Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmetyttäneet hääkokemukset -peukutusketju

Vierailija
02.06.2020 |

Näin kesän alussa ja hääkauden lähestyessä verestetään menneiden vuosien ihmetyttäneitä hääkokemuksia. Oliko hääkutsussa jo jotain kummallista tai tapahtuiko juhlapäivänä jotain erikoista? Oliko kaverin häissä tarjolla makaronilaatikkoa? Käskettiinkö vieraita tuomaan lahjat vaaleasävyisiin papereihin käärittynä? Yksi asia per viesti. Peukku ylös = ihmetyttäisi minuakin, peukku alas = mitä ihmeellistä tässä on? Ap aloittaa: Olin morsiamen kaveri ja sain kutsun häihin. Kutsu oli kaksiosainen: minut oli kutsuttu kirkkoon seuraamaan vihkimistä ja iltabileisiin juhlapaikkaan. Näiden välissä oli kuitenkin ns. häävastaanotto/päivällinen muussa tilassa, jonne minua ei kutsuttu. Eli vihkimisen ja iltabileiden välissä oli monen tunnin "tyhjä tauko" vietettäväksi toisella paikkakunnalla, jonne olisin vihkimistä varten matkustanut. Ymmärrän, että hääpari halusi säästää tarjoilukuluissa karsimalla juhlavieraita, mutta skippasin koko juhlapäivän suosiolla. Ei napannut vihkiminen, yksin kaupungilla vietetty iltapäivä jotain noutoruokaa mutustaen + kännisten ihmisten katselu iltabileissä. Ap

Kommentit (1474)

Vierailija
1261/1474 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsiamet - varsinkin ne toista kertaa naimisiin menevät: valkoinen puku -+ huntu + saattaja. Jotenkaan en ymmärrä ja edellisistä häistä hyvä jos on viisi vuotta.

Vierailija
1262/1474 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä lukiessa mietin kyllä uudemman kerran haluanko järjestää hääjuhlia vai menisikö ihan vaan kahdestaan kaikessa hiljaisuudessa naimisiin...

Voin sanoa, et potentiaalisesti ottaen häät menevät hyvin.

Omissa häissä oli 200 vierasta. Hyvää ruokaa ja juomaa, reilusti ja riittävästi.

Oli bändi ja häät tanssilavalla.

Elämän suola on se, että on isot juhlat, nekin voi epäonnistua, mut so what..

Se kuuluu elämään !

Valtaosa porukasta kuitenkin nauttii, kun pääsee teemajuhliin.

On ihan kiva juttu, et muutaman kerran elämään järjestää isot juhlat.

Kuitenkin itsekin pääsee vastavuoroisesti nauttimaan!

M42

Itsekkin arvostan paljon sitä, että on nähty vaivaa juhlien eteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1263/1474 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ketjuja on täällä paljon. Ja näistä tulevat morsiamet saavat kyllä hyvin vinkkejä sujuvien häiden järjestämiseen. :) Lisää!

Vierailija
1264/1474 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häissä oli ykkös- ja kakkosluokan väkeä. Kaverit ykkösluokkaa, sukulaiset kakkosluokkaa. Puolet ohjelmasta oli kavereiden sisäpiirihuumoria, ja heistä oli niin selvästi nähtävissä, että odottavat "turhien" vieraiden häipymistä että pääsevät bilettämään omalla porukallaan.

Vierailija
1265/1474 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häissä ei ollut bändiä tai Dj.ta, vaan karaokelaitteisto, koska sulhasen sisar oli karaoke-emäntä. Illan ohjelma oli siis kuunnella häntä ja muuta lähinnä sulhasen lähisukua kun kävivät laulamassa ihan vaan mitä mieleen juolahtaa. Ihmiset yritti tanssia mutta kun kappaleet vaihtuvat tyylillisesti koko ajan niin se oli outoa. Esim joku veti Kissiä ja seuraavaksi joku tuli laulamaan Kari Tapion Myrskyn jälkeen on poutasää. Myös monien laulutaito oli niin ja näin, ja se jurrinen hoilaaminen oli kaikin tavoin epämukavaa kuultavaa. Hääväki kaikkosikin juhlista nopeasti ja sulhasen lähisuku jäi kännissä laulamaan.

Vierailija
1266/1474 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät oli morsiamen kotona. Osa ihmisistä istui takkahuoneessa katsomasss telkkaa. Mitään ohjelmaa ei ollut, siis ei mitään. Ei edes maljapuhetta. Morsiamen äiti oli kunnalla suurtalouskokkina ja ruoat oli selvästikin otettu kunnan varastosta tai tilattu samalla kertaa kun olivat puolivalmiteita tai eineksiä. Mitään alkoholipitoista ei ollut.

Ei ollut koristeita, ei kukkia, ei mitään spesiaalia. Morsiuspari istui vaivautuneen oloisena ja vieraat jutteli omiaan. Häät kesti ehkä kolme tuntia.

Vierailija
1267/1474 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten kummastuttaa tämä ns farkkurahvas.

Eli porukka joka menee joka paikkaan, myös häihin ja hautajaisiin FARKUISSA.

Se on tyylitöntä ja munaus kaikilla tasoilla.

Olin itse kerran avecina kesähäissä, joissa morsiamen perhe (vanhemmat ja nuoremmat sisarukset) olivat pukeutuneet rantavaatteisiin. Kaikilla shortsit ja t-paita. Kaikilla muilla vierailla sekä tietty hääparilla itsellään oli siistit juhlavaatteet. En tuntenut juhlaporukasta muita kuin silloisen kumppanini, joten en osaa sanoa, millaisia ihmisiä morsiamen perhe oli, mutta aika reippaasti erottuivat muusta juhlakansasta.

Vierailija
1268/1474 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kiusallinen muisto.

Olimme perheemme kolme lasta morsiuslapsina. Siskoni oli nätti kuin nukke, veljeni herttainen sulhaspoika rusetti kaulassa. Itse olin pyöreämpi ja en sitten varmaan niin nätti.

Odottelimme siinä juhlapaikan lähistöllä jotain, kun aasialainen turistipariskunta halusi tulla ottamaan kuvan.

Yhteistä kieltä ei tietenkään ollut ja elekielellä huitoivat minut pois ja ottivat yhteiskuvan veljeni ja siskoni kanssa.

Joku ohikulkija pyydettiin kuvaamaan. Olin ehkä 8-vuotias, mutta jo silloin mietin, että pyytäkääs nyt vielä kolmaskin lapsi kuvaan ja otetaan se yhteiskuva vielä kaikista, hemmetti ootte lasta kohtaan törppöjä, ellette tajua. Myös tämä random kuvaaja olisi voinut omata hieman pelisilmää ja viittilöidä minua kuvaan.

Siinä seisoskelin ulkopuolisena ja häpesin. Tuo on ainut muisto mikä jäi morsiuslapsena olosta.

Ja minut on myös kutsuttu polttareihin 500 km päähän, homma olisi maksanut matkoineen noin 1000e. Osa aktiviteeteistä "täynnä" ja osaan mahtui, mutta häihin ei kutsuttu.

Lisäksi olen saanut kutsun häiden jatkobileisiin facebookviestillä, jossa oli p.s:nä tilinumero, johon voi antaa rahaa jos ei pääse.

En mennyt enkä maksanut kumpiinkaan, tiedän myös etteivät ko morsiamet tehneet toisinpäin todellakaan samaa.

Mietin vähän tuota noissa polttarijutuissa, että maksan ja osallistun sen mukaan, että tulisiko sama myös itselle ja miten läheisiä ollaan. On tullut kutsuja jonkun kaukaisen vanhan luokkakaverin polttareihin, että saadaan maksajia, noihin en ikinä lähde.

Ihan hirveetä toi sun morsiustyttötarina!!

Polttarijutut on menneet ihan överiksi. Olen mennyt kahdesti naimisiin. Toisen kierroksen häistä ilmoitin että en halua polttareita. Ekalla kerralla ilmoitin että kukaan ei saa maksaa polttareiden ohjelmasta, juomista ym 20€ enempää. Syynä oli just vastaavat kokemukset. Olen ollut kutsuttuna polttareihin, joissa on ollut 3 rikasta kaasoa, jotka ovat sanelleet poskettoman budjetin. Minulta yritettiin puristaa rahaa vielä siinäkin vaiheessa kun olin jo sanonut että jätän polttarit väliin. 

Ne mun polttarit oli kertakaikkiaan ihanat. Oltiin kaverin mökillä (tila ei maksanut mitään), saunottiin, tehtiin hyvää ruokaa, tehtin kasvohoitoja, tanssittiin, juotiin ja lähdettiin illalla baariin. Milloin polttaribileet muuttui ökyjuhlitteluksi, kun tärkeintä tossa on kuitenkin kavereiden kanssa hengaaminen. 

Vierailija
1269/1474 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hienoissa häissä ulkomailla. Neljän ruokalajin menun kanssa oli tarjolla tosi hyviä viinejä, mutta en käytä alkoholia, eikä hääpari ja/tai juhlapaikan henkilökunta ollut varautunut tarjoilemaan veden lisäksi mitään alkoholitonta ruokajuomaa. Tarjoilijat täydensi jatkuvasti viinilaseja mutta parista pyynnöstäkään huolimatta en saanut lasiini muuta kuin vettä.

Tuollaisissa tilaisuuksissa haluaisin olla juomatta ihan vaivihkaa, koska muuten alkaa älyttömät raskausspekulaatiot, lisääntymisikäinen nainen kun olen. En ole missään aiemmin joutunut noin kiusallisten ihmettelyjen kohteeksi juomattomuuteni kanssa, ja tältäkin olisin välttynyt, jos olisin saanut viinilasiini edes jotakin.

Vierailija
1270/1474 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin yhtä paria,miksi ovat menossa naimisiin,kun suhde oli ennen häitä jo sellainen,että ajattelin,että kohta varmaan eroavat,no häiden jälkeen meni vain pari vuotta ja tuli ero.

1271/1474 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin hienoissa häissä ulkomailla. Neljän ruokalajin menun kanssa oli tarjolla tosi hyviä viinejä, mutta en käytä alkoholia, eikä hääpari ja/tai juhlapaikan henkilökunta ollut varautunut tarjoilemaan veden lisäksi mitään alkoholitonta ruokajuomaa. Tarjoilijat täydensi jatkuvasti viinilaseja mutta parista pyynnöstäkään huolimatta en saanut lasiini muuta kuin vettä.

Tuollaisissa tilaisuuksissa haluaisin olla juomatta ihan vaivihkaa, koska muuten alkaa älyttömät raskausspekulaatiot, lisääntymisikäinen nainen kun olen. En ole missään aiemmin joutunut noin kiusallisten ihmettelyjen kohteeksi juomattomuuteni kanssa, ja tältäkin olisin välttynyt, jos olisin saanut viinilasiini edes jotakin.

Noin hienot tarjoilut ja sinä valitat? Olet kyllä moukka. Olisiko sulle pitänyt olla Jaffaa 🤭

🇺🇦🇮🇱

1272/1474 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä osa vieraistakin ihan uskomattomia valittajia. Vegaanit on oma lukunsa, heistä en edes aloita.

Ymmärrän hämmennyksen, jos ruoka loppuu kesken tai se on laadullisesti ihan surkeaa, mutta osa näistä valituksista on tyyliin yhyy tarjottiin kalaa, mä en tykkää kalasta.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
1273/1474 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät ovat todella syvältä! Kun olisi pitänyt kolmatta kertaa viedä häälahja samalle dorikselle, jätin väliin.

Ja sitten nämä morsiamen ryöstöt, tekohauskat hääleikit ym.

Ja sitten ollaan veloissa häiden vuoksi.

Velkaa on vielä ennen eroa.

Vierailija
1274/1474 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimme kutsun siskopuoleni häihin. Emme ehtineet vielä ilmoittautua kun kuulimme, että hääjärjestelyitä jouduttaisiin tekemään uudelleen koronan vuoksi ts. kutsuttavien listaa jouduttaisiin karsimaan ja uusista järjestelyistä kerrottaisiin myöhemmin. Tälle listalle me emme sitten enää kuuluneetkaan, siskopuoleni ilmoitti tekstiviestillä, että valitettavasti meitä ei kutsuta näihin uudelleenorganisoituihin häihin. Äidiltämme kuulin, että juhlat on pidetty ja näin juhlista joitain kuvia. Vieraita näytti kuitenkin olleen ihan mukavasti vieraslistan karsinnasta huolimatta... Edelleen ihmettelen, miksi siskopuoleni toimi näin, olimme olleet toistemme kanssa normaalisti tekemisissä ja hän on lapsemme kummi. Niin ja puhumattakaan siitä, että hän oli ainoa, jonka pyysimme maistraattivihkijäisiimme suvustani mukaan, koska emme halunneet järjestää häitä. Ehkä olen sitten mielensäpahoittaja, mutta myönnän, että loukkaannuin ja pahasti enkä ole enää siskopuoleeni pitänyt juurikaan yhteyksiä.

Vierailija
1275/1474 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun hääpari ei puhu kenellekään mitään, vaan pysyttelevät omassa pöydässään jäykän oloisina miksi järjestää isot häät, jos itse vaan pönöttää.

Vierailija
1276/1474 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa häävieraita jotka oli ripoteltu sokkeloiseen hääpaikkaan eri huoneisiin. Paikka oli kaunis, mutta olisi toiminut vaan pienemmällä porukalla jotka olisivat kaikki mahtuneet siihen "olohuoneeseen/saliin" jossa hääpari istui läheisimpien sukulaisten ja ystävien kanssa. Noutopöytäänkin joutui melkein uimaan muiden vieraiden yli jotka joutuivat jatkuvasti kiusallisesti halailemaan seiniä että joku pääsee ohi, pieniin huoneisiin oli ahdettu liian suuret pöydät ja tottakai plaseerattu se huonojalkaisin isotäti päätypaikalle. Omalta paikalta nouseminen oli kiusallista. Ohjelmaa olisi pitänyt Daltonin veljesten tyyliin kurkkia ovensuusta toteemina eikä juontaminen kuulunut kunnolla muihin juhlatilan osiin koska äänentoistoa ei ollut, vieraat olivat jatkuvasti ihmeissään että mitähän seuraavaksi tapahtuu ja pitäisiköhän meidän mennä tuonne "olohuoneeseen" kuuntelemaan = olemaan tiellä.

Vierailija
1277/1474 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni häissä minut plaseerattiin "sisarusten pöytään". Pöytäseurueeseen kuului pelkästään morsiamen sisaruksia ja puolisisaruksia puolisoineen, joista olin aiemmin tavannut vain morsiamen vanhimman siskon ja tämän puolison kerran. Ihmettelin tätä, sillä häihin osallistui myös vanhin veljeni sekä siskoni, mutta he istuivat yhdessä muun lähisuvun kanssa.

Oli aluksi aika ulkopuolinen olo, mutta onneksi lopulta juttua tuli kaikkien kanssa ja oli jopa ihan mukavaa vaikka jouduinkin istumaan yksin tuntemattomien kanssa.

Vierailija
1278/1474 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän samanlainen kokemus. Kysyin tarjoilijalta että en juo viiniä, olisiko ruuan kanssa tarjolla mitään muuta. No kuulemma alkoholitonta viiniä! Kun sitten pyysin voisinko saada edes kivennäisvettä, ettei tarvitsisi hanavettä juoda, niin tähänkään ei oltu varauduttu, mutta jostain onnistui lopulta pullo kaivaa.

Vierailija
1279/1474 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hää, vaan muistotilaisuuskokemus: upea ravintola, upealla paikalla: alkupalaksi joku paikallinen saaristolaislautanen. Pari pientä perunaa ja noin 1.5x1.5 cm leipäpal+ pieni siivu, oisko ollu siikaa

Pääruuaksi: pyttipannua. Kyllä! Muistotilaisuudessa pääruokana pyttipannua (noin 1.5 dl) ja jälkiruokana isossa kulhossa noin ruokalusikallinen jotain vadelmajuttua.

Kauhea nälkä jäi lähdettiin tosi nopeasti pois: teini-ikäisiä EI voinut pitää nälässä yhtään kauempaa. Ja tiedoksi; ei ehditty syömään ennen kirkkoa / muistotilaisuutta ja ajomatka kesti 3.5 h, lisäksi kutsussa luki ruokailu ravintolassaX

Vierailija
1280/1474 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää ryypätä omiin häihinsä? Morsian oli ihan tillintallin ja kuulin myöhemmin kaasolta, että oli alkanut kitata viiniä jo klo 10 aamulla. Sulhanenkin oli humalassa muttei  niin pahoin kuin tuore vaimo.

Hääkuvat otettiin jostain syystä kirkon pihalla seremonian jälkeen ja morsian oli niin sekaisin että kellahteli valkoisessa mekossaan  siihen nurmelle ja  alkoi lopulta oksentaa. Syytti auringonpistosta.

Tosi omituiset häät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan