Nähtävyys, josta olit vaikuttunut
Toisen keskustelun vastapainoksi. Mikä nähtävyys ulkomailla tai suomessa on tehnyt sinuun vaikutuksen? Itse täytyy sanoa että Sydneyn oopperatalo oli vaikuttava. Sen juurella oli hienoa juoda lasi kuohuviiniä.
Kommentit (793)
Berliinin Euroopassa kuolleiden juutalaisten muistolle pystytetty muistomerkki on tähän mennessä ainoa joka vaikutti niin että sai tunteita nousemaan pintaan.
Rosettan kivi oli vaikuttava myös.
Saako sanoa suomalaisiakin?
Bengtskärin majakka historioineen teki vaikutuksen.
Kevon kanjoni.
Kun siinä reunan äärellä seisoo, niin vasta tajuaa kuinka suuri ja upea sen onkaan. Kahteen kertaan olen päässyt tuota ihailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Eräs loppukesäinen ilta mökillä keskellä metsää katkesi sähköt. Menin ulos ja katselin ylöspäin. Aivan säkkipimeässä näki paljon enemmän tähtiä ja linnunradan paljaalla silmällä.
Nähtävyys=tähtitaivas xD xD Ainiin joo kun näet sen etkä ole sokea niin onhan se nähtävyys juu. Oletko nötkötti-mamma? :D Voi kiesus
Maggiorejärvi Italiassa (lago Maggiore). Ja siinä olevat Borromeonsaaret. Erityisesti Isola Madre ja siellä oleva palatsi puutarhoineen oli unohtumaton kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä pysäyttävin oli Auschwitz-Birkenau kun on niin paljon lukenut aiheesta.
Mulle on jäänyt myös mieleen safarilla nähty kiraffi vähän kauempaa ja eläintarhassa nähty kiraffi vähän lähempää jolle sain syöttää banaanin. Luonnossa 20 metrin päässä nähnyt virtahevot ja paviaanit.
Vietnamissa maailman pisin köysirata meren päällä oli aikamoinen elämys myös.
Kaikki vähän erilaisia juttuja. Monta asiaa vielä näkemättä ja kokematta, toivottavasti pääsee taas pien matkailemaan.
Nähtävyys = kiraffi ja köysirata :D Jännä kun ei koulussa historian kirjoista löytynyt. Eka sentään osui oikeaan. Elämys ja nähtävyys ovat kaksi eri asiaa. Mutta nyt meni varmaan jo yli hilseen...
Olen nähnyt paljon kaikenlaista hienoa, mutta upeinta on ollut veneen vierestä merestä nouseva valaan selkä. Valtava upea eläin, delfiinit, kirkas vesi ja oma perhe, kaikki siinä, oli hienoa.
Luonto on hienointa, mikään ihmisen rakentama ei pääse lähellekään niitä kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Saimaan vesistö ja siellä upeat hiekkasaaret. Olen veneillyt useana vuonna monta viikkoa kerrallaan. Yleensä onnistuu saamaan ”oman rannan”, jossa ei ole muita. Vesi puhdasta läpi vuoden, ei sinileväongelmia. Puhdas ilma, ei turistimassoja. Paratiisi :).
Todella <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs loppukesäinen ilta mökillä keskellä metsää katkesi sähköt. Menin ulos ja katselin ylöspäin. Aivan säkkipimeässä näki paljon enemmän tähtiä ja linnunradan paljaalla silmällä.
Nähtävyys=tähtitaivas xD xD Ainiin joo kun näet sen etkä ole sokea niin onhan se nähtävyys juu. Oletko nötkötti-mamma? :D Voi kiesus
Onhan se, sitä näkee ulkomailla kaupungeissa vielä harvemmin kuin Suomalaisissa kaupungeissa. Linnunradan nähdäkseen on oltava valosaasteeton paikka. Ei sitä niin vain nähdä :D
Atacaman autiomaa yöllä ja miljoonat taivaalla tuikkivat tähdet, linnunrata.
Samat tähdet Zimbabwen pilkkopimeässä viidakossa.
Rotorua Uudessa Seelannissa.
Vierailija kirjoitti:
Kölnin tuomiokirkko
Louhisaaren linnakartano
Raatteentien sotamuseo ja juoksuhaudatMoni muukin, mutta nuo tulivat nyt ekana mieleen.
Kölkin tuomiokirkko on pelottava.
Saana-tunturi. Ja siitä sitten Norjan puolelle. Ne kaikki tunturit.... saivat pysähtymään ja haukkomaan henkeä.