Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmetyttäneet hääkokemukset -peukutusketju

Vierailija
02.06.2020 |

Näin kesän alussa ja hääkauden lähestyessä verestetään menneiden vuosien ihmetyttäneitä hääkokemuksia. Oliko hääkutsussa jo jotain kummallista tai tapahtuiko juhlapäivänä jotain erikoista? Oliko kaverin häissä tarjolla makaronilaatikkoa? Käskettiinkö vieraita tuomaan lahjat vaaleasävyisiin papereihin käärittynä? Yksi asia per viesti. Peukku ylös = ihmetyttäisi minuakin, peukku alas = mitä ihmeellistä tässä on? Ap aloittaa: Olin morsiamen kaveri ja sain kutsun häihin. Kutsu oli kaksiosainen: minut oli kutsuttu kirkkoon seuraamaan vihkimistä ja iltabileisiin juhlapaikkaan. Näiden välissä oli kuitenkin ns. häävastaanotto/päivällinen muussa tilassa, jonne minua ei kutsuttu. Eli vihkimisen ja iltabileiden välissä oli monen tunnin "tyhjä tauko" vietettäväksi toisella paikkakunnalla, jonne olisin vihkimistä varten matkustanut. Ymmärrän, että hääpari halusi säästää tarjoilukuluissa karsimalla juhlavieraita, mutta skippasin koko juhlapäivän suosiolla. Ei napannut vihkiminen, yksin kaupungilla vietetty iltapäivä jotain noutoruokaa mutustaen + kännisten ihmisten katselu iltabileissä. Ap

Kommentit (1474)

Vierailija
1301/1474 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni oli muutama vuosi sitten bestmanina. Olen itsekin ollut kaasona, ja sen lisäksi järjestimme samaan aikaan omia häitämme. Minulla oli siis jonkinlainen käsitys siitä, mitä häiden järjestämiseen sekä kaasojen/bestmanien tehtäviin yleensä kuuluu. Aloinkin siis jossakin vaiheessa ihmetellä, kun miehellä oli lähes viikottaisia tapaamisia bestmanien ja kaasojen kanssa, ja tapaamiset saattoivat kestää tunteja kerrallaan.

Vähitellen selvisi, että käytännössä koko häiden järjestäminen oli tämän porukan vastuulla. Hääpari oli vain ilmoittanut hääpaikan ja kontaktoinut joitakin palveluntarjoajia, mutta kaikki muu oli hääparin ystävien vastuulla.

Olin häissä mieheni avecina, mutten päässyt viettämään juuri ollenkaan aikaa hänen kanssaan, koska mies katosi vähän väliä hoitamaan järjestelyjä. Ensimmäisen kerran hän pääsi rentoutumaan jatkoilla. Hän oli sentään onnekas päästessään jatkoille, koska osa porukasta oli joutunut jäämään siivoamaan hääpaikkaa sekä palaamaan siivoushommiin seuraavana aamuna.

Kyseessä ei ollut todellakaan mikään parikymppinen rahaton opiskelijapari vaan korkeakoulutettu, hyväpalkkaisissa töissä oleva kolmekymppinen pariskunta. En siis ymmärrä, mikseivät he voineet käyttää joitakin satasia esimerkiksi siivoojien palkkaamiseen. En myöskään ymmärrä, miten heillä oli pokkaa sysätä omien juhliensa järjestäminen ystävien ongelmaksi, koska rahalla saa ihan ammattitason hääsuunnittelijoita.

Vierailija
1302/1474 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten kummastuttaa tämä ns farkkurahvas.

Eli porukka joka menee joka paikkaan, myös häihin ja hautajaisiin FARKUISSA.

Se on tyylitöntä ja munaus kaikilla tasoilla.

Tiedän monia tyyppejä, joiden mielestä farkut, joku puvuntakki ja kauluspaita on sopiva asu häihin. En ymmärrä. Siis tuollainen vaatetushan on monelle ihan tavallinen työasu, ei sellaisessa mennä arvokkaaseen juhlaan. Kyllä sen verran pitää juhlien järjestäjää kunnioittaa, että pukeutuu tilanteen vaatimalla tavalla.

Ei liity häihin, mutta kuitenkin: kutsuin yhden nuoruuden exäni perheeni juhliin, jonne oli tulossa iso määrä sukulaisia ja perhetuttuja. Tarkoituksena oli esitellä hänet samalla kaikille, koska suhde oli melko tuore. Sanoin monta kertaa, että kyseessä on hieno juhla, joten hänen pitäisi laittaa päälle puku. Olin ihan kauhuissani, kun tyyppi saapui juhliin vaaleissa farkuissa, kenkinä lenkkarit, kauluspaidassa ilman solmiota ja bleiserissä. Kun sanoin hänelle, että pukukoodina oli kylläkin puku, hän totesi "mä luulin, että se oli vitsi". Voi että kun hävetti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1303/1474 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin häissä joissa morsian vartavasten halusi istuttaa toisilleen vieraita ihmisiä samoihin kahdeksan hengen pöytiin. Lopputulos varsin jähmeä. Häät kestää niin vähän aikaakin ettei siinä juuri ehdi kehenkään tutustua.

Häissä ja hääjuhlissa tutustutaan morsiamen ja sulhasen sukulaisiin ja tuttaviin, niin miksi pitäisi istua pöydässä jossa kaikki ihmiset tuntee jo toisensa?

Esim. vanhempien ja sisarusten kohdalla tutustuminen on ymmärrettävää, kun luultavasti tulevat olemaan jonkin verran tekemisissä jatkossakin, mutta miksi minun vaikkapa sulhasen serkkuna pitäisi tutustua morsiamen työkaveriin, kun voisin nauttia juhlista tuttujen ihmisten kanssa?

Onko se jonkun mielestä nauttimista, kun kuulee viiden vuoden aikana useimmissa häissä samojen sukulaisten ja tuttavien hauskat sattumukset, sairaudet ja muut asiat uudelleen ja uudelleen?

Vierailija
1304/1474 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitetaan hääkutsun, että ei haluta lahjoja. Silti oletetaan, että vihjailemalla kutsutut tajuaa, että lahja olisi siitä huolimatta suotava. En ymmärrä logiikkaa :D

Toivottavasti tuon viestin on kirjoittanut trolli. Ei kai kukaan ole noin aivoton?

Samaa mieltä. Itse en ainakaan ostaisi mitään, jos kutsussa lukisi ei lahjoja.

Ilman muuta päättelisin, että kyseessä on ekologinen valinta, eli ei haluta lisätä roskan ja tavaran määrää maailmassa. Tämähän on yleistyvä trendi.

Minä en todellakaan menisi häihin tai muihin juhliin tyhjin käsin, on sen verran tapoja. Vähintään kortti ja kukkakimppu tai huolella valittu suklaarasia tai skumppapullo tai kaunis kynttilä. Niistä ei jää tavaraa hillottavaksi.

Vierailija
1305/1474 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin häissä joissa morsian vartavasten halusi istuttaa toisilleen vieraita ihmisiä samoihin kahdeksan hengen pöytiin. Lopputulos varsin jähmeä. Häät kestää niin vähän aikaakin ettei siinä juuri ehdi kehenkään tutustua.

Häissä ja hääjuhlissa tutustutaan morsiamen ja sulhasen sukulaisiin ja tuttaviin, niin miksi pitäisi istua pöydässä jossa kaikki ihmiset tuntee jo toisensa?

Esim. vanhempien ja sisarusten kohdalla tutustuminen on ymmärrettävää, kun luultavasti tulevat olemaan jonkin verran tekemisissä jatkossakin, mutta miksi minun vaikkapa sulhasen serkkuna pitäisi tutustua morsiamen työkaveriin, kun voisin nauttia juhlista tuttujen ihmisten kanssa?

Onko se jonkun mielestä nauttimista, kun kuulee viiden vuoden aikana useimmissa häissä samojen sukulaisten ja tuttavien hauskat sattumukset, sairaudet ja muut asiat uudelleen ja uudelleen?

Mieluummin sitäkin kuin keksiä tikusta asiaa tuikituntemattomien ihmisten kanssa, joita ei 99% varmuudella tule tapaamaan enää koskaan. Meillä on serkkujen kesken aina mukavaa kun tavataan, eivätkä vanhemmatkaan sukulaiset juttele pelkistä sairauksista.

Vierailija
1306/1474 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten kummastuttaa tämä ns farkkurahvas.

Eli porukka joka menee joka paikkaan, myös häihin ja hautajaisiin FARKUISSA.

Se on tyylitöntä ja munaus kaikilla tasoilla.

Tiedän monia tyyppejä, joiden mielestä farkut, joku puvuntakki ja kauluspaita on sopiva asu häihin. En ymmärrä. Siis tuollainen vaatetushan on monelle ihan tavallinen työasu, ei sellaisessa mennä arvokkaaseen juhlaan. Kyllä sen verran pitää juhlien järjestäjää kunnioittaa, että pukeutuu tilanteen vaatimalla tavalla.

Tähän tarkentaisin, että näin Suomessa. Esim. Hollannissa ja Tanskassa olen ollut häissä, joissa farkut ovat olleet ihan ok asu.

Vierailija
1307/1474 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitetaan hääkutsun, että ei haluta lahjoja. Silti oletetaan, että vihjailemalla kutsutut tajuaa, että lahja olisi siitä huolimatta suotava. En ymmärrä logiikkaa :D

Toivottavasti tuon viestin on kirjoittanut trolli. Ei kai kukaan ole noin aivoton?

Ilman muuta päättelisin, että kyseessä on ekologinen valinta, eli ei haluta lisätä roskan ja tavaran määrää maailmassa. Tämähän on yleistyvä trendi.

Minä en todellakaan menisi häihin tai muihin juhliin tyhjin käsin, on sen verran tapoja. Vähintään kortti ja kukkakimppu tai huolella valittu suklaarasia tai skumppapullo tai kaunis kynttilä. Niistä ei jää tavaraa hillottavaksi.

Kaikkein parhaita tapoja on kunnioittaa toisen nimenomaista toivetta.

Vierailija
1308/1474 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän häät ihmetyttää vieläkin. Polttareihin ei tullut kutsua, mutta rahaa piti lähettää, että saadaan rouvalle kynnet kuntoon häitä varten. Häihin ei saanut tulla lapsia, joka oli meille ihan ok, koska isäni asui paikkakunnalla jossa häät oli. Paikalla oli kuitenkin pariskunnan kaikki lapset (7 kpl) ja sisarusten lapset. Ruokana oli vain janssoninkiusausta ja jäävuorisalaattia. Salaatissa ei siis ollut mitään muuta. Juomana oli vain kaljaa, siideriä ja vettä. Morsiamen isällä oli suomi viina pulloja piilossa ympäri juhlapaikkaa, josta vieraat saivat käydä napsimassa.

Häissä juttelin yhden vieraan kanssa joka oli saanut vauvan kuukausi ennen häitä. Vauva ei siis ollut mukana häissä, vaan oli hoidossa. Muutaman tunnin tuoreet vanhemmat olivat juhlissa ja kun he lähtivät olivat he yhdessä morsiamen isän kanssa tyhjentäneet yhden viina pullon. Vauva parka.

Vierailija
1309/1474 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä vierasperheessä oli kaksi lasta, jotka eivät rauhoittuneet millään, vaan pitivät omaa meteliään koko ajan. Vanhemmat käskivät lopulta heidät ulos, missä lapset alkoivat naarmuttaa vieraiden autoja kivillä, samalla meni myös jollain erikoismaalisekoituksella maalatun hääauton kylki. Karkarat jäivät onneksi kiinni, mutta vanhemmat eivät tietenkään suostuneet korvaamaan mitenkään.

Vierailija
1310/1474 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin häissä ilman avecia ja eipä olisi silloin ollut ketään ehdokastakaan. Pöytäjärjestyksessä samaan kuuden hengen pöytään oli sijoitettu exäni uuden vaimonsa kanssa. Meillä oli ollut vähän turhan ikävä eroriita juuri pari kuukautta aiemmin, jolloin hän oli tämän uuden löytänyt. Muuten hyvät juhlat, mutta olisin mielummin istunut vaikka kyökin puolella.

Vierailija
1311/1474 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä vierasperheessä oli kaksi lasta, jotka eivät rauhoittuneet millään, vaan pitivät omaa meteliään koko ajan. Vanhemmat käskivät lopulta heidät ulos, missä lapset alkoivat naarmuttaa vieraiden autoja kivillä, samalla meni myös jollain erikoismaalisekoituksella maalatun hääauton kylki. Karkarat jäivät onneksi kiinni, mutta vanhemmat eivät tietenkään suostuneet korvaamaan mitenkään.

Tuossa tapauksessa otetaan yhteyttä vakuutusyhtiöön, ja se kyllä saa rahansa perittyä, kun syyllinen on selvillä.

Vierailija
1312/1474 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokana oli nakkikeittoa (paljon vettä, perunaa, vähän kasviksia ja nakkeja ei juurikaan) häissä joissa olimme vieraana 2017 oli tarjolla. Mitään muuta ei ollut, tai no kahvi /tee oli (ei ollut tarjottavaa muuta kuin maito (halpa, ei laktoositon) kahviin ja sokeri) ja kahviakaan ei saanut kuin alle puolikuppia ja kyseessä ei ollut mitkään pienen budjetin häät, vaan tuo pari oli nuuka (oletti että kaikki tuo hyvät ja kalliit lahjat) eivät tarjonneet ruokaa, ja juhlajuomanakin/maljajuomana oli vettä. Olivat törsänneet siihen hääpaikkaan, morsiammella oli kolmen tonnin puku, kampaus oli kuulemma maksanut 300 ja olivat hankkineet paikalle jonkun  huonon koomikon joka halvensi naisia. Monet lähti kesken pois, kun tosiaan tuota keittoa ei edes saanut lisää, sen morsiamen äiti kyttäsi haukkana että jos joku hakisi lisää niin hän näpäyttäisi heitä. Mieheni joka ns paastosi tuota varten kun luuli että on paljon ruokaa, oli ihan nälissään ja meni hakemaan lisää niin tämä äiti löi häntä sormille kauhalla. Jos joku otti "liikaa" keittoa, niin huusi siitä morsiamen kanssa. Kaikki (myöhemmin saapuneet) eivät edes saaneet kahvia/keittoa, kun ei ollut enään.  0li pakko lähteä kesken pois kun oli niin kamala nälkä ja grillin kautta mentiin kotiin.

Oli kyllä paskimmat häät missä on oltu. Kun mietitään että heidän vaatimuksena oli että lahjan/matkarahaa rahastoon hinnan piti olla vähintään 200, ja vieraita oli 100, niin siihen nähden olisi voitu panostaa edes vähän tuohon ruokaan/vieraisiin.

Missä hääjuhla pidettiin?

Oliko nämä ne feissarimokiin päässeet Justiinan häät?

Vierailija
1313/1474 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin häissä ilman avecia ja eipä olisi silloin ollut ketään ehdokastakaan. Pöytäjärjestyksessä samaan kuuden hengen pöytään oli sijoitettu exäni uuden vaimonsa kanssa. Meillä oli ollut vähän turhan ikävä eroriita juuri pari kuukautta aiemmin, jolloin hän oli tämän uuden löytänyt. Muuten hyvät juhlat, mutta olisin mielummin istunut vaikka kyökin puolella.

Aika nopeasti exäsi ehti naimisiin.

Vierailija
1314/1474 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni oli muutama vuosi sitten bestmanina. Olen itsekin ollut kaasona, ja sen lisäksi järjestimme samaan aikaan omia häitämme. Minulla oli siis jonkinlainen käsitys siitä, mitä häiden järjestämiseen sekä kaasojen/bestmanien tehtäviin yleensä kuuluu. Aloinkin siis jossakin vaiheessa ihmetellä, kun miehellä oli lähes viikottaisia tapaamisia bestmanien ja kaasojen kanssa, ja tapaamiset saattoivat kestää tunteja kerrallaan.

Vähitellen selvisi, että käytännössä koko häiden järjestäminen oli tämän porukan vastuulla. Hääpari oli vain ilmoittanut hääpaikan ja kontaktoinut joitakin palveluntarjoajia, mutta kaikki muu oli hääparin ystävien vastuulla.

Olin häissä mieheni avecina, mutten päässyt viettämään juuri ollenkaan aikaa hänen kanssaan, koska mies katosi vähän väliä hoitamaan järjestelyjä. Ensimmäisen kerran hän pääsi rentoutumaan jatkoilla. Hän oli sentään onnekas päästessään jatkoille, koska osa porukasta oli joutunut jäämään siivoamaan hääpaikkaa sekä palaamaan siivoushommiin seuraavana aamuna.

Kyseessä ei ollut todellakaan mikään parikymppinen rahaton opiskelijapari vaan korkeakoulutettu, hyväpalkkaisissa töissä oleva kolmekymppinen pariskunta. En siis ymmärrä, mikseivät he voineet käyttää joitakin satasia esimerkiksi siivoojien palkkaamiseen. En myöskään ymmärrä, miten heillä oli pokkaa sysätä omien juhliensa järjestäminen ystävien ongelmaksi, koska rahalla saa ihan ammattitason hääsuunnittelijoita.

Vanha viisaus; jos alat kynnysmatoksi sinua kohdellaan kynnysmattona. Miehesi on ääliö. Toki jo varmasti tiedätkin, kunhan mainitsen.

Vierailija
1315/1474 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin hienoissa häissä ulkomailla. Neljän ruokalajin menun kanssa oli tarjolla tosi hyviä viinejä, mutta en käytä alkoholia, eikä hääpari ja/tai juhlapaikan henkilökunta ollut varautunut tarjoilemaan veden lisäksi mitään alkoholitonta ruokajuomaa. Tarjoilijat täydensi jatkuvasti viinilaseja mutta parista pyynnöstäkään huolimatta en saanut lasiini muuta kuin vettä.

Tuollaisissa tilaisuuksissa haluaisin olla juomatta ihan vaivihkaa, koska muuten alkaa älyttömät raskausspekulaatiot, lisääntymisikäinen nainen kun olen. En ole missään aiemmin joutunut noin kiusallisten ihmettelyjen kohteeksi juomattomuuteni kanssa, ja tältäkin olisin välttynyt, jos olisin saanut viinilasiini edes jotakin.

Noin hienot tarjoilut ja sinä valitat? Olet kyllä moukka. Olisiko sulle pitänyt olla Jaffaa 🤭

Niin, että jos ei juo alkoholia niin on kuin lapsi ja pitäisi jaffaa juoda? Kenellä on nykypäivänä noin juntit ajatukset. Aika monet jättävät nykypäivänä alkoholit juomatta. Heidät olisi myös kohteliasta huomioida juhlissa. Hyviä alkoholittomia juomia on saatavilla aikuiseen makuun.

Vierailija
1316/1474 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukkia häihin. Hulluko olet, kuka saatana siinä ehtii katsella maljakkoa sun kimpullesi, suklaata ei viedä lahjaksi kuin rakastetulle, eikä koskaan häihin. Kynttilä viskataan roskiin.

Vierailija
1317/1474 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ole mikään kesän alku. Katso ulos älykääpiö.

Vierailija
1318/1474 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä ihminen, katso milloin ketju on aloitettu.

Vierailija
1319/1474 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako kaljaa sulla on jo mennyt?

Vierailija
1320/1474 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin hienoissa häissä ulkomailla. Neljän ruokalajin menun kanssa oli tarjolla tosi hyviä viinejä, mutta en käytä alkoholia, eikä hääpari ja/tai juhlapaikan henkilökunta ollut varautunut tarjoilemaan veden lisäksi mitään alkoholitonta ruokajuomaa. Tarjoilijat täydensi jatkuvasti viinilaseja mutta parista pyynnöstäkään huolimatta en saanut lasiini muuta kuin vettä.

Tuollaisissa tilaisuuksissa haluaisin olla juomatta ihan vaivihkaa, koska muuten alkaa älyttömät raskausspekulaatiot, lisääntymisikäinen nainen kun olen. En ole missään aiemmin joutunut noin kiusallisten ihmettelyjen kohteeksi juomattomuuteni kanssa, ja tältäkin olisin välttynyt, jos olisin saanut viinilasiini edes jotakin.

Noin hienot tarjoilut ja sinä valitat? Olet kyllä moukka. Olisiko sulle pitänyt olla Jaffaa 🤭

Niin, että jos ei juo alkoholia niin on kuin lapsi ja pitäisi jaffaa juoda? Kenellä on nykypäivänä noin juntit ajatukset. Aika monet jättävät nykypäivänä alkoholit juomatta. Heidät olisi myös kohteliasta huomioida juhlissa. Hyviä alkoholittomia juomia on saatavilla aikuiseen makuun.

Varsinkin jos sattuu olemaan helteinen päivä, alkoholittomat juomat on ihan ehdoton. Rahallisesti se on vieläpä ihan mihimaalisen pieni panostus alkoholijuomiin verrattuna.