En usko tätä tarinaa "Toivottavasti tuo ei ole tuon vauvan äiti", Iltalehdessä tänään
https://www.iltalehti.fi/keho/a/02dc9925-2e73-4a06-bf3f-c196915b962b
"Toivottavasti tuo ei ole tuon vauvan äiti", Sofia, 29, sai kuulla kauppareissulla näissä vaatteissa
En hetkeäkään usko että kukaan sanoo tuntemattomalle ihmiselle noin. Me suomalaiset olemme kovin pidättyväisiä kommentoimaan kenellekään ulkonäköasioita päin naamaa, vaikka ajattelisimme mitä pidämme mölyt mahassa.
Haluaako tämä pissis hetkensä julkisuudessa. Liekö blogisti tai muu itsensä esille haluava peilin edessä keikistelijä.
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikka olisikin totta tuo hänen väittämä kommentti, niin olisiko kannattanut edes pienen hetken miettiä josko siinä kommentissa oli ihan syynsä?
Mutta ei, helpompi vain pöyristyä itse kommentista, omaa tekemistähän ei saa kritisoida mitenkään. Minä olen aina oikeassa!!!
Syynsä? Ai herranjestas sentään.
”toivottavasti toi h_oro ei oo ton vauvan äiti”
Naisen nimitteleminen "horoksi" ja leimaaminen huonoksi äidiksi hellepäivän puistoiluasun perusteella on sinusta ok? Siihen on varmasti syynsä?
Tämän kommentin jälkeen en kyllä yhtään kyseenalaista tapahtunutta, kun täälläkin on kokonainen ketjullinen naisia (oletettavasti) perustelemassa, miten asiaton ventovieraille pään aukominen on perusteltavaa ja miten tuo nainen _oikeasti_ on huomionhakuinen h_oro ja vieläpä valehtelija siihen päälle. Aiettä!
Ainakin Helsingin leikkipuistoissa kehotetaan pukeutumaan asiallisesti. Uikkarit tai vastaavat (tissituubi) on kielletty aikuisilta. Tiedä sitten, missä puistossa on puistoillut.
Olen itse asunut Helsingissä yli kymmenen vuotta eri alueilla ja eri puistojen läheisyydessä. Täällähän ihmiset ottaa aurinkoa puistoissa ihan bikineissäkin ja ihan leikkipaikkoja on siinä vieressäkin. Siellä saattaa olla koko perhe ottamassa aurinkoa ja viettämässä päivää puistossa. Yhtään kieltotaulua tai mitään pukeutumisen ohjeistamista en ole ikinä missään nähnyt. Samoin monen uimarannan yhteydessä on leikkipaikka. Meinaatko, että ne leikkivät lapset traumatisoituu kun aikuiset on uima-asuissa, vai mitä oikein selität?
Jos tämä on totta, mitä epäilen, niin miten jonkun tuntemattoman ohikulkijan kommentti voi herättää näin suurta kiinnostusta? Minua kerran vanhempi mieshenkilö haukkui kadulla pakkelinaamaksi, mutta en minä siitä iltalehdelle ilmoittanut. Niin ja tuollainen kommentti ei varmaan olisi ollutkaan julkituomisen arvoinen, koska siinä ei ole oletettua kateus-aspektia. Näitähän tulee nykyään jatkuvasti julkisuuteen, että jollekin ihan normi tallaajalle ollaan niin kateellisia, ja naamioidaan itsekehu jonkin loukkaantumisen taakse, ettei kuulostettaisi narsisteilta, mitä oikeasti ollaankin.
Myötähäpeä herää näistä joiden pieni pää on mennyt sekaisin somesta ja omasta peilikuvastaan. Peilikuva jutun alussa kertoo kaiken tarpeellisen.
Jotenkin arvasin että suurin osa täällä kommentoijista puolustelee tuota huonosti ja nolosti käyttäytyvää, tuntemattomille ihmisille tärkeyksiä latelevaan naisihmiseen... Kyseinen kommentoija on satavarmasti vauvapalstalla joka päivä itsekin...ei kyllä tasan tarkkaan ole muilla oikeus arvostella muiden ulkonäköä, pukeutumista, mitään millään tavalla! Keskittyisivät omiin asioihinsa! Mun mielestä hänen asussa ei ole mitään pahaa. Alaosana kuitenkin farkut?! Ja miksei näyttelisi, kun on mitä näyttää.
Eikö se muka ole totta, että vanhemmat naiset ottavat asiakseen haukkua nuorempia naisia?? Olen tämän käyttäytymismallin nähnyt niin työpaikalla, tuntemattomissa ihmisissä, poikaystävän äidissä....nuoria naisia haukutaan ulkonäön perusteella aina, ei ne ikinä miehiä, nuoria jätkiä kommentoi millään tavalla, vaikka olisi minkä näköinen.
Ei sitä moukkamaista solvaajaa kukaan puolustele. Tässä kyseenalaistetaan koko tapahtuman todenperäisyys ja somettajien huomionkipeys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että iso osa näistä ilkeitä kommentteja kirjoittelevista käyttävät tätä foorumia oman aggressionsa purkamiseen tai projektoivat huonoa oloaan toisiin henkilöihin latelemalla ilkeitä kommentteja. Toisiin ihmisiin projektoiminen on tietynlainen defenssimekanismi, josta ihminen ei usein ole edes itse tietoinen. Kiusaaminen on iso ongelma aikuistenkin joukossa, toivottavasti kaikki miettisivät vähän enemmän, mitä tänne (ja muualle) kirjoittelevat.
Tämä oli oikeasti huvittava viesti naurettavuudessaan. Kovasti tohkeissaan yritetään käyttää monia hienoja sanoja kuulostaakseen älykkäältä ...
Tekisitkö vielä psykologisen arvion tuosta kuvansa julkisuuteen änkeneestä naisesta? Mitkä lapsuuden kieroonkasvamisen kokemukset ja traumat saavat aikaan noin kovan huomionhakuisuuden, jopa valehtelemalla?
Ihan normaaleja sanoja, en ymmärrä mistä kohkaat.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se muka ole totta, että vanhemmat naiset ottavat asiakseen haukkua nuorempia naisia?? Olen tämän käyttäytymismallin nähnyt niin työpaikalla, tuntemattomissa ihmisissä, poikaystävän äidissä....nuoria naisia haukutaan ulkonäön perusteella aina, ei ne ikinä miehiä, nuoria jätkiä kommentoi millään tavalla, vaikka olisi minkä näköinen.
Niinpä! Ja sitten kun asiasta mainitaan he loukkaantuvat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että iso osa näistä ilkeitä kommentteja kirjoittelevista käyttävät tätä foorumia oman aggressionsa purkamiseen tai projektoivat huonoa oloaan toisiin henkilöihin latelemalla ilkeitä kommentteja. Toisiin ihmisiin projektoiminen on tietynlainen defenssimekanismi, josta ihminen ei usein ole edes itse tietoinen. Kiusaaminen on iso ongelma aikuistenkin joukossa, toivottavasti kaikki miettisivät vähän enemmän, mitä tänne (ja muualle) kirjoittelevat.
Tämä oli oikeasti huvittava viesti naurettavuudessaan. Kovasti tohkeissaan yritetään käyttää monia hienoja sanoja kuulostaakseen älykkäältä ...
Tekisitkö vielä psykologisen arvion tuosta kuvansa julkisuuteen änkeneestä naisesta? Mitkä lapsuuden kieroonkasvamisen kokemukset ja traumat saavat aikaan noin kovan huomionhakuisuuden, jopa valehtelemalla?
Vähättelykin voi olla puolustusmekanismi. Jos käyttämäni sanat ovat mielestäsi "hienoja", niin ehkä se kertoo enemmän sinun älykkyydestäsi kuin minun...
'
Huomionhakuinen persoonallishäiriösi taas oirehtii. Mutta älä huoli, voit saada siihen apua lääkäristä ja psykoterapiasta :-)
P.S. Siinä on se ero, että minä tunnen ja ymmärrän kyseiset sanat tarpeeksi hyvin tietääkseni niiden synonyymit ihan selkeällä suomella :-) Sellaista kun vähän harrastetaan meillä yliopistossa, on noloa olla tuntematta sanojen virallisia muotoja. Tekstistäsi paistoi läpi, että et ole koulutettu mutta olet lukenut liikaa halpatasoista self help -kirjallisuutta, jossa käytetään varsinaisten sivistyssanojen bastardoituja versioita. Oikeasti asiasta ymmärtävä ja koulutettu osaa kyseiset sanat sekä englanniksi että suomeksi, mutta ei koskaan nolaisi itseään käyttämällä tuota "finglish"-mongerrusta mitä sinä käytit. Se on yksinkertaisesti noloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähättelykin voi olla puolustusmekanismi. Jos käyttämäni sanat ovat mielestäsi "hienoja", niin ehkä se kertoo enemmän sinun älykkyydestäsi kuin minun...
'
Huomionhakuinen persoonallishäiriösi taas oirehtii. Mutta älä huoli, voit saada siihen apua lääkäristä ja psykoterapiasta :-)
P.S. Siinä on se ero, että minä tunnen ja ymmärrän kyseiset sanat tarpeeksi hyvin tietääkseni niiden synonyymit ihan selkeällä suomella :-) Sellaista kun vähän harrastetaan meillä yliopistossa, on noloa olla tuntematta sanojen virallisia muotoja. Tekstistäsi paistoi läpi, että et ole koulutettu mutta olet lukenut liikaa halpatasoista self help -kirjallisuutta, jossa käytetään varsinaisten sivistyssanojen bastardoituja versioita. Oikeasti asiasta ymmärtävä ja koulutettu osaa kyseiset sanat sekä englanniksi että suomeksi, mutta ei koskaan nolaisi itseään käyttämällä tuota "finglish"-mongerrusta mitä sinä käytit. Se on yksinkertaisesti noloa.
Mikä käyttämistäni sanoista ei ollut selkeää suomea? Kyllä mekin harrastetaan yliopistolla paljon kirjoittamista ja käyttämäni sanat olivat ihan normaaleja. Miksi olet noin aggressiivinen? Toivottavasti et opiskele samalla kampuksella kuin minä, hävettäisi jos olisi tuollainen kaverina. Luuletko, että me yliopisto-opiskelijat ollaan jotenkin parempia ihmisiä muihin verrattuna?
Taas tätä naisten mustamaalaamista kateellisiksi. Mitä todisteita tästä on? Pelkästään somettajan sana.
Vierailija kirjoitti:
Hävettää teidän muiden puolesta. Aikuiset naiset täällä anonyymisti haukkuvat toista naista pissikseksi, keikistelijäksi, naurettavaksi, noloksi jne. Pilkataan muiden ulkonäköä, pukeutumista ja kokemuksia. Meneekö teillä niin huonosti, että saatte jotain mielihyvää muiden lyttäämisestä? Aika surullista, että ihmisillä on edelleen tällaisia ajattelutapoja. Nettikiusaaminenkin on kiusaamista. Miltä luulette, että artikkelin naisesta tuntuu, jos/kun hän tämän keskustelun täällä näkee?
Jep. Ja sitten jeesustellaan, kuinka sivistyneitä ja pidättyväisiä ollaan ja hienosti käyttäydytään, kun ei (kuulemma) kommentoida muille päin naamaa.
Minä hoikahko 45-vee nainen kyllä tuijotin, en kyllä sanonut mitään. Näin pitkään, camo-maastopukukuosiseen ihonmyötäiseen hihattomaan pitkään mekkoon pukeutuneen n +30 veen naisen - tietty tatskoineen - kulahtaneessa pinkissä tukassa tönäävän lastenvaunuja Satakunnassa Tokmannilla.
Kai se tuijotus on sitä kun ei itse koe tarvetta maitokauppareissulle keskellä päivää pukeutua huomionherättäväksi ja ilmentää itseä neliönkokoisella tatskalla yläpäässä.
Oon varmaan täti- ihminen mutta en vaan ymmärrä miksi joku pukeutuu tavallisena arkipäivänä kauppaan tuolla tavalla? En pukeutunut edes nuorena provosoivasti, vaikka kroppaa on ollut, enkä tietty tee sitä nytkään.
Mun luokalla oli tyttöjä, jotka piti niin matalia farkkuja että miltei pyllyreikä näkyi, stringit ainaki. Itse en ikinä viitsinyt, mun mielestä kuiten semmonen asiallinen pukeutuminen on toisten huomioonottamista.
Tarkkaan mietin esim juhlavaatteita, etten esim paljasta liikaa tissivakoa, kun se voi oikeesti pilata jonkun päivän. Varsinki jos on joku iäkkäämpi juhlasankari, tai häät. En halua varastaa kenenkään huomiota. Makuuhuoneessa kyllä löytyy monenlaista vaatetta mutta se nyt ei tähän liity...
Toki tuollainen kommentointi on täysin asiatonta.
Ok. Eli joku kaheli on kommentoinut tätä ihmistä. Jos jokaisesta kadulla haukutuksi tulleesta tehtäisiin juttu lehteen, niin saisimme lukea niitä päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'
Vai että oikein BASTARDOITUJA SANOJA. :D Mä en kestä, mahaan sattuu nauraminen. Kohta lirahtaa pisu housuun kuin Maisa Torpalla ikään, kun se on löytänyt uuden miehen.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku joka ei ole koskaan saanu osakseen törkykommetteja? Mä olen saanut useitakin kertoja vastaavia, enkä edes kulje mitenkään paljastavissa vaatteissa.
Minä olen todistanut kommentointia. Pa_skapuhetta etteikö suomalaiset kehtaisi. Kyllä niitä löytyy.
Kerkesin jo huolestua, että huumori on hävinnyt koko palstalta tyystin. Mutta ei, kyllähän se täällä aina välillä pilkahtelee esiin.
Housuissa on herutusreijjät, sanat on bastardoitu kun ne on liian hienoja, tuubitoppi on tissitoppi, kauppojen edustoilla dokaavat tenut on syvästi huolissaan kanssaihmisistä ja siksi huutelee niille hävyttömyyksiä ja jos sua kutsuu ventovieras jollain ikävällä haukkumanimellä, niin siihen sisältyy *tärkeä* sanoma.
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä naisten mustamaalaamista kateellisiksi. Mitä todisteita tästä on? Pelkästään somettajan sana.
Täälläkin mammat haukkuu ihmisiä päivät pitkät ja nimenomaan naisia, joten en pidä mitenkään epäuskottavana tätäkään tapausta. Vastaavanlaista kommentointia olen toki huomannut myös irl, mutta yleensä se ei ole suoraa vaan selän takana haukkumista ja epäsuoraa ilkeilyä. Kateudesta ei kaikissa tapauksissa ole kyse vaan ollaan muuten vain inhottavia nillittäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikka olisikin totta tuo hänen väittämä kommentti, niin olisiko kannattanut edes pienen hetken miettiä josko siinä kommentissa oli ihan syynsä?
Mutta ei, helpompi vain pöyristyä itse kommentista, omaa tekemistähän ei saa kritisoida mitenkään. Minä olen aina oikeassa!!!
Syynsä? Ai herranjestas sentään.
”toivottavasti toi h_oro ei oo ton vauvan äiti”
Naisen nimitteleminen "horoksi" ja leimaaminen huonoksi äidiksi hellepäivän puistoiluasun perusteella on sinusta ok? Siihen on varmasti syynsä?
Tämän kommentin jälkeen en kyllä yhtään kyseenalaista tapahtunutta, kun täälläkin on kokonainen ketjullinen naisia (oletettavasti) perustelemassa, miten asiaton ventovieraille pään aukominen on perusteltavaa ja miten tuo nainen _oikeasti_ on huomionhakuinen h_oro ja vieläpä valehtelija siihen päälle. Aiettä!
Ainakin Helsingin leikkipuistoissa kehotetaan pukeutumaan asiallisesti. Uikkarit tai vastaavat (tissituubi) on kielletty aikuisilta. Tiedä sitten, missä puistossa on puistoillut.
Olen itse asunut Helsingissä yli kymmenen vuotta eri alueilla ja eri puistojen läheisyydessä. Täällähän ihmiset ottaa aurinkoa puistoissa ihan bikineissäkin ja ihan leikkipaikkoja on siinä vieressäkin. Siellä saattaa olla koko perhe ottamassa aurinkoa ja viettämässä päivää puistossa. Yhtään kieltotaulua tai mitään pukeutumisen ohjeistamista en ole ikinä missään nähnyt. Samoin monen uimarannan yhteydessä on leikkipaikka. Meinaatko, että ne leikkivät lapset traumatisoituu kun aikuiset on uima-asuissa, vai mitä oikein selität?
En usko, että lapset traumatisoituu. Kehoitus asiallisesta pukeutumisesta on leikkipuistojen ikkunalla tai ilmoitustaululla. En puhunut mitään uimarannoilla olevista leikkipaikoista.
Minua ei uikkarit häiritse. Totesin vain tosiasian. Koita ottaa rauhallisesti, kyllä se siitä.
Mitä vihaa levittelen keski-ikäisiä naisia kohtaan? Eikö asiasta saisi mainita mitään? Mulla on muun muassa ollut tällaisia kokemuksia: Henkilön pankkikortti ei toiminut, kiroili ja huoritteli, kunnes poistui kaupasta, kun sanoin, että kutsun vartijat. Hiuksiani, meikkiäni ja jopa rintojani on kommentoitu kassalla työskennellessäni. Ja kyllä, kaikki nämä olivat keski-ikäisiä naisia. Kerro toki, millä tavalla tämä on osaltani vihaa? Enkö saisi mainita näistä? Ja niin kuin sanoin aikaisemmin, en tarkoita kaikkia kyseiseen ikäryhmään kuuluvia naishenkilöitä.