Nähtävyys, josta olit vaikuttunut
Toisen keskustelun vastapainoksi. Mikä nähtävyys ulkomailla tai suomessa on tehnyt sinuun vaikutuksen? Itse täytyy sanoa että Sydneyn oopperatalo oli vaikuttava. Sen juurella oli hienoa juoda lasi kuohuviiniä.
Kommentit (793)
Toripolliisi Oulussa, sulokkuudessa hankala löytää voittajaa, todellinen taidonnäyte. Sanotaaha sitä Kempleessäkin että ”Nähä toripolliisi ja kuolla” .
Se on Kempeleelläkin ei Kempeleessäkin, mutta Toripoliisista olen samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Se on kylläkin Kempeleessäkin.
Nähtävyys ja näky mennyt joillakin vauhdilla sekaisin XD Mutta, ei voi kauhalla vaatia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opetteleppa ensin äidinkieltä ja tule sitte vasta pätemään niin et tee ittestäs,ihan pöljää.
Patarein vankila Tallinnan edustalla. Kävin siellä juuri ennen sulkemista syksyllä 2016. Olin lukenut paikasta ja otin taskulampun mukaan. Yksin kiersin sellejä, mietin niitä ihmiskohtaloita. Siellä oli teloituspaikka ja hirttohuone.
Creepyä on että se on niin lähellä, näkyy Tallinnan edustalla laivalta, jos osaa katsoa.
Ulos löydettyä yritin soittaa kavereilleni, joka oli jossain kaupungilla. Muurien takia ei ollut kenttää ja olin aivan säikky.
Paikasta remontoidaan kai jonkinlainen kulttuurikeskus.
Moniakin hienoja paikkoja, mm. New Yorkissa itkin, kun näin ekaa kertaa Manhattan Skylinen. Aamukahvi, kun näkökentäss Chrysler Building. Islannin vesiputoukset ja Geysirit. Alpit, Como-järvi.
Tunnetasolla vaikuttavin on ollut ehdottomasti Budapestissä Shoes on the Danube-muistomerkki. Myös Budapestin luolasairaala oli minulle vaikuttava.
Kateelliset täällä alapeukuttaa toisten valintoja, miksi ei voi vaan hyväksyä että eri ihmiset tykkää eri nähtävyyksistä? toiset haluaa eiffelin näkemään ja joillekin riittää kodin viereinen leikkipuisto.
Vierailija kirjoitti:
Kateelliset täällä alapeukuttaa toisten valintoja, miksi ei voi vaan hyväksyä että eri ihmiset tykkää eri nähtävyyksistä? toiset haluaa eiffelin näkemään ja joillekin riittää kodin viereinen leikkipuisto.
Mitä, karehtiiko joku meän Alepan leikkipuistoa :D Nyt ryhdistäytykää mammat :)))DD
Minuun on tehnyt vaikutuksen kotitaloni laudoista tehty jyväaitta. Se on niin kallellaan järveen päin, että vieraatkin ihmettelevät, mikä voima sitä pitää pystyssä.
Tulkaapa katsomaan, hämmästytte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opetteleppa ensin äidinkieltä ja tule sitte vasta pätemään niin et tee ittestäs,ihan pöljää.
Minä olen käsittänyt että se sanotaan "Kempeleessä". Asun Kempeleessä, meillä Kempeleessä..jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollain kempelesläisellä menny tunteisiin... :-D
Colosseum ja Forum Romanum, Porta Portesen tori. Akropolis Ateenassa. Pariisin Clinancourtin valtava kirpputori.
Bangkok kokonaisuudessaan, en ollut koskaan käynyt ennen niin isossa kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen käsittänyt että se sanotaan "Kempeleessä". Asun Kempeleessä, meillä Kempeleessä..jne.
Tuolla käsityskyvyllä se varmaan onkin noin...
Vierailija kirjoitti:
Luontoalueet ehkä eniten suosikkeja, mutta varsinaisista nähtävyyksistä Machu Picchu. Oltiin vaellettu kolme päivää kun saavuttiin aamun koittaessa perille. Ensin näkymä oli joka puolella harmaa, mutta sitten sumu hälveni ja kaupunki levittäytyi epätodellisen oloisena näkyviin alapuolella.
Myös Atacaman suola-aavikko oli kuin päättymätön kuumaisema, ja Titicaca-järvi sinisempi kuin mikään.
Ei menny kovin montaa minuuttia helikopterilla nuille raunioille. Mutta joo olihan ne ihan ok.
Nykysin nuo lennot kielletty jo aikaa sitte.
Mutta edelleen paras ehkä super bowlin katsomossa istuminen . Se fiilis aika kova siellä vaikkei pelistä tietäs mitään.
Luontoalueet ehkä eniten suosikkeja, mutta varsinaisista nähtävyyksistä Machu Picchu. Oltiin vaellettu kolme päivää kun saavuttiin aamun koittaessa perille. Ensin näkymä oli joka puolella harmaa, mutta sitten sumu hälveni ja kaupunki levittäytyi epätodellisen oloisena näkyviin alapuolella.
Myös Atacaman suola-aavikko oli kuin päättymätön kuumaisema, ja Titicaca-järvi sinisempi kuin mikään.