Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmetyttäneet hääkokemukset -peukutusketju

Vierailija
02.06.2020 |

Näin kesän alussa ja hääkauden lähestyessä verestetään menneiden vuosien ihmetyttäneitä hääkokemuksia. Oliko hääkutsussa jo jotain kummallista tai tapahtuiko juhlapäivänä jotain erikoista? Oliko kaverin häissä tarjolla makaronilaatikkoa? Käskettiinkö vieraita tuomaan lahjat vaaleasävyisiin papereihin käärittynä? Yksi asia per viesti. Peukku ylös = ihmetyttäisi minuakin, peukku alas = mitä ihmeellistä tässä on? Ap aloittaa: Olin morsiamen kaveri ja sain kutsun häihin. Kutsu oli kaksiosainen: minut oli kutsuttu kirkkoon seuraamaan vihkimistä ja iltabileisiin juhlapaikkaan. Näiden välissä oli kuitenkin ns. häävastaanotto/päivällinen muussa tilassa, jonne minua ei kutsuttu. Eli vihkimisen ja iltabileiden välissä oli monen tunnin "tyhjä tauko" vietettäväksi toisella paikkakunnalla, jonne olisin vihkimistä varten matkustanut. Ymmärrän, että hääpari halusi säästää tarjoilukuluissa karsimalla juhlavieraita, mutta skippasin koko juhlapäivän suosiolla. Ei napannut vihkiminen, yksin kaupungilla vietetty iltapäivä jotain noutoruokaa mutustaen + kännisten ihmisten katselu iltabileissä. Ap

Kommentit (1474)

Vierailija
901/1474 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja monet ei halua näyttäytyä puolisolle hääpuvussa ennen kirkkoa, vaikka kuinka asuttaisiin yhdessä. Ei ole mikään taikauskojuttu vaan halutaan säästää itse vihkitilaisuuteen se "vau!" -efekti kun sulhanen näkee morsiamen kaikkein kauneimmillaan.

Voi ny sun saa*ana! Ei voi nähdä ennen vihkitilaisuutta "wau"-efektin takia? Newsflash, jos sulhanen edellisenä iltana just heitti mällit sen tulevan rouvan naamalle, niin aika lapsellista olettaa että kietomalla hiukan valkoista riepua päälleen saisi aikaan kovinkaan ihmeellistä "wau":ta .

Vierailija
902/1474 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häissä oli tarjolla vain alkumaljana alkoholia sekä ruoalla yksi lasillinen viiniä, mutta ei sen enempää. Vieraat saivat ostaa omaan piikkiinsä baarista, jos halusivat juoda enemmän alkoholia illan aikana. Ihme holhoamista. Kysyin hääparilta asiasta ja morsian sanoi, että halusi näin rajoittaa juomisen määrää (ilmeisesti miehen suvun puolella alkoholi maistui liiankin kanssa joillekin).

Meillä oli myös näin samasta syystä. Ei haluttu rähinähäitä. Me toimme kyllä miehen alkkissuvun lähdettyä viiniä ja boolia pöytään tarjolle. Heille toki sanoimme ettei ole enempää alkoa tulossa, joten lähtivät aikaisin kotiin (baariin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1474 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varautukaa sitten siihen että ihmiset, joista suuri osa ei tunne toisiaan, ovat hiljaisia ja lähtevät ajoissa nukkumaan. Itse ainakin kun häistä maksan lahjan muodossa sen 100€, oletan saavani kunnon tarjoilut.

Vierailija
904/1474 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varautukaa sitten siihen että ihmiset, joista suuri osa ei tunne toisiaan, ovat hiljaisia ja lähtevät ajoissa nukkumaan. Itse ainakin kun häistä maksan lahjan muodossa sen 100€, oletan saavani kunnon tarjoilut.

Ota huomioon, että ylenpalttisen tarjoilun seurauksena joku rähinäörveltäjä voi pilata sinunkin iltasi. Toiseksi 100€/ aikuinen vieras menee helposti juhlapaikan vuokraan koristeisiin ja kattauksiin, ruokatarjoiluihin, elävään musiikkiin, jos ei jotain näistä tule jostakin syystä ilmaiseksi tai hyvin halvalla  tyyliin enon heinälato, kummitädin pitopalvelu ja veljen bändi.

Vierailija
905/1474 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

“Miksi siis järjestää niitä kaverijatkoja ollenkaan?"

No just siksi, että voi juhlia kavereiden kanssa ja rennommin kuin vastaväittäjää, kustosta ja proffia viihdyttäen ja kiitospuheita pitäen.

OT: Yksi syy jättää väitöskirjan teko väliin: tuollaiset kekkerit.

T. introvertti FM

Ei karonkkaa ole mikään pakko järjestää. Pidin oman väitöstilaisuuden minimaalisena enkä järjestänyt mitään sen kummempaa tai lähettänyt edes kutsuja, suullisesti ainoastaan joitain. Laitos yleensä järjestää väitöskahvit väitöksen jälkeen ja se riittää oikein hyvin.

Tänä päivänä todellakin järjestetään. Suomessa on pienet piirit.

Kaikki muistaa sinut. Olitko monen karonkassa itse ?

Vierailija
906/1474 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja monet ei halua näyttäytyä puolisolle hääpuvussa ennen kirkkoa, vaikka kuinka asuttaisiin yhdessä. Ei ole mikään taikauskojuttu vaan halutaan säästää itse vihkitilaisuuteen se "vau!" -efekti kun sulhanen näkee morsiamen kaikkein kauneimmillaan.

Voi ny sun saa*ana! Ei voi nähdä ennen vihkitilaisuutta "wau"-efektin takia? Newsflash, jos sulhanen edellisenä iltana just heitti mällit sen tulevan rouvan naamalle, niin aika lapsellista olettaa että kietomalla hiukan valkoista riepua päälleen saisi aikaan kovinkaan ihmeellistä "wau":ta .

Vaikka sä et saakaan sulhasessasi aikaan wau-efektiä, ei se tarkota etteikö muilla niin olisi! :-)

Vierailija
907/1474 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon tarjoilut = alkoholia? Minä ainakin valitsen mieluummin hyvät ruuat.

Vierailija
908/1474 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vau"-efektiä tavoittelevat varmaan menevät sinne alttarille isin käsipuolessa.

Vierailija
909/1474 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimme kutsun häihin, joissa ei ollut hääväelle vihkimistä ja juhlat olivat asu vapaa - nyyttärihäät, eli kaikesta ruuasta vastasivat vieraat. Lopputuloksena sekalainen ruoka, esim 20 fetasalaattia, vähän sitä ja tätä. Vieraita oli varmaan 70 ja hääväki oli panostanut suolaisiin tarjottaviin. Joku oli onneksi tehnyt noin 10 kpl muffinseja, ja kahvin kanssa vain nopeat elivät, eli saivat jotain makeaa.

Kauhuissani alan ammattilaisena mietin kylmäketjujen säilymistä ja ruuan käsittelyn hygieniaa, kun vieraat olivat vastanneet kaikesta tarjoiluista, enkä tohtinut siis montaakaan asiaa suuhuni laittaa.

Vierailija
910/1474 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häät voi järjestää ilman alkoholitarjoiluakin. Tyypillisen suomalaista juoda viinaa häissä. Ja hääpari joutuu elämänsä ikimuistoisena päivänä katselemaan juopuneita...

Olen ollut monissa häissä joista vain kahdet järjestettiin paikassa jossa baaritiski. Ja se meno oli sen mukaista, sulhanenkin sammui jo illalla. Toisissa häissä alkoholia nautittiin asiallisesti, mutta kyllä sielläkin muutama örveltäjä lykättiin taksiin ja kotiin.

Sen sijaan ne monet alkoholittomat häät ovat jättäneet mukavat muistot.

Vierailija
911/1474 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, eiköhän se isi osaa sulhasta paremmin loksauttaa suunsa auki, tirauttaa silmäkulmastaan pari kyyneltä ja muutenkin näyttää hurjan liikuttuneelta, kun oma pikku lettipää nyt kampertaa alttarille valkoiset vaatteet päällä. Vau!

Vierailija
912/1474 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on käynyt samoin kuin Ap:lle, että kutsuttiin mukaan vain osaksi aikaa. Miksi ihmeessä hääparit kuvittelevat tuon olevan vieraalle hyvä diili? Tulemalla vihkimiseen ja johonkin iltajuhlaan olet periaatteessa velvollinen hankkimaan hääparille jonkun lahjan, mutta et pääse itse edes syömään ja seurustelemaan hääparin/muiden vieraiden kanssa juhlien ajaksi. Jos ei ole vara kutsua enempää ihmisiä juhliin, niin jättäisin kokonaan kutsumatta.

Minullekin on käynyt sama. Luulin kaverin olevan vain harvinaisen törppö, mutta ilmeisesti tällainen on yleistäkin? En mennyt häihin, olisi mennyt niin hankalaksi.

Tämä on mun mielestä yleistynyt viime vuosina. Ehkä tämän tarkoitus on karsia sellaiset häävieraat, joita ei aidosti haluta mukaan? Ehkä hääpari ajattelee, että tällaiset vieraat eivät haluakaan tulla ollenkaan mukaan ja laskevat sen varaan?

Ei vaan tässä halutaan antaa sukulaisille jne. se perinteinen hääkokemus ja sitten bilettää kavereiden kanssa. Kaverit kun yleensä häissä tekevät kaikkensa saadakseen sukulaiset lähtemään pois, jotta voivat aloittaa omat juhlansa, ja tuolla tavalla kaikilla on mukavampaa.

"Kaverit kun yleensä häissä tekevät kaikkensa saadakseen sukulaiset lähtemään pois" mitähäh?

Ne on niitä kakaroita, jotka eivät tajua kuinka hyvä meno saadaan päälle kun 50+ tädit, sedät ja enot laittavat vaihteen vapaalle.

Totta! Yli 50-vuotiailla on jo niin vahva itsetunto, että se voivat jorata yömyöhään pelkäämättä, mitä muut ajattelevat. Naamakin on jo niin valahtanut ja läskit hötkyvät, ettei ole pelkoa Insta-kuvaajistakaan. Saa olla vapaa ja luonnollinen ja iloinen ja bilettää täysillä.

Nuori väki kun vain etsiskelee hyviä kuvauspaikkoja, stressaa naamameikistä ja hiuslaitteesta, vääntäytyy kummallisille mutkille ja törröttää huuliaan saadakseen otettua ”luonnollisen” valokuvan, millä he osoittavat, että heillä oli häissä ihan järisyttävän hauskaa!

Valokuvaussessioihin menee kymmeniä minuutteja, kun niitä selfieitä täytyy ottaa lukuisia, mistä voi valita parhaan. Ja sitten menee hyvä tovi siinäkin, kun pitää miettiä kivat tekstit ja valita hashtagit #bridesmaid #rakasystävä #ihanathäät #bestweddingever.

Vierailija
913/1474 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, eiköhän se isi osaa sulhasta paremmin loksauttaa suunsa auki, tirauttaa silmäkulmastaan pari kyyneltä ja muutenkin näyttää hurjan liikuttuneelta, kun oma pikku lettipää nyt kampertaa alttarille valkoiset vaatteet päällä. Vau!

Morsiamen isällä on jo elämänkokemusta niin paljon, että hän osaa ja ymmärtää esittää vähän liikuttuneempaa kuin mitä on. Ehkäpä morsiamen äiti on painottanut hänelle, miten tärkeää on luoda morsiamelle vau-efekti.

Sulhanen harvoin pystyy siihen, kun hän hääväen huomiosta kiusaantuneena, punaisena ja hikoilevana jännittää alttarilla. Ja ehkäpä sulhanenkin toivoisi morsiamelta vau-reaktiota.

Vierailija
914/1474 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häät voi järjestää ilman alkoholitarjoiluakin. Tyypillisen suomalaista juoda viinaa häissä. Ja hääpari joutuu elämänsä ikimuistoisena päivänä katselemaan juopuneita...

Olen ollut monissa häissä joista vain kahdet järjestettiin paikassa jossa baaritiski. Ja se meno oli sen mukaista, sulhanenkin sammui jo illalla. Toisissa häissä alkoholia nautittiin asiallisesti, mutta kyllä sielläkin muutama örveltäjä lykättiin taksiin ja kotiin.

Sen sijaan ne monet alkoholittomat häät ovat jättäneet mukavat muistot.

Tuo kertoo enemmän omasta tuttavapiiristäsi kuin kaikkien suomalaisten alkoholinkäytöstä.

Vierailija
915/1474 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs opiskeluaikainen kaveri meni naimisiin paikallispoliitikon (PS) kanss. Häissä viina ja vähän muukin virtasi ja loppuillasta sulhanen väsähti ja sammui esiintymislavalle pää sen ison rummun sisällä. Sulhasen kaverit päättivät ottaa ”ilon” irti tilantesta ja vetivät sulhasen housut nilkkoihin ja tunkivat hänen takapuoleensa mm. rumpupalikan, mikrofoonin ja kynttilänjalan ja ottivat kuvia ja videoita useammalla kameralla. Vähän kyllä kävi sääliksi sulhasta ja toisaalta nauratti että jos sulhanen pyrkii etenemään politiikassa kuvat nähtäneen jossain Hymy-lehdessä tms.

Siis täh, miksei kukaan sinä mukaan lukien oo menny tilanteessa väliin, toihan on rai skaus.

Vierailija
916/1474 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi parhaista ystävistäni ei pyytänyt minua kaasoksi, mutta kaikenlaisiin kaasoille miellettäviin hommiin kyllä silti kelpasin. Tein ja autoin järjestelyissä enemmän kuin oikeat kaasot, mutta "kunniaa" tai kiitosta en saanut mistään. Otin kaveriin etäisyyttä tämän jälkeen ja myönnän että tuli paha mieli, jälkeenpäin mietittynä ehkä se tosin oli tarkoituskin.

Vierailija
917/1474 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Sitäpaitsi miehet katselevat naisia aika eri tavalla kuin naiset toisiaan ja se wau saattaa miehillä tulla vähän eri asioista kuin morsiuspuku.

Vierailija
918/1474 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me laitoimme hääkutsuun, ettemme halua lahjoja. Emme tietenkään ajatelleet, että vieraat tätä oikeasti noudattaisivat, vaan pidimme itsestäänselvänä, että ainakin läheisimmät tuovat lahjat. No, eipä näkynyt niitä lahjoja hääpäivänä, vaikka ostoksilla yritin vihjailla, että tommoset Arabian astiat sopisi hyvin meidän kotiin yms. Saivat kyllä kuulla tästä puheessa, mutta enpä tiedä, menikö viesti perille vihjailuineen, kun eivät noita astiavihjeitäkään tajunneet. Selvisipä se ainakin, ketkä ovat niitä, jotka oikeasti ymmärtää ja välittää.

Laitetaan hääkutsun, että ei haluta lahjoja. Silti oletetaan, että vihjailemalla kutsutut tajuaa, että lahja olisi siitä huolimatta suotava. En ymmärrä logiikkaa :D

Toivottavasti tuon viestin on kirjoittanut trolli. Ei kai kukaan ole noin aivoton?

Ikävien väärinymmärrysten välttämiseksi kannattaisi kirjoittaa kutsuun esim. ”Emme halua lahjoja, mutta oletamme, että läheisimmät ainakin tuovat lahjan. Muutkin voivat lahjoilla osoittaa välittämistään.”

Tuon voi tiivistää: Haluamme lahjoja.

Vierailija
919/1474 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei se

Vierailija kirjoitti:

Ota huomioon, että ylenpalttisen tarjoilun seurauksena joku rähinäörveltäjä voi pilata sinunkin iltasi. Toiseksi 100€/ aikuinen vieras menee helposti juhlapaikan vuokraan koristeisiin ja kattauksiin, ruokatarjoiluihin, elävään musiikkiin, jos ei jotain näistä tule jostakin syystä ilmaiseksi tai hyvin halvalla  tyyliin enon heinälato, kummitädin pitopalvelu ja veljen bändi.

Lahjan ei ole tarkoitus kattaa niitä kuluja jotka tulevat häävieraasta.

Häät pitää järjestää kunnolla ja niissä pitää olla hyvää ruokaa jne.

Ne pitää mitoittaa niin että on varaa tähän.

Vieraita sen verran kuin on varaa , paikka , kukat , koristeet sen mukaan mihin rahat riittävät.

Mutta ruuan laadusta tai määrästä ei voi tinkiä ja mitä vaatimattommat häät sitä vähemmän hankalia ja vieraalle kalliita siirtymisiä tai yöpymisiä.

Vierailija
920/1474 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen kuvaukseepn liittyen, vihkimisen jälkeen kuvaaminen ei ole mikään ongelma, kunhan vieraille järjestetään jotain juotavaa/syötävää/ohjelmaa siksi ajaksi juhlapaikalle. Laittaisi vaikka ne karkkibuffetit ja photoboothit jo tässä vaiheessa.

Jos valitaan ns. dokumentaarinen hääkuvaus, jolloin kuvaaja tallentaa koko hääpäivän aamusta iltaan, siihen kuuluu yleensä ns. First sight. Eli kun on ensin kuvattu morsian alusvaatteisillaan kaasot kiristämässä korsetinnyörejä ja sulhanen paitasillaan bestmanit solmimassa krakaa, seuraavaksi ollaan puutarhassa, palatsissa tms. jossa sulhanen odottaa silmät kiinni ja morsian saapuu takaa päin, kuvaaja tallentaa sulhasen lumoutuneen ilmeen kun tämä näkee morsiusouvun ekaa kertaa. Sitten otetaan hääpotrettikuvat ja vasta sen jälkeen on vihkiminen. Vieraiden ei tarvitse odotella.

Oikeastiko ihmiset tekee tällaista? Kuinkakohan lumoutuneena se sulhanen keskimäärin näyttää kun on sitä kolmekymppistä eukkoa nähnyt alasti tyypillisesti 5-10v ajan ja synnytykset ja kaikki? Olenko mä outo kun en olettaisi miehen olevan lumoutunut ja itseasiassa tuollainen show olisi ihan hirveää, aivan järjettömän noloa ja kiusallista. Myös miksi nainen haluaisi itseään objektisoitavan tuolla tavalla, että katsopas poika, sinulle on tällainen reiällä varustettu lihanpala tarjolla. Tehdäänkö tämä myös toisinpäin eli kuvataan morsiamen haltioitunutta ilmettä kun mies läväyttää vehkeensä esiin?

Läväyttää vehkeensä esiin, mitä ihmettä? Tässä tilanteessa mies ihailee rakastaan joka on laittautunut parhaimmilleen.

Surullista että nykyäänkin naisen arvo on ulkonäössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi