Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa miten tätimäistyitte - vertaistukiketju

Vierailija
02.06.2020 |

Oon 46 v ja omasta mielestä näpsäkkä ja nuorekas. Edestäpäin. Nyt näin pari kuvaa itsestä sivusta päin ja mikäs täti Tomera niissä näkyykään. Mulla on lyhyt tukka ja se korostaa paksua niskaa ja tuhtia ylävartaloa. Näytän rintavalta maatalon pehroorinnalta, vaikka en edes ole ylipainoinen, ihan samalta kuin suvun vanhemmat rouvat. Naurattaa olla tällanen muhkea rouva. Kaveriakin nauratti, sanoi että no nyt on.

Kommentit (1764)

Vierailija
301/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätimäisyys ilmenee minussa siten, että niinä harvoina kertoina kun pääsen rilluttelemaan bailaan kuin hullu mamma kaverini kans eturivissä ja kiljun ja kerran jopa riisuin rintsikat paitani alta hihasta ja heitin lavalle. On niin kovin harvinaista päästä baariin tai keikalle.

Nyt tämä tätilajitoveri haluaisi tietää mikä orkesteri/artisti sai sinut heittämään rintsikat lavalle? Arvostan.

Vierailija
302/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45 ja suunnittelen meneväni luontaistuotekauppaan ostamaan joitain luonnon estrogeenityyppisiä juttuja ja helokkiöljyä.

Lopetin hiusten värjäyksen ja ajattelin että aja n myötä annan harmaiden kasvaa.

Olen lihonut ja yritän koko ajan laihduttaa. Välttelen lisäaineita, ettei iho mene pilalle. Iho taitaa olla ainut kaunis asia minussa, oikeasti on sileä! Muuten ei ole kehumista.

Seksi ei kiinnosta enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätimäisyys ilmenee minussa siten, että niinä harvoina kertoina kun pääsen rilluttelemaan bailaan kuin hullu mamma kaverini kans eturivissä ja kiljun ja kerran jopa riisuin rintsikat paitani alta hihasta ja heitin lavalle. On niin kovin harvinaista päästä baariin tai keikalle.

Nyt tämä tätilajitoveri haluaisi tietää mikä orkesteri/artisti sai sinut heittämään rintsikat lavalle? Arvostan.

No, Tauski ja Reetu.

Vierailija
304/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaisista kanssasiskoista tulee tätejä vasta 70+, samoin Amerikan tädeistä. Mutta suomimammat tätiytyy jo about 40+. Miksi näin? 😁

Vierailija
305/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli täti vaatekaupan sovituskopissa. Ihmettelin vaatteita joiden tyyli ja leikkaus saivat minut näyttämään tukevoituneelta. Yhtäkkiä kuin suomut olisivat pudonneet silmieni edestä (anteeksi tämä tätimäinen raamatullinen vertaus) minulle selvisi että minusta oli ihan oikeasti tullut tukeva täti. Tästä oli se hieno seuraus, että nyt tiesin kuka olin, olin tätiytynyt! Ei tarvinnut enää etsiä nuoruuteni tyyliä, ei epämukavia kenkiä. Olen löytänyt uuden vapauden!

Vierailija
306/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsalaisista kanssasiskoista tulee tätejä vasta 70+, samoin Amerikan tädeistä. Mutta suomimammat tätiytyy jo about 40+. Miksi näin? 😁

Jep 😁 Täällä on helppo erottua edukseen, siihen ei tarvita kuin hyvä (hoikka) kroppa ja se että pitää huolta itsestään. Suurinosa sellasia muumimamman näköisiä, huh huh!

N45

Vierailija
307/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä tätejä ne ovat, eivät vaan tunnista ilmiötä.

Vierailija
308/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinäön kadottua ostin 8x suurentavan peilin silmien meikkausta varten. Olipa helppoa taas laittaa ripsaria - samalla ilmeni, että minulle on kasvanut parta.

Vierailija
309/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuli täti vaatekaupan sovituskopissa. Ihmettelin vaatteita joiden tyyli ja leikkaus saivat minut näyttämään tukevoituneelta. Yhtäkkiä kuin suomut olisivat pudonneet silmieni edestä (anteeksi tämä tätimäinen raamatullinen vertaus) minulle selvisi että minusta oli ihan oikeasti tullut tukeva täti. Tästä oli se hieno seuraus, että nyt tiesin kuka olin, olin tätiytynyt! Ei tarvinnut enää etsiä nuoruuteni tyyliä, ei epämukavia kenkiä. Olen löytänyt uuden vapauden!

Te tukevat tädit olette myyjien painajaisia. Arvaa saadaanko kuulla kun on tullut vähän korona-kiloja. Sitten kiukutellaan kun mikään ei mahdu päälle..

Vierailija
310/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinäön kadottua ostin 8x suurentavan peilin silmien meikkausta varten. Olipa helppoa taas laittaa ripsaria - samalla ilmeni, että minulle on kasvanut parta.

Mulle kävi näin 35-vuotiaana. Harva se päivä saan nyppiä partakarvoja leuasta.

Vierailija
311/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli valtava helpotus myöntää tätiytyminen noin 45-vuotiaana. Siten asti kamppailun pillifarkkujen ja korkokenkien kanssa. Yritin myös epätoivoisesti jatkaa juoksuharrastusra, vaikka polvet kipeytyivät. Nyt minulla on hyvä olla. Sauvakävelen ja pidän mukavia vaatteita. Ja ne linnut ja luonto kiinnostavat :) Tämä on muuten outo juttu, miten tätiytymiseen liittyy tuo luontoinnostus.

Vierailija
312/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin nelikymppisenä aloin kiinnostua puutarhan hoidosta ja säästä. Myös kymppiuutiset tulee aina katsottua.

Vierailija
313/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli ihan oikeasti järkytys tajuta yksillä työporukan kehitys-milläliepäivillä, että olin porukan (n. 15 hlö) vanhin. Kohta kun firman eläkesuma purkautuu, niin olen koko talon vanhin! Miten se voi muka olla mahdollista?

Kaulani on myös kummasti kadonnut, samoin vyötärö. Ennen mulla oli säihkysääret, mutta just yks päivä katoin, että mistä ihmeestä noi paksut ja muodottomat pötkylät on tullut tilalle.

24-vuotiaan miespuolisen työkaverin kanssa on kiusallisia kahvitaukoja, kun ei oikein löydy mitään yhteistä puhuttavaa. Sitä jotenkin ei tunnu kiinnostavan puutarhanhoito. Käy vaan baareissa.

Valokuvista katsoo ihan ehta täti, vaikka oikeasti olen reipas ja nuorekas nelikymppinen.

T. Nainen 50v.

Vierailija
314/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, Tauski ja Reetu.

No ei ollut mun vastaus tämä (alkuperäisen kommentin kirjoittanut täällä!).

Saimaa on oikea vastaus.

Vierailija
315/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat harmaat. Ei siinä mitään, mutta pari vuotta sitten yksi neljästä partakarvastani alkoi kasvaa aina harmaana. Kyllähän se vähän veti hiljaiseksi siinä työpaikan vessan peilin edessä, missä silloin vielä erotin tuon jouhen ilman rillejä. Olen 46, ja onhan sekin vähän hämmentävä luku juu.

Vierailija
316/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätiydyin yhtenä päivänä kaupan kassalla. Tiedättehän kun käteisellä maksamisen jälkeen tunkee vaihtorahat kukkaron setelikoteloon, pikkurahakoteloon, etukortin korttilokeroon ja kuitinkin vielä jonnekin. Sinä päivänä tuntui että takanani jonottavat ihmiset olivat kärsimättömiä koska tädiltä kesti aikaa tunkea vaihtorahat lompsaan. Vaikka se ei kestänyt sen kauempaa kuin nuorempanakaan. Siis jonkinlaista turhaa itsekritiikkiä joka saa minut yrittämään toimia nopeammin kuin nuorena etten vain vaikuttaisi vanhalta tantalta.

Vierailija
317/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ulkonäön muutokset ovat loppujen lopuksi pienintä tätimäistymisessä. Nuoretkin voivat kulkea mukavissa vaatteissa, meikittä, olla ylipainoisia jne. mutta ei heitä silti tädeiksi luule. Samoin keski-ikäiset voivat olla hyvinkin hehkeitä, mutta sisin on tätiytynyt.

Eikä se ole huono asia ollenkaan. Paljon huolestuttavampaa olisi jos henkinen kehitys pysähtyisi 20-v tienoille! Täti on nainen joka on nähnyt jo jonkin verran elämää, kantanut vastuuta ja ehtinyt oppia muutamasta omasta ja muiden virheestä. Täti on luotettava, häneltä voi odottaa jo järkeviä mielipiteitä ja hänelle on selvinnyt että elämässä on tärkeämpiäkin asioita kuin ulkonäkö ja biletys.

Vierailija
318/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä aivan lähiaikoina. En koe Enää painetta miellyttää miestäni, tai ketään miestä. Olen ehkä hoksannut ettei kukaan enää edes toivo sellaista multa, nelikymppiseltä tädiltä. Olen vaateista vapaa, san rupsahtaa ja möllöttää, olla epäviehättävä ihan rauhassa, ilman että joku motkottaa ”hymyilisit edes”. Aah tästä lähtien en väistä kadulla, enkä kimitä pahoitteluja asioista jotka ei oo mun syytä, enkä kuuntele kännisten setien sössötystä. Se oli siinä. Olen täti, ihanaa!

Vierailija
319/1764 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta eihän tää rajoitu vain naisiin Suomessa, jossa "ukkoina syntyy sylilapset ja nuori mies on hautaan valmis jo".

Vierailija
320/1764 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole edes täti tomera, vaan se mummo, joka paarustaa sitkeästi eteenpäin lumessa.

Mutta mun puolesta tämä on ihan fine. On aina ollut. Ulkonäköni heijastelee sitä, mitä olen. En ole nuori, sinne tänne sännähtelevä sähikäinen, olen kokenut, sitkeä, vaikeissa tilanteissa luotettava vastuunkantaja, jonka suojissa firmat ja ryhmät selviävät tulevaan.

Aivan älyttömän hienosti sanottu itsestään! Arvostan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi