Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella ei suvun piirteitä

Vierailija
02.06.2020 |

Kukaan ei uskalla sanoa mitään mutta keskenään on ihmetelty. Sukulaisen saama nuorin lapsi ei näytä yhtään isältään. Eri värinen tukka, eri ruumiinrakenne ja muutenkin ei tunnisteta hänestä meidän suvun piirteitä lainkaan.

Voiko hän silti olla tämän perheen isän lapsi, sillä muut lapset ovat kaikki ihan toistensa ja isänkin näköisiä? Voiko lapset kasvaa niin ettei heissä ole toisen puolen sukua nähtävissä lainkaan?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Vierailija
2/16 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, no tietysti voi olla näyttämättä isältään. Mun isän puolen suvussa on todella vahvat sukupiirteet, jotka ovat kaikilla muilla meistä serkuksista paitsi nuorimmalla. Ja tässä tapauksessa ei ole epäilystä, onko hän vanhempansa lapsi, sillä kyse on tätini tyttärestä (äidistä harvoin on epäilyksiä).

Vierailija
4/16 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kukaan ei uskalla sanoa mitään" -no vit tuako se teille edes kuuluu? 

Vierailija
5/16 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun molemmat lapset on minun suvun näköisiä, tyttö kuin minä pienenä ja poika kuin veljeni. Ei siis isänsä näköisiä. Itsehän en taas näytä yhtään äidiltäni, enkä juuri isältänikään. Ihan tuurista noi on kiinni.

Vierailija
6/16 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öh, no tietysti voi olla näyttämättä isältään. Mun isän puolen suvussa on todella vahvat sukupiirteet, jotka ovat kaikilla muilla meistä serkuksista paitsi nuorimmalla. Ja tässä tapauksessa ei ole epäilystä, onko hän vanhempansa lapsi, sillä kyse on tätini tyttärestä (äidistä harvoin on epäilyksiä).

Puolet geeneistä tulee isältä ja jos ei lapsi muistuta tippaakaan muita siskoksiaan, niin herää epäilys. Toki jos kyseessä on jokin geneettinen poikkeama, trisomia tms esimerkiksi.

Vierailija
7/16 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolet geeneistä tulee isältä ja jos ei lapsi muistuta tippaakaan muita siskoksiaan, niin herää epäilys. Toki jos kyseessä on jokin geneettinen poikkeama, trisomia tms esimerkiksi.

Olenkohan mun lapsen äiti kun lapsi näyttää ihan isältään ja siskopuoleltaan 🤔

Vierailija
8/16 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole noin. Geenien ominaisuudet voi olla piileviä ja sitten tulla esiin pari sukupolvea myöhemmin. Kaksi lyhyttä vanhempaa voi vaikka saada pitkän lapsen, jos on suvussa kuitenkin on pitkiä ihmisiä ollut. Samoin ulkonäön kanssa.

Vierailija
9/16 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä mun esimerkissä tädilläni on 4 lasta, 3 eri miehen kanssa. Kaksi nuorinta samalle isälle. Silti kaikilla kolmella vanhemmalla on selkeästi äitinsä suvun piirteet, nuorinta lukuunottamatta. Onko tässä siis epäiltävä, että tätini ei olekaan nuorimman lapsensa äiti? 

-3

Vierailija
10/16 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Oli vähän noloa selän takana puhujille, kun lapsena ei ollut sukunsa näköinen, mutta aikuisena olikin aivan ilmiselvästi. Hiusten ja silmien väri hämäsivät, mutta muuten on samaa näköä kuin isänsä.

Vierailija
11/16 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen useammankin lapsen, jonka ulkonäkö olisi taatusti aiheuttanut massiivisen parisuhdekriisin isyystesteineen, jos vanhempien sukupuolet olisi olleet toisin päin. Esimerkiksi maahanmuuttajataustaisen naisen pellavapäätytär. Omakin tyttäreni on kuin ilmetty isänsä. Joten ei kyllä todellakaan mene niin, että lapsissa näkyy molempien vanhempien piirteitä tasaisesti. Itseasiassa oman kokemuksen perusteella on melko tavallista, että usemman lapsen perheissä osa lapsista muistuttaa selvästi enemmän äitiä ja osa enemmän isää.

Vierailija
12/16 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin lapsi todennäköisimmin on muuta kuin isänsä näköinen, koska miehen siittiöissä tapahtuu mutaatioita mitä vanhemmaksi mies tulee. Sinisilmäinen mies voikin periyttää vaikka ruskeasilmäisiä lapsia vaikka äitikin olisi sinisilmäinen. On siis tutkittu, että juuri mies aiheuttaa suurimman osan näistä ei sairautta aiheuttavista mutaatioista.

Vierailija
13/16 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko värissä eroa?

Vierailija
14/16 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kukaan ei uskalla sanoa mitään" -no vit tuako se teille edes kuuluu? 

No kun on kyyläsuku, niin varmaan kuuluu. Kulkeekohan kyyläyskin suvussa? Naisena katkaisisin kokonaan välit miehen sukuun, jos tuo kantautuisi omiin korviin.

Vierailija
15/16 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytär näytti pienenä aivan multa, ei tippaakaan ísältään. Nyt aikuisena on sitten enemmän isänsä näköinen, samanväriset hiukset ja silmät, ja pitka, hoikka ruumiinrakenne. Oli kovin vaalea taaperoikäiseksi, alkoi sitten tummua ja silmienvärikin tummeni hailakan vaaleansinisestä vihertävänsiniseksi. Poika taas on koko ikänsä ollut isänsä kaksoisolento.

Vierailija
16/16 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainenkin voi pettää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi