Miten laihduttaa painoindeksin alarajalle....ja onko väärin pitää tavoiteltavana alipainoon kallistuvaa vartaloa?
Olen aina ihaillut ja tavoitellut hentoista, keijukaismaista tai balleriinamaista vartaloa...ongelma kuitenkin on siinä että pidän liiaksi ruuasta ja herkuista joten tuollaisen vartalon ylläpitäminen ja ylipäätään saavuttaminen on aika haastavaa, vaikka olenkin ns.normaalinpainoinen jo nyt. Mietinkin osaisiko joku sanoa miten kurinalaisesti todellisuudessa pitäisi syödä...ei ollenkaan herkkuja? lähinnä mietin miten mahdollista olisi ylläpitää unelmavartalon mukaisia elintapoja ja valintoja.
Painottaisin vielä että tässä nyt ei haeta mitään epätervettä ja anorektista sairaan laihaa ihannetta, vaan balleriinamaista hoikkuutta, jollainen käsittääkseni kuitenkin on erittäin terveellinen ja elinvoimainen vartalo vaikka hoikka onkin. En nyt jaksa käyttää aloitukseen enempää vaivaa, kun pahoin pelkään että se poistetaan, joka todellakin olisi suuri vääryys näin kehopositiivisuuden aikakautena
Kommentit (73)
https://thethirty.whowhatwear.com/ballerina-diet ballerinat ei syö paljoa mutta treenaavat senkin edestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnynnäinen ruumiinrakenne on tässä se avain. Jos on syntynyt raamikkaammalla kropalla, ei laihduttamalla saa siroa ulkonäköä. Ne, jotka on synnynnäisesti siroja, yleensä pysyy sellaisina. Itse harrastan balettia (en kilpaile tai ole ammattilainen) ja syön suuria annoksia ruokaa sekä herkkuja päivittäin, sillä olen todella riippuvainen sokerista ja hiilareista. Eli sillä ei juurikaan ole merkitystä. Suvussani kaikki vain on pieniä, käytän mm.12-vuotiaan vaatekokoa ja minulla on juuri se mainitsemasi vartalotyyppi - synnynnäisesti, ei millään omalla ansiolla.
Okei, kuulostaa joltain pervolta mutta voitko etsiä jonkun havainnollistavan kuvan joka vastaa sun vartalotyyppiä? tai mikä on sun paino/pituus? Olen meinaan myöskin noin 12-vuotiaan tytön kokoinen. Tai enneminkin ollut samaa kokoa siitä asti.
-ap
MyBodyGallery löytyy pari hyvin vastaavaa, kun hakee 155cm/alle 45kg. Itse olen 43kg, enkä vaan kasvanut enää 12v jälkeen kun kuukautiset alkoi. Äkkiseltään en löytänyt ketään näyttelijää joka vastaisi tarpeeksi, minulla on pitkät raajat (kyllä, myös kädet, heh) ja monilla samanpituisilla on helposti lyhyt alavartalo.
No omasta kokemuksestani voin sanoa, että syö säännöllisesti mutta ei mitään mammuttiannoksia.
Liikuntana kävely, jooga, tanssi, rauhallinen juokseminen....
Toki riippuu paljon kehosta, mittasuhteista ja siitä millainen on ns. luonnostaan. Itsellä sekä juoksu että voimaharjoittelu ja kaikki muu kovatehoinen nostavat melko nopeasti painoa, lihaksiin kertyy nestettä ja olen sellaista tyyppiä jolle myös lihasmassa kasvaa helposti. Tästä syystä pidän tehot maltillisina, muuten olosta tulee turvonnut pökkelö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole luonnostasi sirorakenteinen, edes läskin alla, niin et tule näyttämään keijukaiselta. Luonnostaan alipainoisilla ihmisillä on "terveet ruumiintoiminnot", koska se on heille normaali tila. Jos normaalipainoinen laihduttaa alipainoiseksi, häneltä voivat lähteä hiukset, loppua menkat, jne.
Olen aika pienikokoinen ja sillä tavalla voisin ollakin rakenteeltani aika hento, riippuu kai keneltä kysyykin ja joidenkin mielestä olen, mutta tiedostan kyllä että on minua sirompiakin. Osittain varmasti siksikin ylimääräistä rasvaa kertyy helposti, kun on lyhyt, niin se näkyy ihan eri tavalla kuin jos olisin 170+cm. Näytän siis mielestäni helposti 19-18 painoindeksilläkin aika normaalilta, enkä erityisen laihalta.
-ap
Minkä pituinen olet? Tyttäreni on 162cm ja painaa 48-49cm. Hänellä tuo paino tippui itsestään 56 kilosta tuohon ja yrityksistä huolimatta ei ole saanut sitä nousemaan. On aina syönyt hyvin ja monipuolisesti, herkkujakin, mutta niissä on joku sellainen luontainen säätely että ei vedä niitä överiksi. Mutta ei siis kiellä itseltään mitään. Tytär ei itse ole tähän tilaansa oikein tyytyväinen, tykkäsi itsestään enemmän pyöreämpänä (56kg) ja oli vähän järkyttynyt kun huomasi yhtenä keväänä, että on laihtuut talvella 6kg.
Jos et ap luonnostaan ajaudu siihen laihakuikelopainoon, niin anna olla. Tai jos siihen on pakko päästä, niin ala harrastaa sellaisia lajeja joissa on laihoja kuikeloita. Korkeushyppääjät ja pitkän matkan juoksijat (ja kävelijät) tulevat ensimmäisenä mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen päättänyt tahalleen sairastuttaa itseni anoreksiaan, olen siis kyllästynyt olemaan yksin ja siihen kun muut minua hoikemmat naiset näkee minut aina vain sellaisena ”no onneksi en ole noin lihava”, haluan vihdoin olla sellainen äärimmäisen laiha, jota kaikki miehet ja naiset ihailee. Olen nyt 165/60, mutta pyrin, että saisin kesän aikana 15kg pois ja siitä eteenpäin vielä lisää, vuoden päästä olisi tavoitteena painaa enää vain 40kg. Vihdoin saan suurella todennäköisyydellä miehen sitten.
N21
Kaikki miehet ja naiset eivät todellakaan ihaile äärimmäisen laihoja.
Noin yleisesti ottaen suosituin kroppa taitaa olla hoikka, jossa on kuitenkin vähän jotain muotoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnynnäinen ruumiinrakenne on tässä se avain. Jos on syntynyt raamikkaammalla kropalla, ei laihduttamalla saa siroa ulkonäköä. Ne, jotka on synnynnäisesti siroja, yleensä pysyy sellaisina. Itse harrastan balettia (en kilpaile tai ole ammattilainen) ja syön suuria annoksia ruokaa sekä herkkuja päivittäin, sillä olen todella riippuvainen sokerista ja hiilareista. Eli sillä ei juurikaan ole merkitystä. Suvussani kaikki vain on pieniä, käytän mm.12-vuotiaan vaatekokoa ja minulla on juuri se mainitsemasi vartalotyyppi - synnynnäisesti, ei millään omalla ansiolla.
Okei, kuulostaa joltain pervolta mutta voitko etsiä jonkun havainnollistavan kuvan joka vastaa sun vartalotyyppiä? tai mikä on sun paino/pituus? Olen meinaan myöskin noin 12-vuotiaan tytön kokoinen. Tai enneminkin ollut samaa kokoa siitä asti.
-ap
MyBodyGallery löytyy pari hyvin vastaavaa, kun hakee 155cm/alle 45kg. Itse olen 43kg, enkä vaan kasvanut enää 12v jälkeen kun kuukautiset alkoi. Äkkiseltään en löytänyt ketään näyttelijää joka vastaisi tarpeeksi, minulla on pitkät raajat (kyllä, myös kädet, heh) ja monilla samanpituisilla on helposti lyhyt alavartalo.
Kiitti, mulle kävi myös samoin, että kasvu loppui menkkojen alettua kutosella :) Mä olen 156cm ja painan jotain 46kg. Mulla kaikki rasva keryy alakroppaan ja lähtee viimeisenä sieltä, samoin lihasta kertyy juuri reisiin tosi helposti jos yhtään kyykään tms. eli ihanteeseen pääseminen vaatisi rasvan palamista alavartalosta. Mun kroppa on oikeastaan aika saman tyylinen kun vaikka Nicole Richiellä oli vähän painavampana.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole luonnostasi sirorakenteinen, edes läskin alla, niin et tule näyttämään keijukaiselta. Luonnostaan alipainoisilla ihmisillä on "terveet ruumiintoiminnot", koska se on heille normaali tila. Jos normaalipainoinen laihduttaa alipainoiseksi, häneltä voivat lähteä hiukset, loppua menkat, jne.
Olen aika pienikokoinen ja sillä tavalla voisin ollakin rakenteeltani aika hento, riippuu kai keneltä kysyykin ja joidenkin mielestä olen, mutta tiedostan kyllä että on minua sirompiakin. Osittain varmasti siksikin ylimääräistä rasvaa kertyy helposti, kun on lyhyt, niin se näkyy ihan eri tavalla kuin jos olisin 170+cm. Näytän siis mielestäni helposti 19-18 painoindeksilläkin aika normaalilta, enkä erityisen laihalta.
-ap
Minkä pituinen olet? Tyttäreni on 162cm ja painaa 48-49cm. Hänellä tuo paino tippui itsestään 56 kilosta tuohon ja yrityksistä huolimatta ei ole saanut sitä nousemaan. On aina syönyt hyvin ja monipuolisesti, herkkujakin, mutta niissä on joku sellainen luontainen säätely että ei vedä niitä överiksi. Mutta ei siis kiellä itseltään mitään. Tytär ei itse ole tähän tilaansa oikein tyytyväinen, tykkäsi itsestään enemmän pyöreämpänä (56kg) ja oli vähän järkyttynyt kun huomasi yhtenä keväänä, että on laihtuut talvella 6kg.
Jos et ap luonnostaan ajaudu siihen laihakuikelopainoon, niin anna olla. Tai jos siihen on pakko päästä, niin ala harrastaa sellaisia lajeja joissa on laihoja kuikeloita. Korkeushyppääjät ja pitkän matkan juoksijat (ja kävelijät) tulevat ensimmäisenä mieleen.
Mitäh :D? Eiköhän ne korkeushyppääjät ole korkeushyppääjiä sen takia, että ovat laihoja, eikä niin, että se laji on muokannut heidän kropasta sellaisen.
Minä myös haluaisin laihtua vähintään 5 kg, mielummin 10. Silloinkaan en olisi vielä alipainoinen, vaan vasta siinä rajoilla. Panostan nyt kesällä kuitenkin eniten peruskunnon kasvattamiseen ja lihaskuntoon, yritän saada kehonmallia vähän paremmaksi. Jos siitä ei hyötyä, niin alkaa kunnon kiristely päälle. Tänäänkin kesti 2 h pyörälenkki ja päälle ulkokuntosalilla lyhyt treenihetki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen päättänyt tahalleen sairastuttaa itseni anoreksiaan, olen siis kyllästynyt olemaan yksin ja siihen kun muut minua hoikemmat naiset näkee minut aina vain sellaisena ”no onneksi en ole noin lihava”, haluan vihdoin olla sellainen äärimmäisen laiha, jota kaikki miehet ja naiset ihailee. Olen nyt 165/60, mutta pyrin, että saisin kesän aikana 15kg pois ja siitä eteenpäin vielä lisää, vuoden päästä olisi tavoitteena painaa enää vain 40kg. Vihdoin saan suurella todennäköisyydellä miehen sitten.
N21
Noin yleisesti ottaen suosituin kroppa taitaa olla hoikka, jossa on kuitenkin vähän jotain muotoja.
Totta, mutta jos ei ole muotoja ja esimerkiksi olematon povi, niin näyttää mun mielestä hoikkana paremmalle.
-ap
Vierailija kirjoitti:
https://thethirty.whowhatwear.com/ballerina-diet ballerinat ei syö paljoa mutta treenaavat senkin edestä
Youtubessa oli mielenkiintoinen pätkä ballerinasta, joka halusi tiristää pois muutaman kilon ennen näytöskauden alkua ollakseen mahdollisimman tikissä. Hän kyllä syö ihan reippaasti ja rennosti, mutta myös liikkuu todella paljon (eikä pelkästään tanssistudiolla). Hänellä on myös yllättävän terve suhtautuminen ruokaan, vaikka balettitanssijoista voisi luulla muuta. Toki heissäkin on ihmisiä laidasta laitaan.
Kannattaa katsoa, jos yhtään kiinnostaa:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Balettitanssijat treenaavat 6 krt viikossa useita tunteja päivittäin. Tiedän, koska olen entinen balettitanssija. Lisäksi geenit on sellaiset että
Pysyy helposti hoikkana. Normaali työssäkäyvällä ihmisellä ei ole aikaa eikä jaksamista treenata jatkuvasti.Tämä. Ammattitanssijaksi päätyvät tuppaavat olemaan luonnostaan todella hoikkia ja pitkäraajaisia (eivät välttämättä itse pitkiä!), mutta he myös treenaavat todella paljon.
Minä olen valitettavasti sitä pohjalaisemäntä/karjakko-tyyppiä, eli olen normaalipainossakin jotenkin "iso". Jos haluaisin näyttää sirolta, minun pitäisi olla todella alipainoinen, enkä siltikään olisi semmoinen upea keijukaismainen ballerina, vaan ainoastaan liian vähän syönyt, kuihtunut ja tissitön karjakko. Geenit valitettavasti määräävät näissä jutuissa enemmän kuin haluamme ajatellakaan.
Mulla vähän sama ongelma, sillä erotuksella, etten koskaan näyttäisi sirolta, edes alipainoisena. Onhan tässä joutunut tekemään ajatustyötä sen hyväksymiseksi, että kropan malli on jotain muuta, kuin pieni. Mutta lohduttaudun itse sillä, että olen vahva ja geneettisesti korkeampi lihasmassa ainakin nostaa todennäköisyyttä sille, että pysyn toimintakykyisenä vanhaksi asti.
Aika monella ballerinalla on syömishäiriö......ei ne muuten pysy pienipainoisena. Onko Natalia Portman edelleen saman painoinen kuin tuossa Black Swan-elokuvassa? Ei varmaankaan ole koska tuollainen hoikkuus on epäterveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitti, mulle kävi myös samoin, että kasvu loppui menkkojen alettua kutosella :) Mä olen 156cm ja painan jotain 46kg. Mulla kaikki rasva keryy alakroppaan ja lähtee viimeisenä sieltä, samoin lihasta kertyy juuri reisiin tosi helposti jos yhtään kyykään tms. eli ihanteeseen pääseminen vaatisi rasvan palamista alavartalosta. Mun kroppa on oikeastaan aika saman tyylinen kun vaikka Nicole Richiellä oli vähän painavampana.
-ap
Lihasten hävittäminenhän on maailman helpointa! Skippaat vaan ruokavaliosta proteiinit vähäksi aikaa, niin lihaksistahan ne lähtee. Sit liikunnaks jotain Gwyneth Paltrown tyylistä juoksua ja joogaa eikä mitään salilla pumppaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
-ap
Enpä sittenkään tiedä tuosta Richien kroppa vertauksesta omaani...nyt kun googletin. Tarkoitn kai vain että mulla kertyy alavartaloon rasvat.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa oli mielenkiintoinen pätkä ballerinasta, joka halusi tiristää pois muutaman kilon ennen näytöskauden alkua ollakseen mahdollisimman tikissä. Hän kyllä syö ihan reippaasti ja rennosti, mutta myös liikkuu todella paljon (eikä pelkästään tanssistudiolla). Hänellä on myös yllättävän terve suhtautuminen ruokaan, vaikka balettitanssijoista voisi luulla muuta. Toki heissäkin on ihmisiä laidasta laitaan.
Kannattaa katsoa, jos yhtään kiinnostaa:
Kiitos linkistä! Pitääpä katsoa...
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Lihasten hävittäminenhän on maailman helpointa! Skippaat vaan ruokavaliosta proteiinit vähäksi aikaa, niin lihaksistahan ne lähtee. Sit liikunnaks jotain Gwyneth Paltrown tyylistä juoksua ja joogaa eikä mitään salilla pumppaamista.
Enpä tiedä...olen kasvissyäjä ja syön aika hiilaripainotteisesti eli jo nyt kohtalaisen niukasti proteiinia, mutta tuntuu että peppu kaipaisi lihaksia ja reidet kaipaisi vähemmän rasvaa. En tiedä onko mahdoton yhtälö :D
-ap
Ei kannata laihduttaa liikaa, elämästä tulee epämiellyttävää. Minulla tippui paino normaalin alarajalle kun asuin ulkomailla ja en tykännyt paikallisesta ruoasta + harrastin juoksua. Lihakset ja voima katosivat ja luut alkoivat törröttää. Olo oli usein väsynyt. En tykännyt ulkonäöstä tai olosta, joten aloin syödä tarkoituksella enemmän ja paino nousi entiseen, noin BMI 21-22. Muutamaa vuotta myöhemmin aloin käydä salilla ja siivosin ruokavalioa, paino tippui vain pari kiloa, mutta lihasta tuli samaan aikaan reippaasti. Tästä seurasi, että oli syötävä erittäin usein ja säännöllisesti tai sain nälkäkiukun/huonon olon, annosten koko sai olla aika suuri mutta ruoka kevyttä. Taas liian rajoittavaa, joten lihotin pari kiloa ja olo palasi normaaliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N21
Totta, mutta jos ei ole muotoja ja esimerkiksi olematon povi, niin näyttää mun mielestä hoikkana paremmalle.
-ap
Näin, on muuten pienirintaisen kirous, jos lihot näytät entistä enemmän laudalle joten pakko yrittää pysyä hoikkana.
Vierailija kirjoitti:
Fitness-nettivalmennuksella alkuun?
Onkohan tämä joku piilomainos? En kyllä varsinkaan tässä tapauksessa ja noille tavoitteille suosittele. Ap:n tapaukseen vaadittaisiin pysyvä elämäntapamuutos, jolla paino ja keho todella hitaasti muovautuu halutunlaiseksi.
Tämä. Ammattitanssijaksi päätyvät tuppaavat olemaan luonnostaan todella hoikkia ja pitkäraajaisia (eivät välttämättä itse pitkiä!), mutta he myös treenaavat todella paljon.
Minä olen valitettavasti sitä pohjalaisemäntä/karjakko-tyyppiä, eli olen normaalipainossakin jotenkin "iso". Jos haluaisin näyttää sirolta, minun pitäisi olla todella alipainoinen, enkä siltikään olisi semmoinen upea keijukaismainen ballerina, vaan ainoastaan liian vähän syönyt, kuihtunut ja tissitön karjakko. Geenit valitettavasti määräävät näissä jutuissa enemmän kuin haluamme ajatellakaan.