Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nähtävyys, josta olit vaikuttunut

Vierailija
01.06.2020 |

Toisen keskustelun vastapainoksi. Mikä nähtävyys ulkomailla tai suomessa on tehnyt sinuun vaikutuksen? Itse täytyy sanoa että Sydneyn oopperatalo oli vaikuttava. Sen juurella oli hienoa juoda lasi kuohuviiniä.

Kommentit (793)

Vierailija
221/793 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marienplatzin alue Münchenissä. Kaupunki on itselle läheinen ja siihen liittyy paljon tunteita ja muistoja. 

Times Square. Yleensä en viihdy kummemmin tuollaisissa ympäristöissä, vaan tykkään enemmän rauhallisemmasta meiningistä ja vanhemmista rakennuksista, mutta tunsin todella olevani elossa, kun tuolla kävelin ensimmäistä kertaa. 

Pariisista en muuten niin välittänyt, mutta Notre Dame sykähdytti. Kävin siellä vielä juuri ennen viime vuoden tulipaloa. 

Vierailija
222/793 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Point Dume, Malibu, upeat näkymät Tyynelle valtamerelle ja rannikkoa pitkin Santa Monican suuntaan. Kuvattu aikanaan mm. Apinoiden planeettaa tuolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/793 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köykkyri Kempeleellä.

Vierailija
224/793 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grand Canyon

Vierailija
225/793 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grand Canyon, Yosemiten Glacier pointilta lähtevä vaellus jossa paljon vesiputouksia, Redwoods

Vierailija
226/793 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alpit Sveitsissä. Erityisesti näköala Eigerin rinteellä olevasta kahvilasta. Näky on niin uskomaton ettei voi täysin edes ymmärtää miten jotain niin kaunista voi olla olemassa

Vierailija
227/793 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisin katakombit.

Karthago.

Vierailija
228/793 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun tehoaa luonto enemmän kuin ihmisen rakentamat kolossit. Olen matkustanut paljon. Jostain syystä en ollut yhtään vaikuttunut Rooman nähtävyyksistä vaan olin pettynyt. En tiedä, miksi. Ehkä asetin liikaa odotuksia Roomalle ja siksi petyin. Olisin halunnut, että minustakin kolosseum olisi "mykistävä", kuten joku aiempi kommentoi. New Yorkissa nautin kyllä ihmisen rakentamista pilvenpiirtäjistä. Mutta muutoin luonto on kyllä jäänyt eniten aina mieleen. Varsinkin Sloveniassa ja Sveitsissä oli upea luonto. Sveitsi on omissa silmissäni kaunein maa, jonka tiedän. Olin varmaankin sitten "mykistynyt" niistä vuoristomaisemista, esim. Matterhornista. :D

Vierailija
229/793 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ayers Rock keskellä Australiaa, aboriginaalien pyhä paikka valtava punainen kallio joka hehkui auringonlaskussa vieläkin punaisempana.

En uskaltanut kiivetä huipulle korkeanpaikankammon takia, tuolla retkellä moni on kuollutkin.

Toinen mieleen jäänyt "nähtävyys" pinnan alla: koillis-Australiassa retki koralliriutalle keskelle merta, josta ponttoonialukselta haiverkkojen ympäröimällä alueella sai snorklata akvaariokalan näköisten eväkkäiden seurassa. Vesi oli uskomattoman kirkasta, mutta tämä paratiisi on varmaan jo menetetty, aikaa vierähtänyt yli 25 vuotta.

Vierailija
230/793 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan vielä erikseen, että Suomessa taas vaikuttavin nähtävyys on ollut Turun tuomiokirkko. Kannattaa käydä!

Vierailija
231/793 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvolan Pohjola-talo. Varsinkin joulunaikaan sinisenä loistavassa led-valaistuksessaan suorastaan mykistävä näky.

Vierailija
232/793 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Golden Gate silta Friscossa. Kaksikymppisenä tein road tripin Kaliforniassa ja kun ajoin eka kerran sillan yli, olin vain yksinkertaisesti pakahtua onnesta. Se vapauden, ilon ja nuoruuden tunne oli niin huumaavaa. Aurinko ja kirkas, välkehtivä vesi täydensivät maagisen ja unohtumattoman tunnelman.

Vierailija
233/793 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on Kempeleelläkin ei Kempeleessäkin, mutta Toripoliisista olen samaa mieltä.

Se on kylläkin Kempeleessäkin.

Opetteleppa ensin äidinkieltä ja tule sitte vasta pätemään niin et tee ittestäs,ihan pöljää.

Minä olen käsittänyt että se sanotaan "Kempeleessä". Asun Kempeleessä, meillä Kempeleessä..jne.

Tuolla käsityskyvyllä se varmaan onkin noin...

Jaa? Mitäs mieltä te olette, jotka asutte Kempeleessä? Kumpiko meistä on väärässä?

Vierailija
234/793 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia nousee mieleen: Sainte Chapelle Pariisissa. Ravennan mosaiikit Italiassa, maorimuseo Aucklandissa. Monia hienoja taidemuseoita ja rakennuksia on nähty, mutta ehkä eniten olen matkoilla kuitenkin nauttinut maisemista ja luontoelämyksistä, merestä, saarista, vuoristoista, koralleista jne. Esim. Alpit on kyllä hienot. Paljon riittäis maailmassa nähtävää, kun vaan pääsis joskus taas reissuun.

Vierailija
235/793 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reykjavik ja Islanti yleensä

Jerusalem, Kuolleen meren seutu ilta-auringossa

Garda-järvi (iltapäivän auringossa varmaan maailman kaunein paikja)

Itävallan Alpit kesällä

Irlannin länsirannikko (top 1 matkakohde itsellä)

NY Brick Lane

Como-järvi (Cadenabbia aamuauringon noustessa)

Tukholman saaristo

Portugalin Sagres ja Lagos (Euroopan reunalla)

Trastevere Roomassa auringonnousun aikaan

Tallinnassa oleva vanha luostarirakennus(?), en ole vielä selvittänyt että mikä paikka kyseessä, on kuin olisi siirtynyt vuoteen 1517

Berliinin muuri

Makarskan Riviera Kroatiassa

Vierailija
236/793 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuun on tehnyt vaikutuksen kotitaloni laudoista tehty jyväaitta. Se on niin kallellaan järveen päin, että vieraatkin ihmettelevät, mikä voima sitä pitää pystyssä.

Tulkaapa katsomaan, hämmästytte.

Olen nähnyt. Oli mahtava elämys juoda kiljua sen seinustalla .(Sen seinän, joka kallistuu poispäin)

Vierailija
237/793 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolakaivokset Puolassa. Puolassa on muuten hyvin mielenkintoista nähtävää ja koettavaa, varsinkin historiasta kiinnostuneille. Yllätti. En odottanut mitään. Keskitysleirit ja vanhat kaupungit. Vaikuttavaa. Versailles OK ja koralliriutoilla sukeltelu Australiassa myös. Uuden-Seelannin vuoristot ja maisemat kaikkinensa, Fitzin saaret. Niissä kannatta käydä. Nähtävyyksiä itsessään. Venetsia kokonaisuudessaan ainutlaatuinen, Alpit. Maailma on täynnä upeita paikkoja. Ihana maailma. Paljon on vielä näkemättä. Suomessa upeimpia nähtävyyksiä Koli ja Lapin autiot tunturit.

Vierailija
238/793 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petra Jordaniassa

Vierailija
239/793 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaha Beach ja Amerikkalainen hautausmaa.

Mulla samat, käytiin viime kesänä.

Mun piti olla Omaha Beachillä toukokuun 17 päivä. Kiitos koronan, en ollut. Ehkä sitten ensi keväänä.

Vierailija
240/793 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Colosseum

Auschwitz

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi