Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten nukkaiset vaatteet

Vierailija
30.05.2020 |

Ymmärrän hyvin, jos ihminen köyhyyden takia käyttää nukkaisia ja rikkinäisiä vaatteita, mutta ihmetyttää tosi paljon, miten aikuinen ihminen, jolla on säästöjä niin kulkee kodittomien rievuissa? Tuli tämä vain huomattua, kun kaveri, jolla on tonneja säästötilillä niin pukeutuu kuitenkin aina samaan huppariin, jossa on repaleiset hihat.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihat jos rikki, resorit voi korjata jos löytää samaa väriä.

Toki kannattaa ostaa pellavaa, puuvillaa, aitoja materiaaleja.

Monesti mietitty että vähintä mitä voi,  edes olla siisti.  Köyhyyteen muutoinkin liitetään kaikkea negatiivista.

"Ei sillä väliä ole", silti tehdäään pikaisia päätelmiä, kun on niin huonosti puettukin..

Vierailija
22/39 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjossa kirjoitti:

Marketin rytkyt nukkaantuu. Ei Burberryt jne[/quote

Eihän sulla Burberryyn ole varaa. Sinähän ostat vain halpäkrääsää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ovat saaneet rahaa säästöön sillä, että eivät hanki kalliita vaatteita tai vaihda niitä usein. Päättäneet olla ennemmin kuluneissa vaatteissa. Kestää ne halppisvaatteetkin usein vuosia melko ehjänä kappaleena, vaikka ovatkin nukkaantuneita, venähtäneitä ja sieltä täältä rispaantuneita.

24/39 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varjossa kirjoitti:

Marketin rytkyt nukkaantuu. Ei Burberryt jne

Burberryt ovat rumia ja ylihinnoiteltuja. Tätimäisiä ja tylsiä vaatteista. Sopivat tietysti sinulle.

Kultaseni status maksaa ja siitähän sinä et tiedä mitään.

25/39 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varjossa kirjoitti:

Marketin rytkyt nukkaantuu. Ei Burberryt jne[/quote

Eihän sulla Burberryyn ole varaa. Sinähän ostat vain halpäkrääsää.

Kaikki vaatteet olen ostanut itse. Eiku oho takavarikoinhan mä miehen Gantin paidan ja Burberryn pikeen.

Meille ei osteta kuin merkkivaatteita.

Vierailija
26/39 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava, käytännöllinen ja parhaan mallinen neuletakkini korvautuu uudella HETI kun löytyy edes puoliksi yhtä hyvä eikä vain putki- ja palloihmisille suunniteltuja. Terkuin päärynä. Eli nukkaisella mennään kunnes löytyy mieleinen uusi.

Vierailija
27/39 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjossa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varjossa kirjoitti:

Marketin rytkyt nukkaantuu. Ei Burberryt jne

Burberryt ovat rumia ja ylihinnoiteltuja. Tätimäisiä ja tylsiä vaatteista. Sopivat tietysti sinulle.

Kultaseni status maksaa ja siitähän sinä et tiedä mitään.

Ei mun tarvitse omaa staustani ostaa, se on minulla jo valmiiksi.

Ostan kyllä kivoja merkkivaatteita, mutta en ikimaailmassa Burberrya.

Vierailija
28/39 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko johtua siitä, että osa ei tiedä miten vaatteita kuuluisi pestä/huoltaa. Eli mahdolliset vetoketjut kiinni ja vaatteet nurinpäin aina ennen pesukoneeseen laittamista. Samoin kuivurissa vaatteet kuivataan nurinpäin.

Olen huomannut että monet luonnonkuituiset vaatteet (esim. monet lasten ekologiset merkkivaatteet) nukkaantuvat helposti, niiden kanssa olen huomannut että täytyy olla erityisen tarkkana että muistaa pestä nurinpäin.

Vierailija
29/39 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä te hyvät ihmiset ette lue vaatteidenne materiaaleja? Jos mm. hupparissasi on yli 30% polyesteria niin se suurella todennäköisyydellä nukkaantuu jo viimeistään viidennessä pesussa. Jos yli 50% niin se voi jo ennen ensimmäistä pesua nukkaantua. Puuvillaa kannattaa suosia aina.

Polyester katkoo terävänä kuituna minkä tahansa muun kuidun ja sitten vaate muuttuu nukkaiseksi katkeillen langanpätkien ja niihin tarttuneen pölyn vuoksi.

Kannattaa mieluummin olla vaikka ilman kuin ostaa tekokuitua sisältävää vaatetta.

Vierailija
30/39 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukava, käytännöllinen ja parhaan mallinen neuletakkini korvautuu uudella HETI kun löytyy edes puoliksi yhtä hyvä eikä vain putki- ja palloihmisille suunniteltuja. Terkuin päärynä. Eli nukkaisella mennään kunnes löytyy mieleinen uusi.

Voit naamioida nukkaisuutta silittämällä vaatteesi. Nypynpoistajaa en suosittele kokeilemaan.

Vierailija
31/39 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä te hyvät ihmiset ette lue vaatteidenne materiaaleja? Jos mm. hupparissasi on yli 30% polyesteria niin se suurella todennäköisyydellä nukkaantuu jo viimeistään viidennessä pesussa. Jos yli 50% niin se voi jo ennen ensimmäistä pesua nukkaantua. Puuvillaa kannattaa suosia aina.

Polyester katkoo terävänä kuituna minkä tahansa muun kuidun ja sitten vaate muuttuu nukkaiseksi katkeillen langanpätkien ja niihin tarttuneen pölyn vuoksi.

Kannattaa mieluummin olla vaikka ilman kuin ostaa tekokuitua sisältävää vaatetta.

Mitä suosittelet polyesteriverkkahousujen tilalle?

Vierailija
32/39 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on semmoinen nukanpoistaja ensiavuksi nyppyisille vaatteille. En jaksa miettiä vaatteitani niin paljon että viikottain tarkistaisin niiden nyppytilanteen. Sama kun nahkakenkien ja -laukkujen öljyämisen kanssa, kerran parissa kuukaudessa rykäisen kaikki kerralla.

Olen myös huomannut että kirppisvaatteet pysyvät paljon siistimpinä kuin uutena ostetut. Joku uusi henkkamaukan paita tuhoutuu viimeistään parissa pesussa, mutta joihinkin kirppisvaatteisiin ei pysty edes atomipommi. Minulla on yksi musta Steve Jobs -tyylin neulospaita joka on pysynyt ihan uuden näköisenä ja pikimustana viimeiset 5 vuotta.

Vierailija
33/39 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä, mistä materiaalista vaate on tehty, ei voi päätellä nukkaantuuko vaate vai ei. Nukkaantumiseen vaikuttaa langan valmistukseen käytetyn kuidun pituus. Valitettavasti lyhyestä puuvillakuidusta valmistettua vaatetta löytyy. Laadukkaassa langassa kuidut ovat pidempiä eivätkä vapaudu langasta hankauksessa. Moni huonolaatuinen vaate tehdään polyesteristä, mutta polyesteri itsessään voi olla hyvin kestävä materiaali.

Vierailija
34/39 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään saa enää mistään laadukkaita vaatteita. Se on tosi!

Äidilläni 40v vanha pusero joka on pesty triljonia kertoja ja edelleenkin kuin uusi.

Vierailija
35/39 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ovat saaneet rahaa säästöön sillä, että eivät hanki kalliita vaatteita tai vaihda niitä usein. Päättäneet olla ennemmin kuluneissa vaatteissa. Kestää ne halppisvaatteetkin usein vuosia melko ehjänä kappaleena, vaikka ovatkin nukkaantuneita, venähtäneitä ja sieltä täältä rispaantuneita.

Kävin pitkästä aikaa vaateostoksilla ja yllätyin miten paljon rahaa niihin meni. Ostin pari puseroa ja farkut ja niihin meni jo satanen. Jos kaupoilla kävisi kuukausittain, niin kyllä rytkyihin saisi menemään aika pitkän pennin. Minun vanhin vaatekappaleeni on musta trenssitakki jonka ostin 14-vuotiaana Seppälästä 12 vuotta sitten.

tv. vanhoihin rytkyihin pukeutuva roope ankka

Vierailija
36/39 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan on puhdas niin ei ole väliä.

Vierailija
37/39 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin pitkästä aikaa vaateostoksilla ja yllätyin miten paljon rahaa niihin meni. Ostin pari puseroa ja farkut ja niihin meni jo satanen. Jos kaupoilla kävisi kuukausittain, niin kyllä rytkyihin saisi menemään aika pitkän pennin. Minun vanhin vaatekappaleeni on musta trenssitakki jonka ostin 14-vuotiaana Seppälästä 12 vuotta sitten.

tv. vanhoihin rytkyihin pukeutuva roope ankka

Tosi halvalla selvisit, tuskin on tekijöille juuri palkkaa maksettu

Vierailija
38/39 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, täällä kanssa yksi rytkyjen rakastaja. Mulla on kauhea ilmastoahdistus, enkä ole vuosiin ostanut vaatteita. Kaivelen niitä jopa joskus roskiksesta, jos satun näkemään jonkun poisheittämiä. Tätä tapahtuu yllättävän usein.

Mulla on ompelukone, jolla tuunaan löytövaatteita ja korjaan kaikkia niin pitkään kuin pystyy. Mulla on toki muutamia siistejä kestäviä vaatteita ja yksi juhlavaatekerta, joita käytän jos haluan olla siisti.

Rahasta ei ole kyse vaan ilmastoahdistuksesta ja siitä, etten oikein voi tietää millaisia asioita ja tuotanto-oloja tuen ostamalla jonkin uuden vaatteen.

Ja nyt kun oikein ajattelen, niin eipä juuri kiinnosta mitä joku tuntematon mun vaatteista ajattelee.

Vierailija
39/39 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? En ole kiinnostunut vaatteista tai shoppailusta, vaikka periaatteessa estettikantajua ja rahaa löytyykin. Shoppailu on tylsää ja inhoan vaatteiden sovittelua. En jaksa jonkun puolitutun takia pynttäytyä. Onneksi läheiseni eivät välitä nukkavieruista vaatteistani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi