Miehet neuvomassa baarissa
Eilen olin baarissa, heittelimme parin kaverin kanssa tikkaa. Ollaan kaikki naisia, nuoria aikuisia.
Kertokaa miksi, JOKA kerta kun olen pelannut esim bilistä tai tikkaa baarissa, tulevat miehet keskeyttämään pelin ja antamaan neuvoja tai ohjeita?
Osaan jo odottaa että nyt kun otin tämän tikan/kepin käteen, niin vartin sisään joku mies tulee viereen "jos sä osut tohon, ni saisit ton tonne. kato tee tälleen jne jne" tai "pelatkaa mieluummin näillä mun antamilla säännöillä jne jne"
Meillä on hauskaa tyttöjen kesken, pelataan millä säännöillä tahansa, mutta nyt on tarkkailtu olo ja ärsyttää että miksi aina pitää tulla ns pätemään.
Onko tää joku huono tapa flirttailla, onko tää joku kikka lähestyä mua? Jos on, ni älkää nyt ainakaan neuvomaan tulko. Mul on Google.
Kommentit (42)
Miesten kesken on muutenkin tapana usein päteä ja korostaa omaa osaamistaan eri asioissa. Se on välillä aika raskasta.
Sanokaa seuraavan kerran suoraan, että tulette pyytämään neuvoja sitten, kun niille on tarvetta.
Pätemällä yrittävät iskeä teitä nuoria naisia. Jokaisella miehellä mielessä mielikuva kuinka naiselle opetetaan biljardia kädestä pitäen 😅
Heittelitte tikkoja pitkin baaria ja ukot koitti kohteliaasti teitä hillitä. Baari tuli turvalliseksi vasta, kun teidät poistettiin tiloista.
En tiedä, en ole koskaan lähestynyt naisia baarissa.
Mansplainingiä. Se on yksi alistamisen keino. Haluavat siis teidät joko pois pelaamasta/heittämästä, että saisivat oman ukkoporukkansa tilalle, tai sitten haluavat näyttää olevansa teitä parempia ja mahtavampia. Valitettavasti jotkut miehet - toiset alitajuisesti, toiset tiedostaen - vihaavat naisia, mutta tajuavat samalla että nainen on välttämätön paha jos haluaa seksiä. Tällaisille tapauksille nainen on pelkkä reikä, jolla ei ole ihmisyyttä, tunteita saati arvoa.
Helpoin tapa päästä näistä paskanaamoista eroon on kutsua poke poistamaan heidät.
Tuosta syystä en jaksa miehiä. Aina muka tiedetään kaikesta kaikki ja pädetään vaikka ei tiedettäis oikeasti mistään mitään.
Kuntosalit yhtä pahoja ja sellaiset itseoppineet personal trainerit.
Kerran piti kuntouttaa jalkaani ja olin saanut fysioterapeutilta tarkat ohjeet. mentiin ihan sillei, että yksi lihasryhmä kerrallaa ja ft oli miettinyt valmiiksi kaikki toistot ja painot sun muut ja laitteetkin. Eikös ihan aina tullut joku miesselittäjä kertomaan, että tästä laitteesta ei saisi aloittaa, koska se ei tee sitä ja sitä ja siksi pitää aina aloittaa tästä. Tai sitten, että teen liikkeen väärin, koska nyt vaikutus menee sinne ja sinne tai että on liikaa painoja, liian vähän painoja, liikaa toistoja tai liian vähän toistoja tai liian pitkä tauko toistojen välissä. Ihan aina. Joillekin jaksoin olla kohtelias, että kiitos, tiedän kyllä mitä teen ja teen ohjeiden mukaan, joidenkn kanssa sitten menee hermo helpommin ja kehotan heitä pitämään huolta vain omista asioistaan tai opettelemaan olemaan olettamatta. Kun täällä ihmisilla voi ollakin vaikka tarve harjoittaa vain yhtä lihasryhmää, että pidä suusi kiinni, jos et tiedä mistä puhut.
Yksi tuttuni on kilpaurheilija ei niin suositussa lajissa, mutta hänkin saa toisinaan kuntosalilla miesselittäjiä kertomaan miksi hän tekee jotain väärin. Ei aina auta edes, jos hän kertoo, että kiitos vain, mutta minulla on henkilökohtainen valmentaja ja osaan kyllä tämän homman.
Mutta kun miesselittäjä on päättänyt, että hänen selityksiään tarvitaan, niin ei hän osaa kuunnella mitä hänelle sanotaan.
vaihtoehtoja
a. yrittivät iskeä, halusivat seuraa :)
b. halusivat oikeasti auttaa, kun miehen mielestä näytti, että et osaa :)
c. halusivat päteä :)
Joo, tosi törppöä. Käyn silloin tällöin tämän tuppukylän viimeisessä oikeassa baarissa enkä ikinä sorru neuvomaan ketään jos ei kysytä. Jos joku tarvii neuvoja, hän kysyy. On vaan kiva kattella nuorten touhuja enkä niihin halua sekaantua. Naiset sitte katselee meidän kasipalloa ja ihmettelee, joku rohkea joskus uskaltautuukin kokeilemaan ja kysyy neuvoa, se on toinen juttu.
Todennäköisesti yrittivät tuolla tavalla avata keskustelua suuntaanne, ja päästä tutustumaan paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta syystä en jaksa miehiä. Aina muka tiedetään kaikesta kaikki ja pädetään vaikka ei tiedettäis oikeasti mistään mitään.
Bersserwisserit ja muut rasittavat kvg- tyypit tiedetään myös miesten keskuudessa. Kenellä on kokemusta, se tietää, kuka on itse oppinut, on oppinut, muut on opetettuja, sanoi enoni ja se on totta, olen huomannut. M 62
Vierailija kirjoitti:
Pätemällä yrittävät iskeä teitä nuoria naisia. Jokaisella miehellä mielessä mielikuva kuinka naiselle opetetaan biljardia kädestä pitäen 😅
Niin onkin. Tuo on erotiikkakuvastoa. Siinä voi seurata pano- tai käteenvetoliike lähes vahingossa. Lisää vettä myllyyn saa nylkyttelemällä sepalusta peräreikää kohti, jos rohkeus riittää. Näin mun ikäpolvi. Per se seksistä tuli muuten muotia VAHINGOSSA.
Näin nuoren miehen näkökulmasta:
Jos olen ollut kavereiden kanssa paikallisessa baarissa pelaamassa bilistä, perus sääntö on ettei toisten peliin puututa, taikka kommentoida vierestä, ellei toinen nimenomaan kysy jotain peliin liittyvään. On varsin töykeää puuttua toisten peliin ja alkaa "ohjeistamaan".
Vierailija kirjoitti:
Näin nuoren miehen näkökulmasta:
Jos olen ollut kavereiden kanssa paikallisessa baarissa pelaamassa bilistä, perus sääntö on ettei toisten peliin puututa, taikka kommentoida vierestä, ellei toinen nimenomaan kysy jotain peliin liittyvään. On varsin töykeää puuttua toisten peliin ja alkaa "ohjeistamaan".
en uskokaan, että miehet menisivät ohjeistamaan toisten miesten peliä, mutta naisista halusivat aika varmuudella seuraa, avata keskustelua ;)
Vierailija kirjoitti:
Miesvihaa, ilmiannettu
Meinaatko, että olisi myös naisilta ok tulla "neuvomaan" tuntemattomia miehiä vaikkapa pukeutumisen tai ruuan suhteen? Vai sitä, että tällaisen miesilmiön nostaminen esiin ok sinusta ongelmallista?
Milloin sitä sitten saa yrittää jutella naisten kanssa? Baarissakin saattaa häitä jotain viininmaistelua jos änkeää tarinoimaan.
Koettakaa jo päättää
Heitän hatusta tällaisen oletuksen, että se saattaa olla heille kömpelö tapa koittaa aloittaa keskustelu samalla tavalla kuin he keskenään puhuisivat itselleen mieluisista asioista.