Sairaaloiden takaisinsottopalvelu pitäisi lopettaa
Joillakin on sellaiset työpaikat, ettei niissä voi vastailla puheluihin. Nyt ei pysty soittamaan tauoilla ja vastaamaan puheluun. Ärsyttää todella.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Niissähän voi yleensä pyytää soittoa takaisin tiettyyn kellonaikaan? Sano sinne vastaajaan, että pyydät takaisin soittoa seuraavana päivänä lounastauon aikana.
No se epämiellyttävä ukko vaan pölöttää äänen päälle ruudun ja ykkösen painamisesta.
Minulle soitettiin sairaalasta. Puhelinnumero ei näkynyt puhelimessani. Soittaja ei kertonut edes nimeään. Käski mennä röntgeniin ilman lähetettä. Röntegenissä ei tiedetty minusta mitään. Eivät ottaneet kuvia. Luulen että kyseessä oli pilasoitto.
Eikö terveydenhuolto ole tarpeeksi hyvä syy vastata puheluun. Toki jos on esim. kassalla töissä, niin se on aika mahdotonta. Mutta jos olet vantaalainen, voit laittaa Maisassa soittopyynnön. Muualla kuin Vantaalla ei taida vielä olla Maisa käytössä, liittyy Apottiin.
Mieluummin jonotat tuntitolkulla? Viimeksi seurasin työkaveria, joka oli luuri korvalla 45min ennen kuin pääsi läpi. Ja tämä vielä aamutunneilla, kun ei vielä ole ruuhkaa. Parhaimmillaan vielä kesken jonotuksen puhelin pätkäisee ja joudut jonon perälle.
Takaisinsoittopalvelu on syvältä. Myös ammattilaiset joutuvat käyttämään sitä. Joudun terveydenhoitajana soittamaan esim. lastenneurolle asiakkaan asiasta, ja takaisinsoitto saattaa tulla kun minulla on toinen asiakas sisällä huoneessa! Ei meillä ole tyhjiä huoneita jonne voin mennä puhumaan, ja usein tarvitsen samalla tietokonettakin. Ei muuta kuin asiakas käytävään odottamaan puhelun ajaksi. Älytöntä!
Minusta se on todella hyvä. Ei tarvitse jonottaa, niinkuin aiemmin. Ei varmaan monessakaan työssä ole siihen tunninkin jonottamiseen mahdollisuutta.
Vaihtoehtona on yleensä jonnottaa tai ottaa takaisinsoitto. Miksi niistä pitäisi luopua jos et osaa käyttää? Ai niin kun SULLE ei sovi.
Taas niin turhaakin turhempi valitus.
Se on ihan hyvä palvelu, jos se puhelu tulee n. vartissa. Sitten kun se venyy jopa päivillä, niin tästä "palvelusta" tulee jo melkoinen taakka, kun koko ajan pitäisi olla valmiina vastaamaan jos puhelu saapuu. Mikäli satut olemaan juuri vessassa etkä ehdi puhelimeen, niin soittavat seuraavan kerran vasta seuraavana päivänä. Tai näin ainakin itselleni kävi.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehtona on yleensä jonnottaa tai ottaa takaisinsoitto. Miksi niistä pitäisi luopua jos et osaa käyttää? Ai niin kun SULLE ei sovi.
Taas niin turhaakin turhempi valitus.
Ei ole mitään vaihtoehtoja, vaan sieltä kone sanelee että jos haluat että soitamme takaisin tähän numeroon, jää odottamaan tietoa numerosi tallentumisesta järjestelmään.
Silloin jos saa valita, jatkako jonotusta vai jättääkö soittopyynnön, se on reilua. Lisäksi olisi kiva, että he tosiaan soittavat takaisin. Valitettavan usein ei soiteta. Näin ainakin YTHS:llä ja Helsingin kaupungilla.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehtona on yleensä jonnottaa tai ottaa takaisinsoitto. Miksi niistä pitäisi luopua jos et osaa käyttää? Ai niin kun SULLE ei sovi.
Taas niin turhaakin turhempi valitus.
Hei, voisitko soittaa Stadin terveysaseman puhelinrobottiin ja sen jälkeen kertoa missä vaiheessa ja miten sieltä valitaan se jonotusvaihtoehto. Kukaan tässä kaupungissa kun ei ole sitä vielä sieltä löytänyt. Laita sitten palstalle ohjeet, niin minä naputtelen ne verkkoon muillekin avuksi. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Eikö terveydenhuolto ole tarpeeksi hyvä syy vastata puheluun. Toki jos on esim. kassalla töissä, niin se on aika mahdotonta. Mutta jos olet vantaalainen, voit laittaa Maisassa soittopyynnön. Muualla kuin Vantaalla ei taida vielä olla Maisa käytössä, liittyy Apottiin.
Maisa käytössä terveydenhuollossa! Onpa nappi nimivalinta Vantaalla, hih.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö terveydenhuolto ole tarpeeksi hyvä syy vastata puheluun. Toki jos on esim. kassalla töissä, niin se on aika mahdotonta. Mutta jos olet vantaalainen, voit laittaa Maisassa soittopyynnön. Muualla kuin Vantaalla ei taida vielä olla Maisa käytössä, liittyy Apottiin.
Maisa käytössä terveydenhuollossa! Onpa nappi nimivalinta Vantaalla, hih.
Luetunymmärtäminen? Tuskin Vantaan kaupunki sitä on nimennyt.
Lapsi itkee korvakipua ja puhutaan puhelinvastaajan kanssa. Suomen terveydenhoito on retuperällä nykyään.
keneenkään ei saa yhteyttä enää suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehtona on yleensä jonnottaa tai ottaa takaisinsoitto. Miksi niistä pitäisi luopua jos et osaa käyttää? Ai niin kun SULLE ei sovi.
Taas niin turhaakin turhempi valitus.
Ei ole mitään vaihtoehtoja, vaan sieltä kone sanelee että jos haluat että soitamme takaisin tähän numeroon, jää odottamaan tietoa numerosi tallentumisesta järjestelmään.
No enpä ole moiseen törmännyt, aina on ollut vaihtoehto. Mutta edelleenkään en menisi kieltämään sellaista joka sopii arviolta yli 90% ihmisistä. Kieltäminen marginaalin takia on pahinta vallankäyttöä.
Jopa terveyskeskuksen ensiavussa puhelinvastaajan ja puhelun odotus. Minusta aika järkkyä. Samoin neuvolat, joissa pitäis kyllä saada yhteys heti hoitajaan.
Hyviä takaisinsoittojärjestelmiä on olemassa, kunhan niitä saisi rakentaa ja päättäjät tajuaisivat, että se olisi myös henkilökuntamitoitukseen hyvä työkalu. Jäisi faktaa puhelumääristä ja jonotusajoista/takaisinsoittoajoista + kiiretunneista. Sitten se neuropolin soiton odottaja: Henkilökunnalla pitää olla sisäiset numerot tiedossa, jota kautta asioiden ei tarvitse mennä takaisinsoittojonon kautta. Myös chat- kanava on järjestettävissä, sekin sujuvoittaisi työtä.
Niissähän voi yleensä pyytää soittoa takaisin tiettyyn kellonaikaan? Sano sinne vastaajaan, että pyydät takaisin soittoa seuraavana päivänä lounastauon aikana.