Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Että vitu*taa ryhmätöiden alisuoriutujat

Vierailija
02.06.2020 |

Luuseroikaa vaan ihan rauhassa mätäpaiseet!

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jakakaa ne työt tasan heti projektin alussa. Toki voi olla että joku ryhmässä ei yksinkertaisesti vain osaa tehdä omia töitänsä niin hyvin kuin sinä haluaisit, mutta voithan aina neuvoa häntä. Jos joku ei ihan oikeasti tee mitään sovituista töistään kunnolla, heittäkää hänet ulos ryhmästä tai valittakaa opettajalle.

Olen itsekin varsin kyllästynyt ryhmä- ja paritöihin joissa minä päädyn tekemään suurimman osan töistä, mutta onhan sekin tavallaan parempi kuin se että joutusin tekemään koko projektin yksin. Jos päädyn monta kertaa samaan alisuoritujien ryhmään, välillä en tee itse paljon mitään helpommissa projekteissa jolloin muiden on pakko skarpata.

Kyllä mä teen paljon mieluummin hommat yksin, sillä silloin voin edetä sen oman aikatauluni ja suunnitelman mukaisesti ja saan työn tehtyä, ja muutakin. Yritän nimittäin aina tuota, että jaetaan alkuun oikein tarkkaan aiheet, sovitaan pari välitsekkausta johon menneessä pitää olla x ja y tehtynä mutta silti AINA sieltä ryhmästä löytyy ainakin yksi, joka ei saa noihin välitsekkeihin mennessä hommiaan tehtyä. Lopulta nämä palauttaa pari tuntia ennen dedistä oman kokoon raavitun osansa työstä, joka pahimmillaan sitten sivuaa jonkun toisen aluetta, niin että hommansa ajoissa hoitanut joutuu muutamassa tunnissa sitten muokkaamaan omaa osiotaan päällekkäisyyksien välttämiseksi. Arght.

Aivan turhaa ajan ja energian tuhlaamista. Ja oppimisenkin kanssa on niin ja näin kun homma menee muita tukiessa ja huolehtiessa. Sitten kun vielä yleensä tämä lusmu hoitaa kuitenkin työn esittelyn hyvin, niin saattaa sitten jopa saada paremman arvosanan kuin esiintymistä stressaava, mutta muuten koko työtä kannatellut tyyppi. Opettajalle on turha kannella, siinä saa vaan omaan niskaansa sen että no miksette auttaneet ja tukeneet huonosti suoriutuneita. No yritettiin kyllä 🤦‍♀️

Totta kai ryhmässä/parin kanssa työskentelyä on harjoiteltava, mutta AINA pitäisi olla myös joku yksilötehtävä tai edes mahdollisuus johonkin itse tehtävään extratehtävään ja kurssin arvosana koostuisi sitten näistä yhdessä. Eikä niin että kurssiin kuuluu ryhmätehtävä ja arvosana sitten kaikille sen perusteella.

Ryhmätöiden ydin on yhteistyön harjoittelu. Sitten kun työelämässä/akateemisella uralla tehdään suurella tiimillä projekteja pitää olla hallussa muiden kanssa aikatauluista yms työhön liittyvästä sopiminen. Silloin ei auta vaikka olisit yksinäsi teoria-ässä jos olet muun työryhmän mielestä hankala ihminen jonka kanssa ei ole mukava työskennellä.

Ja kaikki haluavat työmaalla omaan työryhmäänsä sen luuserilusmun?

Ajatella, niitäkin voi työelämässä olla ja pitää vaan sopeutua ja tulla toimeen.

Vierailija
42/45 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lusmujen työmarkkinat, etteks oo äkänny. Kivoja juttuihmissii. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä opettajat korostavat, että ryhmän jäsenet vaikuttavat toinen toisiinsa ja hyvän toimivan tiimin luominen on osa ryhmätyötä. Muu ryhmä voi motivoida, jos yksi ei meinaa saada itsestään tehoja irti. Yritettiin ryhmäläisten kanssa valittaa yhdestä lusmusta, niin tällaista lätinää saatiin opettajalta vastaukseksi. Eli meidän vika, että hän lusmuili. Olis pitäny motivoida häntä paremmin. Terkkuja sairaanhoitajan koulutuksesta!

Opettaja yritti sanoa että teidän olisi pitänyt antaa sille sukkasaippuaa kuten Full Metal Jacket -leffassa.

Vierailija
44/45 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ryhmätyöt ketuttaa jo koulussa, niin odotas kun pääse töihin. Saatat yllättyä.

Mun alalla tehtiin ryhmätöitä koulussa, mutta töissä ei ole mitään sen kaltaista.  Joskus tarvitaan muiden apua, mutta jokaisella on omat työnsä ja harvoin tehdään mitään kirjallista.

Vierailija
45/45 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jakakaa ne työt tasan heti projektin alussa. Toki voi olla että joku ryhmässä ei yksinkertaisesti vain osaa tehdä omia töitänsä niin hyvin kuin sinä haluaisit, mutta voithan aina neuvoa häntä. Jos joku ei ihan oikeasti tee mitään sovituista töistään kunnolla, heittäkää hänet ulos ryhmästä tai valittakaa opettajalle.

Olen itsekin varsin kyllästynyt ryhmä- ja paritöihin joissa minä päädyn tekemään suurimman osan töistä, mutta onhan sekin tavallaan parempi kuin se että joutusin tekemään koko projektin yksin. Jos päädyn monta kertaa samaan alisuoritujien ryhmään, välillä en tee itse paljon mitään helpommissa projekteissa jolloin muiden on pakko skarpata.

Kyllä mä teen paljon mieluummin hommat yksin, sillä silloin voin edetä sen oman aikatauluni ja suunnitelman mukaisesti ja saan työn tehtyä, ja muutakin. Yritän nimittäin aina tuota, että jaetaan alkuun oikein tarkkaan aiheet, sovitaan pari välitsekkausta johon menneessä pitää olla x ja y tehtynä mutta silti AINA sieltä ryhmästä löytyy ainakin yksi, joka ei saa noihin välitsekkeihin mennessä hommiaan tehtyä. Lopulta nämä palauttaa pari tuntia ennen dedistä oman kokoon raavitun osansa työstä, joka pahimmillaan sitten sivuaa jonkun toisen aluetta, niin että hommansa ajoissa hoitanut joutuu muutamassa tunnissa sitten muokkaamaan omaa osiotaan päällekkäisyyksien välttämiseksi. Arght.

Aivan turhaa ajan ja energian tuhlaamista. Ja oppimisenkin kanssa on niin ja näin kun homma menee muita tukiessa ja huolehtiessa. Sitten kun vielä yleensä tämä lusmu hoitaa kuitenkin työn esittelyn hyvin, niin saattaa sitten jopa saada paremman arvosanan kuin esiintymistä stressaava, mutta muuten koko työtä kannatellut tyyppi. Opettajalle on turha kannella, siinä saa vaan omaan niskaansa sen että no miksette auttaneet ja tukeneet huonosti suoriutuneita. No yritettiin kyllä 🤦‍♀️

Totta kai ryhmässä/parin kanssa työskentelyä on harjoiteltava, mutta AINA pitäisi olla myös joku yksilötehtävä tai edes mahdollisuus johonkin itse tehtävään extratehtävään ja kurssin arvosana koostuisi sitten näistä yhdessä. Eikä niin että kurssiin kuuluu ryhmätehtävä ja arvosana sitten kaikille sen perusteella.

Ryhmätöiden ydin on yhteistyön harjoittelu. Sitten kun työelämässä/akateemisella uralla tehdään suurella tiimillä projekteja pitää olla hallussa muiden kanssa aikatauluista yms työhön liittyvästä sopiminen. Silloin ei auta vaikka olisit yksinäsi teoria-ässä jos olet muun työryhmän mielestä hankala ihminen jonka kanssa ei ole mukava työskennellä.

Ja kaikki haluavat työmaalla omaan työryhmäänsä sen luuserilusmun?

Ajatella, niitäkin voi työelämässä olla ja pitää vaan sopeutua ja tulla toimeen.

Työelämässä kuitenkin esimies vastaa oikeasti siitä "ryhmätyön" tai projektin tuloksesta. Eli hänellä on tai ainakin pitäisi olla todellinen motivaatio poistaa lusmut omat ryhmästään tai heivata heidät johonkin uudelleenkoulutukseen. Eikä vain todeta, että mehhh...työelämässä voit lyödä omat speksit pöytään ja todistaa tehneesi oman osasi projektissa. Ja tulla arvioiduksi ja palkituksi vain oman suorituksesi perusteella.

On tietysti vielä joitain (suorittavia) aloja, joissa palkitaan tai rangaistaan kollektiivisesti, mutta koska silloin kyse on todellisesta rahasta ja toimeentulosta, niin silloin se tuon yhden kirjoittajan mainitsema sukkasaippua alkaa oikeasti viuhua.