Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tehdään adressi kaupoille maskien puolesta?

Vierailija
29.05.2020 |

A Maskit vähentävät laajalti käytettynä virusta aerosolina ilmassa ja torjuvat tartuntoja. Tämä on monessa tutkimuksessa todettu.

B Hallitus mokasi maskihankinnat ja nyt yrittävät vakuuttaa, ettei niistä olisi hyötyä ollutkaan.

C Itse en aio asioida kaupoissa tai missään muuallakaan sisätiloissa, missä ihmiset eivät käytä maskeja. Jos haluamme Suomen elinkeinoelämän nousuun, on alettava käyttää maskeja julkisissa paikoissa.

Jollei hallitus kykene toimimaan, yritykset voivat tehdä sen itse. Jos joku ruokakauppa tai vaatekauppa tms ilmoittaisi kokeilumielessä, että esim klo 12 asti sisään pääsee vain maski päällä, niin sinne tulee valtava ostoryntäys ja muut yritykset seuraavat perässä. Jokainen saisi silloin valita, asioiko maskien käyttäjien joukossa vai niiden seurassa, jotka eivät käytä suojaa.

Elämme markkinataloudessa, luulisi kauppojen tajuavan tarjota tämän mahdollisuuden asiakaskunnalleen, jos kaipaavat myyntituloja. Ainakin pk-seudulla olisi kysyntää tälle.

Pitäisikö aloittaa adressi, jossa toivotaan tällaista kaupoilta? Meillä on valtaa kuluttajina, ei tarvita mitään valtion ohjeistusta tähän maskiasiaan, pystymme toteuttamaan sen itsekin!

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varma, etten ap:n adressiin nimeäni laita.

Vierailija
42/46 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luotettava lähde väitteille A. ja B. Sitten voidaan keskustella lisää. 

A Mm. Hiljattain julkaistu VTTn tutkimus ja moni kansainvälinen tutkimus

B normaali päättelykyky

Linkki tutkimukseen tai ei ole luotettava lähde. Ei välttämättä siltikään ole. 

Etkö lue uutisia lainkaan? Lopeta kitinä lähdevaatimuksista tutkimuksista, jotka on juuri uutisoitu näyttövästi. Me muut luemme lehtiä.

Googlaa itse n viikontakainen VTTn maskitutkimus. Uutisoitiin myös Ylen pääuutisissa, mutta katsoit varmaan temppareita.

Luen toki ja kuuntelen myös. Tänään klo 19 uutisissa kerrottiin, että maskin käytön hyöty on erittäin vähäinen tai jopa olematon. Sama todennäköisesti kerrotaan muissakin uutislähetyksissä. 

Sitten et ymmärrä lukemaasi.

Nimittäin tänään kerrottiin hallituksen selvityksestä, ettäkansanmaski ei suojele KÖYTTÖJÄÄNSÄ.

Se on totta.

VTTn tutkimus vahvisti sen, mitä tiedetään kansainvälisistä tutkimuksista, että kangasmaskikin suojelee MUITA SILTÄ, JOS MASKIN KÄYTTÄJÄLLÄ ON KORONA.

Minun maskini suojelee sinua, sinun maskisi minua.

Kävin viime viikolla lääkärissä. Hoitajilla ja lääkäreillä oli maskit kuten minullakin. Sain pahan astmakohtauksen. Ei suojellut maski minua. Päinvastoin.

Pelkäsit maskeja niin paljon, että sait kohtauksen?

Minä olen käyttänyt maskeja useasti ja olen astmaatikko. En ole saanut kohtauksia.

Minulla ei tullut koronasta kuin vähän yskää eli kukaan ei voi saada koronasta muita oireita, eikö niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luotettava lähde väitteille A. ja B. Sitten voidaan keskustella lisää. 

A Mm. Hiljattain julkaistu VTTn tutkimus ja moni kansainvälinen tutkimus

B normaali päättelykyky

Linkki tutkimukseen tai ei ole luotettava lähde. Ei välttämättä siltikään ole. 

Etkö lue uutisia lainkaan? Lopeta kitinä lähdevaatimuksista tutkimuksista, jotka on juuri uutisoitu näyttövästi. Me muut luemme lehtiä.

Googlaa itse n viikontakainen VTTn maskitutkimus. Uutisoitiin myös Ylen pääuutisissa, mutta katsoit varmaan temppareita.

Luen toki ja kuuntelen myös. Tänään klo 19 uutisissa kerrottiin, että maskin käytön hyöty on erittäin vähäinen tai jopa olematon. Sama todennäköisesti kerrotaan muissakin uutislähetyksissä. 

Sitten et ymmärrä lukemaasi.

Nimittäin tänään kerrottiin hallituksen selvityksestä, ettäkansanmaski ei suojele KÖYTTÖJÄÄNSÄ.

Se on totta.

VTTn tutkimus vahvisti sen, mitä tiedetään kansainvälisistä tutkimuksista, että kangasmaskikin suojelee MUITA SILTÄ, JOS MASKIN KÄYTTÄJÄLLÄ ON KORONA.

Minun maskini suojelee sinua, sinun maskisi minua.

Kävin viime viikolla lääkärissä. Hoitajilla ja lääkäreillä oli maskit kuten minullakin. Sain pahan astmakohtauksen. Ei suojellut maski minua. Päinvastoin.

Pelkäsit maskeja niin paljon, että sait kohtauksen?

Minä olen käyttänyt maskeja useasti ja olen astmaatikko. En ole saanut kohtauksia.

News Flash: astma oireilee eri ihmisillä eri tavoin ja eri asteisesti

Tämänhän toki tietäisitkin, jos olisit oikeasti astmaatikko. 

Vierailija
44/46 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kai siitä kauheasti voisi haittaakaan olla, jos jokin kauppa kokeilisi vaikka maskipakkotuntia aamulla riskiryhmätunnin perään. Kokeilisi, kerääkö suosiota. Uskon että etenkin pk-seudulla tällaiselle voisi olla kysyntää, koska tartuntoja on ja niin on väestöäkin. Jossain lähes koronavapaassa kunnassa taas ei olisi järkeä tällaisessa, tulisi tappiota ihan turhan takia.

Vierailija
45/46 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä kai siitä kauheasti voisi haittaakaan olla, jos jokin kauppa kokeilisi vaikka maskipakkotuntia aamulla riskiryhmätunnin perään. Kokeilisi, kerääkö suosiota. Uskon että etenkin pk-seudulla tällaiselle voisi olla kysyntää, koska tartuntoja on ja niin on väestöäkin. Jossain lähes koronavapaassa kunnassa taas ei olisi järkeä tällaisessa, tulisi tappiota ihan turhan takia.

Kaksi melko lailla kannattamatonta tuntia peräkkäin. Ei kiitos. t. kauppias

Vierailija
46/46 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan nimeni tähän adressiin, jos se koskee vain Uudenmaan aluetta eli koronapesää. Koko Suomea koskevana tällainen olisi puhdasta idiotismia ja veisi maskeja pois sieltä, missä niitä oikeasti tarvitaan.