Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En usko tätä tarinaa "Toivottavasti tuo ei ole tuon vauvan äiti", Iltalehdessä tänään

Vierailija
03.06.2020 |

https://www.iltalehti.fi/keho/a/02dc9925-2e73-4a06-bf3f-c196915b962b
"Toivottavasti tuo ei ole tuon vauvan äiti", Sofia, 29, sai kuulla kauppareissulla näissä vaatteissa

En hetkeäkään usko että kukaan sanoo tuntemattomalle ihmiselle noin. Me suomalaiset olemme kovin pidättyväisiä kommentoimaan kenellekään ulkonäköasioita päin naamaa, vaikka ajattelisimme mitä pidämme mölyt mahassa.

Haluaako tämä pissis hetkensä julkisuudessa. Liekö blogisti tai muu itsensä esille haluava peilin edessä keikistelijä.

Kommentit (167)

Vierailija
81/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävettää teidän muiden puolesta. Aikuiset naiset täällä anonyymisti haukkuvat toista naista pissikseksi, keikistelijäksi, naurettavaksi, noloksi jne. Pilkataan muiden ulkonäköä, pukeutumista ja kokemuksia. Meneekö teillä niin huonosti, että saatte jotain mielihyvää muiden lyttäämisestä? Aika surullista, että ihmisillä on edelleen tällaisia ajattelutapoja. Nettikiusaaminenkin on kiusaamista. Miltä luulette, että artikkelin naisesta tuntuu, jos/kun hän tämän keskustelun täällä näkee?

Hän itse hakeutui tuon kuvansa kanssa julkisuuteen!

Vierailija
82/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa se totuus paljastuu, toiset lappaa täytekakkuja käryyn ja toiset ei .

Kyllähän se kateutta aiheuttaa kun herkku on tärkeempi itselle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävä kiusaamismentaliteetti täällä. Toivottavasti ette opeta lapsillenne samanlaista asennetta. Uskaltaisin väittää, että iso osa näistä ilkeistä kommenteista on keski-ikäisten tai keski-ikää lähestyvien naisten kirjoittamia. Olen itse tällä hetkellä opintojen ohella kaupassa töissä ja siellä näkee kyllä niin selkeästi, miten ajattelemattomia ja ilkeitä aikuiset ihmiset osaavat olla. Suurin osa törkeistä asiakkaista ovat juurikin keski-ikäisiä naisia. Olen itsekin saanut pari törkeää kommenttia ulkonäöstäni kassalla työskennellessäni, eli kyllä näitä oikeasti tapahtuu. Jännää, että kun joku tuo esille tällaisia asioita, niin heti heitä haukutaan valehtelijoiksi. 

Vierailija
84/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka olisikin totta tuo hänen väittämä kommentti, niin olisiko kannattanut edes pienen hetken miettiä josko siinä kommentissa oli ihan syynsä? 

Mutta ei, helpompi vain pöyristyä itse kommentista, omaa tekemistähän ei saa kritisoida mitenkään. Minä olen aina oikeassa!!!

Syynsä? Ai herranjestas sentään.

”toivottavasti toi h_oro ei oo ton vauvan äiti”

Naisen nimitteleminen "horoksi" ja leimaaminen huonoksi äidiksi hellepäivän puistoiluasun perusteella on sinusta ok? Siihen on varmasti syynsä?

Tämän kommentin jälkeen en kyllä yhtään kyseenalaista tapahtunutta, kun täälläkin on kokonainen ketjullinen naisia (oletettavasti) perustelemassa, miten asiaton ventovieraille pään aukominen on perusteltavaa ja miten tuo nainen _oikeasti_ on huomionhakuinen h_oro ja vieläpä valehtelija siihen päälle. Aiettä!

Vierailija
85/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli myös fiilis, että tämä on sepitetty tai vähintäänkin liioiteltu juttu. Kaikenlaisia sammakoita suustaan päästäviä pölvästejä kyllä kylillä liikkuu, mutta tämä oli jotenkin... Hmmm. Tästä sai sopivasti huomiota somessa ja pääsi peräti iltapäivälehden sivuille.. Näitä vähän vastaavia on ollut muitakin.

Vierailija
86/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko minäkään. Lisäksi onhan tuo asu nolo ruokakauppaan 😂 ei sillä, että siitä kellekään tarvitsee mennä päin naamaa sanomaan.

Mitä noloa tuossa asussa muka on jos kipaiset ruokakauppaan? Ai se että kyseessä on äiti-ihminen niin pitäisi pukeutua tuulipukuun kun lähtee maidonhakureissulle?

Jos olet hyvässä kunnossa, niin en näe tuossa asussa mitään väärää.. respektit että jaksaa pienen vauvan äitinäkin pitää huolta kehostaan ja on nähtävästi ylpeä siitä.

Eli jos et ole hyvässä kunnossa niin tuo asu ei olekaan ok? Missä menee raja?

Jokainen määrittelee ne rajansa itse, mutta sanoisin, että jos oot noinkin hyvässä kuosissa kuin tämä kuvan äityli et absit näkyy selvästi, niin anna mennä vaan!

Vierailija
87/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole ollut mikään normaalista poikkeava asu edes, farkut ja toppi. En usko että on sanottu noin. Nyt voi kuka tahansa väittää mitä tahansa. Ennen ei haluttu retostella ikävällä kommenteilla mutta nyt se tuntuu olevan se keino saada hetki julkisuutta. Eikö täällä ollut just vähän aikaa sitten se itseään huomattavasti nuoremman näköinen johon suhtauduttiin sen takia ylimielisesti? Saa hölmön haastattelussa iltapäivälehteen. Sama tämä nainen.

Vierailija
88/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävettää teidän muiden puolesta. Aikuiset naiset täällä anonyymisti haukkuvat toista naista pissikseksi, keikistelijäksi, naurettavaksi, noloksi jne. Pilkataan muiden ulkonäköä, pukeutumista ja kokemuksia. Meneekö teillä niin huonosti, että saatte jotain mielihyvää muiden lyttäämisestä? Aika surullista, että ihmisillä on edelleen tällaisia ajattelutapoja. Nettikiusaaminenkin on kiusaamista. Miltä luulette, että artikkelin naisesta tuntuu, jos/kun hän tämän keskustelun täällä näkee?

Ja sekö oikeuttaa haukkumisen? Olitko kenties koulukiusaaja nuorena?

Vierailija
89/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva, että ihmisellä on ollut noin hyvä elämä, että tuollainen "järkyttää". Omassa elämässä sen verran sattunut ja tapahtunut, että tuo kommentti olisi lähinnä huvittanut.

Täysin samaa mieltä.

Vierailija
90/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka olisikin totta tuo hänen väittämä kommentti, niin olisiko kannattanut edes pienen hetken miettiä josko siinä kommentissa oli ihan syynsä? 

Mutta ei, helpompi vain pöyristyä itse kommentista, omaa tekemistähän ei saa kritisoida mitenkään. Minä olen aina oikeassa!!!

Syynsä? Ai herranjestas sentään.

”toivottavasti toi h_oro ei oo ton vauvan äiti”

Naisen nimitteleminen "horoksi" ja leimaaminen huonoksi äidiksi hellepäivän puistoiluasun perusteella on sinusta ok? Siihen on varmasti syynsä?

Tämän kommentin jälkeen en kyllä yhtään kyseenalaista tapahtunutta, kun täälläkin on kokonainen ketjullinen naisia (oletettavasti) perustelemassa, miten asiaton ventovieraille pään aukominen on perusteltavaa ja miten tuo nainen _oikeasti_ on huomionhakuinen h_oro ja vieläpä valehtelija siihen päälle. Aiettä!

Jos pääsee yli tuosta ilmeisen huonosti muotoillusta tavasta ilmaista asia, niin huomaa että kyseiseen h*rotteluun sisältyy viesti paikkaan sopimattomasta pukeutumisesta. Eikö kannattaisi ennemmin kiinnittää huomio itse neuvoon, ei siihen miten se on annettu?

Vierailija
91/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osui sopivasti että lähellä ei ollut ketään kuulemassa. Olen kaupoissa käynyt enkä ole kyllä usein ollut siinä tilanteessa että ketään ei ole lähelläkään? Mäkin voisin väittää että mulle sanottiin että näytän ihan Kim Kardashianilta, mutta hitsi kun ei ollut kukaan kuulemassa. Mutta näin kyllä sanottiin hei iltalehti : D onko aiheet vähissä?

Vierailija
92/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttävä kiusaamismentaliteetti täällä. Toivottavasti ette opeta lapsillenne samanlaista asennetta. Uskaltaisin väittää, että iso osa näistä ilkeistä kommenteista on keski-ikäisten tai keski-ikää lähestyvien naisten kirjoittamia. Olen itse tällä hetkellä opintojen ohella kaupassa töissä ja siellä näkee kyllä niin selkeästi, miten ajattelemattomia ja ilkeitä aikuiset ihmiset osaavat olla. Suurin osa törkeistä asiakkaista ovat juurikin keski-ikäisiä naisia. Olen itsekin saanut pari törkeää kommenttia ulkonäöstäni kassalla työskennellessäni, eli kyllä näitä oikeasti tapahtuu. Jännää, että kun joku tuo esille tällaisia asioita, niin heti heitä haukutaan valehtelijoiksi. 

Mä olen keski-ikäinen ja kaupassa töissä. On totta, että nuoria kohtaan keski-ikäiset täti-ihmiset on hirveitä. Jouduttavat, komentelevat ja haukkuvat. En tiedä mistä se johtuu, varmaan joku vallahalu tai jotain.

Nyt itse nelikymppisenä en käyttäydy noin mutta eivät ne tädit enää käyttäydy mua kohtaan rumasti. Paitsi eräs juoppo, jonka mielestä olen liian lihava asiakaspalveluhommiin ja kun työkaveri tuli puolustamaan, juoppo haukkui hänet liian laihaksi ruikuksi aspatyöhön.

Tähän juttuun vielä palaten, tuo nainen on hyvässä kuosissa enkä epäile hänen tarinaansa. Hulluja on ja paljon liikkeellä.

Vierailija
93/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahdollista että puhuu totta. Toki mahdollista myös ettei, mutta tämä ketju osoittaa aika selvästi että haukkujia ja kiusaajia maailmaan mahtuu.

Pukeutumiseen pätee yksi sääntö: jokainen noudattakoon omia tyylikkyys- ja siveyskäsityksiä itsekseen ja antakoon muille rauhan tehdä samoin. Jos joku vetää riman ali, näyttääpähän itse paremmalta, mutta jos toista alkaa nimittelemään, on tavattoman paljon rumempi vaikka ulkoasu olisi miten viimeisen päälle.

Mikään minkä voi päälleen pukea ei ole yhtä tyylitöntä kuin peruskäytöstapojen puute.

Vierailija
94/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyseenalaista tarinaa, MUTTA eihän tuollaisten kommenttien laukojilla ole kaikki hyvin. Ei ole normaalia käytöstä jne.

Toivoisin jo siksi, että nämä mt-ongelmaiset möläyttelijät jätettäisiin omaan arvoonsa, sitä voi aina olla itse fiksumpi ja antaa olla. Nämä julkiseksi tehdyt nöyryytykset lähenevät jo paljon pahempaa kiusaamista selkeästi heikommalla olevaa kohtaan.

JOS kyseessä on yleisempi typetä ilmiö tai epäkohta niin ne on toki syytäkin ottaa esille.

Vierailija
95/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sekö oikeuttaa haukkumisen? Olitko kenties koulukiusaaja nuorena?

Hän bloggarina ja siitä elantonsa saavana on tyytyväinen tästä kohusta. Hän varmaan kertoo tästäkin, miten av-lla häntä haukuttiin.

Vierailija
96/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mahdollista että puhuu totta. Toki mahdollista myös ettei, mutta tämä ketju osoittaa aika selvästi että haukkujia ja kiusaajia maailmaan mahtuu.

Pukeutumiseen pätee yksi sääntö: jokainen noudattakoon omia tyylikkyys- ja siveyskäsityksiä itsekseen ja antakoon muille rauhan tehdä samoin. Jos joku vetää riman ali, näyttääpähän itse paremmalta, mutta jos toista alkaa nimittelemään, on tavattoman paljon rumempi vaikka ulkoasu olisi miten viimeisen päälle.

Mikään minkä voi päälleen pukea ei ole yhtä tyylitöntä kuin peruskäytöstapojen puute.

Kirjoituksesi on ristiriitainen. Annat yhdessä asiassa yksilölle vapauden päättää mikä on oikein, mutta samalla annat ymmärtää että kaikkien pitää noudattaa samoja yhteisesti sovittuja peruskäytöstapoja. 

Ymmärrätkö että mitään peruskäytöstapoja ei ole silloin edes olemassa, mikäli jokainen yksilö saa päättää siveyskäsityksensä itse? Käsitys siveydestä ja sen noudattamisesta nimen omaan kuuluu niihin peruskäytöstapoihin. 

Vierailija
97/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että iso osa näistä ilkeitä kommentteja kirjoittelevista käyttävät tätä foorumia oman aggressionsa purkamiseen tai projektoivat huonoa oloaan toisiin henkilöihin latelemalla ilkeitä kommentteja. Toisiin ihmisiin projektoiminen on tietynlainen defenssimekanismi, josta ihminen ei usein ole edes itse tietoinen. Kiusaaminen on iso ongelma aikuistenkin joukossa, toivottavasti kaikki miettisivät vähän enemmän, mitä tänne (ja muualle) kirjoittelevat.

Vierailija
98/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vähissä vaatteissa julkisesti jos kroppa niin enään timmissä kunnossa?

Vierailija
99/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä se kaikki olennainen tuli.

Taitaa monet näistä kommenteista olla tuon naisen itsensä kirjoittamia.

Vierailija
100/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kommentointisi on kuitenkin ok?

Asiallista parjata keski-ikäisiä naisia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan