Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auto asiaa ja vähät rahat, mitä tekisitte mun asemassa?

Blondi
03.06.2020 |

Eli, mulla on volkkari joka on vanha. No ikä ei mua autossa haittaa mutta tänään kun kävin katsastamassa auton konttorilla niin tuli pitkä vikalista, niin pitkä et korjaajakin sanoi et pohdi pari päivää et kannattaako korjata. Soitin 3 eri korjaamoon tuon vakkari korjaajan lisäksi ja kaikista tuli hinta-arvioksi 1300-1500e, isoimmat menoerät tuulilasi ja uudet renkaat kun nykyiset on sakkokumit. Koska auto ei päässyt päästöistä läpi, ei ole vielä tutkittu tarkemmin mikä on syy, mutta pari korjaajaa veikkasi katalysaattoria ja se on kallis korjata.

Mulla olis tulossa parin viikon päästä kesälomarahaa 2000e, sillä saa varmaan auton kuntoon. Mut kannattaako mun korjata yli 300 000 tuhatta ajettua autoa vai pistää paaliin ja ostaa sillä 2000e ja max toisella 2000e lainarahaa auto?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä paaliin se romu, ja osta vähän vähemmän ajettu tilalle.

Vierailija
2/59 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaalla tonnillakin saa hyviä katsastettuja autoja. Myy volkkari, jos joku huolii, ja osta just katsastettu ajopeli. Nettiauto ja tori niitä pullollaan. Katalysaattorit ovat kalliita ja jos korjaamolla joudut auton kuntoon laitattamaan, niin on kallista lystiä. Esim. tuulilasin vaihto teilu 300, renkaat pari sataa plus rengastyöt.Voi olla ne yli satasen jne.. Ja mitä muuta ilmenisikään, jarrut, nivelet jne.. Voi mennä rahasi hukkaan tossa rempassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tosta volkkarissa saada esim 500e jos en tee sille nyt mitään, vai ostaako kukaan edes vikalistallisia autoja. Noi viat on osa sellaisia niin ei menis osiin paljoa rahaa jos vaan osaa tehdä.

Ap

Vierailija
4/59 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata korjata. Ostetaan niitä romuja varaosiksi.

Vierailija
5/59 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko tosta volkkarissa saada esim 500e jos en tee sille nyt mitään, vai ostaako kukaan edes vikalistallisia autoja. Noi viat on osa sellaisia niin ei menis osiin paljoa rahaa jos vaan osaa tehdä.

Ap

Katso Nettiauto.com:ista myydäänkö samanlaisia ja millä hinnalla. Katso myös kauanko on olleet myynnissä, ja ota huomioon maakunta/kaupunki. Sitten pistät vielä hintatarjouksen halvimmaksi, jos on kiire päästä eroon.

Voit myös kysyä siltä käyttämältäsi korjaajalta mitä kannattaisi tehdä, ostaisiko hän varaosiksi tai tietääkö jonkun joka tarvii jotain osia siitä tms.

Sitten on palveluja jotka hakee romut pihasta, hyvässä lykyssä ja oikealla sijainnilla voit jopa saada palvelun ilmaiseksi kun annat auton.

Autoon ei kannata kiintyä, ja kuten joku jo sanoi, muutamalla satasella tai tonnilla voi saada hyvän käyttöauton muutamaksi vuodeksi. Näyttöautot on sitten erikseen.

Vierailija
6/59 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vajaalla tonnillakin saa hyviä katsastettuja autoja. Myy volkkari, jos joku huolii, ja osta just katsastettu ajopeli. Nettiauto ja tori niitä pullollaan. Katalysaattorit ovat kalliita ja jos korjaamolla joudut auton kuntoon laitattamaan, niin on kallista lystiä. Esim. tuulilasin vaihto teilu 300, renkaat pari sataa plus rengastyöt.Voi olla ne yli satasen jne.. Ja mitä muuta ilmenisikään, jarrut, nivelet jne.. Voi mennä rahasi hukkaan tossa rempassa.

Tätä mietin kanssa. Toki tunnen tuon volkkarin historiaa kun on ollut muutaman vuoden ajossa mutta just tuo et kannattaako edes korjata, mulle kun riittää että auto toimii eikä mitään isoa remppaa ole tulossa. :)

Mitä siis teen vanhalle? Ajelen yhden kk ja ajan jonnekin romuttamoon vai miten käytännössä toimii toi että viedään auto paaliin, ei oo ollut tarvetta kun yleensä oon saanut ne myytyä mut nyt kyllä epäilen et en saa edes 100e tosta.

Ap

Vierailija
7/59 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kahdella tonnilla uusi ja anna vanha vaihdossa 500€ hyvityksella tms

Vierailija
8/59 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Katso Nettiauto.com:ista myydäänkö samanlaisia ja millä hinnalla. Katso myös kauanko on olleet myynnissä, ja ota huomioon maakunta/kaupunki. Sitten pistät vielä hintatarjouksen halvimmaksi, jos on kiire päästä eroon.

Voit myös kysyä siltä käyttämältäsi korjaajalta mitä kannattaisi tehdä, ostaisiko hän varaosiksi tai tietääkö jonkun joka tarvii jotain osia siitä tms.

Sitten on palveluja jotka hakee romut pihasta, hyvässä lykyssä ja oikealla sijainnilla voit jopa saada palvelun ilmaiseksi kun annat auton.

Autoon ei kannata kiintyä, ja kuten joku jo sanoi, muutamalla satasella tai tonnilla voi saada hyvän käyttöauton muutamaksi vuodeksi. Näyttöautot on sitten erikseen.

Ai siinä tulikin vinkkiä. Taidan ajella nyt kaikessa rauhassa 2 viikkoa ja kun lomarahat tulee niin katon jonkun toisen tilalle.

Ap

Vierailija
9/59 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö välillä ole autoliikkeillä semmosia kamppanjoita, että maksavat vanhasta autosta 1000 euroa, oli kunto mikä hyvänsä? Sitä en tiedä, että onko tommonen sit vaan, jos ostaa uuden/kalliin auton, varmaan... Mutta jossain kohtaa oli paljon mainoksia noista kampanjoista. Voi olla, että meni jo.

Vierailija
10/59 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, en lähtisi korjaamaan...

Vierailija
11/59 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta uudempi. Voi olla, että vuoden päästä joudut laittamaan taas tonnin korjauksiin. Korjaamisessa - paitsi jos pystyy tekemään itse osien hinnalla - ei ole enää järkeä, jos se maksaa enemmän kuin auton myyntiarvo on.

Vierailija
12/59 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika paljon ajettu, jos 300 000 000 kilometriä on. Paaliin vaan.

Vierailija
13/59 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa rahatilanteessa kannattaa luopua autosta kokonaan, jos suinkin pärjää ilman.

Vierailija
14/59 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa rahatilanteessa kannattaa luopua autosta kokonaan, jos suinkin pärjää ilman.

Mä tartten autoa töihin, ei täällä kehä kolmosen ulkopuolella muuten töihin pääse. Sen takia mulle vaan merkkaa et se toimii ja ei vie paljoa polttoainetta.

Ap

Vierailija
15/59 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma lienee että sillä 2000 eurolla et todennäköisesti juuri kummempaa peliä saa, ehkä jonkun katsastetun mutta kuka tietää mitä siitä sitten kohta laukeaa, kytkin, hihna jne. siinä sitten joudut taas miettimään samaa asiaa. Neljällä tonnilla saatat löytää jo vempeleen joka hetken toimii.

Harkitse toyotaa, niissä tuppaa tekniikka toimimaan eikä korjaaminen ole kalleimmasta päästä. Ja siis jotain sellasta mallia, jota on tehty ja myyty paljon, älä valkkaa mallisarjan uusimpia, niissä on aina niitä lastentauteja.

Vierailija
16/59 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Uusvanha, joku halpa ja saat sen jo valmiiksi katsastettuna.

Zinc

Vierailija
17/59 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota vain järkyttävissä hinnoissa Suomessa verrattuna Eurooppaan ja neljällä tonnilla ikivanha tai paljon ajettu.

Vierailija
18/59 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan on lompakko, mutta et näköjään tiedä miten sitä käytetään. T: Jorma korjaamon esimies.

Vierailija
19/59 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama tilanne, paitsi korjauskuluarvio muutaman tonnin enemmän. Romuttamolle se auto ja ostin uuden. Joka hajosikin aika nopeasti. Ei enää naurattanut.

Vierailija
20/59 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä volkkari tuskistaa 300 miljoonaa kilometriä on riittävästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi