Buffetit kiellettävä pysyvästi
Epähygieenisiä viruslinkoja tällaiset paikat. Ruoka-annokset jatkossa vain suoraan keittiöstä. Halvalla yritetty päästä buffetpaikoissa ja ruokakin niissä halpaa Ja mautonta mössöä.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saamari kuinka suomalaiset tykkää kieltämisestä ja rajoituksista ;D
Itse en koskaan syö buffeteista, jos ei ole suunnilleen pakko. Ällöttää se miten muut porsastelee paskakäsiensä kanssa niissä.
Mutta ei niitä tarvi kieltää, käyttäköön kuka haluaa, minä en käytä.
Buffetit alkaa olla jo mennyttä aikaa. Enempi vanhemmat ihmiset niissä käyvät. Nuoremmat huolehtivat paremmin terveydestään ja ravitsemuksestaan syömällä muunlaisissa paikoissa ja ravitsemuksellisesti parempaa ruokaa. Terveys kaikkein tärkeintä.
Sehän on buffetin ettu että ruokavaliostaan tarkka voi valikoida niitä ruokia joita haluaa syödä, eikä ole minkään valmiin annoksen varassa. Mutta tuo hygieniapuoli vaatisi kyllä vähän uusia ajatuksia. Valmiit kerättävät pienet annokset olisi yksi asia, mutta sitten tulee joko hemmetisti roskaa tai likaisia astioita.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin että Subwayt ovat saaneet olla korona-ajan auki. Jos sillä sämpylän tekijällä sattuisi olemaan korona, niin ihan varmasti leviää tehokkaasti, kun hän höpöttelee ja kyselee täytteitä siinä avoimen tiskin ääressä avattu sämpylä naamansa alla.
Onhan lihatiskitkin auki? Jonku ne ruuat on muutenki tuotava kauppaan jne.
Ravintoloissakin joista sai hakea ruuan se ruoka tehtiin ja tekijällä voi olla korona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en koskaan syö buffeteista, jos ei ole suunnilleen pakko. Ällöttää se miten muut porsastelee paskakäsiensä kanssa niissä.
Buffetit alkaa olla jo mennyttä aikaa. Enempi vanhemmat ihmiset niissä käyvät. Nuoremmat huolehtivat paremmin terveydestään ja ravitsemuksestaan syömällä muunlaisissa paikoissa ja ravitsemuksellisesti parempaa ruokaa. Terveys kaikkein tärkeintä.
Sehän on buffetin ettu että ruokavaliostaan tarkka voi valikoida niitä ruokia joita haluaa syödä, eikä ole minkään valmiin annoksen varassa. Mutta tuo hygieniapuoli vaatisi kyllä vähän uusia ajatuksia. Valmiit kerättävät pienet annokset olisi yksi asia, mutta sitten tulee joko hemmetisti roskaa tai likaisia astioita.
Tuskin ne likaiset astiat mikään ongelma on. Nopeitahan ne pesukoneet ovat, eikä niissä välttämättä ikäviä pesuaineitakaan tarvitse käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin että Subwayt ovat saaneet olla korona-ajan auki. Jos sillä sämpylän tekijällä sattuisi olemaan korona, niin ihan varmasti leviää tehokkaasti, kun hän höpöttelee ja kyselee täytteitä siinä avoimen tiskin ääressä avattu sämpylä naamansa alla.
Onhan lihatiskitkin auki? Jonku ne ruuat on muutenki tuotava kauppaan jne.
Ravintoloissakin joista sai hakea ruuan se ruoka tehtiin ja tekijällä voi olla korona.
No kyllä tuo subin systeemi on kuitenkin paljon herkempi pisaratartunnalle.
Lihatiskithän olikin kiinni jonkin aikaa aluksi ainakin joissakin kaupoissa.
Ja vielä ihmetellään suomalaisten ylipainoa.... Jos itse kävisin buffeteissa säännöllisesti ja ottaisin kaikkea mieluista ruokaa vain pienen lusikallisen, lihoisin niin, että ovet kävisivät ahtaiksi. Siihen aikaan kun työpaikkaravintoloissa vielä annosteltiin ruoka ja buffetissa oli ainoastaan salaatti, ei minulla ollut mitään huolta painosta. Leivät ja maidotkin piti maksaa erikseen, eli enpä niitä ottanut, koska niitä nautin vasta kotona. Sitten kun tuli leivän ja maidon pakkosyötöt, paino alkoi pikkuhiljaa kerääntyä ja viimeinen niitti oli nämä vapaat buffetit. Liputan täysin annosravintoloita, buffetit kuuluvat juhlaan. Nykyisin kierrän lounasbuffetit kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, esim. yliopistojen ravintolat ovat ihan täynnä vanhuksia, eikä nuoria näy niissä ollenkaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ne likaiset astiat mikään ongelma on. Nopeitahan ne pesukoneet ovat, eikä niissä välttämättä ikäviä pesuaineitakaan tarvitse käyttää.
No on se jonkilainen ongelma jos tuhanne astian sijaan on pestävä vaikka viisituhatta astiaa, pestävä määrä moninkertaistuu, varsinkin kun siihen ei ole varaudettu, vaan pesukapasiteetti on se mitä tähän asti on tarvittu.
Täysin pleksisuojattu annostelubuffetti on ok. Ikeasta saa mallia.
Buffetit ovat työvoimakustannuksiltaan halvempia kuin toteutus, jossa ruoka annosteltaisiin valmiiksi. Lisäksi tuollainen ruokala vaatii isomman tilan jonottamiselle, koska jonossa menee enemmän aikaa.
Ruotsissa kerran söin sellaisessa työpaikkaruokalassa, jossa taisi olla leipäpöytä erikseen ja ehkä salaattipöytä. Pääruoat jonotettiin eri tiskeiltä, tyyliin yhdestä sai caesarsalaattia tai pastaa, toisesta broileria tai pihvin jne. ja jokaisella tiskillä oli työntekijä annostelemassa ruoan. Siellä oli varmaan siis 5 ihmistä pelkästään ruoan annostelijoina + lisäksi keittiötyöntekijät. Buffetissa tarvittaisiin vain ne keittiötyöntekijät, ei annostelijoita. Jos ruoka pitäisi annostella valmiiksi, ruoan hintaan lisättäisiin osittain noita henkilöstökuluja sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä ihmetellään suomalaisten ylipainoa.... Jos itse kävisin buffeteissa säännöllisesti ja ottaisin kaikkea mieluista ruokaa vain pienen lusikallisen, lihoisin niin, että ovet kävisivät ahtaiksi. Siihen aikaan kun työpaikkaravintoloissa vielä annosteltiin ruoka ja buffetissa oli ainoastaan salaatti, ei minulla ollut mitään huolta painosta. Leivät ja maidotkin piti maksaa erikseen, eli enpä niitä ottanut, koska niitä nautin vasta kotona. Sitten kun tuli leivän ja maidon pakkosyötöt, paino alkoi pikkuhiljaa kerääntyä ja viimeinen niitti oli nämä vapaat buffetit. Liputan täysin annosravintoloita, buffetit kuuluvat juhlaan. Nykyisin kierrän lounasbuffetit kaukaa.
No voi luoja! Sinä saat kiertää ne kaukaa.
Onko sinun silti ihan pakko kieltää perustuslain turvaama elinkeinon vapaus jokaiselta muulta? Ihan oikeasti en tajua tätä kieltäjien ajattelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, nuorempi väki huolehtii terveydestään mäkissä ja hesessä.
Vierailija kirjoitti:
Pakkosyötöt? Kuka sinua niitä pakottaa ottamaan? Ei buffetissa ole mikään pakko mättää kaikkea mahdollista niin paljon kuin oksentamatta pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Yksi ravintoloitsija jo itki Ilta-Sanomissa kuinka buffetit pitäisi saada auki. Valitti että ravintola-alan ihmisiä on muutenkin kiusattu liikaa tänä keväänä ja tappioita on tullut kovasti.
Siinä on taas raha arvossaan.
Ihmisten terveydellä ei ole mitään väliä, kunhan ymmärtävät tuoda rahansa yrittäjälle.Olisi vissiin halunnut Ruotsin tilanteen Suomeenkin.
Joo aika itsekästä tuollainen itkeminen. Suurimmalle osalle ravintoloitsijoista asiakkaiden terveys kuitenkin tärkeintä. Buffet ruokailu on terveydelle vaarallista tautiriskin takia.
Ei s aatana kun rasauttaa sana "viruslinko" 😬
Tulisi vähän liikettä näihin lounasruokaloiden emäntiin kun tarjoilu olisi suoraan keittiöstä. Nyt vain silmäpussit roikkuen seistään kassalla ja odotetaan rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Tosi vaikeaa järjestää muulla tavoin kannattavasti satojen ihnisten ruokailuja esim korkeakoulut
En tiedä miten vaikeaa loppujen lopuksi olisi, että porukka menisi linjastoa pitkin ja työntekijä antaisi toiselta puolelta ruokaa lautaselle jenkkiruokalatyyliin.
Tai että työntekijät annostelisivat annokset valmiiksi ja jokainen saisi ottaa omansa.
Vierailija kirjoitti:
Buffetit ovat työvoimakustannuksiltaan halvempia kuin toteutus, jossa ruoka annosteltaisiin valmiiksi. Lisäksi tuollainen ruokala vaatii isomman tilan jonottamiselle, koska jonossa menee enemmän aikaa.
Ruotsissa kerran söin sellaisessa työpaikkaruokalassa, jossa taisi olla leipäpöytä erikseen ja ehkä salaattipöytä. Pääruoat jonotettiin eri tiskeiltä, tyyliin yhdestä sai caesarsalaattia tai pastaa, toisesta broileria tai pihvin jne. ja jokaisella tiskillä oli työntekijä annostelemassa ruoan. Siellä oli varmaan siis 5 ihmistä pelkästään ruoan annostelijoina + lisäksi keittiötyöntekijät. Buffetissa tarvittaisiin vain ne keittiötyöntekijät, ei annostelijoita. Jos ruoka pitäisi annostella valmiiksi, ruoan hintaan lisättäisiin osittain noita henkilöstökuluja sitten.
Ruotsalaiset näköjään osaa järjestää henkilöstöravintolat eli työpaikkaruoloiden toiminnan paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi vaikeaa järjestää muulla tavoin kannattavasti satojen ihnisten ruokailuja esim korkeakoulut
Onnistuu muullakin tavoin. Kova terveysriski kun suuri määrä ihmisiä kiertää siinä ruuan ympärillä buffeteissa ja levittää viruksia ja bakteereja.
Siellä yksi bakteerikammoinen joka haluaisi elää steriilissä eristetyssä kuplassa, ettei vaan tule pöpöjä.
Mua ei inhota buffetit, vaan ne ihmiset, jotka niissä käy. Oikein retostellaan sillä, että "nyt syödään sitten koko rahan edestä!" ja väkisin ähkitään niin paljon, kun napa vetää.
Yksi ravintoloitsija jo itki Ilta-Sanomissa kuinka buffetit pitäisi saada auki. Valitti että ravintola-alan ihmisiä on muutenkin kiusattu liikaa tänä keväänä ja tappioita on tullut kovasti.
Siinä on taas raha arvossaan.
Ihmisten terveydellä ei ole mitään väliä, kunhan ymmärtävät tuoda rahansa yrittäjälle.
Olisi vissiin halunnut Ruotsin tilanteen Suomeenkin.