Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Buffetit kiellettävä pysyvästi

Vierailija
03.06.2020 |

Epähygieenisiä viruslinkoja tällaiset paikat. Ruoka-annokset jatkossa vain suoraan keittiöstä. Halvalla yritetty päästä buffetpaikoissa ja ruokakin niissä halpaa Ja mautonta mössöä.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulisi vähän liikettä näihin lounasruokaloiden emäntiin kun tarjoilu olisi suoraan keittiöstä. Nyt vain silmäpussit roikkuen seistään kassalla ja odotetaan rahaa.

Jos ruoka tulisi lautasella suoraan keittiöstä se myös nostaisi lounasruuan hintaa. Oletko valmis tämän mukisematta maksamaan?

Vierailija
42/78 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saamari kuinka suomalaiset tykkää kieltämisestä ja rajoituksista ;D

Itse en koskaan syö buffeteista, jos ei ole suunnilleen pakko. Ällöttää se miten muut porsastelee paskakäsiensä kanssa niissä.

Mutta ei niitä tarvi kieltää, käyttäköön kuka haluaa, minä en käytä.

Kannattaa katsoa kokonaisuutta.

Buffetit tulevat yhteiskunnalle kalliiksi.

Ne levittävät tauteja erittäin tehokkaasti aiheuttaen terveydenhoitokuluja ja tappioita yrityksille jotka joutuvat maksamaan palkkaa kotona makaaville työntekijöille.

Mikä järki siinä oikein on. Veroaste on pakko pitää korkealla että saadaan kaikki sairaat hoidettua. Ei se mikään mahtava juttu ole.

Työllisyyskin kohenisi jos palkattaisiin ihmisiä annostelemaan ruoka lautaselle. Tämäkin vähentäisi yhteiskunnan kuluja.

Hyvin se ruoan annostelu näyttää ikeassakin onnistuvan.

Kouluissa jaettiin yleisesti vielä 90-luvulla ruoka samaan tapaan kuin ikeassa. Ei ollut sen hitaampi systeemi kuin nykyinen jossa oppilaat ottavat ruokansa itse. Eroa on lähinnä hygieenisyydessä. Mutta sitten piti alkaa säästämään ja lapset saivat alkaa itse ottamaan ruokansa.

Liekö kukaan laskenut kuinka paljon tämä on aiheuttanut poissaoloja töistä koululaisten vanhemmille. Onko säästö ruokailussa suurempi kuin kulut joita tulee terveydenhuollon puolelle ja työpoissaoloista.

Ymmärrän toki että yhteiskunnassa ei näin lasketa. Eri kulut maksetaan eri laareista, eikä ketään kiinnosta kokonaisuus. Kukin yksikköä miettii vain omaa tilannettaan ja omia säästöjään.

Säästäminen yhdessä päässä tuppaa usein kasvattamaan kuluja toisessa päässä. Joskus kannattaisi säästökiimoissaan laskea säästämisen aiheuttamat kokonaiskustannukset.

Buffetravintoloiden kanssa menee niin, että voitot menee buffetin pitäjille ja kulut yhteiskunnalle (=meille kaikille) ja työnantajille joiden työntekijät käyvät niissä buffeteissa syömässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulisi vähän liikettä näihin lounasruokaloiden emäntiin kun tarjoilu olisi suoraan keittiöstä. Nyt vain silmäpussit roikkuen seistään kassalla ja odotetaan rahaa.

Kiitos nauruista 😆

Lakkaako silmäpussit roikkumasta jos tarjoilee tuokaa keittiöstä?

Tuossahan on hyvä bisnesidea. Kaikki silmäpusseista kärsivät maksavat satoja euroja siitä että pääsevät annostelemaan ruokaa keittiöön. Sehän on halvempaakin kuin kirurgin palvelut 🤔

Vierailija
44/78 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne levittävät tauteja erittäin tehokkaasti

Minkähän tutkimuksen mukaan?

Lässytys ei ole tutkimus.

Vierailija
45/78 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos nauruista 😆

Lakkaako silmäpussit roikkumasta jos tarjoilee tuokaa keittiöstä?

Tuossahan on hyvä bisnesidea. Kaikki silmäpusseista kärsivät maksavat satoja euroja siitä että pääsevät annostelemaan ruokaa keittiöön. Sehän on halvempaakin kuin kirurgin palvelut 🤔

Silmäpussiraatoja nähnyt liian usein joiden ainoa kiima tulee varmaankin rahasta.

Vierailija
46/78 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielletään kaikki. Kuinka paljon iloisia tai vahingoniloisia ihmisiä Suomessa olisikaan, päätellen näistä monista kommenteista "minä en ainakaan ole koskaan/mene enää koskaan/ole ikinä edes harkinnut/tekee pahaa jo katsoakin/tekee pahaa jo ajatellakin/tekee pahaa kaikki mitä tehtiin ennen koronaa/ jne/jne.

Ei vaan, mutta miksi ihmeessä on niin helppoa ja mukavaa kieltää kaikki ne asiat joita ei itse tee.

Buffetit palaavat ainakin jossain muodossa. En usko, että ihmiset ovat valmiita ja edes pystyvät maksamaan sen kalliimman hinnan annosruokailusta. Myöskään en usko, että ravintolat ja vastaavat ovat valmiita tai kykeneviä ottamaan lisää ihmisiä töihin.

Helppoa täällä heitellä, mutta elämän realismi on eri asia.

Vierailija
47/78 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksipä luulet, että hallitus kieltänyt buffetruokailun??

Vierailija
48/78 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi buffet-ruokailu aiheuttaa liikasyömistä. Ainakin pitäisi olla hinta annoksen painon perusteella. Niin kuin ulkomailla on joissain paikoissa.

No ei se buffetin syy ole, jos syö liikaa.

Vierailija
49/78 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksipä luulet, että hallitus kieltänyt buffetruokailun??

Mitä väliä sillä on, miksi hallitus tekee yhtään mitään? Hallituksen tekemiset eivät määritä todellisuuden luonnetta.

Vierailija
50/78 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinut pitää kieltää.

Vierailija
51/78 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karamellin myynti pitäisi kieltää, koska minulle tulee kiusaus ostaa sitä, kaljan ja tupakan samoin. Plus muut epäterveellliset, koska...

Niin, sehän on juuri sen buffetin syy kun otan niin paljon, että tulee ähky. Tai lihon, tai, tai, tai.

Eiköhän jokainen aikuinen ole itse vastuussa kuinka paljon lautaselleen ottaa. Tai polttaa tai juo.

Ne syövät jatkossa buffetista ketkä syövät, täysin vapaaehtoista.

Ne käyttävät jo nyt maskia ketkä haluavat, sekin on vapaaehtoista.

Ne pysyvät karanteenissa jotka haluavat. Sekin on vapaaehtoista.

Mutta se, että tekee jotain itse ja vapaaehtoisesti ei tarkoita, että on oikeus kieltää se myös muilta.

Tai vaatia, että muut tekevät samoin.

Vierailija
52/78 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karamellin myynti pitäisi kieltää, koska minulle tulee kiusaus ostaa sitä, kaljan ja tupakan samoin. Plus muut epäterveellliset, koska...

Niin, sehän on juuri sen buffetin syy kun otan niin paljon, että tulee ähky. Tai lihon, tai, tai, tai.

Eiköhän jokainen aikuinen ole itse vastuussa kuinka paljon lautaselleen ottaa. Tai polttaa tai juo.

Ne syövät jatkossa buffetista ketkä syövät, täysin vapaaehtoista.

Ne käyttävät jo nyt maskia ketkä haluavat, sekin on vapaaehtoista.

Ne pysyvät karanteenissa jotka haluavat. Sekin on vapaaehtoista.

Mutta se, että tekee jotain itse ja vapaaehtoisesti ei tarkoita, että on oikeus kieltää se myös muilta.

Tai vaatia, että muut tekevät samoin.

Suomen valtiolla on valta määrätä. Lainsäädännöllä tartuntatautilain nojalla.

Vierailija
53/78 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kunnostaan välittävät ihmiset maksavat läskien ruuat.

Kukaan ei voi tietää, kuka sairastuu ja mihin. Lihavakin voi välittää kunnostaan erittäin paljon.

Vierailija
54/78 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos halutaan annostellut lounasruuat buffetin hinnalla, ruuan laatu laskee. Jos halutaan samaa laatua kuin buffeteissa, hinta nousee. Kumpaa haluatte?

Itse en halua lounasruokaa valmiiksi annosteltuna, koska ravintoloiden annoskoot ovat minulle aivan liian suuria. Lisäksi olen nirso ja haluan mielummin itse valita linjastolta vain ne salaatit ja ruuat, jotka saan syödyksi.

Vierailija
55/78 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pelkästään otsikon perusteella arvasin, että tämä kieltovaatimusta on perusteltu muulla kuin viruksen leviämisen estämiseen perustuvilla syillä. Ja niinhän se olikin.

Vierailija
56/78 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mietin hetken millaisessa maailmassa elettäisiin jos täällä kirjoittavat saisivat päättää mikä on sallittua ja mikä ei. Epäilen, että olisi mielenkiintoista. Ei buffetia, ei terassia, itseasiassa ei varmaan ravintolojakaan. Oltaisiin omavaraisia ja syötäisiin terveellistä ruokaa. Laihoja, ilottomia ihmisiä.

Vierailija
57/78 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi buffet-ruokailu aiheuttaa liikasyömistä. Ainakin pitäisi olla hinta annoksen painon perusteella. Niin kuin ulkomailla on joissain paikoissa.

Juuri näin, sen tietää liian myöhään syöneensä liikaa.

Vierailija
58/78 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten loppuu ulkonasyöminen minun osaltani.

Vierailija
59/78 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, sen tietää liian myöhään syöneensä liikaa.

Ihmisen maha lähettää vasta viiveellä tiedon aivoille että syöty liikaa. Ruokailun pitäisi tapahtua hitaasti niin kuin etelä euroopassa ovat ymmärtäneet. Suomessa lounasbuffetin pitäjät on hätistelemässä hitaimpia syöjiä ulos. Kiiremättöä ovat buffetit. Henkilökohtaisesti inhottaa nuo paikat.

Vierailija
60/78 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä ihmetellään suomalaisten ylipainoa.... Jos itse kävisin buffeteissa säännöllisesti ja ottaisin kaikkea mieluista ruokaa vain pienen lusikallisen, lihoisin niin, että ovet kävisivät ahtaiksi. Siihen aikaan kun työpaikkaravintoloissa vielä annosteltiin ruoka ja buffetissa oli ainoastaan salaatti, ei minulla ollut mitään huolta painosta. Leivät ja maidotkin piti maksaa erikseen, eli enpä niitä ottanut, koska niitä nautin vasta kotona. Sitten kun tuli leivän ja maidon pakkosyötöt, paino alkoi pikkuhiljaa kerääntyä ja viimeinen niitti oli nämä vapaat buffetit. Liputan täysin annosravintoloita, buffetit kuuluvat juhlaan. Nykyisin kierrän lounasbuffetit kaukaa.

Useissa lounasbuffissa saa ottaa vaan ythä lämmintä ruokaa, ei ole tuota ongelmaa. Ja vaikka saisi ottaa useampaa, pieni itsekuri lienee jokaiselle hyväksi.