Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä niissä hampurilaisissa on niin epäterveellistä, se sämpylä vai se pihvi?

Vierailija
31.05.2020 |

Rehuja ja yksi juustoslaissi, ketsuppia ja joku teelusikallinen majoneesia? Ei vaikuta niin epäterveelliseltä.

Kommentit (140)

Vierailija
101/140 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se "pihvi" on usein jotain teurasjätettä. Lehmän silmiä ja jotain ylijäämäsontaa. Ei ole oikeaa lihaa nähnytkään.

Syöt siis jotain mäkkipaskaa.

Tee itse kunnon lihasta burgerit.

Maistuukin muuten ihan erilaiselta itse tehtynä. Ja täyttää ihan eri lailla kuin mäkin höttö.

Vierailija
102/140 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskokaa nyt. Ei ole terveellisiä tai epäterveellisiä yksittäisiä ruoka-aineita. On vain terveellisiä tai epäterveellisiä ruokavalioita, siis kokonaisuus ratkaisee.

On herttaisen yhdentekevää jos syö yhden rasvaisen sokerisen ruoan. Mutta eihän se ole ajatus että esim hampurilaisia ranskakaisilla vedetään joka päivä.

Ruokafasistit, lopettakaan yksittäisen ruoka-aineen syyllistäminen ja keskittykää kokodieettiin. 

Olet ymmärtänyt ihan väärin.

Ei kukaan ole vöirränyt, että kokonaisuus ei ratkaise.

Kunhan keskustellaan nyt tästä yhdestä ruuasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/140 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se "pihvi" on usein jotain teurasjätettä. Lehmän silmiä ja jotain ylijäämäsontaa. Ei ole oikeaa lihaa nähnytkään.

Niin, eikö olekin hyvä että ruhosta voi tehdä maistuvaan muotoon myös ne "huonommat" osat?

Vierailija
104/140 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juusto ja majoneesi siinä taitaa ne epäterveellisemmät osat olla, toki pihvi ja sämpyläkin voi olla monenlaista, epäterveellistä tai terveellisempää.

Vierailija
105/140 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampurilaisesta saa helposti tehtyä terveellisemmän version, (itse leivottu) täysjyväsämpylä, kunnon pihvi laadukasta vähärasvaista lihaa, salaattia, tomaattia, sipulia.

Vierailija
106/140 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sämpylä pois, niin on terveellisempää.

Vierailija
107/140 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ne bakteerit joita tulee likaisten nuorten käsistä.

Jopa Venäjällä käytetään suojakäsineitä kuten muualla maailmassa, mutta ei Suomessa.

Vierailija
108/140 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sämpylä on höttöä. Pihvi on mitä sattuu. Ei lihota jos sitä syö joskus.

Vierailija
109/140 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teelusikallinen on monille sellainen puolen desin tujaus. 

Vierailija
110/140 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää, ettet osaa laittaa ruokaa. Sämpylästä saa oikein terveellisen itse leipomalla. Pihviinkään ei mene mitä sattuu, kun ostaa laadukasta lihaa ja tekee itse pihvin. 

Vierailija
111/140 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homman clue on siinä, ettei niitä hampurilaisia syö usein. Kun syön, teen itse. Pihvi hyvälaatuisesta naudan jauhelihasta, sämpylätkin voi tehdä itse mutta ihan hyviä sesamsämpylöitä saa kaupastakin. Majoneesi kunnollista, ei mitään mautonta rasvatonta. Herkkukurkkua, tuoretta kurkkua, laadukasta cheddaria, tomaattia ja pikkelöityä sipulia. Jos kerran kuussa syö, ei tarvitse miettiä ravintoarvoja eikä rasvoja vaan nauttia.

Vierailija
112/140 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistelmä, erikseen syötynä ei ole niin epäterveellistä. 

Vierailija
113/140 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää, ettet osaa laittaa ruokaa. Sämpylästä saa oikein terveellisen itse leipomalla. Pihviinkään ei mene mitä sattuu, kun ostaa laadukasta lihaa ja tekee itse pihvin. 

Ei hitto! Mä teen itse ruoat.  :D

Vierailija
114/140 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi et sitten käytä kunnollisia raaka-aineita, jos sinun tekemäsi sämpylät ovat höttöä ja pihvit mitä sattuu`?

Vierailija
115/140 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homman clue on siinä, ettei niitä hampurilaisia syö usein. Kun syön, teen itse. Pihvi hyvälaatuisesta naudan jauhelihasta, sämpylätkin voi tehdä itse mutta ihan hyviä sesamsämpylöitä saa kaupastakin. Majoneesi kunnollista, ei mitään mautonta rasvatonta. Herkkukurkkua, tuoretta kurkkua, laadukasta cheddaria, tomaattia ja pikkelöityä sipulia. Jos kerran kuussa syö, ei tarvitse miettiä ravintoarvoja eikä rasvoja vaan nauttia.

Kerro, mitä tarkoitat hyvälaatuisella ja laadukkaalla.

Vierailija
116/140 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juusto ja majoneesi siinä taitaa ne epäterveellisemmät osat olla, toki pihvi ja sämpyläkin voi olla monenlaista, epäterveellistä tai terveellisempää.

Hahhah, se juusto ja majoneesi on siinä juurikin ne terveelliset osat.

Vierailija
117/140 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi et sitten käytä kunnollisia raaka-aineita, jos sinun tekemäsi sämpylät ovat höttöä ja pihvit mitä sattuu`?

Mä puhun hesen yms. ravintoloiden hamppareista. En puhu mun tekemästä ruoasta. Ymmärrätkö nyt?

Vierailija
118/140 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideologia

Vierailija
119/140 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä puhun hesen yms. ravintoloiden hamppareista. En puhu mun tekemästä ruoasta. Ymmärrätkö nyt?

Juu. Olisit heti sanonut, että puhut niistä. Vaikea sitä on tietää, mihin hampurilaisiin viittaat, kun puhuit aluksi ihan vain hampurilaisista ilman tarkennusta. 

Vierailija
120/140 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyvälaatuinen pihvi (ketjuilla on, kokolihaa joten ihan turha itkeä sen pihvin epäterveellisyyttä hesellä tai mäkissä) ja hyvälaatuinen sämpylä (mitä ei sitten välttämättä kyllä ole), niin eihän sinne jää kuin se majoneesi ellei ole ympätty sokeria jotenkin mukaan. Taitaa olla se juoma (täyttä sokerimyrkkyä, mäkkärillä alunperin USA:ssa maito muuten perusjuomana) se epäterveellisin osa ja mahdollisesti ranskalaisten rasva jos on huonolaatuista ja todennäköisesti se on. Terveellistäkin rasvaa on olemassa mutta ei taida olla käyttökelpoista tuohon uppopaistoon.