Ilmianna hyvä ja istuva vaateostos, sinä joka lyhyt, persjalkainen, rintava, leveäharteinen ja omenavartaloinen.
Pitäisi lähteä vaateostoksille ja jo etukäteen hirvittää. Onko kukaan löytänyt mitään joka istuu ja näyttää hyvältä?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Maximekko, ei kuulema sovi lyhyelle, mutta itse tykkään. Kauniisti istuva, kun joustaa oikeista paikoista.
Ei liian pitkiä tai tunikamallisia paitoja, ne saavat jalat näyttämään vielä lyhyemmiltä. Sopiva pituus on perskannikoiden puoliväliin.
Ei t- paita mallia vaan joko istuva tai sitten kevyttä materiaalia oleva väljä paita. Iso kaula-aukko ja 1/3 hihat.
Mielellään caprimalliset housut, paitsi muodolliseen tilaisuuteen pitkät. Housujen pitää olla istuvat, ei liian tiukat eikä leveälahkeiset. Eikä leggingsejä missään nimessä. Ja kengät sellaiset että tuovat säärille pituutta.
Vierailija kirjoitti:
Maximekko, ei kuulema sovi lyhyelle, mutta itse tykkään. Kauniisti istuva, kun joustaa oikeista paikoista.
Sopii toki, jos haluaa näyttää pystytetyltä puolijoukkueteltalta.
Kokemuksesta sanon, että on mahdotonta. Mikään ei istu nätisti vaan on jotenkin väärää mitoitusta eli mittasuhteet on pielessä ja vaatteet näyttää päällä jotenkin hassuilta. Ja siis tämä vaan omakohtaisena kokemuksena, onhan sitä niitäkin omppuplussia jotka onnistuu näyttämään jotenkin hyvältä mutta itseltä se ei ole onnistunut, enkä siis ole näiden onnistujienkaan tyyliä alkanut imitoimaan, koska se tyyli on kuitenkin tuntunut itselle vieraalta.
Sen sijaan olen nyt syksystä saakka pudottanut painoa ja valitettavaa takapakkia tämä korona-aika aiheutti, mutta silti huomaan että vaatteet istuu jo nyt kivemmin ja vaatekaapistakin löytyy vaikka mitä ihanuutta eli shoppaamaankaan ei tarvitse lähteä.
Jos sääret sallivat mekon tai hameen niin ei miniä eikä maksia. Vähän polven alapuolelle. Silloinkin sellaiset kengät etttä tuovat hieman pituutta, eli ei mitään ballerinoja.
Käy katsomassa KUDE-design, sivuilta. Todella imartelevia malleja ja eri värejä. Itse tilasin mustan Sanna- tunikan, paras ostos ikinä!
Tämä on juurikin se vartalotyyppi jonka päällä mikään vaate ei näytä hyvältä. Omenavatsaa ei vaan pysty häivyttämään mitenkään.
Tämä on todella masentavaa ja raivostuttavaa, muttei kuitenkaan niin paljoa että se auttaisi laihduttamaan.
Välttelen peilejä, yritän peitellä ja suosia suoria linjoja.
Mikä sinussa on se paras kohta, korosta sitä että huomio kiinnittyisi siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksivärisessä tuo ja raidallisessa/kirjavassa näyttää sirkustelttalta tai kuin olisi vetäissytä päälleen pussilakanan. Maksimekko olisi siis ihana, mutta yhtään harteikkaalle/rintavalle/ompulle melkoisen mahdoton vaate. Sellainen vartalonmyötäisempi on ihan nounou ja sitten taas sellainen rennosti liehuva hieman jopa oversize saa näyttämään todellistakin paksummalta..
Olen sovittanut varmasti jo satoja mekkoja ja aina sama juttu.
Kysypäs jostakin kangaskaupasta. Äitini onnistui saamaan eräästä kangaskaupasta saamaan mittojen mukaisia paitapuseroita yms, ainut ehto siellä oli, että kangas täytyi olla ao liikkeestä. Hän täytti otsikon mukaiset kriteerit sataprosenttisesti, eli istuvien vaatteiden löytäminen kaupasta oli erittäin hankalaa. Eikä ne paidat tulleet edes sen kalliimmiksi kuin normaalikaupoistakaan osetut.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on juurikin se vartalotyyppi jonka päällä mikään vaate ei näytä hyvältä. Omenavatsaa ei vaan pysty häivyttämään mitenkään.
Tämä on todella masentavaa ja raivostuttavaa, muttei kuitenkaan niin paljoa että se auttaisi laihduttamaan.
Sama juttu, mutta siis onko sinulla itselläsi oikeasti "paras" kohta johon edes voisi huomiota ohjata? Meinaan siis, että aina sanotaan kuinka ompulla on upeat sääret tai kapeat ranteet joita ei pidä peittää, mutta ei mulla ainakaan ole vaan sääretkin on aikamoiset pylväät ja kauhukseni olen huomannut että tuo ranteen ja kyynärpään välinen aluekin alkaa olla kuin jollain tädillä eli sellainen pullea ja veltto. Ennen sentään pärjäsi kun peitti löllöt olkavarret, mutta nyt pitäisi näköjään olla ihan pitkähihaista :-( Ja siis 3/4 tai 7/8-mittainen hihakin on jotenkin itselle huono, kun tuntuu että sen hihansuun pitäisi olla aina hieman väljempi..
Vierailija kirjoitti:
Masai-merkin housut on hyviä
H&M Plus vaatteet myös hyviä
HM Plus vaatteet, eivät näytä hyvältä edes niiden mallien yllä.
Jos on pitkä selkä ja lyhyet jalat, ohutpohjaiset kengät saa näyttämään joltain tärähtäneeltä keijukaiselta, vielä jos seisoo jalkaterät sisäänpäin ja pälyilee epävarmasti. Eli paksupohjaiset, esim valkopohjaiset tennarit pitää vahvasti maassa.
Tärkeintä on että olipa vaatteet mitä tahansa, niissä pitää viihtyä. Jos kantaa itsensä varmasti, on hyvännäköinen.
Harteikas omena ja hyvin istuva vaate on kyllä melkoisen mahdoton yhtälö. Jostain syystä oikeastaan kaikki vaatteet (ja jopa siis nämä plusmallitkin) on tehty sirolle ylävartalolle sopiviksi ja yhtään isommalla ne kinnaa tai sitten saa yläkropan näyttämään vieläkin massiivisemmalta. Ei voi edes harkita mitään off-shoulder mekkoa tai paitaa. Eikä noita nyt niin muodikkaita puhvihihoja.
Ai että mä niin toivon, että tulisi vielä se päivä kun skrode omppu olisi se tavoitelluin kropanmalli. Tai edes yksi niistä. Ei siitä ole oikeasti edes kovin kauaa kun iso prse oli ihan yhtälailla hankala puettava ja näytti ikävältä, mutta onneksi päärynöillä on jo helpompaa.
Täs nyt varmaan vaihtelee O-vartalon käsite sairaalloisen lihavasta hiukan pullukkaan. Monilla yläpainotteisilla on kuitenkin ihan hyvät jalat ja peppu, koska ne saavat treeniä kun kannattelevat ylävartaloa, eli sitä puolta kannattaa korostaa. Ja isompi kaula-aukko keventää hartialinja.
Tsekkaa Tyyliä Metsästämässä -blogi. Siellä esitellään välillä kaameita omenamahan nuolijoita, mutta joskus tosi tyylikkäitäkin kledjuja.
Vierailija kirjoitti:
Ja pahinta tässä kropanmallissa on ehkä se, että vielä edestäpäin katsoessa saattaa näyttää ihan hyvältä tai ainakin ookoolta. Olenkin jo oppinut, että sovittaessa katson ihan ekana sivuprofiilin ja sitten vasta edestä jos on edes tarpeen, koska niin monta kertaa on tullut se pettymys kun pikkuisenkin pyörähtää peilin edessä ja näkee sen valtavan mahansa joka jostain syystä ei edestäpäin näytä niin kamalalta.
Sitä ihan oikeasti muistuttaa lähinnä tynnyriä kun on yhtä paksu joka suunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksivärisessä tuo ja raidallisessa/kirjavassa näyttää sirkustelttalta tai kuin olisi vetäissytä päälleen pussilakanan. Maksimekko olisi siis ihana, mutta yhtään harteikkaalle/rintavalle/ompulle melkoisen mahdoton vaate. Sellainen vartalonmyötäisempi on ihan nounou ja sitten taas sellainen rennosti liehuva hieman jopa oversize saa näyttämään todellistakin paksummalta..
Olen sovittanut varmasti jo satoja mekkoja ja aina sama juttu.
Isokuvioiset kankaat ei oikein sovi kenellekään. Mutta pienikuvioiset sopii, vie huomion.
Pitkissä paidoissa rypytys rinnan päällä, A-linja tai liian leveä ei näytä hyvältä. Jos voit ajatella riittävän suuren (istuu mutta ei ole nakinkuori) slim fit suoran T-paidan, siis pitkällä kaavalla, se voi sopia. Siis pitkä mutta ei leveä.
Myös paidat joissa on pyöristetty helma sopii joillekin.