Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten laihduttaa painoindeksin alarajalle....ja onko väärin pitää tavoiteltavana alipainoon kallistuvaa vartaloa?

Vierailija
03.06.2020 |

Olen aina ihaillut ja tavoitellut hentoista, keijukaismaista tai balleriinamaista vartaloa...ongelma kuitenkin on siinä että pidän liiaksi ruuasta ja herkuista joten tuollaisen vartalon ylläpitäminen ja ylipäätään saavuttaminen on aika haastavaa, vaikka olenkin ns.normaalinpainoinen jo nyt. Mietinkin osaisiko joku sanoa miten kurinalaisesti todellisuudessa pitäisi syödä...ei ollenkaan herkkuja? lähinnä mietin miten mahdollista olisi ylläpitää unelmavartalon mukaisia elintapoja ja valintoja.

Painottaisin vielä että tässä nyt ei haeta mitään epätervettä ja anorektista sairaan laihaa ihannetta, vaan balleriinamaista hoikkuutta, jollainen käsittääkseni kuitenkin on erittäin terveellinen ja elinvoimainen vartalo vaikka hoikka onkin. En nyt jaksa käyttää aloitukseen enempää vaivaa, kun pahoin pelkään että se poistetaan, joka todellakin olisi suuri vääryys näin kehopositiivisuuden aikakautena

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

indexin alaraja on jo valmiiksi laitettu aika reiluksi, kyllä siitä vo ihan hyvin pudottaa ellei ole joku kuntosalilla työkseen käyvä.

Vierailija
62/73 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 163 cm pitkä ja painoni on viime vuosina asettunut välille 46,5-48 kg. Painavimmillani olin 52-kiloinen. En harrasta liikuntaa hyötyliikuntaa lukuunottamatta ja nyt korona-aikana päivittäinen energiankulutukseni on saattanut olla vain 1300-1500 kcal tavanomaisen 1800-2100 kcal sijaan.

En rajoita syömisiäni vaan syön mitä huvittaa, herkkuja myöskin. Painaisin mielelläni pari kiloa enemmän, mutten tiedä miten saisin kilot kertymään. Silloin kun painoin 52 kg asuin ulkomailla ja söin aina ulkona, minkä lisäksi tuli juotua kaljaa päivittäin. Samanlaiset ruokailutottumukset eivät oikein tule kyseeseen Suomessa.

Uskon, ettei meidän luonnostaan hoikkien tarvitse tehdä työtä tietyssä painossa pysyäksemme. Sen sijaan lisäkilojen saaminen vaatii kovaa työtä, oli kyse sitten ruokamäärän lisäämisestä tai minun lailla liikuntaa karttavalla lihasmassan kasvattamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paino on indeksin alarajoilla. En silti vastaa kropaltani balettitanssijaa, ruumiinrakenteeni on ihan erilainen. Painoni on pysynyt näissä samoissa lukemissa siitä asti kun rakastuin terveelliseen elämäntapaan, eli kymmenisen vuotta. Eikä ole tuottanut suurta vaivaa saada painoa pysymään siinä. Liikun paljon (pitkät lenkit, kehonpainotreenit, erilaiset jumpat), joten syödäkin saa aika reippaasti. Syön monipuolisesti ravinteikasta ruokaa, mutta herkkujakin toki silloin tällöin.

Vierailija
64/73 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä laihuuden ihnnoinnissa ole mitään väärää. Vielä ysärillä oli tosi suosittua.

Vierailija
65/73 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
66/73 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Balettitanssijan vartalon saa kun treenaa balettitanssijamaisesti. Myös pilates on suosittua mallien keskuudessa, sillä laji antaa tanssijamaisen ryhdin.

Kaikki hoikat ystäväni käyttävät erittäin vähän tai eivät yhtään alkoholia. Siitä on kai helpointa myös luopua, kun vertaa muihin ruoka-aineisiin. Myös kasvissyöjäkaverini ovat hoikkia.

Vierailija
67/73 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suosittelisin pätkäpaastoa. Minulle tämä ainakin toimi tosi hyvin yhdessä vaiheessa, kun oli tarvetta kiristellä. Söin kello 12-18 välisenä aikana, mutta tällöinkin on tärkeää syödä terveellisesti jos meinaa saada tuloksia ja voida hyvin.

Vierailija
68/73 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
69/73 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Balettitanssijan vartalon saa kun treenaa balettitanssijamaisesti. Myös pilates on suosittua mallien keskuudessa, sillä laji antaa tanssijamaisen ryhdin.

Kaikki hoikat ystäväni käyttävät erittäin vähän tai eivät yhtään alkoholia. Siitä on kai helpointa myös luopua, kun vertaa muihin ruoka-aineisiin. Myös kasvissyöjäkaverini ovat hoikkia.

Kaksi jälkimmäistä ovat jo käytössä eli en käytä alkoholia ja olen kasvissyöjä :)

-ap

Vierailija
70/73 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 163 cm pitkä ja painoni on viime vuosina asettunut välille 46,5-48 kg. Painavimmillani olin 52-kiloinen. En harrasta liikuntaa hyötyliikuntaa lukuunottamatta ja nyt korona-aikana päivittäinen energiankulutukseni on saattanut olla vain 1300-1500 kcal tavanomaisen 1800-2100 kcal sijaan.

En rajoita syömisiäni vaan syön mitä huvittaa, herkkuja myöskin. Painaisin mielelläni pari kiloa enemmän, mutten tiedä miten saisin kilot kertymään. Silloin kun painoin 52 kg asuin ulkomailla ja söin aina ulkona, minkä lisäksi tuli juotua kaljaa päivittäin. Samanlaiset ruokailutottumukset eivät oikein tule kyseeseen Suomessa.

Uskon, ettei meidän luonnostaan hoikkien tarvitse tehdä työtä tietyssä painossa pysyäksemme. Sen sijaan lisäkilojen saaminen vaatii kovaa työtä, oli kyse sitten ruokamäärän lisäämisestä tai minun lailla liikuntaa karttavalla lihasmassan kasvattamisesta.

Totta on että joillekin hoikkuus tulee luonnostaan, mutta uskon silti että vaikkei näin olisikaan on se silti ihan mahdollsita kaikille.

-ap

Vierailija
71/73 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole luonnostasi sirorakenteinen, edes läskin alla, niin et tule näyttämään keijukaiselta. Luonnostaan alipainoisilla ihmisillä on "terveet ruumiintoiminnot", koska se on heille normaali tila. Jos normaalipainoinen laihduttaa alipainoiseksi, häneltä voivat lähteä hiukset, loppua menkat, jne.

Olen aika pienikokoinen ja sillä tavalla voisin ollakin rakenteeltani aika hento, riippuu kai keneltä kysyykin ja joidenkin mielestä olen, mutta tiedostan kyllä että on minua sirompiakin. Osittain varmasti siksikin ylimääräistä rasvaa kertyy helposti, kun on lyhyt, niin se näkyy ihan eri tavalla kuin jos olisin 170+cm. Näytän siis mielestäni helposti 19-18 painoindeksilläkin aika normaalilta, enkä erityisen laihalta.

-ap

Minkä pituinen olet? Tyttäreni on 162cm ja painaa 48-49cm. Hänellä tuo paino tippui itsestään 56 kilosta tuohon ja yrityksistä huolimatta ei ole saanut sitä nousemaan. On aina syönyt hyvin ja monipuolisesti, herkkujakin, mutta niissä on joku sellainen luontainen säätely että ei vedä niitä överiksi. Mutta ei siis kiellä itseltään mitään. Tytär ei itse ole tähän tilaansa oikein tyytyväinen, tykkäsi itsestään enemmän pyöreämpänä (56kg) ja oli vähän järkyttynyt kun huomasi yhtenä keväänä, että on laihtuut talvella 6kg. 

Jos et ap luonnostaan ajaudu siihen laihakuikelopainoon, niin anna olla. Tai jos siihen on pakko päästä, niin ala harrastaa sellaisia lajeja joissa on laihoja kuikeloita. Korkeushyppääjät ja pitkän matkan juoksijat (ja kävelijät) tulevat ensimmäisenä mieleen. 

Olen 156cm

-ap

Vierailija
72/73 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto tälle!

Vierailija
73/73 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse sitä mieltä, että kenenkään normaalipainoisen ei pitäisi ulkonäkösyistä laihduttaa. Jokaisella on oma luontainen paino, johon keho hakeutuu. Kannattaa keskittyä mielummin terveelliseen ruokavalioon ja hyvää oloa tuovaan liikuntaan. Laihdutusyrityksissä piilee myös aina se riski, ettei osaisikaan lopettaa ajoissa ja sairastuisi jonkinlaiseen syömishäiriöön, vaikkei aluksi sitä suunnittelisikaan. Voisitko ap laajentaa kauneusihannettasi? Luontainen kropanmallisi on varmasti kaunis tosi monen mielestä, toivottavasti itsekin voisit nähdä itsesi siinä valossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan