En usko tätä tarinaa "Toivottavasti tuo ei ole tuon vauvan äiti", Iltalehdessä tänään
https://www.iltalehti.fi/keho/a/02dc9925-2e73-4a06-bf3f-c196915b962b
"Toivottavasti tuo ei ole tuon vauvan äiti", Sofia, 29, sai kuulla kauppareissulla näissä vaatteissa
En hetkeäkään usko että kukaan sanoo tuntemattomalle ihmiselle noin. Me suomalaiset olemme kovin pidättyväisiä kommentoimaan kenellekään ulkonäköasioita päin naamaa, vaikka ajattelisimme mitä pidämme mölyt mahassa.
Haluaako tämä pissis hetkensä julkisuudessa. Liekö blogisti tai muu itsensä esille haluava peilin edessä keikistelijä.
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävettää teidän muiden puolesta. Aikuiset naiset täällä anonyymisti haukkuvat toista naista pissikseksi, keikistelijäksi, naurettavaksi, noloksi jne. Pilkataan muiden ulkonäköä, pukeutumista ja kokemuksia. Meneekö teillä niin huonosti, että saatte jotain mielihyvää muiden lyttäämisestä? Aika surullista, että ihmisillä on edelleen tällaisia ajattelutapoja. Nettikiusaaminenkin on kiusaamista. Miltä luulette, että artikkelin naisesta tuntuu, jos/kun hän tämän keskustelun täällä näkee?
Hän itse hakeutui tuon kuvansa kanssa julkisuuteen!
Ja sekö oikeuttaa haukkumisen? Olitko kenties koulukiusaaja nuorena?
Hän bloggarina ja siitä elantonsa saavana on tyytyväinen tästä kohusta. Hän varmaan kertoo tästäkin, miten av-lla häntä haukuttiin.
Jep. On muuten melko varmasti kirjoittanut itse ison osan ketjun kommentteja. Niitä on useita samankaltaisia, missä yritetään kovasti nostaa tästä kohua.
Näitä juttuja putkahtelee vähän väliä iltalehtiin. Joku äiti ihminen voivottelee kun hänen pukeutumista, tyyliä arvostellaa. Sitten se sama jeesustelu että miksi äidit ei saa pukeutua nuorekkaasti, laittautua, käydä salilla, olla hoikkia ja kauniita jne. Ja yleensä tämä valittaja on joku instatyrkky joka luulee olevansa erikoinen. Ei ole ainoa nainen joka nuorena tehnyt lapsen vaikka siinä uskossa nämä aina elävät.
Päivittäin näkee nätisti pukeutuneita ja laittautuneita naiseja lapsineen enkä usko että kukaan katsoo kieroon. Lähipiirissä melkein jokainen nainen jolla lapsia käy salilla, kuntoilee eikä kukaan heitä siitä arvostele eivätkä he itse tee siitä numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että iso osa näistä ilkeitä kommentteja kirjoittelevista käyttävät tätä foorumia oman aggressionsa purkamiseen tai projektoivat huonoa oloaan toisiin henkilöihin latelemalla ilkeitä kommentteja. Toisiin ihmisiin projektoiminen on tietynlainen defenssimekanismi, josta ihminen ei usein ole edes itse tietoinen. Kiusaaminen on iso ongelma aikuistenkin joukossa, toivottavasti kaikki miettisivät vähän enemmän, mitä tänne (ja muualle) kirjoittelevat.
Siellä kyökkipsykologian professori teki koko ketjusta yhteenvedon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikka olisikin totta tuo hänen väittämä kommentti, niin olisiko kannattanut edes pienen hetken miettiä josko siinä kommentissa oli ihan syynsä?
Mutta ei, helpompi vain pöyristyä itse kommentista, omaa tekemistähän ei saa kritisoida mitenkään. Minä olen aina oikeassa!!!
Syynsä? Ai herranjestas sentään.
”toivottavasti toi h_oro ei oo ton vauvan äiti”
Naisen nimitteleminen "horoksi" ja leimaaminen huonoksi äidiksi hellepäivän puistoiluasun perusteella on sinusta ok? Siihen on varmasti syynsä?
Tämän kommentin jälkeen en kyllä yhtään kyseenalaista tapahtunutta, kun täälläkin on kokonainen ketjullinen naisia (oletettavasti) perustelemassa, miten asiaton ventovieraille pään aukominen on perusteltavaa ja miten tuo nainen _oikeasti_ on huomionhakuinen h_oro ja vieläpä valehtelija siihen päälle. Aiettä!
Jos pääsee yli tuosta ilmeisen huonosti muotoillusta tavasta ilmaista asia, niin huomaa että kyseiseen h*rotteluun sisältyy viesti paikkaan sopimattomasta pukeutumisesta. Eikö kannattaisi ennemmin kiinnittää huomio itse neuvoon, ei siihen miten se on annettu?
H_orotteluun sisältyy kyllä viesti. Siitä olen kanssasi täysin samaa mieltä. Se viesti vaan liittyy sanojaan eikä kohteeseen.
Aikuista ihmistä ei voi käskyttää pukeutumaan oman mielen ja maun mukaan, vaikka miten rumia sanoja käyttäisi. Jos on nakuna julkisella paikalla, niin poliisit tulee peittämään lakanalla. Mutta siitä ei tässä ole nyt kyse. Muutenkaan kaikenlainen ventovieraiden "neuvominen" rumalla kielenkäytöllä ei ole hyvä idea monestakaan syystä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että iso osa näistä ilkeitä kommentteja kirjoittelevista käyttävät tätä foorumia oman aggressionsa purkamiseen tai projektoivat huonoa oloaan toisiin henkilöihin latelemalla ilkeitä kommentteja. Toisiin ihmisiin projektoiminen on tietynlainen defenssimekanismi, josta ihminen ei usein ole edes itse tietoinen. Kiusaaminen on iso ongelma aikuistenkin joukossa, toivottavasti kaikki miettisivät vähän enemmän, mitä tänne (ja muualle) kirjoittelevat.
Tämä oli oikeasti huvittava viesti naurettavuudessaan. Kovasti tohkeissaan yritetään käyttää monia hienoja sanoja kuulostaakseen älykkäältä ...
Tekisitkö vielä psykologisen arvion tuosta kuvansa julkisuuteen änkeneestä naisesta? Mitkä lapsuuden kieroonkasvamisen kokemukset ja traumat saavat aikaan noin kovan huomionhakuisuuden, jopa valehtelemalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli oikeasti huvittava viesti naurettavuudessaan. Kovasti tohkeissaan yritetään käyttää monia hienoja sanoja kuulostaakseen älykkäältä ...
Tekisitkö vielä psykologisen arvion tuosta kuvansa julkisuuteen änkeneestä naisesta? Mitkä lapsuuden kieroonkasvamisen kokemukset ja traumat saavat aikaan noin kovan huomionhakuisuuden, jopa valehtelemalla?
Histrioninen personaallisuushäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähättelykin voi olla puolustusmekanismi. Jos käyttämäni sanat ovat mielestäsi "hienoja", niin ehkä se kertoo enemmän sinun älykkyydestäsi kuin minun...
Juu. Ihan kauhee. Siis miten voi tuubitoppi, tollanen tissituubi päällä mennä kauppaan kesähelteellä?!?! Siinä on oikeen herkut miehille tyrkyllä.
Ja revityt farkut, eikö sillä ole ehjiä?!?!?! Varmasti reijjät on niin, että sieltä pyllyt ja etupyllyt oikein pilkottaa, kun oikeen herutushousut on laittanu päälle. Vielä äiteeihminnen.
Vielä keksi heruttaa ittensä tälleesti iltiksiin ja instaan, että kaikki miehet varmasti näkee tissituubit ja herutusreijjät! Nyt on kyllä miun päivä pilalla, se on vissi! Ai kauhia.
Mä uskon. Ulkonäössäni on yksi hieman massasta poikkeava piirre ja olen saanut törkeitä kommentteja ihan aikuisilta ihmisiltä. Moni ystäväni on ollut aivan järkytynyt kun olen kertonut näistä kommenteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävettää teidän muiden puolesta. Aikuiset naiset täällä anonyymisti haukkuvat toista naista pissikseksi, keikistelijäksi, naurettavaksi, noloksi jne. Pilkataan muiden ulkonäköä, pukeutumista ja kokemuksia. Meneekö teillä niin huonosti, että saatte jotain mielihyvää muiden lyttäämisestä? Aika surullista, että ihmisillä on edelleen tällaisia ajattelutapoja. Nettikiusaaminenkin on kiusaamista. Miltä luulette, että artikkelin naisesta tuntuu, jos/kun hän tämän keskustelun täällä näkee?
Hän itse hakeutui tuon kuvansa kanssa julkisuuteen!
Ja sekö oikeuttaa haukkumisen? Olitko kenties koulukiusaaja nuorena?
Hän bloggarina ja siitä elantonsa saavana on tyytyväinen tästä kohusta. Hän varmaan kertoo tästäkin, miten av-lla häntä haukuttiin.
Jep. On muuten melko varmasti kirjoittanut itse ison osan ketjun kommentteja. Niitä on useita samankaltaisia, missä yritetään kovasti nostaa tästä kohua.
Niitä on myös useita samankaltaisia, joissa yritetään kovasti haukkua ja olla ilkeitä
Miten joku tarkenee tuubitopissa kaupassa? Ilmastoinnit on niin kovalla lämpimämmällä, että t-paidassakin on kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkyttävä kiusaamismentaliteetti täällä. Toivottavasti ette opeta lapsillenne samanlaista asennetta. Uskaltaisin väittää, että iso osa näistä ilkeistä kommenteista on keski-ikäisten tai keski-ikää lähestyvien naisten kirjoittamia. Olen itse tällä hetkellä opintojen ohella kaupassa töissä ja siellä näkee kyllä niin selkeästi, miten ajattelemattomia ja ilkeitä aikuiset ihmiset osaavat olla. Suurin osa törkeistä asiakkaista ovat juurikin keski-ikäisiä naisia. Olen itsekin saanut pari törkeää kommenttia ulkonäöstäni kassalla työskennellessäni, eli kyllä näitä oikeasti tapahtuu. Jännää, että kun joku tuo esille tällaisia asioita, niin heti heitä haukutaan valehtelijoiksi.
Oma kommentointisi on kuitenkin ok?
Asiallista parjata keski-ikäisiä naisia?
Miten olen parjannut keski-ikäisiä naisia? Kerroin vain oman kokemukseni työpaikaltani, jossa olen kokenut keski-ikäisten naisten huonoa käyttäytymistä ja ilkeitä kommentteja. En sano, että kaikki keski-ikäiset naiset käyttäytyisivät näin. Tämä on oma kokemukseni. Jos huonon käytöksen ja ilkeiden kommenttien esille tuominen on mielestäsi parjaamista, olisi ehkä aika miettiä, miksi koet näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikka olisikin totta tuo hänen väittämä kommentti, niin olisiko kannattanut edes pienen hetken miettiä josko siinä kommentissa oli ihan syynsä?
Mutta ei, helpompi vain pöyristyä itse kommentista, omaa tekemistähän ei saa kritisoida mitenkään. Minä olen aina oikeassa!!!
Naisen nimitteleminen "horoksi" ja leimaaminen huonoksi äidiksi hellepäivän puistoiluasun perusteella on sinusta ok? Siihen on varmasti syynsä?
Tämän kommentin jälkeen en kyllä yhtään kyseenalaista tapahtunutta, kun täälläkin on kokonainen ketjullinen naisia (oletettavasti) perustelemassa, miten asiaton ventovieraille pään aukominen on perusteltavaa ja miten tuo nainen _oikeasti_ on huomionhakuinen h_oro ja vieläpä valehtelija siihen päälle. Aiettä!
Jos pääsee yli tuosta ilmeisen huonosti muotoillusta tavasta ilmaista asia, niin huomaa että kyseiseen h*rotteluun sisältyy viesti paikkaan sopimattomasta pukeutumisesta. Eikö kannattaisi ennemmin kiinnittää huomio itse neuvoon, ei siihen miten se on annettu?
H_orotteluun sisältyy kyllä viesti. Siitä olen kanssasi täysin samaa mieltä. Se viesti vaan liittyy sanojaan eikä kohteeseen.
Aikuista ihmistä ei voi käskyttää pukeutumaan oman mielen ja maun mukaan, vaikka miten rumia sanoja käyttäisi. Jos on nakuna julkisella paikalla, niin poliisit tulee peittämään lakanalla. Mutta siitä ei tässä ole nyt kyse. Muutenkaan kaikenlainen ventovieraiden "neuvominen" rumalla kielenkäytöllä ei ole hyvä idea monestakaan syystä.
Eli saat hyvän ohjeen, mutta koska et pidä tavasta jolla se on annettu, niin kiellät koko ohjeen hyödyllisyyden? Ok.
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkyttävä kiusaamismentaliteetti täällä. Toivottavasti ette opeta lapsillenne samanlaista asennetta. Uskaltaisin väittää, että iso osa näistä ilkeistä kommenteista on keski-ikäisten tai keski-ikää lähestyvien naisten kirjoittamia. Olen itse tällä hetkellä opintojen ohella kaupassa töissä ja siellä näkee kyllä niin selkeästi, miten ajattelemattomia ja ilkeitä aikuiset ihmiset osaavat olla. Suurin osa törkeistä asiakkaista ovat juurikin keski-ikäisiä naisia. Olen itsekin saanut pari törkeää kommenttia ulkonäöstäni kassalla työskennellessäni, eli kyllä näitä oikeasti tapahtuu. Jännää, että kun joku tuo esille tällaisia asioita, niin heti heitä haukutaan valehtelijoiksi.
Jännä tämä välillä ilmenevä viha keski-ikäisiä naisia kohtaan. Tulihan sinulla nyt varmasti mainittua tarpeeksi monta kertaa, keski-ikäinen nainen.
Olen ollut 40 vuotta ruokakaupassa töissä ja ei käynyt pienessä mielessäkään kyseenalaistaa tuota. Suomalaisista löytyy aivan hirveää väkeä. Siis juuri tuollaisia, joista tässä on kyse. Ihmisille puhutaan todella rumasti. Huoritellaan tuntemattomia, huudetaan, uhkaillaan milloin potkuilla, milloin väkivallalla.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku tarkenee tuubitopissa kaupassa? Ilmastoinnit on niin kovalla lämpimämmällä, että t-paidassakin on kylmä.
Samaa ajattelin. T-paidassa tulee aina kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Helsingin leikkipuistoissa kehotetaan pukeutumaan asiallisesti. Uikkarit tai vastaavat (tissituubi) on kielletty aikuisilta. Tiedä sitten, missä puistossa on puistoillut.
Mä osaan kyllä hyvinkin kuvitella, kuinka joku täti-ihminen kommentoisi noin nuoremmalle hyväkuntoiselle naiselle. Kyllä, ja juurikin niin että kohde kuulee. Juuri näiltähän se käyttäytymismalli heidän lapsilleen välittyy. Ja tästä näkee myös sen faktan millainen 'äidin' "kuuluu" muiden mielestä olla. Suoraa arvostelua tulee tuntemattomilta 50% helpommin, jos nainen on äiti, yleensä täysin naurettavista syistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli saat hyvän ohjeen, mutta koska et pidä tavasta jolla se on annettu, niin kiellät koko ohjeen hyödyllisyyden? Ok.
Kerropa vielä, mikä se hyvä ohje on? Aikuinen ihminen saa pukeutua ihan miten haluaa, kunhan ei ole alastomana julkisella paikalla. Sinun omat mieltymyksesi ja makusi eivät ole mitään yleismaailmallisia totuuksia, joita saavut julkisille paikoille laukomaan sillä mentaliteetilla, että tarkoitus pyhittää keinot.
Hellepäivinä voi ihmisillä on vähemmän vaatetta päällä, varsinkin jos ollaan tulossa puistosta, rannalta tai mökiltä ja vaan matkan varrella piipahdetaan kaupassa. Ei sitä varten kukaan aja kotiin pukeutumaan, jotta sinun ylhäisyydelläsi ei olisi asiasta mitään naputettavaa.
Nyt annan sinulle hyvän neuvon: keskity omaan elämääsi, omiin asioihisi ja anna muiden olla sellaisia kuin ovat. Jos jollain on pieni toppi päällä, niin älä pahoita siitä mieltäsi. Hän ei varmasti ole pukeutunut niin pilataksensa sinun päiväsi.
Kun ei tossa asussa ole yhtään mitään erityistä. Jos olis jossain lateksiminarissa ollut niin uskoisin. Mutta nyt on sellainen mitä menee 13 tusinaan. Ei kukaan mt ongelmainen edes huomaisi ja muut ei kommentoida keksitty juttu