Abortti vai ei?!!
Yritimme mieheni kanssa lasta ja nyt viikkoja on 8.
Ajatus lapsesta ahdistaa enemmän ja enemmän. Miehestä on kuoritutunut uusia piirteitä ja myönnän, etten tuntenut häntä kunnolla. Hän on ilm patologinen valehtelija ja ollut myös itsetuhoinen humalassa ollessaan, kun on suuttunut. Pelottaa ajatuskin siitä, että joudun mahdollisesti tällaisen ihmisen kanssa pitämään lapsen. Todennäköisesti tulemme eroamaan oli päätös mikä tahansa, koska en vain kykene enää rakastamaan häntä. Tekisittekö abortin? Kokemuksia siitä?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on sen syntymättömän lapsen oikeudet?
Missä on rojaltit kirjoittamattomasta kirjastani?
Rinnastaa sikiön ja kirjan! Ehkä surkein ja elämää kunnioittamattomin kommentti, minkä olen tästä aiheesra koskaan lukenut. Pinnallinen ajattelu on edennyt uudelle tasolle!
Syntymättömän oikeudet ja kirjoittamattoman rojaltit, kumpaakaan ei ole olemassa.
Nämä asiat on pikkuisen eri tasolla: ihmiselämä joka päätetään kesken tai kirja, jota joku ei saa kirjoitetuksi. Nyt ymmärrän miten abortin puolustajien ajatus liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on sen syntymättömän lapsen oikeudet?
Missä on rojaltit kirjoittamattomasta kirjastani?
Rinnastaa sikiön ja kirjan! Ehkä surkein ja elämää kunnioittamattomin kommentti, minkä olen tästä aiheesra koskaan lukenut. Pinnallinen ajattelu on edennyt uudelle tasolle!
Syntymättömän oikeudet ja kirjoittamattoman rojaltit, kumpaakaan ei ole olemassa.
Nämä asiat on pikkuisen eri tasolla: ihmiselämä joka päätetään kesken tai kirja, jota joku ei saa kirjoitetuksi. Nyt ymmärrän miten abortin puolustajien ajatus liikkuu.
Tokkopa ymmärrät.
Mitään en ole katunut niin paljon kuin 19-vuotiaana teettämääni aborttia vaikka 3 lasta olenkin sen jälkeen saanut. Miehiä tulee ja miehiä menee, äitiys on pysyvää ja yksinkin pärjää.
Abortinvastustajat ovat helvetin pimeitä. Se että abortti on sallittua ei tarkoita sitä, että naiset riemusta kiljuen valitsevat abortin kun "en vaan jaksanu ehkäistä". Abortti on yleensä huonoista vaihtoehdoista se vähiten huonoin. Valitettavasti 100 % luotettavaa ehkäisyä ei edelleenkään ole olemassa kohdunpoiston lisäksi, ja sitä taas ei tehdä kenellekään ilman painavaa lääketieteellistä syytä (esim. syöpä). Aborttioikeuden kieltämällä maailmaan ei tulisi yhtään nykyistä enempää onnellisia pikku perheitä ja 1950-lukulaista unelmahöttöelämää, jossa mies tuo leivän pöytään ja aina niin kaunis ja äidillinen mamma hoivaa lapsosia kotona. Aborttioikeuden kieltäminen merkitsisi puoskariaborttien paluuta, joissa yleensä sikiön lisäksi kuolee myös se nainen. Lisäksi lastenmurhat ja "tapaturmat" lisääntyisivät kummasti, samoin kadulle hylätyt orpolapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortti on murha -hullut löytäneet taas tännekin ilmeisesti. Ei se ole. Ei lain edessä eikä muutenkaan, jos ei kysy teiltä.
Valitettavasti kaikki lait ei aina ole hyviä ja oikeita :(
Millaisen aborttilainsäädännön sinä haluaisit Suomeen?[/quote
Koska me ihmiset ollaan minkälaisia ollaan eli syntisiä kauheine seurauksineen (kuten ap selitti, ongelmallinen isäehdokas, tai kaikki muut mahdolliset ihmisten ongelmat), niin kai se aborttilaki voi olla sellainen kuin nyt :( Se ei tarkoita, ettei jokaisen ihmisen tulisi itse miettiä ihan tosi syvällisesti, onko ihan pakko kuitenkaan tehdä aborttia.
Itse haluaisin kannsutaa ihmisiä adoptoimaan, jos eivät millään voi vauvaansa pitää. Se olisi minusta oikein.
Sinä saat kärsiä synnintuskinesi vaikka miten paljon, mutta muut eivät välttämättä halua ja sinun pitää kunnioittaa sitä. Sinulla ei ole mitään oikeutta langettaa moraalisia tuomintoja kestäkään ihmisestä, vain Jumala voi sen tehdä. Ihmiset miettivät kyllä abortit yleensä tosi tarkkaan, joten sinun ei tarvitse sitä murehtia. Eikä se asia oikeastaan edes kuulu sinulle.
Mikä vastauksessani oli väärin? Jos luit oikein, niin huomasit että en vaatinut aborttia kiellettäväksi, tai edes lakia tiukennettavaksi. Väärin sammutettu sekin? Vain koska mainitsin kielletyn sanan synti? Paha sana, saa monen villakarvat pystyyn, tuomio sen sanojalle lankeaa saman tien.
Mielestäni puhuin myös kauniisti, en tuominnut abortin tekijää vai tuomitsinko? Kehoitin vain miettimään syvällisesti ja suosittelin adoptiota. Mitä pahaa niissä?
Kysyit (sinä tai joku muu) kantaani, siksi vastasin.
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemukseni perusteella sanoisin, että ei kannata tehdä aborttia.
Olen ollut raskaana kahdesti; toisen abortoin ja toisen pidin (ja jäin yksinhuoltajaksi). Se aborttiin päättynyt raskauteni alkoi kun olin 24-vuotias, ja olin silloin parisuhteessa viinaan menevän ja täysin vastuuttoman miehen kanssa. Ajattelin, että on parempi tehdä abortti ja yrittää sitten joskus jonkun paremman miehen kanssa uudestaan. Ei se kuitenkaan ollut niin yksinkertaista, vaan abortti jäi vaivaamaan mieltä vuosikausiksi ja vielä nykyäänkin tulee ahdistunut olo jos se tulee mieleen. Olin pitkään hyvin masentunut ja surin abortoitua lastani (ja suren edelleen).
No, kymmenen vuotta myöhemmin löysin mukavalta ja kunnolliselta vaikiuttavan miehen. Hän oli korkeasti koulutettu, vakaassa työssä ja kaikinpuolin "unelmaisä". Raskausaikana miehestä alkoi kuitenkin paljastua väkivaltaisia ja sairaalloisen kontrolloivia piirteitä, ja päätin että lapsi ei tähän paskaan jää. Nuoruuden abortin jälkeen en kuitenkaan halunnut tehdä sitä samaa virhettä enää toiste, joten pidin lapsen.
Otin eron ja valehtelin miehelle, että lapsi on jonkun toisen. Olen saanut olla nyt 17 vuotta rauhassa tämän kullannuppuni kanssa, ja olen todella onnellinen etten abortoinut häntäkin.
Tosi törkeää valehdella miehelle ja lapselle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortti on murha -hullut löytäneet taas tännekin ilmeisesti. Ei se ole. Ei lain edessä eikä muutenkaan, jos ei kysy teiltä.
Valitettavasti kaikki lait ei aina ole hyviä ja oikeita :(
Millaisen aborttilainsäädännön sinä haluaisit Suomeen?[/quote
Koska me ihmiset ollaan minkälaisia ollaan eli syntisiä kauheine seurauksineen (kuten ap selitti, ongelmallinen isäehdokas, tai kaikki muut mahdolliset ihmisten ongelmat), niin kai se aborttilaki voi olla sellainen kuin nyt :( Se ei tarkoita, ettei jokaisen ihmisen tulisi itse miettiä ihan tosi syvällisesti, onko ihan pakko kuitenkaan tehdä aborttia.
Itse haluaisin kannsutaa ihmisiä adoptoimaan, jos eivät millään voi vauvaansa pitää. Se olisi minusta oikein.
Sinä saat kärsiä synnintuskinesi vaikka miten paljon, mutta muut eivät välttämättä halua ja sinun pitää kunnioittaa sitä. Sinulla ei ole mitään oikeutta langettaa moraalisia tuomintoja kestäkään ihmisestä, vain Jumala voi sen tehdä. Ihmiset miettivät kyllä abortit yleensä tosi tarkkaan, joten sinun ei tarvitse sitä murehtia. Eikä se asia oikeastaan edes kuulu sinulle.
Nyt et kyllä ollenkaan lukenut vastausta, tai toinen vaihtoehto, et ymmärtänyt sitä ollenkaan?
Eihän se abortti ole se eka synti, vaan yleensä ne syyt mitkä siihen johtaa on se iso synti. Jos mies hakkaa: väärin, jos mies jättää: väärin, jos mies on juoppo= synnin seurasta ym. Etkä ymmärrä, että nämä syyt on se synti mistä tuossa puhuttiin?
Sinä itse päätät. Mutta jos pidät lapsen, älä teetä isyydentunnustusta. Ja mikäli olet naimisissa, eroa ennen lapsen syntymää.
Vierailija kirjoitti:
Abortinvastustajat ovat helvetin pimeitä. Se että abortti on sallittua ei tarkoita sitä, että naiset riemusta kiljuen valitsevat abortin kun "en vaan jaksanu ehkäistä". Abortti on yleensä huonoista vaihtoehdoista se vähiten huonoin. Valitettavasti 100 % luotettavaa ehkäisyä ei edelleenkään ole olemassa kohdunpoiston lisäksi, ja sitä taas ei tehdä kenellekään ilman painavaa lääketieteellistä syytä (esim. syöpä). Aborttioikeuden kieltämällä maailmaan ei tulisi yhtään nykyistä enempää onnellisia pikku perheitä ja 1950-lukulaista unelmahöttöelämää, jossa mies tuo leivän pöytään ja aina niin kaunis ja äidillinen mamma hoivaa lapsosia kotona. Aborttioikeuden kieltäminen merkitsisi puoskariaborttien paluuta, joissa yleensä sikiön lisäksi kuolee myös se nainen. Lisäksi lastenmurhat ja "tapaturmat" lisääntyisivät kummasti, samoin kadulle hylätyt orpolapset.
Aika rumasti puhut ja yleistät, "kaikki pimeitä" :(
Abortinvastustajissakin on moneen lähtöön. Jotkut haluavat kieltää kokonaan, jotkut pitävät nykyistä lainsäädäntöä hyvänä mutta asiaa valitettavana.
Itse identifioin itseni ennemmin vastustajiin, silti olen itsekin aborttia miettinyt. Ei kaikki ole niin mustavalkoista. Älkää siis tuomitko ketään!
fdsa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä on tärkeä pointti:
Aborttioikeuden puolustajat ovat helvetin pimeitä. Se että abortti on sallittua ei tarkoita sitä, että se on aina suositeltavaa ennen rv 12 jos vähänkin mietityttää olla raskaana jossain tilanteessa. Ap sinuna en tekisi aborttia, mutta lemppaisin miehen. Sehän sinua harmittaa, että tajusit miehen olevan urpo vasta nyt, mutta harmittaako tosiaan niin paljon, ettet halua koko lasta, jota jo odotat? Meinaan vaan, että sitten ei kannata jatkossakaan hankkia lapsia kenenkään kanssa koska ikäviä piirteitä paljastuu seuraavastakin miehestä vaikka se tapahtuisikin lapsen synnyttyä. Ja sittenkö katuisit että olet ikinä lapsia saanut?
Sitten peukut alas!
Ei kait kukaan aborttioikeutta kannattava pidä aborttia aina suositeltavana, en minä ainakaan.
Miksi täällä sitten alapeukutetaan, kun joku kertoo katuneensa aborttiaan? Ihan kuin se olisi väärin tunnettu? Pitäisi olla vain tyytyväinen kaikkiin valintoihinsa, ei saisi katua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortinvastustajissakin on moneen lähtöön. Jotkut haluavat kieltää kokonaan, jotkut pitävät nykyistä lainsäädäntöä hyvänä mutta asiaa valitettavana.
Itse identifioin itseni ennemmin vastustajiin, silti olen itsekin aborttia miettinyt. Ei kaikki ole niin mustavalkoista. Älkää siis tuomitko ketään!
Kai ymmärsit, että kyseinen viesti on tehty vastauksena viestille, joka alkaa sanoin "aborttioikeuden puolustajat ovat helvetin pimeitä"?
Ja kyllä, aborttioikeuden vastustaminen on mielestäni todella tyhmää ja yksisilmäistä. Aborttioikeutta rajoittamalla ei saavuteta mitään hyvää, tästä on esimerkkejä maailma täynnä.
Mä kun tulin raskaaksi aikoinaan olin yhtä lailla kahden vaiheilla. Jopa varasin ajan aborttiin. Mutta en sitten pystynyt sitä tekemään. Ja sen jälkeen, vaikka onkin ollut vaikeaa välillä olen onnellinen lapsistani. Tuli sitten toinenkin vahinko mitä samalla tavalla mietin. Toivon että pidät lapsen. Siitä voi olla sulle paljon iloa. Miehestä voi erota, jossain vaiheessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärsit, että kyseinen viesti on tehty vastauksena viestille, joka alkaa sanoin "aborttioikeuden puolustajat ovat helvetin pimeitä"?
Ja kyllä, aborttioikeuden vastustaminen on mielestäni todella tyhmää ja yksisilmäistä. Aborttioikeutta rajoittamalla ei saavuteta mitään hyvää, tästä on esimerkkejä maailma täynnä.
Ok Sorry, en ymmärtänyt, jäi siis huomaamatta tuo toinen viesti .
Mutta rumasti sanottu, oli sanojana ja yleistäjänä kuka vain!
Ei kait kukaan aborttioikeutta kannattava pidä aborttia aina suositeltavana, en minä ainakaan.