Normaaleja ihmisiä -sarja Ylellä
Joko olette ehtineet katsoa? Mitä piditte? Mielestäni erittäin koukuttava ja liikuttava sarja, jonka jaksoi katsoa alusta loppuun. Nuorten päähenkilöiden haparoivassa rakkaudessa on monille jotain tuttua. Kritisoitavaakin sarjasta kyllä löytyy.
Kommentit (127)
Sarja on mun mielestä ns. ajattelevan ihmisen sarja, joten kaikki eivät siitä ikinä tule pitämään. Sarjan katsomiseen ei mielestäni pitäisi vaikuttaa katsojan ikäkään, sillä katson minäkin ohjelmia eläkeläisistä, vaikka eläkeikään vielä pitkä aika... Sarja kertoo inhimillisyydestä ja tällä kertaa nuorista ihmisistä kasvuvaiheessa. Piste. Ylen sivuilla oli ihan mielenkiintoinen juttu sarjasta https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/06/12/miksi-normaaleja-ihmisia-on-ni…
Tirkistelevän ihmisen sarja se on.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olen sivistymätön moukka mutten tajunnut tämän sarjan syvällisyyttä ja hehkutusta. Katsoin putkeen ja pidinkin mutta mitään erikoista kehitystarinaa tms en siitä löytänyt. Melko lattea juonellisesti.
Samaa mieltä. Tylsä oli.
Puuduttava sarja. Vaivoin sain kaikki jaksot katsottua, mutta ei siitä oikein mitään jäänyt käteen.
Kyllä voi olla ihmisillä erilaisia käsityksiä. Ettei päähenkilöillä muka ollut mitään kemiaa? Whaat.... Harvoin on yhtä paljon kemiaa minun mielestäni. Luontevia ja kuumia seksikohtauksiam
Pääosanesittäjät laskelmoivia pyrkyreitä jotka lähteneet sarjaan koska tiesivät että tietyillä kohtauksilla saavat julkisuutta ja uralle vauhtia.
Reittä pitkin etenijöitä. Kirjaimellisesti.
Huhuu fanit! Kai huomasitte jo tämän?
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/645f1f76-f054-4f79-a847-2e34135…
"Sarja saa kaksi jaksoa lisää jo tällä viikolla osana RTÉ Does Comic Relief -hyväntekeväisyystapahtumaa. Toistaiseksi ei ole tiedossa, milloin jaksot tullaan näyttämään Suomessa. Erikoisjaksoissa tullaan näyttämään katsojille, mitä nuorten elämässä tapahtui jo ilmestyneiden jaksojen jälkeen. Luvassa on myös aikahyppy."
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/645f1f76-f054-4f79-a847-2e34135…"Sarja saa kaksi jaksoa lisää jo tällä viikolla osana RTÉ Does Comic Relief -hyväntekeväisyystapahtumaa. Toistaiseksi ei ole tiedossa, milloin jaksot tullaan näyttämään Suomessa. Erikoisjaksoissa tullaan näyttämään katsojille, mitä nuorten elämässä tapahtui jo ilmestyneiden jaksojen jälkeen. Luvassa on myös aikahyppy."
Jee! Toivottavasti YLE saa hankittua lisäjaksot pian.
Täytyy sanoa että ensimmäisen jakson jälkeen mielenkiintoni kyllä heräsi. Ja minä joka harvoin liikutun mistään sarjoista tai elokuvista, niin aloin jossain kohdin tihrustamaan itkua. Jotenkin samaistuin päähenkilöiden kokemaan ulkopuolisuuteen ja huonommuuden tunteeseen. Tykkäsin myös jossain määrin niistä peuhaamiskohtauksistakin :D
Kannattaa katsoa :)
Aika moni tässä ketjussa osasi poimia samoja asioita sarjasta kuin esim Hesarin kriitikko eli että päähenkilöt eivät yksinkertaisesti osanneet / kyenneet aluksi tulemaan toisiaan ja luomaan toimivaa parisuhdetta, mutta kasvoivat ja kehittyivät sarjan edetessä.
Hittikirjaan perustuva uutuussarja on puhuttanut peittelemättömien seksikohtausten vuoksi – Oikeasti se on hieno kuvaus ihmissuhdetaitojen kehityksestä https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006522069.html?share=e6c85ca18e772f…
Onkohan jatko-osilla Sally Rooneyn hyväksyntä tai onko ollut mukana kehittelemässä tarinaa?
Olihan tuo ihan verrattain laadukas sarja. Minulle jäi silti aika vaikutelma aika ohuesta tarinasta. Novellina tuo menisi mutta kirja kuulostaa vähän liioitellulta.
Olen ihmetellyt kirjailijan hehkutusta ”kypsäksi” koska mitään järisyttävän kypsää ei minusta tarinassa ollut. Keskimääräiselle ihmiselle varmasti menee jo yli hiusrajan mutta ei tuo minusta silti erityisen hehkutuksen arvoinen ollut. Esimerkiksi norjalainen ”Unelmien maa” hakkasi minusta sen mennen tullen.
En ole vielä katsonut mutta mitä oleellista nuo lukuisat seksikohtaukset, jossa ilmeisesti näytetään kaikki, tuo sarjaan? Ihan oikeasti? Vai onko kyse siitä että seksillä saa huomiota ja rahaa, ja ilman seksiä sarja olisi vain perus nuorisodraama?
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä katsonut mutta mitä oleellista nuo lukuisat seksikohtaukset, jossa ilmeisesti näytetään kaikki, tuo sarjaan? Ihan oikeasti? Vai onko kyse siitä että seksillä saa huomiota ja rahaa, ja ilman seksiä sarja olisi vain perus nuorisodraama?
Ei tuossa minusta seksillä mitenkään erityisesti mässäily. Eikä todellakaan näytetty ”kaikkea”. Jos joku pelkän ”seksin” takia katsoo sarjaa, pettyy kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Olihan tuo ihan verrattain laadukas sarja. Minulle jäi silti aika vaikutelma aika ohuesta tarinasta. Novellina tuo menisi mutta kirja kuulostaa vähän liioitellulta.
Olen ihmetellyt kirjailijan hehkutusta ”kypsäksi” koska mitään järisyttävän kypsää ei minusta tarinassa ollut. Keskimääräiselle ihmiselle varmasti menee jo yli hiusrajan mutta ei tuo minusta silti erityisen hehkutuksen arvoinen ollut. Esimerkiksi norjalainen ”Unelmien maa” hakkasi minusta sen mennen tullen.
Tiedätkö mistä tuon Unelmien maan voisi katsoa? On näköjään ollut Yle Areenassa, muttei ole enää. Areenassa on muutenkin tosi moni kiinnostava sarja vain lyhyen ajan katsottavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/645f1f76-f054-4f79-a847-2e34135…"Sarja saa kaksi jaksoa lisää jo tällä viikolla osana RTÉ Does Comic Relief -hyväntekeväisyystapahtumaa. Toistaiseksi ei ole tiedossa, milloin jaksot tullaan näyttämään Suomessa. Erikoisjaksoissa tullaan näyttämään katsojille, mitä nuorten elämässä tapahtui jo ilmestyneiden jaksojen jälkeen. Luvassa on myös aikahyppy."
Jee! Toivottavasti YLE saa hankittua lisäjaksot pian.
Nämä kaksi hyväntekeväisyyttä varten tehtyä lyhyttä sketsiä ovat nähtävillä YouTubessa. Eivät ole siis varsinaista jatkoa sarjalle. Toisessa sketsissä on mukana Fleabagin Hot Priest ja toisessa vanhempia Mariannea ja Connellia esittävät eri näyttelijät. Ihan hauskoja olivat.
Vierailija kirjoitti:
Nämä kaksi hyväntekeväisyyttä varten tehtyä lyhyttä sketsiä ovat nähtävillä YouTubessa. Eivät ole siis varsinaista jatkoa sarjalle. Toisessa sketsissä on mukana Fleabagin Hot Priest ja toisessa vanhempia Mariannea ja Connellia esittävät eri näyttelijät. Ihan hauskoja olivat.
Mä sain kuvan, että kyseessä olisi kaksi täysimittaista jaksoa eikä lyhyttä sketsiä.
"Daisy Edgar-Jones ja Paul Mescal uusivat roolinsa uusissa jaksoissa. Jaksojen ohjaajana jatkaa Lenny Abrahamson."
– Nämä ovat hyvin erityisiä jaksoja. Paljon parempia kuin mikään meidän aiemmin tekemämme, Comic Relief -tapahtuman perustaja Richard Curtis kommentoi radiossa tällä viikolla."
Jos joku väittää toimintaa tai replikointia epäuskottavaksi, ei hän ilmeisesti ole elänyt nuoruutta ja nuorta aikuisuutta, jolloin ei aina olla kovin loogisita / rationaalisia.
Olen keski-ikäinen ja kyynistynyt kurppa, mutta muutamassa kohdassa itketti. Katkeransuloisuus vetoaa. Tunne omituisuudesta, epäkelpoisuudesta, ulkopuolisuudesta, fyysisen rakkauden (jossa intensiteetti, yhteys, orastava rakastuminen) ihanuudesta, kommunikoinnin vaikeudesta yms. on kaikki tuttua omasta (lähinnä taaksejääneestä) elämästä. Kuten muutkin ovat täällä kertoneet.
En yleensä välitä seksikohtauksista, mutta tässä sarjassa se oli perusteltua, sillä seksi näytettiin aistillisuuden ja maagisen yhteyden kautta.
Kuvaus oli taidokas, samoin ohjaus.
Ei ehkä täydellinen, mutta silti aika hieno sarja! Kirjaa en ole lukenut.
Joku tuossa jo kyselikin, että miksi se Mariannen veli oli niin MulQ, ja siihen vastattiin, että oli ottanut isännän paikan talossa. Eikö se äiti kuitenkin vihjaissut, ettei ole tyytyväinen pojan asumiseen / kukkoiluun, mutta ettei kai sitä voi poiskaan heittää? Alan oli tietysti myös kateellinen Trinityyn päässeelle siskolleen.
Kerrottiinko kirjassa, miten / miksi se niiden isä oli kuollut?
Miksi Denise vaati Mariannen syntymäpäivänä tekstiviestillä Dublinin kämpän avaimia takaisin?
Oliko jatkoa sille, kun Marianne sai pataansa Alanilta ja sen jälkeen Connell uhkaili Alania? Vai mikä oli syy välirikkoon? Eihän noilla toki kovin lämminhenkistä muutenkaan ollut, mutta ainakin aluksi äiti oli kuitenkin ihan asiallinen tyttärelleen. Lopulta ei edes tervehtinyt Mariannea, Connellia ja Lorrainea.
Ehkä olen sivistymätön moukka mutten tajunnut tämän sarjan syvällisyyttä ja hehkutusta. Katsoin putkeen ja pidinkin mutta mitään erikoista kehitystarinaa tms en siitä löytänyt. Melko lattea juonellisesti.