Mies, jos nainen tekee aloitteen, onko se turn off?
Oman kokemukseen perustan, että naisen tekemä aloite on turn off.
Oon nainen ja tehnyt aloitteita sekä livenä ja tinderissä. Livenä oon mennyt juttelemaan ja pyytämään numeroa, tinderissä oon ollut keskustelun aloittaja.
Mikään näistä jutuista, missä olen tehnyt aloitteen, ei ole kantanut kovin pitkälle. Eli tuntuu, ettei miehet kuitenkaan tykkää jos nainen tekee aloitteen tutustumiselle...
Ja "vakavaan" tutustumiseen tarkoitan tätä aloitetta siis, enkä yhden illan juttuun.
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu monesta asiasta, mutta ennen kaikkea siitä, kuinka hyvin minut tunnet. Tuntemattomien naisten suorat aloitteet ja jopa liian avoin flirttailu herättävät epäilyä ja vaikka siitä jotain kehittyisikin, niin voi olla vaikea luottaa suhteen ekslusiivisuuteen. Havempi nainen osaa lähestyä niin, että tuntisin itseni mitenkään erikoiseksi hänen silmissään.
Tämä on juuri miesten iskuyrityksissäkin suurin ongelma. Kokeillaan kaikkia ja sittten ihmetellään kun tulee pakit. Ei ymmärretä, että pitää olla aidosti kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Heitetäämpä oma kuvitteellinen harha kuvitelma. 😁
Luulen että mies joka iskee naisen saattaa kuvitella että nainen tyytyi häneen. Tai jopa innostua iskemisestä joka toimii, joten hakee uusia seikkailuja myöhemmin.
Jos nainen iskee miehen mies on varma että nainen haluaa hänet muiden joukosta. Ja koska miehille on tärkeää että saa oman naisen kunnioituksen ja huomion. Tästä syntyy helpommin pitkäkestoinen parisuhde.
Ei tuo mikään harhainen kuvitelma ole.
Minä en ole "metsästäjämies", joten en näe asiaa siten että onnistunut metsästys olisi kultainen tie parisuhteeseen. Todellakin oma ajatus on että nainen syttyy miehen metsästystaidoista, ja ehkä sitäkin enemmän siitä että tavoittelun kohteena oleminen saa hänet tuntemaan itsensä halutuksi (ja mieluiten "tasokkaan" miehen haluamaksi, koska silloinhan nainen on itsekin "tasokas").
Todellakin epäilisin että nainen kaipaa vastaavaa tilannetta uudestaan, jossa hänet valloitetaan. Siis uusia seikkailuja.
Epäilisin myös että tuossa on kyse kilpailutilanteesta, jossa nainen menee vahvimman virran mukana. Urokset kisaavat naaraista, vahvin/älykkäin/yritteliäin voittaa. No tiedän hyvin etten ole ainakaan vahvin enkä yritteliäin, koska metsästysvietti puuttuu. Älyssä pärjään melko hyvin, mutta en ole siinäkään paras.
Haluaako nainen siis juuri minut, vai olenko minä vain miehisyyden mittareilla kyvykkäin toistaiseksi lähestyneistä miehistä?
Jos nainen lähestyy minua, todennäköisemmin hän näkee minussa jotain mitä ei ole muissa miehissä. Ja sen lisäksi satun pitämään naisista jotka tietävät mitä haluavat, ja ilmaisevat sen ilman turhia pelejä. Tällaiset naiset ovat ikävän harvassa. Suurin osa haluaa perinteisen soidinmenokuvion, riippumatta siitä mitä mieltä he ovat naisen perinteisestä roolista tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tunnistaa parisuhdemielessä tehdyn aloitteen?
Ei halua hypätä suoraan sänkyyn vaan keskustella?
Eli vain suora panoehdotus on naiselta kepeämielinen? Kaikki muu parisuhdehakuista?
Entäs sitten, kun nainen keikuttelee lanteita ja flirttailee lipevästi? Onko hänelläkin parisuhde mielessä?
Miksei voisi olla? Vai luuletko että vain verkkareisiin ja perunäsäkkiin pukeutunut nainen etsii parisuhdetta.
Miehet yrittää iskeä kaikkia naisia, mutta naiset vaan niitä miehiä, joista ihan tosissaan ovat kiinnostuneita.
Tämän miesten pitäisi ymmärtää eikä ottaa negatiivisena naisten lähestymistä.
Vierailija kirjoitti:
Miehet yrittää iskeä kaikkia naisia, mutta naiset vaan niitä miehiä, joista ihan tosissaan ovat kiinnostuneita.
Sepä se. Jos nainen iskee, hän on kiinnostunut miehestä. Miehet taas iskevät hakuammunnalla niitä naisia joista eivät ole kiinnostuneita. Niitä naisia miehet eivät edes uskalla iskeä, joista he oikeasti ovat kiinnostuneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heitetäämpä oma kuvitteellinen harha kuvitelma. 😁
Luulen että mies joka iskee naisen saattaa kuvitella että nainen tyytyi häneen. Tai jopa innostua iskemisestä joka toimii, joten hakee uusia seikkailuja myöhemmin.
Jos nainen iskee miehen mies on varma että nainen haluaa hänet muiden joukosta. Ja koska miehille on tärkeää että saa oman naisen kunnioituksen ja huomion. Tästä syntyy helpommin pitkäkestoinen parisuhde.
Ei tuo mikään harhainen kuvitelma ole.
Minä en ole "metsästäjämies", joten en näe asiaa siten että onnistunut metsästys olisi kultainen tie parisuhteeseen. Todellakin oma ajatus on että nainen syttyy miehen metsästystaidoista, ja ehkä sitäkin enemmän siitä että tavoittelun kohteena oleminen saa hänet tuntemaan itsensä halutuksi (ja mieluiten "tasokkaan" miehen haluamaksi, koska silloinhan nainen on itsekin "tasokas").
Todellakin epäilisin että nainen kaipaa vastaavaa tilannetta uudestaan, jossa hänet valloitetaan. Siis uusia seikkailuja.
Epäilisin myös että tuossa on kyse kilpailutilanteesta, jossa nainen menee vahvimman virran mukana. Urokset kisaavat naaraista, vahvin/älykkäin/yritteliäin voittaa. No tiedän hyvin etten ole ainakaan vahvin enkä yritteliäin, koska metsästysvietti puuttuu. Älyssä pärjään melko hyvin, mutta en ole siinäkään paras.
Haluaako nainen siis juuri minut, vai olenko minä vain miehisyyden mittareilla kyvykkäin toistaiseksi lähestyneistä miehistä?
Jos nainen lähestyy minua, todennäköisemmin hän näkee minussa jotain mitä ei ole muissa miehissä. Ja sen lisäksi satun pitämään naisista jotka tietävät mitä haluavat, ja ilmaisevat sen ilman turhia pelejä. Tällaiset naiset ovat ikävän harvassa. Suurin osa haluaa perinteisen soidinmenokuvion, riippumatta siitä mitä mieltä he ovat naisen perinteisestä roolista tässä.
...ja kuten kaikki varmasti arvaavat, olen ikuinen sinkku ja sellaisena tulen pysymään.
Todella harva nainen oikeasti haluaa noin vahvasti perusbiologiasta poikkeavaa kuviota. Tasa-arvo käy parisuhteessa muuten, mutta seksuaalis-romanttisella tasolla kaivataan yhä maskuliinisuutta johon liittyy naaraan tavoitteleminen, urosten välinen kilpailu ja metsästysvietti.
Ap:lle sanoisin että miehet ovat tässä erilaisia kuin naiset. Miehillä ei ole niin voimakasta preferenssiä siihen mitä vastakkainen sukupuoli tekee (metsästää), tai millaisen soidinmenoriitin kautta lopputulokseen eli parisuhteeseen päästään.
Tämän huomaa kun kuuntelee miten eri tavalla miehet vs naiset puhuvat kumppaneistaan. Miehet puhuvat siitä millainen nainen heillä on, naiset usein koko tapahtumaketjusta ja siitä mitä mies teki naisen saadakseen.
Ap:n siis kannattaa tehdä aloitteita jatkossakin. Mutta jos kohteina on miehet joiden käytös viittaa maskuliinisuuteen perinteisessä mielessä, todennäköisyys siihen että mies haluaa metsästää, on suurempi. Hävittävää ei toki tässäkään tapauksessa ole, jos vain kestää pakit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä se. Jos nainen iskee, hän on kiinnostunut miehestä. Miehet taas iskevät hakuammunnalla niitä naisia joista eivät ole kiinnostuneita. Niitä naisia miehet eivät edes uskalla iskeä, joista he oikeasti ovat kiinnostuneita.
No sittenhän on parempi että naiset hoitavat aloitteiden tekemisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli aina kun mies lähestyy, voi automaattisesti päätellä ettei hän ole kiinnostunut? Tältä(kin) pohjalta olen nyt erittäin tyytyväinen, että olen antanut toistaiseksi kaikille aloitteen tehneille miehille pakit. Ja tulen antamaan jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu monesta asiasta, mutta ennen kaikkea siitä, kuinka hyvin minut tunnet. Tuntemattomien naisten suorat aloitteet ja jopa liian avoin flirttailu herättävät epäilyä ja vaikka siitä jotain kehittyisikin, niin voi olla vaikea luottaa suhteen ekslusiivisuuteen. Havempi nainen osaa lähestyä niin, että tuntisin itseni mitenkään erikoiseksi hänen silmissään.
Minä taas näen asian täysin eri tavalla.
Koen passiivisen naisen ajopuuna joka menee vahvimman virran mukana. Miehet kisaavat saaliista jonka vahvin valloittaa itselleen. En kovin helposti luota etteikö tämä nainen olisi heikkona hetkenä jonkun iskumestarin vietävissä.
Jos taas nainen tekee aloitteen juuri minulle, se on vahvempi viesti todellisesta kiinnostuksesta, etenkin kun naisten ei yleensä tarvitse tehdä aloitteita.
Passiivinen nainen on todennäköisimmin nirso, joten jos häntä moni mies piirittäisi niin hän voi antaa aivan kaikille pakit, koska kukaan ei sytytä. Olisi hyvin vaikea kuvitella tilanne, että nainen olisi passiivinen tavatessaan unelmiensa miehen. Miehet taas yrittävät hakuammunnalla kaikkia naisia ja naiset tietävät tämän ja ignooraavat epäsopivat. Mitä kauniimpi nainen sitä paremmin hän tietää, että miehille on jopa tärkeää näyttää kavereille, kuka saa tämän naisen. Todennäköisesti nainen ei silloin huoli ketään, koska kilpailuhenkisyys ja ihastuminen ovat kaksi eri asiaa. Pakko sanoa vielä, että itse mielelläni jopa näpäytän näitä kilpailijamiestyyppejä, niin vastenmielistä on objektoida naista esineenä. Aito ihastus näkyy aina miehestä, mutta on äärimmäisen harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se näyttää olevan. Olen siis itsekin nainen ja yrittänyt olla aktiivinen puolison etsinnässä. Ei kannattaisi. Aina jos teen aloitteen, mies ei olekaan enää kiinnostunut.
Juuri juttelin miespuolisen ystäväni kanssa ja hän sanoi että tietenkin se lopahtaa, vaikka mitä sanottaisiin nykyään, mies haluaa olla se metsästäjä. Sanoi jopa että kaikista paras fiilis tulee siitä kun nainen ei ensin ole lainkaan kiinnostunut mutta saat valloitettua hänet... Silloin hän voi todella rakastua O.o
Itse olen ollut vain oma itseni - jos kiinnostaa, sanon sen. En jaksa pelejä, mutta näköjään ne ovat ainoa mahdollisuus?
Tällaiset fiilikset oon itekin saanut :(
Jos tekee aloitteen on liian "helppo" ja miehiä ei kiinnosta...-ap
Yritätte ilmeisesti liian tasokkaita miehiä.
M31
Höpöhöpö.
Ja mistä hitosta oman "tason" edes tietää?
Paljonko ulkonäöllä ja koulutuksella siihen "tasoon" on vaikutusta? Onko esim kaunis työtön ja ok-näköinen lääkäri samalla tasolla? Vai kaunis edelleen korkeammalla?
-ap
Oman tason saa tietää saamistaan pakeista. Aloitteita täytyy sitten tehdä aika paljon.
Miehet tietää yleensä tasonsa hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se näyttää olevan. Olen siis itsekin nainen ja yrittänyt olla aktiivinen puolison etsinnässä. Ei kannattaisi. Aina jos teen aloitteen, mies ei olekaan enää kiinnostunut.
Juuri juttelin miespuolisen ystäväni kanssa ja hän sanoi että tietenkin se lopahtaa, vaikka mitä sanottaisiin nykyään, mies haluaa olla se metsästäjä. Sanoi jopa että kaikista paras fiilis tulee siitä kun nainen ei ensin ole lainkaan kiinnostunut mutta saat valloitettua hänet... Silloin hän voi todella rakastua O.o
Itse olen ollut vain oma itseni - jos kiinnostaa, sanon sen. En jaksa pelejä, mutta näköjään ne ovat ainoa mahdollisuus?
M31
Höpöhöpö.
Paljonko ulkonäöllä ja koulutuksella siihen "tasoon" on vaikutusta? Onko esim kaunis työtön ja ok-näköinen lääkäri samalla tasolla? Vai kaunis edelleen korkeammalla?
-ap
Koettakaa nyt jo uskoa, ettei naisen koulutus näyttele mitenkään merkittävää roolia pariutumisessa.
Voisin kirjoittaa kirjan tästä aiheesta, sillä tiedän siitä ihan kaiken, joten lyhenneän kirjan tähän yhteen lauseeseen.
KUKAAN EI JAKSA PELAILLA JA ARVAILLA KOKOAJAN JOTAIN
Eli jos on asiaa, sano suoraan, ja siirry seuraavaan jos ei natsaa.
Helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M31
Höpöhöpö.
-ap
Koettakaa nyt jo uskoa, ettei naisen koulutus näyttele mitenkään merkittävää roolia pariutumisessa.
Kyllä sille joillekin on merkitystä ja henkilökohtaisesti en edes olisi kiinnostunut miehestä, jolle koulutukseni olisi täysin yhdentekevä asia.
Paljon olen saanut ihmettelyä miksi olen aina yksin, kun "olen niin mukava ja komeakin" ja arvellaan nirsoksi.
Toiset taas ihmettelevät miksi olen aina rumien ja/tai lihavien naisten kanssa (silloin kun en ole yksin) ja epäillään jotain fetissiä, vikaa minussa tai lie mitä.
Oikea syy on se, että he ovat ainoita jotka ovat tehneet selkeän aloitteen suuntaani.
Olen täysin nolla lähestymään naista kiinnostusmielessä (onhan sekin tietysti vika), joten vaihtoehtoni on olla joko yksin tai yrittää rakentaa kiinnostusta rumaan ja/tai lihavaan naiseen hänen luonteeseensa ihastuen.
Eli EI. Naisen aloite ei todellakaan ole turn off! On vain tuurista kiinni löytyykö molemminpuolinen pidempi aikainen kiinnostus. Tähän asti on aina jomman kumman kiinnostus hiipunut.
Nainen teki minulle aloitteen ja nyt ollaan oltu jo 20v yhdessä :)
Tämä tosin tapahtui ulkomailla. Suomalaisille naisille olen pelkää ilmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli aina kun mies lähestyy, voi automaattisesti päätellä ettei hän ole kiinnostunut? Tältä(kin) pohjalta olen nyt erittäin tyytyväinen, että olen antanut toistaiseksi kaikille aloitteen tehneille miehille pakit. Ja tulen antamaan jatkossakin.
No kyllähän Tinderissäkin miehet tykkää kaikista naisista, mutta naiset antavat tykkäyksen harvoille ja valituille miehille.
Vierailija kirjoitti:
Paljon olen saanut ihmettelyä miksi olen aina yksin, kun "olen niin mukava ja komeakin" ja arvellaan nirsoksi.
Toiset taas ihmettelevät miksi olen aina rumien ja/tai lihavien naisten kanssa (silloin kun en ole yksin) ja epäillään jotain fetissiä, vikaa minussa tai lie mitä.
Oikea syy on se, että he ovat ainoita jotka ovat tehneet selkeän aloitteen suuntaani.
Olen täysin nolla lähestymään naista kiinnostusmielessä (onhan sekin tietysti vika), joten vaihtoehtoni on olla joko yksin tai yrittää rakentaa kiinnostusta rumaan ja/tai lihavaan naiseen hänen luonteeseensa ihastuen.
Eli EI. Naisen aloite ei todellakaan ole turn off! On vain tuurista kiinni löytyykö molemminpuolinen pidempi aikainen kiinnostus. Tähän asti on aina jomman kumman kiinnostus hiipunut.
Tämä ei ole suosittu mielipide palstalla (mikään mielipide mikä ei tunnu kivalta, ei ole suosittu naisten keskuudessa, viis totuudesta)...mutta noinhan se on.
Jos mies ei tee aloitteita, on melkeinpä aina tyytyminen ulkonäöllisesti vähempään.
Tätä voi selittää monellakin tavalla. Voi esimerkiksi ajatella että osa miehen kiinnostavuutta on rohkeus ja aloitteellisuus, ja kun ne puuttuvat, ulkonäöllisesti pitääkin olla todella komea naiseen verrattuna. Näin asia kuitenkin kokemusperäisesti on.
Vierailija kirjoitti:
Voi jessus ristus. Jos minä olen miehenä tehnyt aloitteita jotka eivät ole kantaneet koskaan mihinkään, pitäisikö minunkin tehdä yhtä älykäs johtopäätös, että naiset ei tykkää aloitteita tekevistä miehistä? Oletteko naiset tosiaan noin etuoikeutettuja mielestänne, että sormia napsauttamalla pitäisi se mies saada kun vähän lähestyy? Ei se miehilläkään naisensaanti niin mene.
Eivät naiset ole, vaan AP on. Hän on vain ääliö.
-Mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M31
Höpöhöpö.
-ap
Koetahan sinä tajuta, että kyllä näyttelee. Suomessa pariudutaan uskollisesti oman sosiaaliluokan sisällä. Ihan harvinaisen uskollisesti.
Eri
Kun sinkkuunnuin muutama vuosi sitten, olin hyvinkin aktiivinen. Näin jälkikäteen ajatellen jopa epäluonteenomaisen aktiivinen. Lähestyin miehiä esim. sosiaalisessa mediassa ja myös joillain deittipalstoilla. Ei niistä muutamia treffejä enempää koskaan tullut, mutta muutama jäi elämääni kavereina, ja nyt kun heidän elämäänsä katson jälkeenpäin, niin kaikki ovat pariutuneet minua (ja itseään) huomattavasti nuoremman naisen kanssa ja tehneet lapsia. Ilmiselvästi lähestyin siis vaan miehiä, joilla oli ihan eri haaveet ja toiveet tulevaisuudelta kuin minulla. Kyllä se sen aktiivisuuden kuitenkin tehokkaasti tukahdutti ja tätä nykyä mä vaan olen ja elän elämääni. Mun juna varmaan meni jo.