Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Abortti vai ei?!!

Vierailija
03.06.2020 |

Yritimme mieheni kanssa lasta ja nyt viikkoja on 8.
Ajatus lapsesta ahdistaa enemmän ja enemmän. Miehestä on kuoritutunut uusia piirteitä ja myönnän, etten tuntenut häntä kunnolla. Hän on ilm patologinen valehtelija ja ollut myös itsetuhoinen humalassa ollessaan, kun on suuttunut. Pelottaa ajatuskin siitä, että joudun mahdollisesti tällaisen ihmisen kanssa pitämään lapsen. Todennäköisesti tulemme eroamaan oli päätös mikä tahansa, koska en vain kykene enää rakastamaan häntä. Tekisittekö abortin? Kokemuksia siitä?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abortti on murha -hullut löytäneet taas tännekin ilmeisesti. Ei se ole. Ei lain edessä eikä muutenkaan, jos ei kysy teiltä.

Valitettavasti kaikki lait ei aina ole hyviä ja oikeita :(

Vierailija
22/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni perusteella sanoisin, että ei kannata tehdä aborttia.

Olen ollut raskaana kahdesti; toisen abortoin ja toisen pidin (ja jäin yksinhuoltajaksi). Se aborttiin päättynyt raskauteni alkoi kun olin 24-vuotias, ja olin silloin parisuhteessa viinaan menevän ja täysin vastuuttoman miehen kanssa. Ajattelin, että on parempi tehdä abortti ja yrittää sitten joskus jonkun paremman miehen kanssa uudestaan. Ei se kuitenkaan ollut niin yksinkertaista, vaan abortti jäi vaivaamaan mieltä vuosikausiksi ja vielä nykyäänkin tulee ahdistunut olo jos se tulee mieleen. Olin pitkään hyvin masentunut ja surin abortoitua lastani (ja suren edelleen).

No, kymmenen vuotta myöhemmin löysin mukavalta ja kunnolliselta vaikuttavan miehen. Hän oli korkeasti koulutettu, vakaassa työssä ja kaikinpuolin "unelmaisä". Raskausaikana miehestä alkoi kuitenkin paljastua väkivaltaisia ja sairaalloisen kontrolloivia piirteitä, ja päätin että lapsi ei tähän paskaan jää. Nuoruuden abortin jälkeen en kuitenkaan halunnut tehdä sitä samaa virhettä enää toiste, joten pidin lapsen.

Otin eron ja valehtelin miehelle, että lapsi on jonkun toisen. Olen saanut olla nyt 17 vuotta rauhassa tämän kullannuppuni kanssa, ja olen todella onnellinen etten abortoinut häntäkin.

Sitä nykyistä kullannuppuasi ei olisi olemassa, jos et olisi tehnyt aiemmin aborttia.

Miten niin ei olisi? Raskauksieni välissä oli yli 10 vuotta, ja vaikka olisin pitänyt ensimmäisen niin olisin silti joka tapauksessa eronnut hänen isästään.

Ja tämän kullannuppuni isä olisi kyllä ryhtynyt suhteeseen kanssani vaikka olisin silloin aikoinaan ollut yh-äiti, koska hänellä on ennen minua ja minun jälkeeni ollut yh-äitejä pyörityksessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abortti on murha -hullut löytäneet taas tännekin ilmeisesti. Ei se ole. Ei lain edessä eikä muutenkaan, jos ei kysy teiltä.

Millaisen aborttilainsäädännön sinä haluaisit Suomeen?

Vierailija
24/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

bortti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on sen syntymättömän lapsen oikeudet?

Niitä ei ole, eikä pidäkkään olla.

Kyllä ihmisoikeudet kuuluvat ihan kaikille, ja niin pitääkin olla.

Ihminen = ihmislajiin kuuluva yksilö. Filosofiset pohdinnat ovat tietenkin asia erikseen, mutta biologisesti asia on täysin selvä; kohdussa oleva lapsi on ihminen.

Vierailija
25/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni perusteella sanoisin, että ei kannata tehdä aborttia.

Olen ollut raskaana kahdesti; toisen abortoin ja toisen pidin (ja jäin yksinhuoltajaksi). Se aborttiin päättynyt raskauteni alkoi kun olin 24-vuotias, ja olin silloin parisuhteessa viinaan menevän ja täysin vastuuttoman miehen kanssa. Ajattelin, että on parempi tehdä abortti ja yrittää sitten joskus jonkun paremman miehen kanssa uudestaan. Ei se kuitenkaan ollut niin yksinkertaista, vaan abortti jäi vaivaamaan mieltä vuosikausiksi ja vielä nykyäänkin tulee ahdistunut olo jos se tulee mieleen. Olin pitkään hyvin masentunut ja surin abortoitua lastani (ja suren edelleen).

No, kymmenen vuotta myöhemmin löysin mukavalta ja kunnolliselta vaikuttavan miehen. Hän oli korkeasti koulutettu, vakaassa työssä ja kaikinpuolin "unelmaisä". Raskausaikana miehestä alkoi kuitenkin paljastua väkivaltaisia ja sairaalloisen kontrolloivia piirteitä, ja päätin että lapsi ei tähän paskaan jää. Nuoruuden abortin jälkeen en kuitenkaan halunnut tehdä sitä samaa virhettä enää toiste, joten pidin lapsen.

Otin eron ja valehtelin miehelle, että lapsi on jonkun toisen. Olen saanut olla nyt 17 vuotta rauhassa tämän kullannuppuni kanssa, ja olen todella onnellinen etten abortoinut häntäkin.

Sitä nykyistä kullannuppuasi ei olisi olemassa, jos et olisi tehnyt aiemmin aborttia.

Miten niin ei olisi? Raskauksieni välissä oli yli 10 vuotta, ja vaikka olisin pitänyt ensimmäisen niin olisin silti joka tapauksessa eronnut hänen isästään.

Ja tämän kullannuppuni isä olisi kyllä ryhtynyt suhteeseen kanssani vaikka olisin silloin aikoinaan ollut yh-äiti, koska hänellä on ennen minua ja minun jälkeeni ollut yh-äitejä pyörityksessä.

Eipä ole lapsilla näköjään paljon vaikutusta ihmisen elämään, jos elämä menisi samoja raiteita oli lapsia tai ei.

Vierailija
26/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

bortti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen = ihmislajiin kuuluva yksilö. Filosofiset pohdinnat ovat tietenkin asia erikseen, mutta biologisesti asia on täysin selvä; kohdussa oleva lapsi on ihminen.

Ei sikiö ole lapsi. Se on tieteen ja lain silmissä tiettyyn pisteeseen asti vain solumöykky. Jos aborttivastaiset lait saadaan läpi, naiset kyykytetään takaisin keskiajalle oikeuksien suhteen. Mikään ehkäisykeino ei ole 100% paitsi kohdunpoisto. Kieltäisitkö sinä seksin ihmisiltä? Se olisi myös oikeuden loukkaamista.

Vierailija
27/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisen aborttilainsäädännön sinä haluaisit Suomeen?[/quote

Koska me ihmiset ollaan minkälaisia ollaan eli syntisiä kauheine seurauksineen (kuten ap selitti, ongelmallinen isäehdokas, tai kaikki muut mahdolliset ihmisten ongelmat), niin kai se aborttilaki voi olla sellainen kuin nyt :( Se ei tarkoita, ettei jokaisen ihmisen tulisi itse miettiä ihan tosi syvällisesti, onko ihan pakko kuitenkaan tehdä aborttia.

Itse haluaisin kannsutaa ihmisiä adoptoimaan, jos eivät millään voi vauvaansa pitää. Se olisi minusta oikein.

Vierailija
28/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisen aborttilainsäädännön sinä haluaisit Suomeen?[/quote

Koska me ihmiset ollaan minkälaisia ollaan eli syntisiä kauheine seurauksineen (kuten ap selitti, ongelmallinen isäehdokas, tai kaikki muut mahdolliset ihmisten ongelmat), niin kai se aborttilaki voi olla sellainen kuin nyt :( Se ei tarkoita, ettei jokaisen ihmisen tulisi itse miettiä ihan tosi syvällisesti, onko ihan pakko kuitenkaan tehdä aborttia.

Itse haluaisin kannsutaa ihmisiä adoptoimaan, jos eivät millään voi vauvaansa pitää. Se olisi minusta oikein.

Sinä saat kärsiä synnintuskinesi vaikka miten paljon, mutta muut eivät välttämättä halua ja sinun pitää kunnioittaa sitä. Sinulla ei ole mitään oikeutta langettaa moraalisia tuomintoja kestäkään ihmisestä, vain Jumala voi sen tehdä. Ihmiset miettivät kyllä abortit yleensä tosi tarkkaan, joten sinun ei tarvitse sitä murehtia. Eikä se asia oikeastaan edes kuulu sinulle.

Vierailija
29/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytä ja pistä adoptoitavaksi. On monia suomalaisia pariskuntia, jotka haluavat adobtoida ja jonottavat lasta.

Kuinka moni oikeasti pystyy antamaan adoptioon ilman että a_se_ella uhataan.

Et liene itse synnyttänyt kun tuollaista pystyt ehdottamaan.

Vierailija
30/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti kuulee sanottavan että laki ja moraali ovat sama asia, mutta minkä maan laista silloin puhutaan? Eri mailla on nimittäin erilaisia lakeja jotka ovat keskenään ristiriidassa, joten osa niistä on väistämättä väärässä.

Vierailija
31/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä tainnut olla kyse abortin oikeutuksesta, vaan tämän nimenomaisen ihmisen tilanteesta. Ainoa järkevä vastaus: mistä me tietäisimme? En ole koskaan tehnyt aborttia, on käynyt sillä lailla tuuri ettei ole ollut pakko. Sen voin kertoa että raskaana ollessani vainoilin kaikkiin suuntiin että olenko varmasti tarpeeksi hyvä äiti. Ne hormonit ovat kivoja.

Eli: Oliko mies koko ajan tuollainen, ja jos oli, miksi luulit pari kuukautta sitten että raskaus on hyvä idea? Tuliko tehtyä virhe vai oletko nyt hormonien vallassa?

Voiko miehen jättää? Tulisiko hänestä pelottavan huono viikonloppuisä, ja jos tulisi niin huono ettet uskalla jättää lasta hänelle hoitoon, olisiko hän niin huono -esim. päihteidenkäytön takia -että voit saada päätöksen ettei tarvitse? Vai olisiko hän ok isä vaikka sitten huono kumppani? Pärjäätkö itse jos etenet ilman miestä; onko varaa, onko tukiverkkoja?

Miten itse koet abortin; tekisikö se sinusta henkisesti selvää vai kokisitko sen helpotuksena? Mitä ajattelit asiasta ennen raskaushormoneita?

Voisitteko hakeutua pariterapiaan, tai voisitko soittaa kriisilinjalle ja pyytää apua ajatusten selvittämiseksi? Voitko saada apua jostain? Onko läheisiä joista olisi apua, vaikka oma äiti tai paras ystävä? Mitä sanoo neuvola?

Ei internet voi sinun puolestasi aborttia tehdä tai jättää tekemättä.

Vierailija
32/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitä itse elämältä haluat. Jos tärkein tavoitteesi on perhe ja lapsia, voit saada ekan lapsen ilman miestäkin ja elämäsi ei siitä mene pilalle. Mutta jos haluat elämältä muutakin kuin lapsen kanssa puljaamista ja sen isän kanssa riitelyä, tee abortti ja mahdollisimman pian, koska sulla on viikkoja jo noin paljon.

Väkivaltaiset ja narsistimiehet usein paljastavat todellisen luonteensa vasta kun nainen on nalkissa eli esim. raskaana. Tee ajoissa irtiotto, vielä ehdit.

Vierailija
33/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnytä ja pistä adoptoitavaksi. On monia suomalaisia pariskuntia, jotka haluavat adobtoida ja jonottavat lasta.

Kuinka moni oikeasti pystyy antamaan adoptioon ilman että a_se_ella uhataan.

Et liene itse synnyttänyt kun tuollaista pystyt ehdottamaan.

No tässä oletuksena on tietenkin se, että jos synnytettyään äiti on viellä sitä mieltä, että ei halua tai kykene lasta pitämään, niin antaisi adobtoitavaksi. Vaihtoehtona siis tuolle abortille. Lapsi saisi ainakin mahdollisuuden elää. Usein tietenkin mieli muuttuu siinä kun pitelee omaa lastaan sylissä synnytyksen jälkeen.

Vierailija
34/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomana sanoisin, että älä tee, mutta päätös on aina sinun. Muista, että myös ihminen voi muuttua tai olla nuorena erilainen kuin ehkä kohta....sitä ei tietysti voi tietää.

Vierailija
35/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

bortti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sikiö ole lapsi. Se on tieteen ja lain silmissä tiettyyn pisteeseen asti vain solumöykky. Jos aborttivastaiset lait saadaan läpi, naiset kyykytetään takaisin keskiajalle oikeuksien suhteen. Mikään ehkäisykeino ei ole 100% paitsi kohdunpoisto. Kieltäisitkö sinä seksin ihmisiltä? Se olisi myös oikeuden loukkaamista.

En tiedä mistä tieteenalasta sinä puhut, mutta minä puhun biologiasta. Biologit ovat tienneet jo vuosikymmeniä että ihmiselämä alkaa jo hedelmöittymisestä, ja aihetta on tutkittu hyvin paljon.

Kannattaa tutustua esim. Ronan O'Rahillyn ja Fabiola Müllerin teokseen Human Embryology & Teratology. Siinä todetaan mm. seuraavasti: "Although life is a continuous process, fertilization is a critical landmark because, under ordinary circumstances, a new, genetically distinct human organism is thereby formed.... The combination of 23 chromosomes present in each pronucleus results in 46 chromosomes in the zygote. Thus the diploid number is restored and the embryonic genome is formed. The embryo now exists as a genetic unity"

Vierailija
36/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on rojaltit kirjoittamattomasta kirjastani?

Rinnastaa sikiön ja kirjan! Ehkä surkein ja elämää kunnioittamattomin kommentti, minkä olen tästä aiheesra koskaan lukenut. Pinnallinen ajattelu on edennyt uudelle tasolle!

Vierailija
37/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on rojaltit kirjoittamattomasta kirjastani?

Rinnastaa sikiön ja kirjan! Ehkä surkein ja elämää kunnioittamattomin kommentti, minkä olen tästä aiheesra koskaan lukenut. Pinnallinen ajattelu on edennyt uudelle tasolle!

Syntymättömän oikeudet ja kirjoittamattoman rojaltit, kumpaakaan ei ole olemassa.

Vierailija
38/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

näinkin laiskan provon mammat nielee. 

Vierailija
39/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanotaanko, että pääsääntöisesti, jos arpoo abortin ja lapsen pitämisen välillä, abortti olisi oikea vaihtoehto.

Vierailija
40/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä on tärkeä pointti:

Aborttioikeuden puolustajat ovat helvetin pimeitä. Se että abortti on sallittua ei tarkoita sitä, että se on aina suositeltavaa ennen rv 12 jos vähänkin mietityttää olla raskaana jossain tilanteessa. Ap sinuna en tekisi aborttia, mutta lemppaisin miehen. Sehän sinua harmittaa, että tajusit miehen olevan urpo vasta nyt, mutta harmittaako tosiaan niin paljon, ettet halua koko lasta, jota jo odotat? Meinaan vaan, että sitten ei kannata jatkossakaan hankkia lapsia kenenkään kanssa koska ikäviä piirteitä paljastuu seuraavastakin miehestä vaikka se tapahtuisikin lapsen synnyttyä. Ja sittenkö katuisit että olet ikinä lapsia saanut?

Sitten peukut alas!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän