Maskisuositus tuli!
Hallituksen tiedetyöryhmä suosittelee maskien käyttöä!
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vapaasti saa suosittaa. Ei vois vähempää kiinnostaa. Lampaat pitäköön, siitähän heidät tunnistaa, aivottomat idiootit.
Lammasmaisempaa on kyllä se, ettei uskalla käyttää maskia, "kun ei kukaan muukaan". Muualla maailmalla ne ovat lähinnä Trump ja vastaavat idiootit, jotka kieltäytyvät käyttämästä maskia, koska ei ego kestä myöntää, että joku muu tietää paremmin.
Mä en käytä maskia, koska mä en halua käyttää maskia. Ihan sama vaikka kaikki muut pitäisivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi terveydenhoitohenkilöstö käyttää maskeja, jos ovat tarpeettomia.
He käyttävät terveydenhuoltoon suunniteltuja maskeja (eivät siis mitä vain rättejä naaman edessä), vain tiettyjen toimenpiteiden ajan ja koulutuksen saaneina. Tässä on melkoinen ero siihen että tavallinen kansa toikkaroi kuka minkäkin laisen maskin kanssa turuilla ja toreilla pitkiä aikoja puuhaillen kuka mitäkin
Mutta kirjallisuustutkimuksenkin pohjana olivat nimen omaan nämä paremmat ykkös- ja kakkostason maskit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on vain jotain tiedemiehiä. Ebidemiologi Kalmanen tietää paremmin.
EBI :D
eBide
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät käytäkään. Kävin toissa viikolla terveyskeskuksessa ja kenelläkään työntekijällä ei ollut. Eilen kävin Terveystalossa ja sielläkään kenelläkään ei ollut. Laboratoriossakaan kenelläkään ei ollut.
Minä kävin tänään terkkarissa verikokeilla ja kyllä kaikilla näkemilläni hoitajilla oli maskit ja visiiri naaman edessä. Myös sillä joka otti verikokeet.
Satakunta
Vierailija kirjoitti:
Mä asun paikassa, jossa näen usein hoitohenkilökuntaa tauoillaan. Olen monesti nähnyt hoitsut tupakalla maski toiselta korvalta roikkuen. Nämä ihmiset työskentelee riskiryhmien kanssa ja ovat saaneet jonkinlaisen koulutuksen terveydenhoitoon ja maskien käyttöön eikä niitä silti osata käyttää. Luottoni jonkun perusjuntin ihmisen maskin käyttöosaamiseen on pyöreä nolla.
Älä horise omiasi, maskin naamaan laittaminen ei mitään raketti tiedettä ole, sen kuin vain laittaa sen naamaan. Ihmetyttää tämä jatkuva ulkona et sitä ei osata pistää päähän oikein ja käyttää oikein, ihan kuin kyse olisi jostain ydinfysiikasta.
Melko vaikea sitä on laittaa päähänsä väärin. Se vaatii jo mielikuvitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä asun paikassa, jossa näen usein hoitohenkilökuntaa tauoillaan. Olen monesti nähnyt hoitsut tupakalla maski toiselta korvalta roikkuen. Nämä ihmiset työskentelee riskiryhmien kanssa ja ovat saaneet jonkinlaisen koulutuksen terveydenhoitoon ja maskien käyttöön eikä niitä silti osata käyttää. Luottoni jonkun perusjuntin ihmisen maskin käyttöosaamiseen on pyöreä nolla.
Älä horise omiasi, maskin naamaan laittaminen ei mitään raketti tiedettä ole, sen kuin vain laittaa sen naamaan. Ihmetyttää tämä jatkuva ulkona et sitä ei osata pistää päähän oikein ja käyttää oikein, ihan kuin kyse olisi jostain ydinfysiikasta.
Onhan se maski varmaan helppo ja yksinkertainen jos sen laittaa naamalle, menee jonnekin tekemättä mitään sen kummempaa ja ottaa lopuksi maskin pois. Mutta tosielmässä ihmiset syövät, juovat, rapsuttavat kutiavaa nenää, niistävät, korjaavat maskin asentoa, puhuvat kännykkään jne. monia kertoja yhden tunnin aikana. Silloin ei olekaan enää niin yksinkertaista käyttää sitä oikein.
Suomalaiset on muutaman viime kuukauden aikana peloteltu uskomaan, että maskin käyttö on niin vaikeaa, ettei tavallinen suomalainen mitenkään osaa. Tuntuu, että on niin tumpelo, että jos alkaa moisen härvelin kanssa sähläämään, niin varmemmin vain hankkii koronan. Sitä propagandaa ei ihan hetkessä enää mitätöidä.
Olen perussairas ja vanhus ja pysytellyt poissa kaikkialta. Metsässä ollaan ulkoiltu ja pakolliset kaupassakäynnit on hoituneet nitriilihanskat käsissä kasvomaski suojana. Emme ole tavanneet ketään.
Erittäin varovaisia ollaan oltu.
Nyt tänään meidän oli pakko pysähtyä erään pizzerian kohdalle, kun oli vaan päästävä vessaan.
Nyt pelottaa, että menikö se kaikki touhu hukkaan, kun jouduin siellä käymään ja pelkän käsidesin varassa olemaan. Toki pesin kädet.
Jää nähtäväksi kirjoitti:
Olen perussairas ja vanhus ja pysytellyt poissa kaikkialta. Metsässä ollaan ulkoiltu ja pakolliset kaupassakäynnit on hoituneet nitriilihanskat käsissä kasvomaski suojana. Emme ole tavanneet ketään.
Erittäin varovaisia ollaan oltu.
Nyt tänään meidän oli pakko pysähtyä erään pizzerian kohdalle, kun oli vaan päästävä vessaan.
Nyt pelottaa, että menikö se kaikki touhu hukkaan, kun jouduin siellä käymään ja pelkän käsidesin varassa olemaan. Toki pesin kädet.
Hyvä on muistaa sekin, että esim. Pirkanmaalla jopa harvemmalla kuin yhdellä tuhannesta ihmisestä on tartunta, ja niistäkin varmasti suurin osa on kotonaan. Eli mahdollisuus törmätä jossain pizzerian vessassa koronatautiseen on hyvin pieni.
Katsoin että "Masokistipakko"
Taidan jättää tämän tölkin vapaapäiväni viimeiseksi olueksi
Edes maskipakko ei tarkoittaisi, että maskin kanssa oltaisi aamusta iltaan. Se on tarpeen vain ne hetket, kun ollaan ihmisten ilmoilla. Itselläni se on kerran viikossa 45 min.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vapaasti saa suosittaa. Ei vois vähempää kiinnostaa. Lampaat pitäköön, siitähän heidät tunnistaa, aivottomat idiootit.
Lammasmaisempaa on kyllä se, ettei uskalla käyttää maskia, "kun ei kukaan muukaan". Muualla maailmalla ne ovat lähinnä Trump ja vastaavat idiootit, jotka kieltäytyvät käyttämästä maskia, koska ei ego kestä myöntää, että joku muu tietää paremmin.
Mä en käytä maskia, koska mä en halua käyttää maskia. Ihan sama vaikka kaikki muut pitäisivät.
Juuri tämän takia tarvitaan maskipakko julkisiin sisätiloihin kuten kaupat ja vastaavat. Vähintään 1000€ uhkasakko päälle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä et vielä tammikuussa 2020 kulkenut tuolla maski päässä? Terveydenhuoltohan käytti niitä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on muutaman viime kuukauden aikana peloteltu uskomaan, että maskin käyttö on niin vaikeaa, ettei tavallinen suomalainen mitenkään osaa. Tuntuu, että on niin tumpelo, että jos alkaa moisen härvelin kanssa sähläämään, niin varmemmin vain hankkii koronan. Sitä propagandaa ei ihan hetkessä enää mitätöidä.
Olen apteekissa töissä ja näen päivittäin pappoja, jotka vetävät sen maskin leualle ja taas takaisin suun eteen. Eli suuri osa käyttää niitä ihan väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei todellakaan ole vain siitä, miten sen laittaa päähän. Se onkin se helpoin osio. Mutta ihmiset riisuvat niitä leuan alle ja siitä takaisin suun eteen, käyttävät samaa maskia liian pitkään tai uudelleen, riisuvat sen niin, että potentiaalisia viruksia ilmestyy käsiin jne.
Mitä tekee myyjä, jos ostan alkoholia hengityssuojain päässä? Minulta melkein aina kysytään paperit..
Vaatiiko myyjä ottamaan maskin pois ? silloin maskiin tulee koskettua.. joka taas altistaa minut itseni tartunnalle, jos maskiin on tarttunut ilmasta patogeenejä.
Vierailija kirjoitti:
Muista nämä sanasi sitten jos/kun kamppailet Koronan kourissa. Se on varsin epämiellyttävä ja pitkällinen tauti monille ihmeellisine oireineen. Hengitysvakeudet vain yksi niistä, joiden vuoksi voi joutua sairaalaan ihan kuka tahansa hyväkuntoinen ja nuorikin ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko vaikea sitä on laittaa päähänsä väärin. Se vaatii jo mielikuvitusta.Kyse ei todellakaan ole vain siitä, miten sen laittaa päähän. Se onkin se helpoin osio. Mutta ihmiset riisuvat niitä leuan alle ja siitä takaisin suun eteen, käyttävät samaa maskia liian pitkään tai uudelleen, riisuvat sen niin, että potentiaalisia viruksia ilmestyy käsiin jne.
Luuletko että taudinkantajalla ei ole ilman maalia viruksia käsissään? Ja jos hän puhuu, niitä on myös keskustelukumppanin suussa, nenässä ja silmissä.
Olette te hyvin varhilan, laumasuoja-salmisen ja kumppaneiden aivopesemiä.