Miksi miehet lopettavat seksin siemensyöksyn jälkeen, vaikka olisi ihan kiva sitä touhua jatkaakin?
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Koska miehet on keskimäärin itsekkäitä. On valitettavan harvassa ne rakastajat jotka jatkavat vielä vaikkei itseä enää kiinnostaisi.
Valitettavan harvassa on myös ne naiset jotka harrastavat seksiä vaikka ei itseä kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Koska miehet on keskimäärin itsekkäitä. On valitettavan harvassa ne rakastajat jotka jatkavat vielä vaikkei itseä enää kiinnostaisi.
Mihin unohtui se, ettei kenenkään ole pakko harrastaa seksiä jos ei halua tai aina on oikeus muuttaa mieltään ja kieltäytyä? Vai oliko ne vain naisten oikeuksia?
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt yhtään ymmärrä tätä keskustelua siitä, ettei mies jaksa enää sen jälkeen kun itse on saanut.
Miksette vaan tee niin, että naiselle ensin orgasmi suuseksillä ja vasta sitten yhdyntää?
Paljon mukavempikinhan se on työntää kulli just lauenneeseen, orgasmista turpeaan ja märkään pilluun.
Ei muuten ole. Nainen on siinä vaiheessa jo lopettanut seksin harrastamisen ja odottaa enää vain että toinen runkkaa itsensä häneen. Pillu on märkä kyllä mutta puristelu on lakannut eikä tunnu oikein miltään. Melko monta kertaa tuossa vaiheessa olen lopettanut panemisen kesken ja sanonut että jatkan sitten aamulla jos herään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samanlailla kun ihmetellään ennenaikaista siemensyöksyä... Sellaista ei ole olemassakaan koska siemennyksenhän on tapahduttava mahdollisimman nopeasti. Ihminen on keksinyt "seksin" Seksuaalisen kontaktin tarkoitus on alkuperäisestikin ollut vain lisääntyminen. Ja tuo nopea akti näkeehän sen eläimistäkin, penetraatio on hyvin nopeasti ohi.
Valtaosa ihmisten välisestä seksistä tähtää nautintoon eikä lisääntymiseen, joten mielestäni on toissijaista miettiä tässä keskustelussa lisääntymistä. Eläinmaailmassakin harrastetaan seksiä hyvikseen. Olisiko kaikille miehille ok, jos nainen ensin lauettuaan kääntäisi kylkeä, pieraisisi ja jättäisi miehen muna pystyssä kiemurtelemaan kerta toisensa jälkeen? Kyse on vain viitseliäisyydestä ja huomioimisesta.
Ensinnäkin, nautintoon tähtäävä seksi on ollut pääasia vasta joitakin tuhansia vuosia. Se on evoluution kannalta todella lyhyt aika. Ei ihmisen kroppa ja hormonitoiminta ole sinä aikana juurikaan muuttunut. Ne toimii edelleen niillä "eläimellisen" ajan säännöillä.
Toiseksi, myös naiset tekevät tuota. Jostain syystä silloin ei vain puhuta viitseliäisyydestä vaan jaksamisesta tai siitä miten liika sattuu. Yhdynnän kestoa katsotaan usein juuri naisen näkökulmasta. Milloin mies laukeaa liian nopeasti, milloin ei tunnu laukeavan millään vaan menee limakalvoja raastavaksi jyystämiseksi. Vastaavasti voisi puhua, että nainen oli liian hidas tai lopetti liian nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt yhtään ymmärrä tätä keskustelua siitä, ettei mies jaksa enää sen jälkeen kun itse on saanut.
Miksette vaan tee niin, että naiselle ensin orgasmi suuseksillä ja vasta sitten yhdyntää?
Paljon mukavempikinhan se on työntää kulli just lauenneeseen, orgasmista turpeaan ja märkään pilluun.Ei muuten ole. Nainen on siinä vaiheessa jo lopettanut seksin harrastamisen ja odottaa enää vain että toinen runkkaa itsensä häneen. Pillu on märkä kyllä mutta puristelu on lakannut eikä tunnu oikein miltään. Melko monta kertaa tuossa vaiheessa olen lopettanut panemisen kesken ja sanonut että jatkan sitten aamulla jos herään.
Ja aika moni nainen on vain passiivinen panoalusta sen jälkeen kun on itse saanut kunnon orgasmin. Jotenkin se aktiivisuus vaan vähenee kun oma himo on tyydytetty ja raukeus valtaa kehon. Sama se on miehillä.
Vierailija kirjoitti:
Satunnaisesti mulle käy niin, että kun vedän ulos ja ruiskin lastit vaimon vatsalle, ei himo eikä erektio laske vaan työnnyn takaisin sisään ja homma jatkuu uudelleen, mutta tämä toinen kerta ei sitten enää kauaa kestäkään. Yleensä myös tuossa vaiheessa vaimo on jo niin naatti, ettei haluaisi enää yhtään lisää. Sinänsä mulle ei tuottaisi mitään ongelmaa jatkaa vaikka antamalla suuseksiä että vaimo saisi vielä kerran, mutta koskaan ei ole halunnut. Kai siksi, että ennen varsinaista yhdyntää on saanut kerran, yhdynnän alkuvaiheessa toisen ja sen jälkeen onkin paikat hellänä, ettei enempää haluakaan.
Onpas itsekäs nainen kun lopettaa kesken kaiken
Vierailija kirjoitti:
Satunnaisesti mulle käy niin, että kun vedän ulos ja ruiskin lastit vaimon vatsalle, ei himo eikä erektio laske vaan työnnyn takaisin sisään ja homma jatkuu uudelleen, mutta tämä toinen kerta ei sitten enää kauaa kestäkään. Yleensä myös tuossa vaiheessa vaimo on jo niin naatti, ettei haluaisi enää yhtään lisää. Sinänsä mulle ei tuottaisi mitään ongelmaa jatkaa vaikka antamalla suuseksiä että vaimo saisi vielä kerran, mutta koskaan ei ole halunnut. Kai siksi, että ennen varsinaista yhdyntää on saanut kerran, yhdynnän alkuvaiheessa toisen ja sen jälkeen onkin paikat hellänä, ettei enempää haluakaan.
Meillä mies toimii myös noin ainoana poikkeuksena se, että hän ei vedä välillä ulos vaan ruiskii myös sen ekan satsin sisälleni jääden siihen. Minusta on sen jälkeen on ihanaa tuntea sisälläni miehen kasvavan ja kovenevan uudelleen, kun saan lantiopohjan lihaksillani herätellyksi kalun uuteen taistoon. Mieskin tuntuu tykkäävän juuri tästä toisesta vaiheesta jossa varsinainen akti usein myös kestää pidempään.
Käyttäjä34431 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko naisetkin itsekkäitä, jos eivät harrasta miesten kanssa seksiä silloin, kun itse eivät seksiä halua?
Eli naiset ovat itsekkäitä kun eivät halua/suostu seksiin heti kun mies sitä haluaa, VAIKKA se mies ei halua naiselle orgasmia antaa, eli pitäs vaan olla se kassientyhjennys paikka ilman sitä ns. "palkkaa" ?. Melko erikoinen tapa ajatella kyllä. Ja nämä miehet sitten vikisevät että naiset pihtaa! Mikähän siihen olis syynä? Jos saa hyvää seksiä sitä myös haluaa, se on varma, ainakin minä haluan ja kokoajan.
Aika erikoinen ajattelutapa on sekin, että naisella on oikeus kieltäytyä seksistä koska vain (vaikka kesken aktin), mutta miehelle on velvollisuus tyydyttää nainen vaikka itseä ei seksi kiinnostaisikaan. Minusta olisi paljon reilumpaa, että molemmilla olisi samat oikeudet ja velvollisuudet. Niin, että molemmilla on oikeus kieltäytyä koska vain tai molemmilla on velvollisuus tyydyttää toinen vaikkei itseä haluttaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies toimii myös noin ainoana poikkeuksena se, että hän ei vedä välillä ulos vaan ruiskii myös sen ekan satsin sisälleni jääden siihen. Minusta on sen jälkeen on ihanaa tuntea sisälläni miehen kasvavan ja kovenevan uudelleen, kun saan lantiopohjan lihaksillani herätellyksi kalun uuteen taistoon. Mieskin tuntuu tykkäävän juuri tästä toisesta vaiheesta jossa varsinainen akti usein myös kestää pidempään.
Sisälle minäkin mieluiten tulisin mutta kun meillä ei ole ehkäisyä käytössä paitsi kondomit ajoittain. Pitäisi käydä vasektomiassa niin ei olisi huolta. Erotuksena sinuun se, kuten lainauksessasi mainitsin, ettei vaimo halua enää enempää. Ei munaa eikä muutakaan. Mulla on kohtuullisen paksu kalu ja ensimmäinen setti kestää yleensä sen verran aikaa, että ymmärrän jos alkaa olla paikat herkkänä.
Käyttäjä34431 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska homma on hoidettu. Samasta syystä osa naisista lopettaa hommat, kun lapset on saatu. Ei ole enää tarvetta seksiin, kun suku on jo jatkettu. :-)
Mites tämä ehkäisy sitten, miksi sitä ollenkaan käytetään, jos se ainoa seksin tarkoitus on se siemenenkylvö lapsen aikaansaamiseksi.
Ja kyllä naiset seksiä haluavat jos se on hyvää. Ja ei pidä yleistää, mihet pihtaavat ihan yhtäusein jos ei enemmänkin kuin naiset.
Jatkaa ne miehetkin sitä seksiä jos se oli hyvää. Mutta jos ei ollut, niin miksi vaivautua?
Ja ihan tutkimusten mukaan miehet ovat useimmissa parisuhteissa se enemmän halua puolisko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisälle minäkin mieluiten tulisin mutta kun meillä ei ole ehkäisyä käytössä paitsi kondomit ajoittain. Pitäisi käydä vasektomiassa niin ei olisi huolta. Erotuksena sinuun se, kuten lainauksessasi mainitsin, ettei vaimo halua enää enempää. Ei munaa eikä muutakaan. Mulla on kohtuullisen paksu kalu ja ensimmäinen setti kestää yleensä sen verran aikaa, että ymmärrän jos alkaa olla paikat herkkänä.
On ne paikat hellinä miehelläkin saamisen jälkeen ja useimmilla erektiokin on mahdoton jonkin aikaa laukeamisen jälkeen. Miksi miehen oletetaan jatkavan käsin tai suulla naisen tyydyttämistä, mutta naisen ei?
Käyttäjä34431 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä tunnetta orgasmin jälkeen on vaikea kuvata, mutta se putous ekstaasista letargiaan on nopea. Kuin pitkän putoamisen jälkeen mätkähtäisi maahan. Sen jälkeen ei tee yhtään mieli lisää. Ja yllättäen tässä on eroja; ikä ja fysiologia suurimpina tekijöinä.
Se on aika pitkälti miehen mittari, puristaako itsestään jatkoa seksille. Rakkaalle kumppanille tietty. Ja niin minäkin teen. Mutta se on selkein syy, miksi osa miehistä lopettaa pelin siihen. Minusta se ei ole oikein, yritän vain avata syitä vastauksena apn kysymykseen.
On myös totta, että jonkin ajan jälkeen tekee taas mieli, mutta siinä välissä ei tee yhtään mieli.
M42
Ihan järkevä mies, ja järkevä vastaus. Mutta, kyse onkin siitä haluaako miellyttää sitä TOISTA osapuolta vaikkei itse tekiskään mieli. Uskonpa, että moni nainenkin lähtee seksiin mukaan, vaikkei just silloin itse niin huvittaisikaan. Vastvuoroisuutta peliin! Ja usein/melkein aina siitä sitten itsekkin innostuu, eikä kesken halua jättääkkän.
Aika moni nainen ei lähde seksiin mukaan jos ei itseä juuri sillä hetkellä huvita. Aika harva tiedostaa, että saattaa olla halultaan responsiivinen eli halu herää vasta matkan varrella teoista ja tunnelmasta ei spontaanisti itsekseen.
Kyllä se on niin että näin keski-iässä sitä pitää olla tyytyväinen että on säilynyt hengissä siitä köyrinnästä eikä saanut sydäriä ennen orgasmia. Ihan pakko huilata sen jälkeen ainakin 1/2 tuntia ennen kuin voi jatkaa. Hengityksen tasaantumiseen menee jo 10 minuuttia, sitten pitää käydä juomassa ja kusella jne. Ja pötkötellä ihan rauhassa. Mutta sitten sitä voikin taas ruveta uusintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon mukavempikinhan se on työntää kulli just lauenneeseen, orgasmista turpeaan ja märkään pilluun.Ei muuten ole. Nainen on siinä vaiheessa jo lopettanut seksin harrastamisen ja odottaa enää vain että toinen runkkaa itsensä häneen. Pillu on märkä kyllä mutta puristelu on lakannut eikä tunnu oikein miltään. Melko monta kertaa tuossa vaiheessa olen lopettanut panemisen kesken ja sanonut että jatkan sitten aamulla jos herään.
Ok, itselläni ei kokemusta tuollaisesta. Onhan naisissakin eroja ja jotkut saa useamman kerran yhden seksikerran aikana eivätkä lopeta seksin harrastamista siihen, kun itse ovat kerran saaneet.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä34431 kirjoitti:
Miehellä ei siis toimi pää, ei, kädet eikä suukaan, sen orgasmin jälkeen? Voi apua sentään. Lamaantuneet parat. Mitenhän on voitu sotia ynnä muuta... No naisia ei voitu siis tyydyttää. ei sitten millään keinolla. Se kaluhan ON se ainoa autuaaksi tekevä , niikö miehet? :D
Nainen ei tykkää suuseksistä. Ei halua että kosketetaan kun tekee orkkua. Ei saa seksin aikana.
Koita siinä sitten voi apua sentään.
Sun kaikki naiset on olleet tollasia, että eivät tykkää kosketuksesta, kun tekevät orkkua?
Vai olisko niin, että tässä keskustelussa puhutaan pääosin naisista, jotka haluaisivat päästä maaliin yhdessä? Se, että sun nainen ei halua kosketusta ei ole tekosyy sille, että kaikki miehet jättää leikin kesken omien naistensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä34431 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko naisetkin itsekkäitä, jos eivät harrasta miesten kanssa seksiä silloin, kun itse eivät seksiä halua?
Eli naiset ovat itsekkäitä kun eivät halua/suostu seksiin heti kun mies sitä haluaa, VAIKKA se mies ei halua naiselle orgasmia antaa, eli pitäs vaan olla se kassientyhjennys paikka ilman sitä ns. "palkkaa" ?. Melko erikoinen tapa ajatella kyllä. Ja nämä miehet sitten vikisevät että naiset pihtaa! Mikähän siihen olis syynä? Jos saa hyvää seksiä sitä myös haluaa, se on varma, ainakin minä haluan ja kokoajan.
Aika erikoinen ajattelutapa on sekin, että naisella on oikeus kieltäytyä seksistä koska vain (vaikka kesken aktin), mutta miehelle on velvollisuus tyydyttää nainen vaikka itseä ei seksi kiinnostaisikaan. Minusta olisi paljon reilumpaa, että molemmilla olisi samat oikeudet ja velvollisuudet. Niin, että molemmilla on oikeus kieltäytyä koska vain tai molemmilla on velvollisuus tyydyttää toinen vaikkei itseä haluttaisikaan.
Tämä aiheutti mussa hieman hampaiden kiristystä.
Lähtisin siitä, että seksiin ei ole pakko suostua, eli ei ole mitään velvollisuutta. Ja ajattelisin myös niin, että jos akti on erittäin epämukavaa tai sattuu, siitä on oikeus sanoa tai lopettaa kesken.
Mutta jos lopettaa oman tyydytyksen jälkeen ilman, että kumppani on tyytyväinen, on vain itsekäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä34431 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin siitä, että seksiin ei ole pakko suostua, eli ei ole mitään velvollisuutta. Ja ajattelisin myös niin, että jos akti on erittäin epämukavaa tai sattuu, siitä on oikeus sanoa tai lopettaa kesken.
Mutta jos lopettaa oman tyydytyksen jälkeen ilman, että kumppani on tyytyväinen, on vain itsekäs.
Että jos vaan menee fiilikset eikä enää yhtään haluta, niin se ei ole syy lopettaa, koska ei satu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä34431 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mistäs sitä toisen syitä tietää vai alatko sinä kuulustelemaan jos toinen ei halua tai lopettaa kesken?
Voi se sattua mieheenkin tai olla muuten vaan erittäin epämukavaa. Riippuu aika paljon naisesta viitsiikö syitä alkaa sen enempää availemaan.
Siis(kö) miesten/jonkun miehen, mielestä nainen on itsekäs jos ei suostu seksiin (milloin vain miestä haluttaa) ?
ja tämä edellyttäää myös sen, että nainen on siinä tyydyttäjän miehelle loppuun asti? Mutta miehen ei tarvitse naista tyydyttää? Kun ei huvita/ enää haluta spermanroiskinnan jälkeen? Ja naisen pitää yhä tämän jälkeen olla valmiina kun mies haluaa mm. "seistä kun nainen polvillaan imee kalua"...tms. ja edelleen nää samat kullit sitten ihmettelee, miksi ne naiset pihtaa.. omg! mutta ne aivot, ne on jääneet narikkaan, sinne missä niiden naisten aivojen pitäs olla, mutta eivät ole!
Paljon mukavempikinhan se on työntää kulli just lauenneeseen, orgasmista turpeaan ja märkään pilluun.