Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SK: Kulmunille esiintymis­koulutusta lähes 50 000 eurolla, laskut ministeriöille

Kommentit (264)

Vierailija
241/264 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinta on ollut 700e/ h. Törkeetä.

700e+alv/h

Hanna Kososen kahden tunnin koulutus melkein 2500e!

Vierailija
242/264 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan olin IT-alan hommissa kesällä ja paikka oli Suomen johtavia firmoja joilla oli kallista konsultointia tarjolla. Oli silloin 800 markkaa tunti, eli noin 200 euroa tunti nykyrahassa (inflaatio huomioiden).

Tuollainen 700 egeä tunti puheopetuksesta on aivan tolkutonta vedätystä.

Esim. erikoislääkäri laskuttaa maksimissaan sanotaan 350 euroa tunnin hoidosta.

Toistaalta taas Helsingin yliopiston professorien tuntilaskutus on heidän palkkaluokassaan 140 euroa tunti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/264 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole nähnyt yhtään aloitusta 5,5 miljardin lisäbudjetista. Mutta vaikka kuinka monta paheksuvaa aloitusta Kulmunin 50t euron koulutuksesta.

Ihmisen kehityksen 5 portaisella asteikolla valtaosa vauva-palstan kirjoittajista on vielä tasolla 2.

rahanjako näyttää olevan aivan holtitonta. Toivottavasti kaikki ei mene läpi. Nyt tarvittaisiin vahva hallitus, jolla on myös asiantuntemusta ja kokemusta. 

Ei tässä nyt ratkaisevaa ole rahasumma. Lisäbudjettien teko on normaalia hallitusken toimintaa, tietysti summa on nyt iso mutta ovat olotkin ihan poikkeukselliset. Ekonomistitkin eli taloutta ymmärtävät asiantuntijat ovat keskenään eri mieltä siitä, ovatko kaikki lisäbudjetin menoerät hyviä, mutta firmojen laajamittaisen tukemisen ja elvytykseen tähtäävän infrarakentamisen tarve kyllä myönnetään aika yleisesti.

Sen sijaan se, mitä Kulmuni teki, on suoraan kilpailutuslainsäädännön vastaista, eli asia jota ei pitäisi tapahtua koskaan. 

Valtiovarainministeri on tottunut rahan käyttäjä. Valtion rahan. :D 

Vierailija
244/264 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas maksaa Marinin henkilökohtaisen stylistin, jonka ainoana tehtävänä on suunnitella asukokonaisuuksia pääministerille ja ostella vaatteita ja asusteita veronmaksajien piikkiin? Veikkaan, että aika monelle tulee yllätyksenä, että tällainenkin työntekijä on ihan oikeasti valtion palkkalistoilla.

Vierailija
245/264 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiani on Katrin puolella, koska esiintymisjännitys on vaikea paikka. Kuitenkin kurssien hinta on tolkuton! Ei ole mitään perustetta maksaa tuollaista hintaa ja se haiskahtaa melko kauas. Miksei kilpailutettu? Ehkä kaikista fiksuinta olisi  Katrilta  ollut maksaa itse tämä kurssi...silloin olisi ehkä hintakin saattanut ratkaist enemmän. 

Vierailija
246/264 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen ihan Himanen ja Katainen. 

Vierailija
247/264 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on ihan normikäytäntö, että työnantaja maksaa työhön liittyvät koulutukset. Paljon erikoisempaa on se, jos työntekijä joutuu maksamaan työhönsä liittyvät koulutukset omasta pussistaan. Puhuminen on poliitikon työtä, joten ainakin itse olen pitänyt ihan itsestäänselvyytenä, että poliitikot treenaavat esiintymistään ammattilaisten kanssa. Mutta koska nyt oli kyseessä punavihreä median uusin inhokki eli Kulmuni, niin asiasta saatiin oiva räksytyksenaihe vähä-älyisille populisteille

Vierailija
248/264 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mutta kun tämä kouluttaja kustansi vaalirahoitusta Kulmunille. Maksaako Kulmuni nyt takaisin 700euroa tunti 😁😁😁 veronmaksajien rahoilla..

Vierailija
249/264 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LOL teille kaikille, tehkää itse, saman olisitte tehneet samassa asemassa

Miksi sitten muut ministerit eivät ole tehneet samaa? Ovat meitä niin paljon parempia, sitähän tarkoitit?

Kulmunin huippukallis koulutus ostettiin entiseltä kepunuorelta. Suosi siis kaveriaan ja meinasi maksattaa laskun veronmaksajilla. Minä en olisi voinut tehdä samoin, sillä minulla ei ole kavereita joita suosisin, ainakaan sellaisia joilla on firma.

Vierailija
250/264 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on niitä lestadiolaisten juttuja. Muistakaa tämä, koska keskusta.

Vierailija
251/264 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ihan hyvin että koulutus ostettiin puolueen kannalta luotettavaksi tiedetyltä taholta. Jos Katrin koulutus olisi ostettu joltain kokoomuslaiselta viestintätoimistolta niin riskinä olisi ollut, että he olisivat tahallaan neuvoneet esiintymään päin p-settä.

Vierailija
252/264 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo summa tosiaan vastaa pienituloisen ihmisen vuosien palkkaa.

Törkeää.

Poliittinen broileri katuu ja yrittää pelastaa tilanteen julkisuuskuvansa pelastaakseen vasta kun hänen neuvonantajansa siihen kehottaa.

Mutta kansa ei unohda.

Vierailija
253/264 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

50k! Pitäiskö kysyä hinta ensin ennen kuin alkaa. Resepti rauhoittavia ja keskarikänni ajaisi saman asian..

Vierailija
254/264 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katri on väärässä ammatissa. En minäkään opiskele kirurgiksi, jos veren näkeminen pyörryttää.

Vierailija
255/264 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on ihan normikäytäntö, että työnantaja maksaa työhön liittyvät koulutukset. Paljon erikoisempaa on se, jos työntekijä joutuu maksamaan työhönsä liittyvät koulutukset omasta pussistaan. Puhuminen on poliitikon työtä, joten ainakin itse olen pitänyt ihan itsestäänselvyytenä, että poliitikot treenaavat esiintymistään ammattilaisten kanssa. Mutta koska nyt oli kyseessä punavihreä median uusin inhokki eli Kulmuni, niin asiasta saatiin oiva räksytyksenaihe vähä-älyisille populisteille

Joo, kyllä työnantaja maksaa koulutuksia. 

Mutta normikäytäntö on myös se, että asiasta on sovittava etukäteen. Mitä tahansa ja miten kallista hyvänsä ei saa, vaikka se työhön liittyisikin.

Valtionhallinnossa on normikäytäntö ja itse asiassa laki, että isommat hankinnat - myös koulutushankinnat - pitää kilpailuttaa. Sitä ei tässä tehty.

Vierailija
256/264 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukas maksaa Marinin henkilökohtaisen stylistin, jonka ainoana tehtävänä on suunnitella asukokonaisuuksia pääministerille ja ostella vaatteita ja asusteita veronmaksajien piikkiin? Veikkaan, että aika monelle tulee yllätyksenä, että tällainenkin työntekijä on ihan oikeasti valtion palkkalistoilla.

Me maksetaan! Joku suurituloinen voi ajatella maksavansa esim Muutaman työttömän päivärahat mutta yhtä hyvin voi sen vaihtaa että maksaa pääministerin stylistin palkan! Siistiä ja paljon coolimpaa!

Vierailija
257/264 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole työsuhteesta, vaan luottamusasemasta. Niihin pätee täysin eri säännöt.

Vierailija
258/264 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, mutta kun tämä kouluttaja kustansi vaalirahoitusta Kulmunille. Maksaako Kulmuni nyt takaisin 700euroa tunti 😁😁😁 veronmaksajien rahoilla..

Kuvailit juuri miten piilokorruptio toimii ja syyn, jonka vuoksi yrityksiltä ja yhdistyksiltä pitäisi poistaa oikeus antaa vaalitukea tai "ostaa" tuotteita poliittiselta tukiyhdistykseltä. Jos joku haluaa omasta pussistaan laittaa rahaa kampanjaan ilman verovähennysoikeutta, ok.

Vierailija
259/264 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Saukkomaa ainakin haistaa rahan.

Vierailija
260/264 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpäs, kuinka paljon tällaisia viestintätoimistoja ja -konsultteja pyörii poliitikkojen ja puolueitten ympärillä. Eiköhän jokaisella puolueella ole oma läheinen toimistonsa, joka tarjoaa koulutusta ja apua. Entäs rahoitus?