Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Buffetit kiellettävä pysyvästi

Vierailija
03.06.2020 |

Epähygieenisiä viruslinkoja tällaiset paikat. Ruoka-annokset jatkossa vain suoraan keittiöstä. Halvalla yritetty päästä buffetpaikoissa ja ruokakin niissä halpaa Ja mautonta mössöä.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä mietin hetken millaisessa maailmassa elettäisiin jos täällä kirjoittavat saisivat päättää mikä on sallittua ja mikä ei. Epäilen, että olisi mielenkiintoista. Ei buffetia, ei terassia, itseasiassa ei varmaan ravintolojakaan. Oltaisiin omavaraisia ja syötäisiin terveellistä ruokaa. Laihoja, ilottomia ihmisiä.

Eikä teatteria, museoita, kirjastoja taidetta tai biletystä - tulee meleen kalvinistien Geneve tuollaisesta elämästä.

Vierailija
62/78 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä mietin hetken millaisessa maailmassa elettäisiin jos täällä kirjoittavat saisivat päättää mikä on sallittua ja mikä ei. Epäilen, että olisi mielenkiintoista. Ei buffetia, ei terassia, itseasiassa ei varmaan ravintolojakaan. Oltaisiin omavaraisia ja syötäisiin terveellistä ruokaa. Laihoja, ilottomia ihmisiä.

Eikä teatteria, museoita, kirjastoja taidetta tai biletystä - tulee meleen kalvinistien Geneve tuollaisesta elämästä.

Ehkä jotain sivistävää ja kansallismielistä kultturia olisi, mutta kaiken hömpän voit kyllä unohtaa. Voitaisiin kaikki pukeutua joihinkin kestäviin ja käytännöllisiin vaatteisiin ja illat kuluisivat rattoisasti radiota kuunnellen ja kotitöitä tehden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin että Subwayt ovat saaneet olla korona-ajan auki. Jos sillä sämpylän tekijällä sattuisi olemaan korona, niin ihan varmasti leviää tehokkaasti, kun hän höpöttelee ja kyselee täytteitä siinä avoimen tiskin ääressä avattu sämpylä naamansa alla.

Sitä sämpylää käytetään uunissa jossa mahdolliset pöpöt kuolevat.

Vierailija
64/78 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buffet lounaspaikat ovat vastaavia kuin kohua herättäneet hoivakodit. Kumpaakin yhdistää loputon rahanahneus. Yritetään myydä sekundaa halvalla ja minimimäärällä työntekijöitä. Ihmisiä sullotaan tiheästi ja liian ahtaasti. Ruuan kunnioitus on hävinnyt buffetruokaloista kokonaan.

Vierailija
65/78 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vit*ttaa kun keittiössä tehdään salaatit mihin mätetään vaikka mitä paskaa, samoin ruuissa pääainesta vähän ja kaikkea muuta höttöä lautanen täynnä.

Kyllä ruuat pitää päästä itse valkkaamaan.

Vierailija
66/78 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vit*ttaa kun keittiössä tehdään salaatit mihin mätetään vaikka mitä paskaa, samoin ruuissa pääainesta vähän ja kaikkea muuta höttöä lautanen täynnä.

Kyllä ruuat pitää päästä itse valkkaamaan.

Ei tuollaisissa paikoissa kannata käydä jossa asiakasta selvästi huijataan.

Vierailija
67/78 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulisi vähän liikettä näihin lounasruokaloiden emäntiin kun tarjoilu olisi suoraan keittiöstä. Nyt vain silmäpussit roikkuen seistään kassalla ja odotetaan rahaa.

Miksi sä käyt tuollaisissa paikoissa? Mene hyvä ihminen jonnekin muualle. On varmaan paljon paikkoja joissa sen ruoan tarjoilee joku silmäpussiton "emäntä ".

Vierailija
68/78 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karamellin myynti pitäisi kieltää, koska minulle tulee kiusaus ostaa sitä, kaljan ja tupakan samoin. Plus muut epäterveellliset, koska...

Niin, sehän on juuri sen buffetin syy kun otan niin paljon, että tulee ähky. Tai lihon, tai, tai, tai.

Eiköhän jokainen aikuinen ole itse vastuussa kuinka paljon lautaselleen ottaa. Tai polttaa tai juo.

Ne syövät jatkossa buffetista ketkä syövät, täysin vapaaehtoista.

Ne käyttävät jo nyt maskia ketkä haluavat, sekin on vapaaehtoista.

Ne pysyvät karanteenissa jotka haluavat. Sekin on vapaaehtoista.

Mutta se, että tekee jotain itse ja vapaaehtoisesti ei tarkoita, että on oikeus kieltää se myös muilta.

Tai vaatia, että muut tekevät samoin.

Suomen valtiolla on valta määrätä. Lainsäädännöllä tartuntatautilain nojalla.

Tartuntatautilain nojallahan ei kuitenkaan ole buffetteja kielletty, vaan erikseen säädetyn, äärimmäisen heikosti perustellun väliaikaisen lain.

Ylipäänsä koko koronakriisin aikana ei ole käytännössä ollenkaan noudatettu tartuntatautilain mukaista menettelyä, eli sairastuneiden ja altistuneiden eristäminen. Sen sijaan on enemmän tai vähemmän mielivaltaisilla ratkaisuilla yritetty eristää terveitä toisistaan. Nyt kun tiedetään, että covid tarttuu käytännössä yksinomaan pisaratartuntana, niin ne buffetitkin voisi ihan hyvin avata. Kaupoissahan ne ovat olleet auki koko ajan (salaattibaarit, paistopisteet), mikä sekin osoittaa, että edes hallitus itse ei ole missään vaiheessa pitänyt buffettien sulkemista oikeasti välttämättömänä, vaan kyseessä on hysteerikkojen miellyttämiseksi tehty julkisuustemppu. Ja sellaisena tietysti perustuslain vastainen, kuten monet monet muutkin hallituksen toimet.

Vierailija
69/78 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkaruokaloista huomattavassa osassa on buffettarjoilu, koska usean pitää saada ruokaa nopeasti.

Työpaikkani ruokala on muuten ollut auki ihan koko tämän corona-ajan. Siellä buffet tarjoilu, enkä tiedä yhdenkään saaneen tartuntaa.

Vierailija
70/78 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karamellin myynti pitäisi kieltää, koska minulle tulee kiusaus ostaa sitä, kaljan ja tupakan samoin. Plus muut epäterveellliset, koska...

Niin, sehän on juuri sen buffetin syy kun otan niin paljon, että tulee ähky. Tai lihon, tai, tai, tai.

Eiköhän jokainen aikuinen ole itse vastuussa kuinka paljon lautaselleen ottaa. Tai polttaa tai juo.

Ne syövät jatkossa buffetista ketkä syövät, täysin vapaaehtoista.

Ne käyttävät jo nyt maskia ketkä haluavat, sekin on vapaaehtoista.

Ne pysyvät karanteenissa jotka haluavat. Sekin on vapaaehtoista.

Mutta se, että tekee jotain itse ja vapaaehtoisesti ei tarkoita, että on oikeus kieltää se myös muilta.

Tai vaatia, että muut tekevät samoin.

Suomen valtiolla on valta määrätä. Lainsäädännöllä tartuntatautilain nojalla.

Tartuntatautilain nojallahan ei kuitenkaan ole buffetteja kielletty, vaan erikseen säädetyn, äärimmäisen heikosti perustellun väliaikaisen lain.

Ylipäänsä koko koronakriisin aikana ei ole käytännössä ollenkaan noudatettu tartuntatautilain mukaista menettelyä, eli sairastuneiden ja altistuneiden eristäminen. Sen sijaan on enemmän tai vähemmän mielivaltaisilla ratkaisuilla yritetty eristää terveitä toisistaan. Nyt kun tiedetään, että covid tarttuu käytännössä yksinomaan pisaratartuntana, niin ne buffetitkin voisi ihan hyvin avata. Kaupoissahan ne ovat olleet auki koko ajan (salaattibaarit, paistopisteet), mikä sekin osoittaa, että edes hallitus itse ei ole missään vaiheessa pitänyt buffettien sulkemista oikeasti välttämättömänä, vaan kyseessä on hysteerikkojen miellyttämiseksi tehty julkisuustemppu. Ja sellaisena tietysti perustuslain vastainen, kuten monet monet muutkin hallituksen toimet.

Tartuntatautilain nojalla ne buffetit pidetään jatkossa tiukasti kiinni.

Vierailija
71/78 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkaruokaloista huomattavassa osassa on buffettarjoilu, koska usean pitää saada ruokaa nopeasti.

Työpaikkani ruokala on muuten ollut auki ihan koko tämän corona-ajan. Siellä buffet tarjoilu, enkä tiedä yhdenkään saaneen tartuntaa.

Lehdistössä ollut kun jotkut tavalliset lounaspaikat ovat yrittäneet ilman virallista toimialan muutosta muuttaa itseään henkilöstöruokaloiksi koronan varjolla koska eivät ole halunneet oikeasti suojella asiakkaitaan. Rahanahneita ja epärehellisiä tällaiset toimijat.

Vierailija
72/78 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivoilla risteilyn kohokohta on ehdottomasti,hyvä ruoka,jonka saa itse valita.Montako mahatautia olekaan saanut ?Minä en ole koskaan ja se kertoo hygieeniasta.

Vierailija
73/78 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pm

Lehdistössä ollut kun jotkut tavalliset lounaspaikat ovat yrittäneet ilman virallista toimialan muutosta muuttaa itseään henkilöstöruokaloiksi koronan varjolla koska eivät ole halunneet oikeasti suojella asiakkaitaan. Rahanahneita ja epärehellisiä tällaiset toimijat.

Netissä pitäisi julkaista lista näistä lounaspaikoista jotta osaisi kiertää kaukaa nämä paikat.

Vierailija
74/78 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

u

Vierailija kirjoitti:

Pm

Netissä pitäisi julkaista lista näistä lounaspaikoista jotta osaisi kiertää kaukaa nämä paikat.

Hnm... olisi ilmeisesti MOT ohjelmalle tutkittavaa

Vierailija
75/78 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

u

Vierailija kirjoitti:

Pm

Hnm... olisi ilmeisesti MOT ohjelmalle tutkittavaa

Precis

Vierailija
76/78 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

A.A kirjoitti:

Laivoilla risteilyn kohokohta on ehdottomasti,hyvä ruoka,jonka saa itse valita.Montako mahatautia olekaan saanut ?Minä en ole koskaan ja se kertoo hygieeniasta.

Minä en

A) tykkää käydä laivalla, mutta joskus se on pakko, kun pitää siirtää auto maasta toiseen.

B) en missään nimessä syö laivan buffetissa vaan á la carte-ravintolassa, jossa saa oikeasti hyvää ruokaa pöytään tarjoiltuna ilman, että kaikki rähmäkäpälät ovat olleet pöydän ääressä sorkkimassa.

Vierailija
77/78 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A.A kirjoitti:

Minä en

A) tykkää käydä laivalla, mutta joskus se on pakko, kun pitää siirtää auto maasta toiseen.

B) en missään nimessä syö laivan buffetissa vaan á la carte-ravintolassa, jossa saa oikeasti hyvää ruokaa pöytään tarjoiltuna ilman, että kaikki rähmäkäpälät ovat olleet pöydän ääressä sorkkimassa.

Selvä. Sinun tykkäämisesi on nyt merkitty pöytäkirjaan.

Jos nyt ei kuitenkaan alettaisi kieltämään kaikilta muiltakin asioita yhden mamman tykkäämisten perusteella, jookos kookos?

Vierailija
78/78 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja muut buffetvastaiset eivät varmaan tajua että ne noin kympin hintaiset lounaat on historiaa jos joudutaan siirtymään pöytiintarjoiluun ja lautasannoksiin. Tarvitaan nimittäin aika paljon lisää henkilökuntaa. Mä en usko että kovin moni kävisi päivittäin lounaalla jos hinta olis +-15e. Ja tylsää olisi kun ei saisi itse valikoida esim haluamaansa salaattia.

Onneks tämä aloitus oli vaan hölmöjen horinaa.