suhteen alussa - miten rehellinen tulee olla aiemmista suhteista?
Miehen edellinen pitempi vaikea suhde on päättynyt ihastumiseen toiseen ja siitä syntyneeseen laastari-suhteeseen. Toinen löytyi työpaikalta ja molemmat ovat siellä edelleen. Laastari-suhde päättyi ilmeisesti muutama kk ennen kuin tapasimme mieheni kanssa, jolloin mies haki aktiivisesti uutta suhdetta netistä.
Aiemmin mies kertoi, että ovat täysin eri osastoilla töissä eikä tule tapaamaan tätä laastaria siellä todennäköisesti lainkaan. Nyt kuitenkin selvisi, että on sittenkin mahdollista, että päätyvät samoihin projekteihin, joissa työskennellään erittäin tiiviisti yhdessä ja näihin liittyy myös mahdollisesti työmatkoja yhdessä.
Mies toivoisi, että välit tämän laastarin kanssa palaisivat normaaleiksi, jotta voisi mahdollisesti jatkossa työskennellä yhdessä hänen kanssaan. Myös arvostaa kyseistä henkilöä kovin ammatillisesti ja tuntuu kaipaavan hänen mielipiteitään.
Pitääkö tästä olla huolissaan ja miten tähän pitäisi suhtautua? Minua vaivaavat seuraavat asiat tässä:
1) miksei alunperin asiasta kertoessaan sanonut suoraan, että saattavat edelleen osua samoihin projekteihin
2) haluaisi olla tekemisissä vielä(kin), tosin sanoo kiinnostuksen olevan ammatillista, mutta en tiedä. Näissä merkeissä alunperinkin ihastuivat toisiinsa
3) tuomitsee vahvasti pettämisen, mutta onkin näin toiminut arvojensa vastaisesti - miten voin luottaa sanoihinsa tulevaisuudessa?
Kommentit (11)
Joo, asiassa kaihertaa myös se, että mies haluaisi olla naiseen yhteydessä, jotta tietäisi, mitä tämä hänestä ajattelee. Eli onko mies oikeasti yli tästä suhteesta?
Ja ex-vaimosta ei löydy kuin haukuttavaa...
En olisi huolissaan. Laastari on aina laastari.
Vierailija kirjoitti:
Kunoa asia olsikinaina noin herttaisen yksinkertaista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunoa asia olsikinaina noin herttaisen yksinkertaista!
Niinpä!
Tällä hetkellä en ole lainkaan varma, etten ole nolostuttavaksi päätyneen laastari-suhteen korjaussarja, jonka jälkeen mies palaa tähän eron alunperin vauhdittaneeseen naiseen.
Tästä asiasta on nyt muodostunut hiekkaa teidän suhteeseen. Miten teidän välit muuten? Onko mies sitoutunut jne.? Yksittäisenä asiana antaisin asian olla, mutta jos olisi muutakin epämääräistä, niin itsellä alkaisi ahdistamaan. Toi, että mies puhuu asiasta noin paljon viittaa siihen, että asia on mielessä.
Olen tosin hieman jäävi vastaamaan, koska juuri hyvin alkanut suhde päättyi siihen, että miehellä paljastui useita rinnakkaisia suhteita sopimuksista huolimatta.
Minulle on ihan sama, kunhan itse saan suhteelta niitä asioita, joita haluan. Minut on lopulta aika helppo pitää tyytyväisenä.
Mitä helvetin väliä niillä aiemmilla suhteilla on?
Ennustan teille hyvin lyhyttä suhdetta.
En oikeastaan haluaisi edes tietää niistä aiemmista suhteista ellei ex ole töissä samassa työpaikassa tai asu naapurissa.
Tässä siis tämä laastari nimenomaan on töissä samassa työpaikassa & mahdollisuus yhteisiin pitkiin projekteihin yliyön työmatkoineen on. Nyt heillä on välit olleet katkolla, mutta ilmeisesti toive on, että ”kaikki olisi hyvin”.
Taustalla myös se, että mies sopi selkäni takana tapaavansa yhtä toista naista. Kirjoitti viestiä keittiössä klo 22 illalla, että sopii nähdä huomenna. Ei olisi tästä sanonut minulle mitään, ellen olisi huomannut ja kysymällä kysynyt asiaa. Tämä nainen on kuulemma hyvä tuttu / ystävä.
Valehtelu suhteessa? No annas kun mietin. 🙄
Minä itse olen varmaan sinisilmäinen ja erinomaisen hölmö koska minua ei ihan hirveästi kiinnosta mahdollisen kumppanini (naisen) aiemmat parisuhteet. - Jos toiveen ja/ tai pyynnön saan esittää niin toivon, että hän on menneisyytensä kanssa ns. sinut.
En haluaisi olla parisuhteessa naisen kanssa, jolla ei ole mitään hyvää sanottavaa exästään (tai exsistään). - Siis jos hänestä tai heisä syystä tai joskus tulee puhe/ tulevat muutoin esille.
Ymmärrän, että kaikilla ei ole näin onnekkaasti asiat, että pystyisivä sanomaan vähäisntäkään positiivitsa seikkaa ex kumppanistaan / tai kenties yhdestäkään heistä mutta jos suhde (tai useampi suhde) on kestänyt pidempään (vuosia) niin luultavasti koen tällaisen -yksinkertaitaen- negatiivisuuden todennäköisesi "hieman" kiusallisena ja vaivaannuttavana.
Sinkkumies