Ilmianna hyvä ja istuva vaateostos, sinä joka lyhyt, persjalkainen, rintava, leveäharteinen ja omenavartaloinen.
Pitäisi lähteä vaateostoksille ja jo etukäteen hirvittää. Onko kukaan löytänyt mitään joka istuu ja näyttää hyvältä?
Kommentit (60)
Itse olen lyhyt, pitkäjalkainen silti, rintava, kapeaharteinen ja lättäpeppuinen omena.
Parhaiten olen viihtynyt tiukoissa farkuissa ja sopivan tilavissa t-paidoissa. Mutta eihän niistä ole juhlavaatteiksi.
Maha on kuin odottavalla äidillä ja koronakilot kaikki kertyneet siihen.
Vierailija kirjoitti:
Maximekko, ei kuulema sovi lyhyelle, mutta itse tykkään. Kauniisti istuva, kun joustaa oikeista paikoista.
IHAN HIRVEÄN NÄKÖINEN LYHYILLÄ PERSJALKAISILLA!
Vierailija kirjoitti:
Maximekko, ei kuulema sovi lyhyelle, mutta itse tykkään. Kauniisti istuva, kun joustaa oikeista paikoista.
Melkein kaikki mekot näyttävät lyhyiden päällä rumilta, sillä korostavat lyhyitä jalkoja, varsinkin ilman korkeita korkoja.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen lyhyt, pitkäjalkainen silti, rintava, kapeaharteinen ja lättäpeppuinen omena.
Parhaiten olen viihtynyt tiukoissa farkuissa ja sopivan tilavissa t-paidoissa. Mutta eihän niistä ole juhlavaatteiksi.
Niin kuinkas pitkä? Lyhyt ei nimittäin voi olla pitkäjalkainen. Ei ainakaan kukaan alle 170cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopii toki, jos haluaa näyttää pystytetyltä puolijoukkueteltalta.
Yksivärisessä tuo ja raidallisessa/kirjavassa näyttää sirkustelttalta tai kuin olisi vetäissytä päälleen pussilakanan. Maksimekko olisi siis ihana, mutta yhtään harteikkaalle/rintavalle/ompulle melkoisen mahdoton vaate. Sellainen vartalonmyötäisempi on ihan nounou ja sitten taas sellainen rennosti liehuva hieman jopa oversize saa näyttämään todellistakin paksummalta..
Olen sovittanut varmasti jo satoja mekkoja ja aina sama juttu.
Se ongelma on siinä, että rinnat ja maha on tavallaan yhtä ja samaa massaa ja vaate taas vaatisi istuakseen/liehuakseen "tyhjää" tilaa keskivartaloon. Keskivartalolihavuus saa tosi herkästi näyttämään todellistakin lihavammalta ja itseasiassa jo tasapaksuuskin tekee sen.
Sekään ei oikein toimi, että sitä vyötäröä suositellaan feikkaamaan jollain kellohelmahameilla ja fiftarityylillä kun tuollainen tyyli sopii oikeasti tosi harvalle. Vähän sama kun käskettäisiin pukeutumaan gootiksi tai punkkariksi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kuinkas pitkä? Lyhyt ei nimittäin voi olla pitkäjalkainen. Ei ainakaan kukaan alle 170cm.
160 cm ja lahjepituus 80 cm. Suhteessa siis pitkät jalat.;)
Vierailija kirjoitti:
Käy katsomassa KUDE-design, sivuilta. Todella imartelevia malleja ja eri värejä. Itse tilasin mustan Sanna- tunikan, paras ostos ikinä!
Nää on ihan hyvännäköisiä ja varmaan laadukkaita, mutta mun mielestäni tunika vaatii pitkät jalat. Itse näytän kääpiötä jos paita on reiteen asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80cm jalat muka pitkät :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahkeen _sisä_mitta siis 80 cm eli puolet pituudestani. Kyllä on pitkät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahkeen _sisä_mitta siis 80 cm eli puolet pituudestani. Kyllä on pitkät!
No eivät ole pitkät. Näytät varmaan ainakin melkein persjalkaiselta edelleen.
Olen suora-omppu ja ei tissejä. Ei käy mikään vaate. Valtavan leveä lantio, ei vyötäröä. Iso perssaus, leveät kädet ja hartiat.
Olen pudottanut painoa eikä mikään edellenkään istu. Ennen hoikat jalat on kerännyt läskiä varsinkin polviin ja jalkojen sisäsyrjiin vaikka liikun.
Auttakaa nyt hyvä ihme mitä pukea päälle???!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikki mekot näyttävät lyhyiden päällä rumilta, sillä korostavat lyhyitä jalkoja, varsinkin ilman korkeita korkoja.
Ainakin itselläni (lyhyt omppu) ongelma on se, että kun se oikea oma koko eli xs/s/36 ei lähinnä mahan takia mahdu niin siinä päälle mahtuvassa koossa onkin mittasuhteet jo ihan vinksallaan. Helma siis tulee liian alas ja hame kaikkinensa on liian isoa kokoa eli ongelma ei poistu pelkästään hametta lyhentämällä vaan se on edelleen liian suuri ja helma liian laaja.
Mulle sopii kellotyylinen mekko, joka alkaa leventyä vyötärön yläpuolelta, mielellään vähän joustavaa kangasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen suora-omppu ja ei tissejä. Ei käy mikään vaate. Valtavan leveä lantio, ei vyötäröä. Iso perssaus, leveät kädet ja hartiat.
Olen pudottanut painoa eikä mikään edellenkään istu. Ennen hoikat jalat on kerännyt läskiä varsinkin polviin ja jalkojen sisäsyrjiin vaikka liikun.Auttakaa nyt hyvä ihme mitä pukea päälle???!
No jos muuttaisit ajattelutapaasi: kun lähtötilanne on jo aika vaikea, niin miksi et kokeilisi sitä alaspäin reilusti levenevää tukevakankaista maximekkoa? Se peittää lantion ja perseen (tai niiden puutteen) sekä mahan ja korostaa rintamusta. Ei tarvi olla kirkkaanvärinen kulttuurikaapu, jos et halua.
Maximekko ei tee ison näköiseksi, jos kerran olet jo lähtökohtaisesti roteva. Ja onko vähän isomman näköinen pahempi kuin iso tynnyrimaha ja tikut jalkoina? Ei minusta. Jalkaan vielä platformpohkaiset tennarit (esim. Superga), jolloin pituutta tulee heti 5 cm lisää. Ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin itselläni (lyhyt omppu) ongelma on se, että kun se oikea oma koko eli xs/s/36 ei lähinnä mahan takia mahdu niin siinä päälle mahtuvassa koossa onkin mittasuhteet jo ihan vinksallaan. Helma siis tulee liian alas ja hame kaikkinensa on liian isoa kokoa eli ongelma ei poistu pelkästään hametta lyhentämällä vaan se on edelleen liian suuri ja helma liian laaja.
Tuo ihan totta, että eteenpäin työntyvä maha tekee hameestakin kamalan isonnäköisen, kun se kangas onkin jotenkin "auki" sen sijaan että vain laskeutuisi kauniisti. Sinänsähän sitä kangasta voi olla helmassa paljonkin kunhan se vaan pysyy oikealla tavalla kasassa ja rypytettynä..
Olen itse lyhyt nainen ja mua on aina huvittanut nämä tällaiset ohjeet, et älä käytä tunikoita tai capreja, kun ne saavat sut näyttämään vielä lyhyemmältä ja jalkasi lyhyiltä. Juuu.
Mutta kun minä olen lyhyt ja vaikka pistäisin ylleni kolme metriä pitkät lahkeet, en näytä yhtään se pitemmältä. Samaten olen lyhytjalkainen ja millään optisella kikalla en saa jalkoja näyttämään sen erityisemmän pitemmiltä. Toiveajattelua suurelta osin eli jos omassa päässäsi näytät melkein helkatti soikoon 170 senttiselta, niin johan itsetuntosi nousee, koska senhän täytyy olla matalalla, koska sinä olet lyhyt! Ei lyhyellä ihmessä voi/saa olla hyvä itsetunto, jos on, niin sillä on silloin selvästi napoleon-kompleksi tai jokin muu luonnehäiriö ja tärkeilevä ja itsetuntoinen lyhyt ihminen on naurettava.
Mutta jos nyt sattuisin olemaan sinut lyhyyteni kanssa, niin miksi minun pitäisi näyttää pitemmältä, miksi minun jalkani pitäisi näyttää pitemmältä? Olen lyhyt ja persjalkainen, eikä se siitä miksikään muutu, miksi yrittää huijata, keplotella, valehdella, kiemurrella yms, eli tukeutua ns. 'naisellisiin konsteihin', siis naisiin negatiivisesti liitettyihin asioihin? Otetaanko minut yhtiökokouksessa vakavammin, jos jalkani ovat pitkät? Ehkä, ehkä ei. Pidetäänkö minun asiantuntijalausuntoani uskottavampana, jos olisin 189 cm tai edes yrittäisin näyttää sellaiselta? Ehkä, tosin näin etätöiden aikaan ulkonäön vetovoima hiipuu.
Kaipa tämä tällainen kikkailu kuuluu samaan kategoriaan kuin läskien peittäminen, liian lähellä tosiaan olevien silmien meikkaaminen 'oikein', paksun nenän häivyttäminen, kaksoisleuan peittäminen, ylipäänsä meikkaaminen yms.
Totuus paljastuu sitten rähmäisenä, haisevana ja alastomana aamun valjetessa sille huijatulle ukolle tai videopalaverissa työtovereille, kun kamera viistosti zoomaa kananhelttaasi. Onko se ajatus tämän takana se, että se ukko on jo varmasti ehtinyt ihastua mun ihanankauniiseen luonteeseeni aamuun mennessä ja näkee vatsamakkarani, liian lähellä olevat silmäni, lyhytjalkaisuuteni ja huijaavan luonteeni ihastuttavina ja ah niin söpöinä? Tai että ne ihmiset duunipaikalla on saatu sillä ulkonäkökikkailulla hurmattua luottamaan, että kyl mä osaan ja muhun voi luottaa?
https://www.amazon.co.uk/Chiffon-Pockets-Goosun-Lightweight-Breathable/…
Tuon tyyliset paidat sopivan pitkällä (ehkä pyöristetyllä) helmalla sopivat itselleni. Materiaalilla on väliä, sillä liian liru kangas paljastaa esim. rintsikoiden jättämät kylki-selkämakkarat ja liian tönkkö kangaskaan ei toimi. Nyt en harmi kyllä tiedä, mistä tällä hetkellä saisi vastaavia paitoja.
Joku puhui ohjeesta korostaa vyötäröä fiftarityyliin. Itse teen sitä hiukan hillitymmin ja kyllähän se jotenkin toimii. Sivuprofiilia se ei muuta kapeammaksi, mutta edestä katsottuna menettelee. Jämäkkä "skater-hame" ja hiukan bat sleeve-hihainen tai muuten yläosastaan väljä paita ovat usein mun luottovaatteet kesällä. Ei tarvitse pukeutua överimekkoihin tai tyllihameisiin luodakseen illuusiota jonkinlaisesta vyötäröstä.
Joskus on joo ihan omaankin makuun/tyyliin sopivaa, mutta itselle ei vaan yhtään iske noin näyttävä ja "värikäs" tyyli eikä isot korut ja asusteet.
Itse olen enemmänkin sellainen maaretkallio-tyylinen eli hempeää, romanttista ja hieman boheemiakin tyyliä rakastava.