Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa enää miehen rahattomuutta

Vierailija
02.06.2020 |

Olen ollut nyt mieheni kanssa 4 vuotta yhdessä. Tästä ajasta olemme yhdessä asuneet reilu 3, minä aikana mies on ollu palkkatöissä 2 kk. Muun ajan hän on ollut työttömänä tai opiskellut, jolloin on saanut kuukaudessa 250€ minun tulojeni vuoksi. Tilille minulle palkkaa tulee noin 2000€, josta sitten maksan vuokran, auton kulut, molempien puhelinlaskun, ruuat jne jne jne. Nyt kesän aikana eli kesä-,heinä-, elokuulta mies saa 0€ rahaa, eli eletään 100% minun tuloillani. Alalle johon mies on valmistumassa, vallitsee huono työllisyystilanne.
Rakastan miestäni suunnattomasti, mutta olen alkanut miettiä, tahdonko todella elättää häntä vuodesta toiseen. Tuntuu, että oma elämä jää elämättä rahattomuuden vuoksi. Jos eläisin yksin, 2000€ kuukaudessa olisi valtava summa, saisin säästettyä suuria summia kuukaudessa omaan asuntoon jne. Miehen kanssa sen hankkiminen tuntuu mahdottomalta koskaan hänen työttömyydensä takia. Olenko maailman itsekkäin kun edes ajattelen tällaista, mutta alan olemaan oikeasti todella turhautunut ja kyllästynyt pennin venyttämiseen, ja ero alkanut pyöriä mielessä yhä useammin.
Mies kyllä hakee töitä, mutta aina löytyy joku sopivampi hakia. Olen kyllä sitä mieltä, että hän voisi olla työnhaun suhteen myös aktiivisempi, jos vain viitsisi, omasta mielestään kyllä tekee tarpeeksi.
Kertokaa kokemuksianne vastaavasta.

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan naisten mukaanhan ainakin mies on aina velvoitettu elättämään opiskelijanaista.

Kaksoisstandardit ne ei naisilta lopu. Ikinä. 

Itse en ole ikinä kuullutkaan opiskelijasta jonka tulot ovat 0e.

Vierailija
42/101 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstan naisten mukaanhan ainakin mies on aina velvoitettu elättämään opiskelijanaista.

Tulot voi olla vaikka mitä, mutta jos tuhlaa ne käsilaukkuihin sun muihin turhiin asioihin, niin mies joutuu kirjaimellisesti hankkimaan sen leivän pöytään. Jonkunhan se on tehtävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin en tiedä. Olen elämässä kohdannut siipeilijä miehiä moninkertaisen määrän siipeilijä naisiin verrattuna. Enemmän miesten tapa heittäytyä kokonaan avustettavan holhottavan rooliin.

Vierailija
44/101 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaampa, että heti kun valmistuu niin löytyy parempi puoliso. Harva jaksaa elättää uudessa suhteessa toista noinkin pitkään kuin sinä, joten mies ottaa sinusta kaiken hyödyn irti. Näitä on nähty.

Minulle tuli sama mieleen. Näitä elättäjä naisia on kun maksaa miehensä lääkiksestäkin läpi ja kun paperit saa ja työpaikan niin vaimo vaihtoon.

Oliko tuo sarkasmia? Sehän menee juuri toisin päin, ja tämä onkin yksi syy sille miksi naiset ovat miehiä koulutetumpia. He maksattavat opiskeluaikansa miehellä ja hylkäävät miehen valmistuttuaan, koska "nyt kun mä olen korkeakoulutettu, niin mulla pitää olla korkeakoulutettu mies".

Vierailija
45/101 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesän aikana et saa opintotukea, joten jos ei opiskele kesäkursseja tai mene töihin niin ne tulot on kaikilla 0 e.

Vierailija
46/101 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käyttää sinua hyväksi. Elää leveämmin kuin mitä opinto- ja asumistuella pystyisi. Tähän viittaa myös tuo "ei löydy töitä". Aina löytyy vähintää hyllytystä tai kassahommia.

Vierailija
47/101 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaampa, että heti kun valmistuu niin löytyy parempi puoliso. Harva jaksaa elättää uudessa suhteessa toista noinkin pitkään kuin sinä, joten mies ottaa sinusta kaiken hyödyn irti. Näitä on nähty.

Minulle tuli sama mieleen. Näitä elättäjä naisia on kun maksaa miehensä lääkiksestäkin läpi ja kun paperit saa ja työpaikan niin vaimo vaihtoon.

Oliko tuo sarkasmia? Sehän menee juuri toisin päin, ja tämä onkin yksi syy sille miksi naiset ovat miehiä koulutetumpia. He maksattavat opiskeluaikansa miehellä ja hylkäävät miehen valmistuttuaan, koska "nyt kun mä olen korkeakoulutettu, niin mulla pitää olla korkeakoulutettu mies".

No kyllä se mies jotain sai. Usko pois.

Vierailija
48/101 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nytpä olet (olen eri vastaaja). Itselläni venyi gradun teko, olin käyttänyt opintotukikuukaudet, lainat, kaikki. Mies tienasi juuri rajan yli etten saanut Mitään. Varmasti paskaa aikaa miehellekin.

Sittemmin asetelma muuttunut, minä valmistuin ja ihan ok palkkauksessa työssä, mies välillä lomautettuna. Mielelläni maksan nyt meidän elämisen, niin mieskin teki silloin joskus.

AP:lle sanoisin, että riippuisi varmasti siitä, haluaako mies edes töihin, ottaako asian tosissaan? Jos tavallaan tottuu tilanteeseen eikä edes yritä, niin enpä tiedä...

Vierailija
49/101 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen työnhakutaidoissa täytyy olla puutteita? 4 vuotta on pitkä aika olla pois työelämästä tuossa iässä. Eksäni opiskeli vuosikausia yliopistolla alaa, jossa oli surkeat työllistymismahdollisuudet. Olin tiukkana siinä, että jotakin hänen on tienattava, kun enimmäkseen elimme minun palkalla. Hän oli mm. siivoojana, raksalla apumiehenä, ajoi taksia, galluphaastattelijana, henkilökohtaisena avustajana. Hommille poiki aina jatkoa ja kysyttiin seuraavanakin kesänä töihin. Pitää olla tietysti aktiivinen, niin aina jotakin löytyy.

Vierailija
50/101 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut koko elämäni aikana vain yhden miehen, jonka kohdalla en hetkeäkään miettisi tällaisia asioita. Kaikki muut miehet menee siihen kategoriaan, että jossain kohtaa on ihan ok miettiä omaa venymistä.

Vierailija
51/101 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nytpä olet (olen eri vastaaja). Itselläni venyi gradun teko, olin käyttänyt opintotukikuukaudet, lainat, kaikki. Mies tienasi juuri rajan yli etten saanut Mitään. Varmasti paskaa aikaa miehellekin.

Sittemmin asetelma muuttunut, minä valmistuin ja ihan ok palkkauksessa työssä, mies välillä lomautettuna. Mielelläni maksan nyt meidän elämisen, niin mieskin teki silloin joskus.

AP:lle sanoisin, että riippuisi varmasti siitä, haluaako mies edes töihin, ottaako asian tosissaan? Jos tavallaan tottuu tilanteeseen eikä edes yritä, niin enpä tiedä...

Miten sä muka maksat teidän elämisen nykyään, jos mies edelleen tienaa niin paljon, että olette molemmat sillä palkalla aiemmin eläneet?

Vierailija
52/101 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksipä on hyvä, että sekä mies että nainen ovat saman ikäisiä ja samassa elämäntilanteessa. Kun kumpikin on rahaton opiskelija, homma toimii. Noita sinun mainitsemia ongelmia tulee silloin, kun mies on vähintään 10 vuotta naista vanhempi ja töissä. Jostain kumman syystä palstamiesten mielestä yli kolmekymppiselle miehelle pitäisi löytyä parikymppinen opiskelijanainen. Sanoisin, että itse aiheutettu ongelma, joten kärsikää seurauksetkin itse.

Vierailija
53/101 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi samoin. Vaikka kävin 10h päivittäin töissä niin tienasin sen 1200e kasvihuoneella, niin ei riittänyt lopulta tyttöystävälle ja olihan meillä pieni vauvakin tullut.

Yksinkertaisesti vuokraan valui yli tonni ja piti kitkuttaa satasella tai parilla sekä sitten tyttöystävän äitiysrahalla.

Lopulta erottiin ja nähdään silloin tällöin.

Ei Suomessa parisuhde tai perhe kannata, ei riitä ostovoima.

Käyn edelleen varastolla tai kasvihuoneella töissä. Molemmat ns nollatunti.

Vierailija
54/101 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se mies jotain sai. Usko pois.

Seksiäkö tarkoitat? Eikö molemmat saa sitä parisuhteessa ihan samalla tavalla?

Vierailija
55/101 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulot voi olla vaikka mitä, mutta jos tuhlaa ne käsilaukkuihin sun muihin turhiin asioihin, niin mies joutuu kirjaimellisesti hankkimaan sen leivän pöytään. Jonkunhan se on tehtävä.

En nähnyt aloituksessa mainintaa että mies ostelisi käsilaukkuja, en tiedä mistä noin päättelit..

Vierailija
56/101 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n miehen asenne kuulostaa ihan ex-mieheltäni. Väitti kyllä hakevansa töitä, muttei niitä koskaan löytänyt. Todellisuudessa laittoi hakemuksia puolen vuoden välein "johonkin kivaan tehtävään", jota hänellä ei ollut mitään mahdollisuutta saada. Opinnot etenivät äärimmäisen hitaasti ja tukikuukausien loputtua tulot olivat tasan nolla euroa. Itse opiskelun lisäksi kävin töissä täyspäiväisesti.

Hiljalleen alkoi luistamaan myös kotitöistä. Tulin töistä kotiin kaupan kautta, laitoin ruuan ja sen jälkeen jouduin tappelemaan, että saatoin käyttää omaa tietokonetta opiskeluuni.

Kiltteyttäni päädyin elättämään miestä viisi vuotta.

Kymmenen vuotta suhteemme jälkeen opinnot ovat edelleen kesken eikä mies ole edelleenkään saanut töitä. Kaikkien muiden mielestä mies on tosi mukava kaveri ja ihmettelevät miehen epäonnea elämässä. Ei sieltä kotoa kukaan kuitenkaan töihin hae tai tee opintoja loppuun miehen puolesta.

Vierailija
57/101 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun nainen keskittyy omaan ulkonäköön, sen ylläpitoon menee paljon rahaa. Nämä taipumukset näkyvät ulospäin jo tutustumisvaiheessa heti alkuun. Kannattaa etsiä nainen, joka on mahdollisimman luomu. Ulkonäkö on tosin vaatimaton, mutta eipä siihen mene rahaakaan.

Vierailija
58/101 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi samoin. Vaikka kävin 10h päivittäin töissä niin tienasin sen 1200e kasvihuoneella, niin ei riittänyt lopulta tyttöystävälle ja olihan meillä pieni vauvakin tullut.

Yksinkertaisesti vuokraan valui yli tonni ja piti kitkuttaa satasella tai parilla sekä sitten tyttöystävän äitiysrahalla.

Miksi teillä oli noin tolkuttoman kallis asunto? Eikö muka halvempaa löytynyt? Sujuvasti unohdit mainita asumistuenkin.  Juttusi on täyttä puppua.

Vierailija
59/101 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä isoja kuluja siitä miehestä on? Vuokran maksaisit muutenkin, samoin kaiketi sen auton kulut (sinä käytät sitä työmatkoihin, oletan, muuten se on turha). Sähkö, kotivakuutus jne. ei ole kohtuuttomasti isompia, vaikka teitä on kaksi. Ruokaan ja vaatteisiin sekä koulumatkoihin miehellä voi mennä rahaa, mutta muuten ei niin isoja summia, että et saisi rahaa säästöön. Tarkoitan siis sitä, että jos sinulla olisi oma tili, mies joutuisi pyytämään sinulta rahaa ja saisitte miehen menot kuriin.

Vierailija
60/101 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teillä oli noin tolkuttoman kallis asunto? Eikö muka halvempaa löytynyt? Sujuvasti unohdit mainita asumistuenkin.  Juttusi on täyttä puppua.

Vaimon tulot on niin korkeat ettei juuri asumistukea saanut.

Kun vauva tuli niin tulot putosi hänen osalta reippaasti.

Tienasi minua neljä kertaa enemmän.

Kyllä ne vuokrat keskimäärin on tonnin luokkaa.

Halvempaa olisi vaikea hänen tulotasoilla löytää.

Eli ero oli molemmille taloudellisesti parempi vaihtoehto.

Seksiä edelleen harrastetaan, mutta ei kuitenkaan asuta yhdessä. Suhde on väljentynyt siten että kerta viikkoon nähdään. Varaa ei todellakaan ole yhteenmuuttoon. Molemmilla pätkätöitä ja vuodessa tulee aina kuukaudesta puoleenvuoteen työttömyysjaksoja.