Nähtävyys, josta olit vaikuttunut
Toisen keskustelun vastapainoksi. Mikä nähtävyys ulkomailla tai suomessa on tehnyt sinuun vaikutuksen? Itse täytyy sanoa että Sydneyn oopperatalo oli vaikuttava. Sen juurella oli hienoa juoda lasi kuohuviiniä.
Kommentit (793)
Bukhansanin vuorihuippu Soulissa. Kyseessä on siis vuoristoinen luonnonsuojelualue keskellä Soulia. Kun pääset noin 900 metrin huipulle näet yhden maailman suurimman metropolin levittäytyvän ympärilläsi ja se vain jatkuu ja jatkuu pitkälle horisonttiin. Varsinkin illalla on vaikuttava näky kun 30 miljoonan ihmisen kaupungin valot loistavat kirkkaina.
Ja Suomessa jotkut hesalaiset kuvittelevat asuvansa isossa metropolissa. Heh
Vierailija kirjoitti:
Bukhansanin vuorihuippu Soulissa. Kyseessä on siis vuoristoinen luonnonsuojelualue keskellä Soulia. Kun pääset noin 900 metrin huipulle näet yhden maailman suurimman metropolin levittäytyvän ympärilläsi ja se vain jatkuu ja jatkuu pitkälle horisonttiin. Varsinkin illalla on vaikuttava näky kun 30 miljoonan ihmisen kaupungin valot loistavat kirkkaina.
Ja Suomessa jotkut hesalaiset kuvittelevat asuvansa isossa metropolissa. Heh
Enpä tiedä yhtäkään helsinkiläistä, joka kuvittelee asuvansa isossa metropolissa.
Times Square, NY. Kun kävin ensimmäistä kertaa, tuntui kuin elokuvaan olisi kävellyt.
Alhambra Espanjassa, keskiaikainen maurien linnoitus.
Pompeiji.
Niagaran putoukset, Pompeji, näkymä Empire State Buildingistä yöllä.
Fontana di Trevi, Notre Dam, Pietarin kirkko, Louvre, Disneyland Pariisi, Tower Bridge ja varmasti unohdin jotain. Tulee niin ikävä matkailua..
Tuol Sleng -vankilamuseo Phnom Penhissä. Heti hiljaiseksi kyllä kaikki. Veikkaan että keskitysleireillä voisi aistia saman tunnelman.
Toisella tavalla vaikuttava on Islannin luonto.
Lontoon reissusta olin haaveillut kauan ja kun ensimmäisen kerran pääsin paikalle, niin kaikkien ”tuttujen” paikkojen näkeminen livenä oli tosi vaikuttavaa. Olen käynyt sen jälkeen monta kertaa, mutta eka reissu oli tosi ihana.
Yleisesti tykkään maisemista, kotimaassa tai ulkomailla. Jonkin vuorenhuipun näkeminen tai hienon merimaiseman katsominen sykähdyttää aina.
Vierailija kirjoitti:
Kölnin tuomiokirkko
Louhisaaren linnakartano
Raatteentien sotamuseo ja juoksuhaudatMoni muukin, mutta nuo tulivat nyt ekana mieleen.
Kölnin tuomiokirkko minullakin. E
Olen hiukan matkustellut, maleasiassa twin towerit, Singaporessa jne. Kölnin tuomiokirkko keskellä kaupunkia oli upea.
Stalingradin taistelun muistomerkki Mamayev Kurgan nykyisessä Volgogradissa oli vaikuttava.
Vierailija kirjoitti:
Colosseum Roomassa, elokuvista tuttu, livenä maaginen.
Jaa, kun mielestä se oli lähinnä läjä kiviä
Lapseni tuikkivat silmät kotimaisessa suviyössä keskellä kaunista niittyä.
Esikoiseni ensimmäinen koulutodistus merenrannalla koto-Suomessa, tietenkin :) :) Oli siinä jotain pensaitakin.
Hitto soikoon, mähän oon käynyt siellä ristikukkulalla, joka tässäkin ketjussa on muutaman kerran mainittu! Olin unohtanut tämän kokonaan.
Kyllä se on tuo Alepan takana oleva leikkipuisto, kunnon kotimaista luontokauneutta ei mikään ulkomaanhöpötys voi ikinä voittaa! Täynnänsä kiljahtelevia paaperoita vielä niin jää kaikenmualiman pietarinpuotarinkirkot taakse !!
Suomessa: Punkaharju ja Koli
Muualla: Geiranger, Gardajärvi, Alpit, Postijnan kivitippuluolat, Rooman Colosseum, Pietarinkirkko, Versailles, Färsaarten luonto. Näitä olisi loputtomasti!
Petra, Jordaniassa. Siellä on kuvattu myös osa Indiana Jones leffaa.
Vierailija kirjoitti:
Pattayan baarikadut, kyllähän niistä oli nähny kuvaa ja videota, mutta oli se näkeminen jotain uskomatonta .
Tyttöjä jokapuolella,kauniita ja hoikkia, viinaa ja valoja ja menoa.
Nyt vielä 15 vuoden jälkeen ja reissuja varmaan yli 50, niin edelleen aina löytyy lisää jännää sieltä.
Monet niistä " tytöistä " ei ole tyttöjä...
Victoria Peak Hong Kongissa.
En tule koskaan unohtamaan sitä näkyä auringonlaskussa. Siihen päälle vielä mereltä tuleva heikkohko usva. Sinne pitää mennä paikan päälle että olisi hieno, jos katsotte jotain kuvie sieltä niin ei tietenkään ole sama asia. Hong Kong muutenkin on yksi maailman hienompia kaupunkeja.