Kertokaa miten tätimäistyitte - vertaistukiketju
Oon 46 v ja omasta mielestä näpsäkkä ja nuorekas. Edestäpäin. Nyt näin pari kuvaa itsestä sivusta päin ja mikäs täti Tomera niissä näkyykään. Mulla on lyhyt tukka ja se korostaa paksua niskaa ja tuhtia ylävartaloa. Näytän rintavalta maatalon pehroorinnalta, vaikka en edes ole ylipainoinen, ihan samalta kuin suvun vanhemmat rouvat. Naurattaa olla tällanen muhkea rouva. Kaveriakin nauratti, sanoi että no nyt on.
Kommentit (1764)
Vierailija kirjoitti:
En ole tätimäistynyt, enkä aio. N42
Sama täällä. Just tilasin pari minimekkoa.
N40
Pukeudun useinkin käytännöllisesti. Toppahousuja yms. Pipo päässä iso takki päällä olenkin vähän täti. Kun otan ulkovaatteet pois paljastuu laiha nainen jolla on pitkä vaalea tukka. Asenne sen kuitenkin ratkaisee onko tätimäinen vai ei, luulisin.
Pikkukettu kirjoitti:
- Hetken mielijohteesta leikattu polkka kruunaa koko tätimäisen olemuksen 😂 Peli on menetetty.
N30
Hienoja tätitarinoita ja hyvää mieltä. Tästä halusin silti tulla varoittamaan, älkää leikatko sitä polkkaa jos ei ole aivan pakko! Kyllä suomessakin tädeillä saa olla näyttävät pitkät tukat kuten eteläeurooppalaisilla sisaruksilla. Se että ohenee ei haittaa mitään, hyvältä ja naiselliselta näyttää silti. Muut yrittää vetää alaspäin sanomalla "sinun kasvojenpiirteisiin sopisi lyhyt tukka" tai "polkkatukka nuorentaa" ja lehtien naisten tekemät "tämä polkkatukka on vuoden hiushitti" valehtelut. Pysykää vahvana! =)
M38
Juu. Huomasin kaulan alueen jo hiukan roikkuvan. Pidin toisten kaulaa "vanhemman" näköisenä. Siihen loppui harhaluulo itsestäni.
Sitten jossakin vaiheessa farkut vaikuttavat liian tiukoilta. Toivon vaan kauppoihin niitä väljempiä malleja, ei purjeita kuitenkaan.
Polveni tahtovat piiloon😊
Niinhän siinä kävi, että ajattelin olevani ikäistä nuoremman näköinen (42 siis ikä nyt). Kunnes näin itseni videolta. Kasvoissa on ryppyjä, posket roikkuu ja marionettijuovat näkyy suupielissä. Ennen sporttinen kroppa on kerännyt lanteille vellovaa löllyä. Kävelen jäykästi, lantio ei liiku, polvet näyttää olevan koukussa. Mitä ihmettä minun huulille on tapahtunut?! Ovat kalpeat ja kapeat, saan helposti semmoisen happaman tantan viivasuun aikaan. Nähtyäni videon päätin että alan hymyilemään enemmän, oikaisen ryhtini ja vaihdan nutturat poninhäntään. Aina voi myös vähän ehostaa! Paljon vaikuttaa oma olemus, onko totinen ja kyyryssä vai reipas positiivinen. En tavoittele ikuista nuoruutta mutta en kyllä halua tanttaleimaakaan vielä pitkään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos arvokkaasta kontribuutiostasi, juuri tuotahan tässä avauksessa kysyttiin.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä muilla parisuhdetta? Mietin vaan että tuleeko tämmöinen tätiytyminen otettua enemmän huumorilla, jos ei tarvitse enää lisäksi pohtia sitä, että pitäisi viehättää jotakin uppo-outoa miestäkin riittävästi? Nimittäin ikä ja ulkonäkökriisiä pukkaa eikä naurata yhtään..
Juuh, se oli tumma ja komea, hoikka nuorimies kun mentiin naimisiin yli 20 vuotta sitten. Nyt se on harmaantunut, sillä on pieni nallekarhun mahan alku ja se kuorsaa niin, että oikeasti mietin, kauanko voidaan nukkua samassa huoneessa enää. Ei tässä yksin vanhennuta.
Tiesittekö, että siitä pulskistumisesta on naiselle myös hyötyä? Vaihdevuodet tulevat myöhemmin, mikä vaikuttaa moneen terveysasiaan suotuisasti. Luut ja verisuonet esimerkiksi kiittävät. Tarkoitan siis nyt sellaista normaalipainon sisällä tai ihan lähellä ylärajaa tapahtuvaa pientä pyöristymistä, missä moni ennen hoikka tuskailee alavatsan makkaran tai hiukan pyöristyneiden reisien ja käsivarsien tilaa. Se on ihan hyvä juttu vaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N40
Hah. Minimekot ei pelasta tätiytymiseltä!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N40
Joo, ei tod. Tulee aina myötähäpeä, kun katsoo vanhoja tanttoja vesirajamekoissaan, vaikuttavat jotenkin niin epätoivoisilta. Ja en ole ruma läski, vaatteet näyttävät mun päälläni hyvältä edelleen, mutta minimekot jätän suosiolla parikymppisille, koska olen tähän ikään mennessä oppinut pukeutumaan tyylikkäästi.
N46
Vierailija kirjoitti:
Pikkukettu kirjoitti:
- Hetken mielijohteesta leikattu polkka kruunaa koko tätimäisen olemuksen 😂 Peli on menetetty.
N30
Hienoja tätitarinoita ja hyvää mieltä. Tästä halusin silti tulla varoittamaan, älkää leikatko sitä polkkaa jos ei ole aivan pakko! Kyllä suomessakin tädeillä saa olla näyttävät pitkät tukat kuten eteläeurooppalaisilla sisaruksilla. Se että ohenee ei haittaa mitään, hyvältä ja naiselliselta näyttää silti. Muut yrittää vetää alaspäin sanomalla "sinun kasvojenpiirteisiin sopisi lyhyt tukka" tai "polkkatukka nuorentaa" ja lehtien naisten tekemät "tämä polkkatukka on vuoden hiushitti" valehtelut. Pysykää vahvana! =)
M38
Aina kun joku mies tulee neuvomaan naisille että hiukset on pidettävä pitkänä, minulle tulee lähes vastustamaton tarve hakea keittiösakset ja leikata melkein vyötärömittaiset hiukseni niskan kohdalta poikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N40
Joo, ei tod. Tulee aina myötähäpeä, kun katsoo vanhoja tanttoja vesirajamekoissaan, vaikuttavat jotenkin niin epätoivoisilta. Ja en ole ruma läski, vaatteet näyttävät mun päälläni hyvältä edelleen, mutta minimekot jätän suosiolla parikymppisille, koska olen tähän ikään mennessä oppinut pukeutumaan tyylikkäästi.
N46
Tyylissä tarvit kuitenkin sen verran opastusta, että minimekot sopivat hyvin myös venhemmille. Kyse on siitä, miten ne pukee ja asustaa. Esimerkisi vastapainoksi peittävät mustat sukkahousut ja rento pooloneule bootsien tai saappaiden kanssa näyttää ihanalta kaiken ikäisillä. Samoin juhlissa ohuempien sukkisten, peittävämmän paitapuseron ja matalien kenkien parina. Aivan turha rajoittaa pukeutumista vain tietyyn ikään sopivaksi. Napapaidat ovat ehkä ainoa poikkeus. Nekin ovat ok, vaikka bleiserin alta pilkistäen, jos satut olemaan kaikin puolin urheilijan mitoissa, kuten eräs 55v, ystäväni, todellinen kaunotar edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin ennen täti. Uskon. Nyt 67 vuotias meikkaan, hillitysti,. Kasvatin pidemmät hiukset joihin otan raitoja. Luulen että olen nyt huolitullamman näköinen, paremman näköinen kuin 20 v taaksepäin. Halusin pois tätimäisyydestä.
Ei tosiaan kannata leikkauttaa sitä uutistenlukijapolkkaa, se tätimäistää heti. Polkka on kaikkein vaikein hiusmalli vaikka kampaajat aina väittää päinvastoin ja tykkää leikata sen. Kaikissa muuttumisjutuissa aina leikataan se "kiva nuorekas kerrostettu polkka". Mutta kellään "nuorella" ei ikinä ole sellasta polkkaa, (paitsi ysärillä oli).
Johtuisiko siitä että vanhemmiten kasvot menettävät ryhtiä, joten jämäkkä ja linjakas kampaus palauttaa sitä ryhdikästä vaikutelmaa. Toki sama ratkaisu ei toimi kaikille kasvotyypeille.
Se lyhyt kampaus ei pelasta yhtään mitään. Vanhemmat kasvot näyttävät vanhoilta hiuksista riippumatta.
Kaikenlaiset hiukset ja kampaukset sen sijaan voivat olla kivoja ja näyttää hyviltä. Annetaan kaikkien kukkien kukkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N40
N46
Tyylissä tarvit kuitenkin sen verran opastusta, että minimekot sopivat hyvin myös venhemmille. Kyse on siitä, miten ne pukee ja asustaa. Esimerkisi vastapainoksi peittävät mustat sukkahousut ja rento pooloneule bootsien tai saappaiden kanssa näyttää ihanalta kaiken ikäisillä. Samoin juhlissa ohuempien sukkisten, peittävämmän paitapuseron ja matalien kenkien parina. Aivan turha rajoittaa pukeutumista vain tietyyn ikään sopivaksi. Napapaidat ovat ehkä ainoa poikkeus. Nekin ovat ok, vaikka bleiserin alta pilkistäen, jos satut olemaan kaikin puolin urheilijan mitoissa, kuten eräs 55v, ystäväni, todellinen kaunotar edelleen.
Minimekot eivät näytä vanhojen ihmisten päällä tyylikkäiltä, vaikka ne asustaisi miten. Aira Samulin on ehkä ainoa poikkeus, mutta keskiverto ja keski-ikäinen av-mamma tuskin on kovin lähellä Airaa persoonaltaan tai ulkonäöltään. Paksut sukkahousut ehkä pelastaisivat jotain, mutta niitähän nämä oman elämänsä Kaijakoot eivät todellakaan käytä.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on mulla, 56-vuotiaalla, uusin juttu:
kun ajan autolla hankalaan risteykseen, laitan radion pois päältä. Näen paremmin.
Voi v.
Mä en kestä, sä oot mun kohtalotoveri!!! Ja kun parkkeeraan autoa hankalaan paikkaan, teen saman. Koska totta kai silloinkin näkee paremmin
sama juttu, en näe ellei ole hiljaista. En myöskään nykyään pysty syömään ellen ota silmälaseja pois. En näe ruokaa muutoin.
Kun leikkautin lyhyen tukan ja siirtyin mukaviin vaatteisiin. Karmea kotkahan minusta tuli 25 vuotiaana jo. Muutin tyyliä.
Ostin häihin jakkupuvun! No, sen käyttö jäi kyllä siihen yhteen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkukettu kirjoitti:
N30
M38
Aina kun joku mies tulee neuvomaan naisille että hiukset on pidettävä pitkänä, minulle tulee lähes vastustamaton tarve hakea keittiösakset ja leikata melkein vyötärömittaiset hiukseni niskan kohdalta poikki.
Ja ihan oikeasti, pitkäsiima sopii kalastukseen, ei kampaukseen. - eri, ent tailbone length
Moottoripyörät (nuorena mulla useita) on vaihtuneet nastarenkailla varustettuun työmatkapolkupyörään ja heijastinliiveihin. Festarit ja reilaaminen puolestaan on muuttuneet jazz tai klassisissa konserteissa ja teatterissa juoksemiseen jatkuvasti (onneksi covid vähän rajoitti). Tupakka, viina ja villit miehet - no on todellakin vaihtuneet: vihreä tee, rooibos ja harmaantuva ukko kotona. Viiniäkin juon vain kotona, kun lasin jälkeen jo nukuttaa. Töissä olen salakavalasti yhtäkkiä se vanhin, muistelen työuraani (ennen kollegoiden syntymää) ja nuoremmat kiltisti kuuntelee, vaikkei varmaan kiinnostaa ketään. Referoin töissä ihan pyytämättä ja loputtomasti Hesarin hyviä juttuja siitä ja siitä aiheesta. Paska selkä (ei kestä yhtään kiloja) ja kilpaurheilun jälkitautina ikuisesti häiriintynyt suhde ruokaan pitävät painon kurissa, mutta ei se estä tätiyittä. Huiveja on loputtomasti ja erilaisia pikkutakkeja. Korkokenkiäkin ostan edelleen, vaikken niitä ikinä käytä. Mielikuvissa kuljen huikeissa koroissa, vaikka jalassa on oikeasti jotain aivan muuta. Vyötärö ja tissit on kadonneet, vaikka paino on pysynyt samana. Olen normaalipainoinen pötkö. Vaikea sanoa, mitä sukupuolta. Meikkejäkin ostan toisinaan toiveikkaana, en kuitenkaan jaksa niiden kanssa söhertää. Nykynuorten tekoripset ja teryleenipyllyt näyttävät silmiini todella oudoilta. Oma luottokampaaja on ihana, koska se aina kehuu mun luontuvaa tuuheaa tukkaani, vaikka kumpikin tietää, ettei se nyt ihan niin ole. Myös luottokukkakauppias on tätinä ollessa tärkeä, aina löytyy sopivat kimput tai kukat hautajaisiin, joissa tulee enenevästi rampattua.
Hormoneja syön ilolla, muuten ei saa nukuttua lainkaan ja kaikki paikat särkee. Huijaan itseäni ja leikkautin silmät, niin pärjään "nuorekkaasti" ilman laseja toistaiseksi. Tuo autojuttu oli tuttu myös: pakko sammuttaa radio, kun tulee vähän haastavampi liikennetilanne. Muistuta päivä päivältä enemmän äitiäni, samat jutut ja asut, kiinnostuksen kohteet. Erittäin outoa. Kaikilla nuoremmilla naisilla tuntuu olevan tarkat ruokavaliot, minä puolestaan syön, mitä tarjotaan tai eteen sattuu.
Tämä on totta. Mutta esim. joissain harrastuspiireissä on luontevampia kontakteja eri-ikäisten välillä. Harrastan hevosia ja mulla on paljon nuoria tuttuja sieltä. Se on mukavaa.