Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä kaikilla tutkinnoilla voi tehdä etätöitä?

Vierailija
14.11.2025 |

Missä ammateissa ja millä tutkinnoilla ihmiset tekevät etätöitä? 

Juu, tiedän, että hyvin monilla, jopa hoitajat tekevät joissakin työpaikassa soittotyötä etänä. Itselle yleisin tutuissa ja suvussa on jonkin sortin it-alan ohjelmointiosaajat. Kertokaa omia esimerkkejänne.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole tutkinnosta kiinni vaan työtehtävästä, mutta itse olen tehnyt YO-merkonomin tutkinnolla ja myöhemmin tietojenkäsittelyn tradenomin tutkinnolla. Siskoni on fysioterapeutti (YAMK), ja tekee pääsääntöisesti etätöitä. Äitini teki etätöitä aikanaan ikivanhalla merkonomin tutkinnolla.

Vierailija
2/50 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ole tutkinnosta kiinni vaan työtehtävästä, mutta itse olen tehnyt YO-merkonomin tutkinnolla ja myöhemmin tietojenkäsittelyn tradenomin tutkinnolla. Siskoni on fysioterapeutti (YAMK), ja tekee pääsääntöisesti etätöitä. Äitini teki etätöitä aikanaan ikivanhalla merkonomin tutkinnolla.

Kiinnostaa silti, millä tutkinnoilla niitä ylipäätään voisi tehdä. Toki mua kiinnostaa myös, minkä tyyppisissä työtehtävissä ihmiset ovat etätöissä. Ei varmaan ole kovin yleistä, että fysioterapeutit tekevät etätyötä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa silti, millä tutkinnoilla niitä ylipäätään voisi tehdä. Toki mua kiinnostaa myös, minkä tyyppisissä työtehtävissä ihmiset ovat etätöissä. Ei varmaan ole kovin yleistä, että fysioterapeutit tekevät etätyötä. 

Sepä se onkin, kun ei se koulutus aina kerro sitä, missä työtehtävässä työskentelee. Tämä etätöitä tekevä kun ei tee fysioterapeutin töitä.

Vierailija
4/50 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää kun menee KELAlle töihin, saat tehdä niin paljon etätöitä kun haluat.

Ainakin niin ne luulee.

Vierailija
5/50 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä tutkinnolla mitään töitä tee

Vierailija
6/50 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yo it-alalla ja olen tehnyt etätöitä 2000-luvun alkupuolelta

Vierailija
7/50 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyöt on peruttu. Avokonttoriin pöhisemään kaikki vaan!

T Lasse ja Riikka

Vierailija
8/50 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän muuten myös sairaanhoitajan ja muiden hoitoalan ammattilaisten työskentelevän IT-alalla. Heitä on esim. hoitoalan tietojärjestelmiä kehittävissä yrityksissä niin kehitys- kuin tuotetukitehtävissä.

-1

Vierailija
9/50 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätieteen maisterin tutkinto on hyvä.

Vierailija
10/50 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa toimistotöissä. Telakkahitsari tuskin voi tehdä ja ojankaivuu onnistuu edelleen huonosti etänä vaikka koneohjaus onkin ollut olemassa suunnitelmien ja GPS:n pohjalta jos vuosia.

Vierailija
11/50 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakimies. Tradenomi. Kaikki tutkinnot joilla työt tehdään toimistossa päätteen ääressä, ne voi tehdä myös etänä. 

Vierailija
12/50 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjänä tai jopa ns kevytyrittäjänä laskutuspalvelun kautta. Tutkinto voi olla mikä vain.

Vierailija
13/50 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun fyssäri tekee osa-aikasta etätyötä, virtuaaliohjausta, jne. 

Vierailija
14/50 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjänä tai jopa ns kevytyrittäjänä laskutuspalvelun kautta. Tutkinto voi olla mikä vain.

Jaa meinaatko että voisin putkifirman pistää pystyyn ja työskennellä etänä?

Vierailija
15/50 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti voit. Ei välttämättä kovin hyvin menesty mutta ei sitä mikään estä.

Vierailija
16/50 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tahansa tutkinnolla voi tehdä etätöitä. Työn luonne määrittyy työtehtävien, ei tutkinnon perusteella. 

Vierailija
17/50 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää kun menee KELAlle töihin, saat tehdä niin paljon etätöitä kun haluat.

Ainakin niin ne luulee.

sitten vaan tulee joku idaripomo joka kuvittelee että paikanpäällä hommat tehtäisiin muka paremmin. En ihmettele miksi tämä julkissektori on tehoton kun yhtään mitään ei osata parantaa

Vierailija
18/50 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ehhehhhe, menikö taas ohi aiheen?

Vierailija
19/50 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täysin etätöitä tekevät lähinnä kustannuslaskijat, lisäksi satunnaisesti etätöissä ovat mm. suunnittelupäälliköt, laskutuksesta vastaavat, työpäälliköt, työmaainsinöörit. Ylemmät johtajat ovat yleensä konttorilla saatavilla ja työnjohtajat tietty työmailla lähitöissä. Koulutus rakennusalan AMK tai DI.

Vierailija
20/50 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. me kirjallisuuden kääntäjät teemme työtämme kotona tai erillisessä työhuoneessa. Onko se etätyötä? Ei ole työnantajaa eikä työsuhdetta, on vain toimeksiantajia ja tilaajia. Ei meillä ole työaikaakaan, vaan me olemme urakkatyöläisiä. Hankimme itse kaikki työvälineemme.

Sopii kokeilla. Tutkinto on sivuseikka, mutta me olemme opiskelleet kieliä ja kirjallisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä