Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En usko tätä tarinaa "Toivottavasti tuo ei ole tuon vauvan äiti", Iltalehdessä tänään

Vierailija
03.06.2020 |

https://www.iltalehti.fi/keho/a/02dc9925-2e73-4a06-bf3f-c196915b962b
"Toivottavasti tuo ei ole tuon vauvan äiti", Sofia, 29, sai kuulla kauppareissulla näissä vaatteissa

En hetkeäkään usko että kukaan sanoo tuntemattomalle ihmiselle noin. Me suomalaiset olemme kovin pidättyväisiä kommentoimaan kenellekään ulkonäköasioita päin naamaa, vaikka ajattelisimme mitä pidämme mölyt mahassa.

Haluaako tämä pissis hetkensä julkisuudessa. Liekö blogisti tai muu itsensä esille haluava peilin edessä keikistelijä.

Kommentit (167)

Vierailija
141/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nämä lehtiin soittelevat ovat aina peiliselfieitä ottavia sometyrkkyjä?

Vierailija
142/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa tämä keski-ikäisten naisten haukkuminen. Siinä naiset haukkuvat tulevaa itseään. Onneksi sentään keski-ikäiset miehet pelastavat ihmiskunnan maineen niinkö??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttävä kiusaamismentaliteetti täällä. Toivottavasti ette opeta lapsillenne samanlaista asennetta. Uskaltaisin väittää, että iso osa näistä ilkeistä kommenteista on keski-ikäisten tai keski-ikää lähestyvien naisten kirjoittamia. Olen itse tällä hetkellä opintojen ohella kaupassa töissä ja siellä näkee kyllä niin selkeästi, miten ajattelemattomia ja ilkeitä aikuiset ihmiset osaavat olla. Suurin osa törkeistä asiakkaista ovat juurikin keski-ikäisiä naisia. Olen itsekin saanut pari törkeää kommenttia ulkonäöstäni kassalla työskennellessäni, eli kyllä näitä oikeasti tapahtuu. Jännää, että kun joku tuo esille tällaisia asioita, niin heti heitä haukutaan valehtelijoiksi. 

Jännä tämä välillä ilmenevä viha keski-ikäisiä naisia kohtaan. Tulihan sinulla nyt varmasti mainittua tarpeeksi monta kertaa, keski-ikäinen nainen.

Mitä vihaa levittelen keski-ikäisiä naisia kohtaan? Eikö asiasta saisi mainita mitään? Mulla on muun muassa ollut tällaisia kokemuksia: Henkilön pankkikortti ei toiminut, kiroili ja huoritteli, kunnes poistui kaupasta, kun sanoin, että kutsun vartijat. Hiuksiani, meikkiäni ja jopa rintojani on kommentoitu kassalla työskennellessäni. Ja kyllä, kaikki nämä olivat keski-ikäisiä naisia. Kerro toki, millä tavalla tämä on osaltani vihaa? Enkö saisi mainita näistä? Ja niin kuin sanoin aikaisemmin, en tarkoita kaikkia kyseiseen ikäryhmään kuuluvia naishenkilöitä. 

Munkin mielestä keski-ikäiset naiset on kaikista ilkeimpiä, töykeimpiä ja ylimielisimpiä. Sellainen kiusaajahenki on heissä monissa.

Vierailija
144/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa tämä keski-ikäisten naisten haukkuminen. Siinä naiset haukkuvat tulevaa itseään. Onneksi sentään keski-ikäiset miehet pelastavat ihmiskunnan maineen niinkö??

Ei ole miehistä samanlaisia kokemuksia. Eikä etenkään nuorista naisista tai miehistä. Taitaa olla sukupolvissa eroja yleisen käytöksen suhteen.

Vierailija
145/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen omalta osaltani tehnyt päätöksen, etten ikinä aio kohdella ketään, miten minua nuorena naisena keski-ikäiset naiset on kohdelleet. Ihan hyvin on mennyt. Kohta olen itse keski-ikäinen enkä yhdenkään nuoren naisen ulkoasua ole haukkunut tai kummastellut, vaikka on maailmalla tullut vastaan vaikka minkälaisia asuvirityksiä ja hiusvärejä. Ei minulla ole oikeutta aiheuttaa toiselle pahaa mieltä ihan vaan sen takia mitä mieltä minä satun olemaan.

Vierailija
146/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka olisikin totta tuo hänen väittämä kommentti, niin olisiko kannattanut edes pienen hetken miettiä josko siinä kommentissa oli ihan syynsä? 

Mutta ei, helpompi vain pöyristyä itse kommentista, omaa tekemistähän ei saa kritisoida mitenkään. Minä olen aina oikeassa!!!

Syynsä? Ai herranjestas sentään.

”toivottavasti toi h_oro ei oo ton vauvan äiti”

Naisen nimitteleminen "horoksi" ja leimaaminen huonoksi äidiksi hellepäivän puistoiluasun perusteella on sinusta ok? Siihen on varmasti syynsä?

Tämän kommentin jälkeen en kyllä yhtään kyseenalaista tapahtunutta, kun täälläkin on kokonainen ketjullinen naisia (oletettavasti) perustelemassa, miten asiaton ventovieraille pään aukominen on perusteltavaa ja miten tuo nainen _oikeasti_ on huomionhakuinen h_oro ja vieläpä valehtelija siihen päälle. Aiettä!

Ainakin Helsingin leikkipuistoissa kehotetaan pukeutumaan asiallisesti. Uikkarit tai vastaavat (tissituubi) on kielletty aikuisilta. Tiedä sitten, missä puistossa on puistoillut.

Olen itse asunut Helsingissä yli kymmenen vuotta eri alueilla ja eri puistojen läheisyydessä. Täällähän ihmiset ottaa aurinkoa puistoissa ihan bikineissäkin ja ihan leikkipaikkoja on siinä vieressäkin. Siellä saattaa olla koko perhe ottamassa aurinkoa ja viettämässä päivää puistossa. Yhtään kieltotaulua tai mitään pukeutumisen ohjeistamista en ole ikinä missään nähnyt. Samoin monen uimarannan yhteydessä on leikkipaikka. Meinaatko, että ne leikkivät lapset traumatisoituu kun aikuiset on uima-asuissa, vai mitä oikein selität?

En usko, että lapset traumatisoituu. Kehoitus asiallisesta pukeutumisesta on leikkipuistojen ikkunalla tai ilmoitustaululla. En puhunut mitään uimarannoilla olevista leikkipaikoista.

Minua ei uikkarit häiritse. Totesin vain tosiasian. Koita ottaa rauhallisesti, kyllä se siitä.

Kyllähän joku oikein tiukka munakukkaro voi traumatisoida muitakin kuin lapsia. Mutta että tuubitoppi? Ei kai sentään.

Vierailija
147/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka olisikin totta tuo hänen väittämä kommentti, niin olisiko kannattanut edes pienen hetken miettiä josko siinä kommentissa oli ihan syynsä? 

Mutta ei, helpompi vain pöyristyä itse kommentista, omaa tekemistähän ei saa kritisoida mitenkään. Minä olen aina oikeassa!!!

Naisen nimitteleminen "horoksi" ja leimaaminen huonoksi äidiksi hellepäivän puistoiluasun perusteella on sinusta ok? Siihen on varmasti syynsä?

Tämän kommentin jälkeen en kyllä yhtään kyseenalaista tapahtunutta, kun täälläkin on kokonainen ketjullinen naisia (oletettavasti) perustelemassa, miten asiaton ventovieraille pään aukominen on perusteltavaa ja miten tuo nainen _oikeasti_ on huomionhakuinen h_oro ja vieläpä valehtelija siihen päälle. Aiettä!

Ainakin Helsingin leikkipuistoissa kehotetaan pukeutumaan asiallisesti. Uikkarit tai vastaavat (tissituubi) on kielletty aikuisilta. Tiedä sitten, missä puistossa on puistoillut.

Olen itse asunut Helsingissä yli kymmenen vuotta eri alueilla ja eri puistojen läheisyydessä. Täällähän ihmiset ottaa aurinkoa puistoissa ihan bikineissäkin ja ihan leikkipaikkoja on siinä vieressäkin. Siellä saattaa olla koko perhe ottamassa aurinkoa ja viettämässä päivää puistossa. Yhtään kieltotaulua tai mitään pukeutumisen ohjeistamista en ole ikinä missään nähnyt. Samoin monen uimarannan yhteydessä on leikkipaikka. Meinaatko, että ne leikkivät lapset traumatisoituu kun aikuiset on uima-asuissa, vai mitä oikein selität?

Kyllä asiasta käytiin muutama vuosi sitten keskustelua. Ja asia oli juuri noin kuin tuossa edellä kirjoitettiin. Puistoissa, missä on ohjattua leikkitoimintaa, annettiin tuo pukeutumisohje.

Vierailija
148/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on, täysin harhainen muikkeli. Ihmiset eivät ikinä kommentoi toisten ulkonäköä missään julkisilla paikoilla, varsinkaan ilkeästi, se ei ole mahdollista. Psykoosissa on tuo. Ihmiset ovat ihania.

Vierailija
149/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku tarkenee tuubitopissa kaupassa? Ilmastoinnit on niin kovalla lämpimämmällä, että t-paidassakin on kylmä. 

Miten joku voi juoda kahvia kun se maistuu niin pahalta? Teetä sen olla pitää!

Vierailija
150/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tuollaisia kommentteja heittäneet vain m-a nnet.

Vierailija
151/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä asiasta käytiin muutama vuosi sitten keskustelua. Ja asia oli juuri noin kuin tuossa edellä kirjoitettiin. Puistoissa, missä on ohjattua leikkitoimintaa, annettiin tuo pukeutumisohje.

Mitään tällaista ohjeistusta ei ainakaan Google löytänyt. Linkkaapa toki, mielellään juuri se ohjepykälä joka kieltää nimenomaan tuubitopit leikkipuistoissa. Vai oliko kyse vain siitä, että sinusta ne ovat epäsopivia?

Mä nimittäin en usko tähän lainkaan. Niin paljon on leikkipuistoja uimarantojen yhteydessä ja leikkipuistoja, joissa on uima-altaita, että jos olisi joku lakipykälä tai virallinen sääntö joka kieltää uima-asut leikkipuistoissa, niin eihän se olisi mahdollista. Entä vesipuistojen leikkipaikat, tai lastenaltaat? Pitääkö sinnekin mennä kokovartalosukelluspuvussa?

Vierailija
152/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Ihan kauhee. Siis miten voi tuubitoppi, tollanen tissituubi päällä mennä kauppaan kesähelteellä?!?! Siinä on oikeen herkut miehille tyrkyllä.

Ja revityt farkut, eikö sillä ole ehjiä?!?!?! Varmasti reijjät on niin, että sieltä pyllyt ja etupyllyt oikein pilkottaa, kun oikeen herutushousut on laittanu päälle. Vielä äiteeihminnen.

Vielä keksi heruttaa ittensä tälleesti iltiksiin ja instaan, että kaikki miehet varmasti näkee tissituubit ja herutusreijjät! Nyt on kyllä miun päivä pilalla, se on vissi! Ai kauhia.

Kuin olisit ajatuksiani lukenut. Ryhdytäänkö kirjekavereiksi? Minulle voi kirjoittaa:

Ammattiloukkaantujien Yhdistys/Mielensäpahoittajien osasto

Alaosasto: Asuista, asusteista ja hiuskoristeista Pahastuvat

PL 3762, Myntäjä

Vierailija
153/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 26v äiti, eikä minua kohtaan ole koskaan hyökätty, päinvastoin.

En kyllä lähtisi pelkässä minitopissa liikkeelle. En, vaikka minulla olisi vatsalihakset. :D Niitähän tuo äiti haluaa näytellä. Olisihan se hirveä näky, jos miehetkin pullistelisivat ilman paitaa kaupassa.

Vierailija
154/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä lähtisi pelkässä minitopissa liikkeelle. En, vaikka minulla olisi vatsalihakset. :D Niitähän tuo äiti haluaa näytellä. Olisihan se hirveä näky, jos miehetkin pullistelisivat ilman paitaa kaupassa.

Kyllähän kesällä näkee miehiä ilman paitaa ja miehiä hihattomissa paidoissa niin että lihakset näkyy. Eikä siitä oleteta mitään seksuaalista, mutta heti kun naisella on pieni toppi, niin seksualisoidaan hänen kroppansa ja ajatellaan että siinä on jotain häpeällistä. Tai juurikin, että hän haluaa esitellä itseään tai on pukeutunut sitä varten, että ihmiset katsoisi. Entä jos oli vaan kuuma päivä?

Muutenkin huvittavia nämä "ei minulle ole koskaan käynyt niin"  = ei voi kenellekään muulle ikinä tapahtua. En minäkään tai kukaan mun lähipiiristä ole ikinä sairastanut Ebolaa, tai voittanut lotossa, mutta en voi kiistää etteikö tässä maailmassa voisi niin jollekin käydä.

Vierailija
155/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vastaan tuli joku kakara eilen kaupassa, ilman paitaa, mies 20-25 vee.

Käveli toisen kanssa, samanikäisen kaverin. Toisella oli vaatteet päällä.

Iso prisma, turku.

En nyt tiedä häiritsikö varsinaisesti, mutta tuli olo jostain turhapuro heinäpellolla-leffasta.

Pieni hätkähdys, että noitakin vielä on. 😁

Ja alkkikset tuli mieleen.

Olisiko yksinään liikkeellä ollessaan käyttänyt nahkayläosaa, who knows.

Vierailija
156/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän kesällä näkee miehiä ilman paitaa ja miehiä hihattomissa paidoissa niin että lihakset näkyy. Eikä siitä oleteta mitään seksuaalista, mutta heti kun naisella on pieni toppi, niin seksualisoidaan hänen kroppansa ja ajatellaan että siinä on jotain häpeällistä. Tai juurikin, että hän haluaa esitellä itseään tai on pukeutunut sitä varten, että ihmiset katsoisi. Entä jos oli vaan kuuma päivä?

Muutenkin huvittavia nämä "ei minulle ole koskaan käynyt niin"  = ei voi kenellekään muulle ikinä tapahtua. En minäkään tai kukaan mun lähipiiristä ole ikinä sairastanut Ebolaa, tai voittanut lotossa, mutta en voi kiistää etteikö tässä maailmassa voisi niin jollekin käydä.

En kyllä ole nähnyt puolialastonta miestä kaupassa, eli ei ole sama asia. Mielestäni ei ole ok kävellä lähes pelkissä rintaliiveissä kaupassa. Ulkona ja rantsulla senkus.

Vierailija
157/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka lähtee kauppaan tuollaisissa vaatteissa. Hieman häiritsevää, eihän miehetkään saa mennä kauppaan ilman paitaa.

Vierailija
158/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs vaatteista, mutta jos muikkelilla on koko ajan katse kännykässä (kuten Ilta-Sanomien jutussa), niin toivon että ei ole vauvan äiti. Vauvat kaipaavat huomiota ja myös katsekontaktia kehittyäkseen.

Vierailija
159/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ole nähnyt puolialastonta miestä kaupassa, eli ei ole sama asia. Mielestäni ei ole ok kävellä lähes pelkissä rintaliiveissä kaupassa. Ulkona ja rantsulla senkus.

Tuo nainen ei ollut puolialaston. Ei lähellekään. Ja olen kyllä nähnyt miehiä hihaton paita+shortsi yhdistelmällä kaupassa sekä ilman paitaa kaduilla ja kioskeilla. Miksi te ette ajattele että ne paljastelee?

Rintaliivit ja bikiniliivit on ihan eri asia kuin tuubitoppi.

Vierailija
160/167 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tåmä keskustelu on todiste siitä, että merkittävä osa keski-ikäisistä mammoista on kiusaavia, kateellisia laumasieluja. Kiusatun tarinaa epäillään ja kiusattua solvataan lisää.

Sen artikkelin naisen kertomus on hyvinkin realistinen ja olen itse joutunut samanlaisen loanheiton kohteeksi useammankin kerran. Tekijänä on ollut aina joko keski-ikäinen tai iäkkäämpi, yleensä vähän pulskanpuoleinen nainen. Miksi he kuvittelevat, että heillä on oikeus tölviä ja kiusata hoikempia ja nuorempia naisia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi