Sukulaisen neljävuotiaalla lapsella vakavia terveysongelmia. Vanha äitini vaan totesi kertoessaan tästä, että se ei ole kenenkään vika jos
lapsi kuolee. Hieman ihmettelin tuota kommenttia. Vanhalla mummolla ei noussut edes kyyneleitä silmiin puhuessaan lapsen kohtalosta. Tavallisesta sekavampi tapaus tuo mummo.
Kommentit (10)
Ei kuolema ole loppu. Ja jokaisella elämällä on tarkoitus, oli se kuinka lyhyt tai pitkä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha sun äitisi on?
Jos hän on tarpeeksi vanha niin pitää muistaa että aikanaan ennen toista maailmansotaa pikkulapsia saattoi kuolla 50-kertainen määrä nykyiseen verrattuna. Kaikkein vanhimmat elossa olevat ovat siksi oppineet suhtautumaan lasten kuolemaan ja hengissä pysymisen todennäköisyyteen ihan eri lailla kun toisen maailmansodan jälkeen syntyneet sukupolvet.
Siinä tapauksessa ap:n äidin pitäisi olla vähintään satavuotias. Mun 88-vuotiaan äitini pikkuveli kuoli kolmevuotiaana tuberkuloosiin 1942, koska sairaalassa oli resursseja hoitaa vain haavoittuneita sotilaita. Äitini jankuttaa siitä vieläkin.
Paska äiti. Voit vertailun vuoksi ottaa puheeksi HÄNEN tulevan kuolemansa. Katso sitten muuttuuko ääni kellossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän on tarpeeksi vanha niin pitää muistaa että aikanaan ennen toista maailmansotaa pikkulapsia saattoi kuolla 50-kertainen määrä nykyiseen verrattuna. Kaikkein vanhimmat elossa olevat ovat siksi oppineet suhtautumaan lasten kuolemaan ja hengissä pysymisen todennäköisyyteen ihan eri lailla kun toisen maailmansodan jälkeen syntyneet sukupolvet.
Siinä tapauksessa ap:n äidin pitäisi olla vähintään satavuotias. Mun 88-vuotiaan äitini pikkuveli kuoli kolmevuotiaana tuberkuloosiin 1942, koska sairaalassa oli resursseja hoitaa vain haavoittuneita sotilaita. Äitini jankuttaa siitä vieläkin.
Lapsi harvemmin hyötyy sairaalasta vaan tarvitsee äitinsä rakkautta. Äiti joka käyttää lasta kerjätäkseen huomiota lääkäreiltä laiminlyö lapsen tarpeen
70-vuotias ei ole vielä "vanha mummo," ja hän vain sanoi totuuden. Ei se kenenkään vika olekaan.
Pahemminhan olisi sanonut, jos olisi syyttänyt siitä jotain ihmistä.
Jotkut ei ole niin tunteet pinnassa, että kyynelehtisivät helposti.
Kaikesta sitä vanhempiaan syytetäänkin. Että kun ei itkenyt, kun kertoi sukulaisen sairaasta lapsesta.
No miten oli, aloitko itse itkeä, kun tästä kuulit?
No on tuo erikoinen kommentti, koska itse äitinä liikutun tuntemattomastakin sairaasta lapsesta.
Tuohan on myötätuntoinen ja viisas kommentti. Eihän lapsen sairastaminen ole kenenkään vika. Ei kuolemakaan ole kenenkään vika. Aikoinaan toki on mm. autismista syytetty erityisesti äidin tunnekylmyyttä.
Itse itken helposti, mutta liikuttunut ja myötätuntoinen voi olla kyynelittäkin.