Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korianteri - tykkäätkö vai et?

Vierailija
31.05.2020 |

Kokeilin tänään (vasta!) eka kertaa texmex-tortilloihin ja olipa hyvää, tästä tulikin meidän uusi lemppari! Luin että herättää joko ihastusta tai vastustusta, onneksi kuulutaan koko perhe tuohon ekaan porukkaan :)

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi syödä, maistuu ja haisee samalta kuin metsälude

Vierailija
22/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tarpeellinen mauste moneen ruokaan ja jopa omenapiirakoihinkin  sitä voi käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään! Ei tietty vaan sellaisenaan maistu, mutta hyvin tehdyissä ruoissa aivan taivaallista! Olikos se nyt gruusialainen ruoka missä maistuu ihanalta!

Vierailija
24/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi syödä, maistuu ja haisee samalta kuin metsälude

Totta. Ja se jeera muistuttaa kumpparissa käytettyä villasukkaa.

Vierailija
25/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kerran tutustuin tuoreeseen korianterin, kun sitä oli äitini laittanut vihersalaattiin. Ajattelin, että salaattikulhoon oli jäänyt tiskin jälkeen fairya. Mutta en sanonut mitään.

Vierailija
26/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää korianterista, vaikkei se itselläni aiheuta varsinaista inhoa. Tarvittaessa esim. kohteliaisuussyistä pystyn siis syömään tuskatta, mutta maullisesti se on suussani tympeä, lievästi just saippuainen.

Viimeiset kymmenen vuotta kaikkeen trendikkääseen tunnutaan työntävän korianteria ja vuohenjuustoa, molemmat itselle epämieluisia.

Vierailija
27/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korianteri on ainut asia jota en pysty syömään. Ihan pienikin annos pilaa koko aterian. Ravintolassa tilaan ruoan aina ilman korianteria mutta usein siihen silti lipsahtaa. Sitten on vaan pakko lähettää annos takaisin vaikka tyhmältä se tuntuu.

Vierailija
28/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhosin vuosikausia korianteria kun maistui saippualta. Muutama vuosi sitten ostin parvekkeelle taimen ja ohikulkiessa otin aina pienen lehden. Nykyään korianteri on musta oikeesti hyvää!

Eli tuo geenijuttu ei pitäny ainakaan mun kohdalla paikkaansa.

Kun tottui, niin saippuainen maku katosi.

Ja totuttelin kun mies tykkää tosi paljon korianterista ja oli tylsä aina kieltää laittamasta ruokaan (Meillä mies tekee perheen ruuat)

Vierailija
29/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Pilaa ruoan.

Onko kaikki meksikolainen, intialainen ja pakistanilainen ruoka mielestasi pilattua?

Vierailija
30/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä inhosin vuosikausia korianteria kun maistui saippualta. Muutama vuosi sitten ostin parvekkeelle taimen ja ohikulkiessa otin aina pienen lehden. Nykyään korianteri on musta oikeesti hyvää!

Eli tuo geenijuttu ei pitäny ainakaan mun kohdalla paikkaansa.

Kun tottui, niin saippuainen maku katosi.

Ja totuttelin kun mies tykkää tosi paljon korianterista ja oli tylsä aina kieltää laittamasta ruokaan (Meillä mies tekee perheen ruuat)

Minustakin se maistuu saippualta, mutta olen oppinut tykkäämään siitä. Saatan syödä sitä ruukullisen raakanakin.

Vierailija
31/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa kamalaa jos maistuisi suussa saippuasta. Minulla ei maistu ja korianteri raikastaa ruoan kuin ruoan. Ihana sitruunainen maku! Käytän runsaasti

Vierailija
32/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Pilaa ruoan.

Onko kaikki meksikolainen, intialainen ja pakistanilainen ruoka mielestasi pilattua?

No kuvittele, että ruokaan on lorautettu kunnon satsi saippuaa. Onko maku pilalla?

Vierailija
33/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole maistanut mutta ei voi olla pahempaa kuin persilja.

Vierailija
34/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään.

Vierailija
35/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minun suuni mukainen. Yksi kokemus riitti. Ostin pakasteesta jonkun vihannessekoituksen enkä tullut lukeneeksi tuoteselostusta. Jäi suurin osa ruuasta syömättä, sillä maku oli karmaiseva. Kaivoin pussin roskista ja siltähän se tuoteselosteesta selvisi, mikä se iljettävä maku oli: korianteri. On kuulemma herkkusuiden suosikki.

Vierailija
36/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korianteri tietyissä ruuissa ok, jos sitä ei ole liikaa. Meillä oli työpaikalla keittäjä, joka oli niin innostunut siitä, että tunki sitä joka ruokaan ja alkoi tulla korvistakin korianteria. Toinen mauste, mitä rakasti, oli juustokumina eli jeera, sama juttu sen kanssa. Liika on liikaa, eikä kaikki mausteet sovi kaikkeen.

Vierailija
37/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuneen guacamolen olennainen mauste.

Vierailija
38/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvää! Esim avocadopastassa ja kesärullissa ja tietenkin sushissa korianteri on ihan parasta!

Vierailija
39/41 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä luulin saavani pilaantunutta ruokaa, sillä lounasannos maistui niin luotaantyöntävälle, että olin oksentaa. Nyt tunnistin ystäväni avulla mausteen korianteriksi, kun se tuli uudelleen vastaan. Kuulin niihin, joilla korianteri aiheuttaa pahoinvointia ja en voi syödä ollenkaan, niin etova maku se on. Siis se on paholaisen mauste, joka sopii joillekin muttei kaikille todellakaan.

Vierailija
40/41 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

korianteri+kalakastike+lime+chili+sokeri, tuo salaatin päälle.

tykkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi