireähän se semmoinen on. Mitä ihmettä?!

Kommentit (172)

Vierailija
141/172 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rinnanympärys ja rinnanalusmitta ovat kaksi eri asiaa. Rinnanympärys on se, mikä mitataan rintojen päältä. Rinnanalusmitta se, mikä mitataan heti rintojen alta. Rinnanalusmitta iimoitetaan senttimetreinä ja rinnanympärys kirjaimina.

Luin vain ensimmäisen sivun ja hämmästelin, ettei kukaan ollut oikaissut tätä, mutta koska en lukenut muita sivuja on ehkä joku jo tämän minua ennen oikaissut.

Miksi tätä on alapeukutettu? Tottahan tämä on.

Varmaan kaikki ymmärtää tässä keskustelussa mistä mitoista puhutaan

Vierailija
142/172 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään käyttää niitä ”oma rinnanympärys miinus 10cm”-kokoisia. Yhtään väljemmät ei tue mitään. Jos on suht kevytrintainen niin ei sen ympäryksen tarvitse olla niin tiukka muuta kuin urheiluliiveissä. Isompirintaisella se vaikuttaa enemmän, kun tuki tulee 90% sieltä ympärysnauhasta, ja eihän se silloin tue mitään jos ympärysnauha on liian väljä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/172 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sloggi Zero feel. Ei enää ikinä muita liivejä.

Nää menee pilalle muutaman pesun jälkeen. Venyy ihan liian isoiksi.

Peset liivisi väärin.

Vierailija
144/172 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli puolet naisista käyttää vääränkokoisia rintsikoita!

Vierailija
145/172 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, kyllä itse käytän sujuvasti 3-5 cm pienempää ympärystä. Tarkka ympärys on 85 cm, niin kyllä se olisi liian löysä liivikokona. Ja mittani ovat 165/90, jos se nyt tähän kuuluu.

Koska olet reilusti ylipainoinen, on sulla liivien kohdalla paljon löysää rasvaa kropassa. Silloin se liian pieni ympärys mahtuu rasvan sisään, ts sun kroppa antaa paljon periksi. Jos taas ihminen on kiinteä, ei liian pieni ympärys pääse pureutumaan rasvan sisään, vaan jää kiristämään ja painamaan lihaksia.

Eihän ole. Juuri kerroin, että tarkka mitta on 85 cm. Normaalipainossa käytin kokoa 70.

Eihän ole mitä? Tottakai sulla on paljon rasvaa liivien alla, jos olet reilusti ylipainoinen ja ympärys on kasvanut 15 senttiä! Saisit todennäköisesti ängettyä jopa sen 70cm päälle, jos se on sun ns tiukka mitta - läskit antaa kyllä periksi, lihakset ja luut ei.

Ei ole mitään löysää upporasvaa rintojen alla, vaan tunnen luut läpi painamatta. Ympärys ei ole kasvanut 15 cm. Ennen kokoni oli siis liiveissä 70, ympärys 76 cm. Nyt ympärys 85 ja kokona 80. Liivien ei ole tarkoitus esittää muille, että mahtuu tiukka mitta päälle, vaan niiden tarkoitus on tukea rintoja!

Vierailija
146/172 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittava tämä myytti, jonka mukaan rintaliivimyyjät myyvät liivejä liian pienillä ympäryksillä. Eihän sellaisessa olisi mitään järkeä.

On ihan yleisesti tiedossa, että suomalaiset naiset ovat tottuneet liian suurin ympärysmittoihin. Ja liian pieniin kuppeihin.

Tähän voi esittää vertauksen. Jos on tottunut esim. makoilemaan kotona 24/7, liikunnan harrastaminen ei varmasti alkuun tunnu mukavalta. Mutta ei se tarkoita, että kotona makoilu olisi terveellisempää tai järkevämpää. Saati että liikuntaan kannustaminen olisi salaliitto.

Yleisessä tiedossa on, että suomalaiset naiset haluavat liivit, jotka eivät ahdista ja kiristä. Tämä ei toisille myyjille sovi. Eiköhän jokainen nainen tiedä kuinka kirjeissä liiveissä haluaa kävellä, joten miksei tätä naisen omaa halua kunnioiteta?

Mitä järkeä on käyttää rintaliivejä jos ne eivät saa tuntua missään? Rintaliivien ainoa tarkoitus on pitää rinnat "ryhdissä", jos haluat käyttää löysiä liivejä on parempi lopettaa liivien käyttö kokonaan.

Vierailija
147/172 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieruailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittava tämä myytti, jonka mukaan rintaliivimyyjät myyvät liivejä liian pienillä ympäryksillä. Eihän sellaisessa olisi mitään järkeä.

On ihan yleisesti tiedossa, että suomalaiset naiset ovat tottuneet liian suurin ympärysmittoihin. Ja liian pieniin kuppeihin.

Tähän voi esittää vertauksen. Jos on tottunut esim. makoilemaan kotona 24/7, liikunnan harrastaminen ei varmasti alkuun tunnu mukavalta. Mutta ei se tarkoita, että kotona makoilu olisi terveellisempää tai järkevämpää. Saati että liikuntaan kannustaminen olisi salaliitto.

Yleisessä tiedossa on, että suomalaiset naiset haluavat liivit, jotka eivät ahdista ja kiristä. Tämä ei toisille myyjille sovi. Eiköhän jokainen nainen tiedä kuinka kirjeissä liiveissä haluaa kävellä, joten miksei tätä naisen omaa halua kunnioiteta?

Mitä järkeä on käyttää rintaliivejä jos ne eivät saa tuntua missään? Rintaliivien ainoa tarkoitus on pitää rinnat "ryhdissä", jos haluat käyttää löysiä liivejä on parempi lopettaa liivien käyttö kokonaan.

Mä en yleensä käytä rintaliivejä, mutta joidenkin vaatteiden kanssa on laitettava jotkut rintsikat alle, ettei nännit näy. Ja tuohon tarkoitukseen käy aivan hyvin mukavat rintaliivit. Kyllä mulla tissit pysyy mukana ilman tukemistakin, mutta nännien nöpöttämistä paidan alta ei kyllä aina katsota hyvällä.

Vierailija
148/172 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en enää suostu käymään liiviliikkeissä, koska en saa ostaa sieltä itselleni sopivia liivejä. Muutamaan otteeseen uskoin liivimyyjää ja ostin kalliita liivejä, joiden ympärysmitta oli liian kireä, toisissa se oli sopiva, mutta kaarituet painoivat kipeästi kainaloihin, jne. Laatikkoonhan ne jäivät käyttämättä, miksi kärsisin epämukavista liiveistä koko ajan?

Joten nykyään ostan vain isoista liikkeistä, joissa myyjä ei ole tunkemassa mukaan sovituskoppiin mittanauhoineen. Hinta ei merkitse minulle mitään, mutta silti on hieno juttu, että pari-kolme vuotta sitten löysin hyvin edulliset markettiliivit, jotka istuvat päälleni täydellisesti, eivät purista, eivätkä paina ja rinnat ovat kauniin muotoiset vaatteiden istuessa hyvin. Ikävä kyllä moni muukin on ne liivit ilmeisesti löytänyt, sillä ne ovat kaupoista aina loppu!

Vierailija
149/172 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole mitään mikä antaisi periksi rintojen alla, kaikki on luuta ja lihasta ihon alla. Ei selkäläskejä. Se tiukka rinnanalusmitta on todellinen, en voi siitä kireämpää ottaa tai menee iho vereslihalle päivän aikana. Siinä vaiheessa jos liivit ajan kanssa löystyy liikaa ettei tiukinkaan hakanen riitä, ne lentää roskiin. Ostaessa se löysin hakanen pitää olla tiukka muttei niin tiukka että sattuu.

En luottaisi kenenkään muun harkintaan kuin omaani. Itsehän sen tietää miltä tuntuu. Ne myyjät on ihan turhia, en halua heidän apuja. Ja kuppikoosta, näkeehän sen mahtuuko ne kuppeihin kunnolla, pursuaako yli tai jääkö tyhjää tilaa.

Tatkoituksella en asioi niissä liikkeissä joissa myyjät käy iholle eikä anna rauhassa valita itse tai sovitella tunkeutumatta mukaan.

Vierailija
150/172 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tarvitsisin oikeasti pienellä ympärysmitalla olevat liivit, mutta kaikkialla tuntuu pienin mahdollinen ympärysmitta olevan 65. Liiviliikkeisiin en halua mennä ahdistavan tungettelevien myyjien vuoksi.

Vierailija
151/172 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei ole mitään mikä antaisi periksi rintojen alla, kaikki on luuta ja lihasta ihon alla. Ei selkäläskejä. Se tiukka rinnanalusmitta on todellinen, en voi siitä kireämpää ottaa tai menee iho vereslihalle päivän aikana. Siinä vaiheessa jos liivit ajan kanssa löystyy liikaa ettei tiukinkaan hakanen riitä, ne lentää roskiin. Ostaessa se löysin hakanen pitää olla tiukka muttei niin tiukka että sattuu.

En luottaisi kenenkään muun harkintaan kuin omaani. Itsehän sen tietää miltä tuntuu. Ne myyjät on ihan turhia, en halua heidän apuja. Ja kuppikoosta, näkeehän sen mahtuuko ne kuppeihin kunnolla, pursuaako yli tai jääkö tyhjää tilaa.

Tatkoituksella en asioi niissä liikkeissä joissa myyjät käy iholle eikä anna rauhassa valita itse tai sovitella tunkeutumatta mukaan.

Tyhjä tila kupissa ei aina kieli liian isosta koosta, kyseessä voi olla väärän mallinen kuppi.

Vierailija
152/172 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo samaa sanoo netin noi laskentaohjeet. Mulla rinnanympärys 85 cm eikä tietenkään tuon kokoisia liivejä suositelleet vaan 75 cm. Mitä ihmettä, eihän siinä pysty edes hengittämään? Lisäksi kuppikokokin meni ihan pieleen (laskurilla tuli C ja ostin kokeeksi sen kokoiset rintsikat jotka eivät tukeneet rintaa ollenkaan). No tilasin nyt seuraavat eli 85B mutta epäilen vähän tuotakin onko nuokaan vielä sopivat... Rintojen päältä mitta oli siis 101 cm.

Täällä taas tämä 85 cm tyyppi. Tilaamani 85C rintsikat olivat ympärystöltä sopivat mutta ihan liian iso kuppi ja palautin ne ja tilasin tilalle 85B ja uskotteko, nämä ovat täydelliset! Ei tarvita mitään jatkopaloja, olkaimet eivät tipu eivätkä rinnatkaan kupeista. Pytyy hengittämään! Saatuani tämän yhden parin, tilasin heti 3 paria lisää. Ja malli oli Cubuksen Bella Push Up. Eli huihai noille ohjeille ostaa jopa 10 cm liian pienet rintsikat, ei ikinä enää.

Vierailija
153/172 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo samaa sanoo netin noi laskentaohjeet. Mulla rinnanympärys 85 cm eikä tietenkään tuon kokoisia liivejä suositelleet vaan 75 cm. Mitä ihmettä, eihän siinä pysty edes hengittämään? Lisäksi kuppikokokin meni ihan pieleen (laskurilla tuli C ja ostin kokeeksi sen kokoiset rintsikat jotka eivät tukeneet rintaa ollenkaan). No tilasin nyt seuraavat eli 85B mutta epäilen vähän tuotakin onko nuokaan vielä sopivat... Rintojen päältä mitta oli siis 101 cm.

Täällä taas tämä 85 cm tyyppi. Tilaamani 85C rintsikat olivat ympärystöltä sopivat mutta ihan liian iso kuppi ja palautin ne ja tilasin tilalle 85B ja uskotteko, nämä ovat täydelliset! Ei tarvita mitään jatkopaloja, olkaimet eivät tipu eivätkä rinnatkaan kupeista. Pytyy hengittämään! Saatuani tämän yhden parin, tilasin heti 3 paria lisää. Ja malli oli Cubuksen Bella Push Up. Eli huihai noille ohjeille ostaa jopa 10 cm liian pienet rintsikat, ei ikinä enää.

Hyvä että löysit sopivan kokoiset liivit. Onko näiden liivien keskiosa kiinni ihossa ja rinta mahtuu sisään kuppiin myös kainalon puolelta eli kaarituen pää ei jää painamaan rintaa?

Vierailija
154/172 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla tulee urheiluliiveillä niskat kipeäksi. E-kupin rinnat ja kun urheiluliivit oikeasti kannattelee niitä rintoja niin se paino on täysin harteilla.

Eikä tule, jos myös niissä oikea napakkuus.

napakkuus tarkoittaa ettei keuhkot päse laajenemaan eli keho ei saa happea tarpeeksi. Itelle kävi näin pari päivää sitten kun pidin liian kireitä urheiluliivejä. Tuli kamala olo. Oikeesti se mikä pitää rinnat koholla on  riittävän lyhyet olkaimet, joudun aina lyhentämään kaikista urheiluliiveistä ne olkaimet, koska olen lyhyt nainen. Rinnanympäryksen kireydellä ei ole mitään tekemistä siihen pomppiiko rinnat vai ei kun hypit hyppynarua tai juokset. 

Vierailija
155/172 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme höpötystä taas, että läskit voisivat ahtautua mahdollisimman pieneen ympärysmittaan eikä tunnu missään. Yrittäkääpä ahtaa itsenne liian pieniin housuihin lihavana ja katsokaa meneekö päälle. Vaikka venymisen mahdollisuutta näin vähän olisikin eihän se nyt missään nimessä mukavalta tunnu, kun jokin kireä naru painautuu lihaan.

Vierailija
156/172 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla tulee urheiluliiveillä niskat kipeäksi. E-kupin rinnat ja kun urheiluliivit oikeasti kannattelee niitä rintoja niin se paino on täysin harteilla.

Eikä tule, jos myös niissä oikea napakkuus.

napakkuus tarkoittaa ettei keuhkot päse laajenemaan eli keho ei saa happea tarpeeksi. Itelle kävi näin pari päivää sitten kun pidin liian kireitä urheiluliivejä. Tuli kamala olo. Oikeesti se mikä pitää rinnat koholla on  riittävän lyhyet olkaimet, joudun aina lyhentämään kaikista urheiluliiveistä ne olkaimet, koska olen lyhyt nainen. Rinnanympäryksen kireydellä ei ole mitään tekemistä siihen pomppiiko rinnat vai ei kun hypit hyppynarua tai juokset. 

Tuo on varmaan totta sinun kohdallasi, mutta älähän yleistä. Itse en voisi kuvitellakaan että rinnat roikkuisivat pelkkien olkainten varassa.

Vierailija
157/172 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme höpötystä taas, että läskit voisivat ahtautua mahdollisimman pieneen ympärysmittaan eikä tunnu missään. Yrittäkääpä ahtaa itsenne liian pieniin housuihin lihavana ja katsokaa meneekö päälle. Vaikka venymisen mahdollisuutta näin vähän olisikin eihän se nyt missään nimessä mukavalta tunnu, kun jokin kireä naru painautuu lihaan.

Niinpä. Näin vaikeasti lihavana on kyllä mahdoton löytää mukavia ja tukevia liivejä. Mukavat olisi ympärysmitalla 100, mutta kun se liivi jää löllön läskin päälle sitten, niin ei tue H-kupin riippurintoja yhtään. Tukevat on kokoa 90, mutta alanauha uppoaa kylki- ja selkämakkaroiden väliin, painaa kipeästi ja ahdistaa hengittämistä. Nyt on päällä 90I kokoisetja tukee kyllä rinnat terhakoiksi, mutta kuppien sivulta ja selkäosasta 5-7 cm leveä ympärysnauha on rytistynyt makkaroiden väliin sentin naruksi ja tekee kipeää.

Vierailija
158/172 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kummallakin puolella rintojen alla hiertymät, jotka eivät ole parantuneet kunnolla kuukaudessa. Näkyy mustelmana  ja arpena.

Terveisin 80C liivit ostanut, joka yleensä käyttää kokoa 85B. Ei myyjän mielestä olleet riittävän napakat nuo 85B:t.

Vierailija
159/172 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kummallakin puolella rintojen alla hiertymät, jotka eivät ole parantuneet kunnolla kuukaudessa. Näkyy mustelmana  ja arpena.

Terveisin 80C liivit ostanut, joka yleensä käyttää kokoa 85B. Ei myyjän mielestä olleet riittävän napakat nuo 85B:t.

Mä en millään ymmärrä että miksi ostaa sitä mitä myyjä sanoo eikä sitä mikä tuntuu hyvältä päällä?

Vierailija
160/172 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en millään ymmärrä että miksi ostaa sitä mitä myyjä sanoo eikä sitä mikä tuntuu hyvältä päällä?

Koska monet uskoo niitä myyjien "khyl ne venyy, kuules hetken päästä ne on ihan liian löysät jos isomma totat eivätkä tue tippaakaan" asiantuntevia valheita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi