Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä vaikutuksia huomasit, kun lopetit pitkään jatkuneen runsaan alkoholinkäytön?

Vierailija
29.05.2020 |

Positiivisia tai negatiivisia.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negatiivisia ja siksi en ole lopettanutkaan. Terveysriskit tiedän ja tunnen faktuaalisesti mutta tarvitsen ympäristön- ja työnvaihdoksen raittiuden saavuttamiseksi.

Vierailija
2/18 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin vuosi sitten, tosin join vähän, en kovinkaan runsaasti. Tarkoittaen, että Max 5 annosta, n.kerran 2kk:saa, ja ehkä kerran vuodessa kunnon humala.. mutta muutokset on mielialassa selkeät; virkeä olo, ei masennusmielialaa tai mielen ailahtelua.

Hyvinvointi lisääntyy, kun vkl voi tehdä oikeasti hyviä juttuja, saada kokemuksia jotka tissutellessa jäisi kokematta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin vuosi sitten, tosin join vähän, en kovinkaan runsaasti. Tarkoittaen, että Max 5 annosta, n.kerran 2kk:saa, ja ehkä kerran vuodessa kunnon humala.. .

Kysymyksen asettelu oli: "Pitkään jatkunut runsas alkoholinkäyttö."

Vierailija
4/18 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join päivittäin monta vuotta, loppuvaiheessa hanapakkaus riitti 2-3 päiväksi. Lopetin kerrasta. Vieroitusoireita ei tullut.

Yletön hikoilu, jota olin pitänyt vaihdevuosioireena, jäi pois päivässä parissa. Jatkuva yskä, jota olin pitänyt astmana, jota ei saada hoitotasapainoon, jäi pois ensimmäisen viikon aikana. Mielialakin muuttui masentuneesta pirteäksi jo hyvin pian lopettamisen jälkeen.

Vierailija
5/18 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No painoa lähti 15kg ja maksa-arvot tippui 67:sta 23:een. Kolestroliarvoihin ei mitään muutosta, vaikka lopetin myös tupakoinninkin. On henkisesti parempi olo, mutta rytmihäiriöt tuli tilalle näiden muutosten myötä. Jos jotain hyvääkin niin jotain pskaakin.

Vierailija
6/18 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää on

Vierailija
7/18 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt joku 2kk ilman ja suurin muutos on ehkä se, ettei tule enää niin voimakasta ahdistusta ja paniikkia, myöskin muutama kilo lähtenyt. Muuten on ihan yhtä väsynyt ja saamaton olo kuin ennenkin.

Vierailija
8/18 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään vieroitusoireita.

Vierailija
9/18 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juri tänään miettinyt pitäisikö heittää tämä liki jokailtainen tissuttelu mäkeen. Ei siitä suurta haittaa ole juuri nyt, suoriudun kaikesta mihin olen sitoutunut. Toisaalta kiloja on liikaa, rahaakin menee hukkaan enkä edes saa hönöttelystä juuri mitään. Jos nyt skarppaisi niin voisi palata aktiivisemmin asiaan sitten eläkkeellä.

Vierailija
10/18 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tämä on prosessi, lopetan juomisen yhä useammin yhä pitemmäksi aikaa. Nyt on raitis jakso, ollut jo 2.5 kk. Olen laihtunut, koska juominen lisäsi myös syömistä. Hengitys kulkee paremmin. Olen väsyneempi, koska heräilen öisin. Välillä tekisi mieli ottaa drinkki, mutta lähtee taas käsistä.

Vierailija
11/18 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on hoikempi ja energisempi, olen tehnyt uusia asioita ja jaksanut innostua. Toisaalta sosiaalinen elämä on täysin kuollutta, osittain tietenkin tästä ajasta johtuvaa. Olen juonut muutaman humalan ja seuraavana päivänä on ollut todella rankka väsymys ja masennus. En uskalla kännätä enää.

Vierailija
12/18 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olo on hoikempi ja energisempi, olen tehnyt uusia asioita ja jaksanut innostua. Toisaalta sosiaalinen elämä on täysin kuollutta, osittain tietenkin tästä ajasta johtuvaa. Olen juonut muutaman humalan ja seuraavana päivänä on ollut todella rankka väsymys ja masennus. En uskalla kännätä enää.

"When you choose healing over toxicity

it can get pretty lonely,

but I have to keep choosing

what's for me and keep remembering

chose this path."

❤️

Vierailija
13/18 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liskojen yöt

Vierailija
14/18 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään vieroitusoireita.[/quote

Kyllä ne kestää. Kannattaa ajoittaa lomaan jos on töissä. Unettomuus ja sydämentykytys tyypillisiä.

Vierailija
15/18 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tämä on prosessi, lopetan juomisen yhä useammin yhä pitemmäksi aikaa. Nyt on raitis jakso, ollut jo 2.5 kk. Olen laihtunut, koska juominen lisäsi myös syömistä. Hengitys kulkee paremmin. Olen väsyneempi, koska heräilen öisin. Välillä tekisi mieli ottaa drinkki, mutta lähtee taas käsistä.

Tuo on hyvä suunta. Kannattaa kokeilla muutamannkuukauden raittiutta jos ajatus lopullisesta lopettamisesta hirvittää. Nuo voi selvittää oloa jo paljon ja innostaakin.

Itse lopetin viidenkympin lähestyessä kun tajusin miten kusisesti mulle voi yksineläjänä käydä. Nyt vuosi takana. Pitäisi enää löytää ne ihmiset, joiden kanssa viihtyä selvinpäin. Ehkä jotain ulkoiluun, liikuntaan liittyvää.

Vierailija
16/18 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihdelinkki.fi:ssä on keskusteluja myös raitistujille ja vähentäjille, jos tarvitsee vertaistukea.

Vierailija
17/18 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unen laatu parani. Iho näyttää paremmalta. Energiaa on enemmän ja mieliala on parempi.

Ja painokin tippui.

On taas vähän kuin lapsi, maailma on täynnä kaikkea mielenkiintoista ja sitä jaksaa tutkia uusia asioita ihan eri tavalla.

Vierailija
18/18 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkkiä runsaasta käytöstä lopettaminen voi olla hengenvaarallista. Mun puoliso ei ollut koskaan edes humalassa niin, että olisin tajunnut sen juovan multa salaa, mutta lopetettuaan päivittäisen tisuttelun se päätyi sairaalaan vieroitusoireidensa kanssa ja oli 2 vrk tosi huonossa kunnossa. Jutelkaa pliis asiantuntijan kanssa ennen lopettamista.

Mä en alkoholinkäytön lopettamisessa näe kuin hyviä puolia: ilmapiiri kotona on leppoisampi, puoliso nukkuu paremmin eikä ole aina niin väsynyt, vatsavaivat ovat historiaa, nämä nyt ainakin. Painokin on tippunut paljon ja toivon sen myötä saavani entistä pirteämmän puolison itselleni. Nyt kun en enää kaupassa käydessäni osta puolisolle sitä paria julkisesti juotua kaljaa tai itselleni siideriä tai punkkua, rahaakin säästyy yllättävänkin paljon.