Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käsi sydämellä, käyttekö koronatestissä heti kun vähänkin oireita

Vierailija
31.05.2020 |

Ja samoin, käytättekö lapsenne testissä heti kun vähän yskää, vatsavaivaa tms..?

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan käy, en mene kuin vasta siinä vaiheessa jos ei kertakaikkiaan pärjää enää muuten tai pakko saada sairaslomalappu.

Vierailija
2/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niihin nyt noin vaan mennä. Terveydenhuollon ihmiset tekevät päätöksen testauksesta oireiden perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelisin, että voimakas kurkkukipu ja kuume saisi menemään testiin. Olen melko jääräpäinen sen suhteen, että menen lääkäriin vain kun on pakko.

Vierailija
4/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri tänään, vaikka flunssan oireet ovat enimmäkseen ohi jo parin päivän jälkeen, oli kurkkukipua ja pientä nuhaa. Väsyttää kuitenkin vielä.

Vierailija
5/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan käy, en mene kuin vasta siinä vaiheessa jos ei kertakaikkiaan pärjää enää muuten tai pakko saada sairaslomalappu.

Miksi? Koronan kurissa pitäminen testauksen ja jäljityksen avulla ei onnistu, jos ihmiset eivät mene testeihin. Testauspaikat on hyvin järjestetty koronaturvallisiksi, on esim. drive-in paikkoja ja muutenkin niissä on nyt rauhallista, ei joudu ruuhkaisissa odotushuoneissa istumaan.

Mulla ei vielä ole ollut koronatestaus aiheellista. Pidän rajana sitä, että jos oireilua/tuntemusta on seuraavanakin päivänä, niin se voi oikeasti olla jotain. Muutenhan saisi jatkuvasti rampata testissä. Tarvetta ei ole kuitenkaan ollut, olen ollut hyvin terve tänä keväänä.

Vierailija
6/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Koronan kurissa pitäminen testauksen ja jäljityksen avulla ei onnistu, jos ihmiset eivät mene testeihin. Testauspaikat on hyvin järjestetty koronaturvallisiksi, on esim. drive-in paikkoja ja muutenkin niissä on nyt rauhallista, ei joudu ruuhkaisissa odotushuoneissa istumaan.

Mulla ei vielä ole ollut koronatestaus aiheellista. Pidän rajana sitä, että jos oireilua/tuntemusta on seuraavanakin päivänä, niin se voi oikeasti olla jotain. Muutenhan saisi jatkuvasti rampata testissä. Tarvetta ei ole kuitenkaan ollut, olen ollut hyvin terve tänä keväänä.

En mene lääkäriin jos ei ole ihan pakko missään muussakaan asiassa. En halua viranomaisten tietoon että mulla on korona jos se ei ole paha ja pärjään itsekin, lisäksi testi vaikuttaa todella epämiellyttävältä. Koronan kurissapitäminen ei onnistu muutenkaan, ei se ole onnistunut tähänkään asti.

Vierailija
7/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut miten se testi otetaan. En varmasti mene vapaaehtoisesti testiin.

Vierailija
8/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin terveysasemalle kun lapsella oli flunssan oireita. Sain ohjeeksi antaa allergialääkettä ja laittaa kouluun. Lapsella tai kellään perheessä ei ole aiemmin todettuja allergioita.

Vierailija
9/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun on vähänkin oireita?

Missä pääsee testiin silloin?

Vierailija
10/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin jos tulee sellaiset oireet että voisi olla epäillystä mutta ei ole ollut niin ei ole ollut tarvetta. Tosin eihän sitä tiedä onko se ollut oireettomana niin vasta-ainetestit kiinnostaisi mutta pääseekö niihinkään ilman että on ollut epidemia alueella ja joitain oireita, muuten eivät varmaan ota henkilöä jolla ei epäillä koronaa olleen.

Vierailija
11/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole autoa ja en todellakaan lähde jonkun testin takia julkisilla kulkemaan. Olen siis etätöissä ja aikalailla eristäytyneenä eli käyn vain kerran kahteen viikkoon kaupassa ja lenkkeilen päivittäin, mutta en siis muuten liiku ihmisten ilmoilla niin on tasan varmaa etten ota riskiä että saan tartunnan vasta bussissa kun käyn testauttamassa itseni ns huvin vuoksi. Se testi kun ei paranna ja jos kerran pärjään kotona lepäillen niin se riittää mulle ja todennäköisesti se olisikin jotain normiflunssaa, kun en juuri missään ole liikkunutkaan tartuntaa saamassa. Toki asia on sitten eri jos oireet muuttuisi pahemmiksi, mutta lievissä oireissa jätän kyllä testin väliin.

Aiemmin ajattelin, että tietenkin haluan testiin vaikka kuinka lievissäkin oireissa koska silloin voisi huokaista helpotuksesta jos sairastaisi tämän lievänä "alta pois", mutta kun kerran siitä sairastamisesta ei olekaan mitään hyötyä (eli ei tule ikuista immuniteettia) niin aivan sama. 

Vierailija
12/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan 😂

Vierailija
13/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin mennyt mutta silloin kun oli oireet, kriteerit oli niin tiukat ettei päässyt testeihin.

Joten joo ja ei.

Vierailija
14/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa oli nuhaa ja kurkkukipua, kävin viikko sitten testissä ja vastaus tuli heti seuraavana aamuna että negatiivinen. En ole koskaan ennen eläissäni ollut flunssassa toukokuussa. No testin mukaan ei ollut corona.

Vierailija
15/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulussa ainakin.

Vierailija
16/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin maaliskuun lopulla elämäni kamalimmassa flunssassa.

En käynyt testeissä, mutta en käynyt missään muuallakaan kun olin lomautettuna töistä.

Vierailija
17/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oulussa ainakin.

Lapsella 2 päivää yskää ja tänään vähän lämpöä, julkisella pääsi testiin tänään Hgissä.

Vierailija
18/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja ja käynyt testissä jo kolmesti. Tällä hetkellä testataan todella herkästi, käytännössä kaikista infektion oireista joutuu testiin. 

Vierailija
19/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut miten se testi otetaan. En varmasti mene vapaaehtoisesti testiin.

Testi ei ole kiva, mut kestää ehkä 5 sekuntia. Liikaa?

Vierailija
20/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niihin nyt noin vaan mennä. Terveydenhuollon ihmiset tekevät päätöksen testauksesta oireiden perusteella.

No kysytään sitten niin, että oletko ollut kaikista kaikkien perheenjäsenten flunssaoireista yhteydessä terveydenhuoltoon jotta testauksen tarve on voitu arvioida?