Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa enää miehen rahattomuutta

Vierailija
02.06.2020 |

Olen ollut nyt mieheni kanssa 4 vuotta yhdessä. Tästä ajasta olemme yhdessä asuneet reilu 3, minä aikana mies on ollu palkkatöissä 2 kk. Muun ajan hän on ollut työttömänä tai opiskellut, jolloin on saanut kuukaudessa 250€ minun tulojeni vuoksi. Tilille minulle palkkaa tulee noin 2000€, josta sitten maksan vuokran, auton kulut, molempien puhelinlaskun, ruuat jne jne jne. Nyt kesän aikana eli kesä-,heinä-, elokuulta mies saa 0€ rahaa, eli eletään 100% minun tuloillani. Alalle johon mies on valmistumassa, vallitsee huono työllisyystilanne.
Rakastan miestäni suunnattomasti, mutta olen alkanut miettiä, tahdonko todella elättää häntä vuodesta toiseen. Tuntuu, että oma elämä jää elämättä rahattomuuden vuoksi. Jos eläisin yksin, 2000€ kuukaudessa olisi valtava summa, saisin säästettyä suuria summia kuukaudessa omaan asuntoon jne. Miehen kanssa sen hankkiminen tuntuu mahdottomalta koskaan hänen työttömyydensä takia. Olenko maailman itsekkäin kun edes ajattelen tällaista, mutta alan olemaan oikeasti todella turhautunut ja kyllästynyt pennin venyttämiseen, ja ero alkanut pyöriä mielessä yhä useammin.
Mies kyllä hakee töitä, mutta aina löytyy joku sopivampi hakia. Olen kyllä sitä mieltä, että hän voisi olla työnhaun suhteen myös aktiivisempi, jos vain viitsisi, omasta mielestään kyllä tekee tarpeeksi.
Kertokaa kokemuksianne vastaavasta.

Kommentit (101)

Vierailija
101/101 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uunona jo vuodesta 1999 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstan naisten mukaanhan ainakin mies on aina velvoitettu elättämään opiskelijanaista.

Kaksoisstandardit ne ei naisilta lopu. Ikinä. 

Niin en tiedä. Olen elämässä kohdannut siipeilijä miehiä moninkertaisen määrän siipeilijä naisiin verrattuna. Enemmän miesten tapa heittäytyä kokonaan avustettavan holhottavan rooliin.

Miehen ns. arvo on laskenut jo muutenkin yhteiskunnallisesti, että miksi enää yrittää pätkääkään.

Kukaan ei kutsu herraksi ja tervehdi arvokkuutta ilmaisten.

Miesten voimaa ei enää arvosteta. Sitä korkeintaan pelätään ja siitä syllistetään.

Kuuleekin usein että mies kelpaa vain siittämiseen ja se siitä.

Miksi ihmeessä yrittäisi enää edes yhtään, kun arvostus on mitä on.

Jos herrasmiesmäisyyttä ja miehisyyttä odotetaan, niin sille pitää antaa myös sopivat olosuhteet.

Miehiä ei ylipäätään enää arvosteta. Mies on lähtökohtaisesti potentiaalinen paska.

Joten sitä saa mitä tilaa.

Minä odotin kärsivällisesti toistakymmentä vuotta, että mieheni olisi miehistynyt ja annoin tilaa sille. Mitään ei ikinä tapahtunut niin otin eron. Nainenkin raivaa itse oman tilansa ja ottaa sen. Ennen niin teki miehet. Naiset tekee yhä enemmän perinteisiä miesten asioita koska ne pitää tehdä eikä miestä ilmaannu tekemään. Kun kaupasta varastetaan tai naisen päälle hyökätään, niin paikalle rientää apuun nainen tai puolustamaan naista ilmaantuu nainen ja miehet seisoo tumput suorina.  Teistä on tullut sellaisia ovistoppareita, ja ihan omasta halusta.

Tasa-arvoa tuossakin, ei sen kummempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla