Kerätään Pieni talo preerialla-sarjan järjettömyyksiä/epäloogisuuksia
-Vitivalkoiset silitetyt paidat tilanteessa kuin tilanteessa -Koulu ja kirkko ovat sama rakennus, kuitenkin kirkossa sunnuntaina on vain muutama perhe vrt. koulun oppilaisiin -Tulipalossa pikkulapsen voi laskea puroon turvaan, josta tämä löytyy samasta kohtaan Jatkakaa!
Kommentit (3159)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää Albertin (Lauran ottoveli) keskeltä liian alas menevä ylähuuli.
Juu, siinäpä vasta onkin järjettömyys/epäloogisuus.
Järjettömän kummallinen ylähuuli.
Adam ärsyttää minuakin. Oudon näköinen ukko ja ne hiukset.
Maryn hiustenväri, Mary esitettiin sarjassa vaalea hiuksisena, sit kun se on aikuinen niin sit yks kaks tummat, melkein mustat hiukset...
Yhdessä jaksossa löysi Isänsä kanssa sen vauvan sieltä joen läheltä, ottivat sen mukaansa antoivat nimeksi Grace. Oikea äiti löytyi ja isä, sanoivat pitävät Lauran antaman nimen Grace.
No sitten Caroline synnyttää sen lapsen ja sen nimi on myös Grace o.o
Hiustenväri kirjoitti:
Maryn hiustenväri, Mary esitettiin sarjassa vaalea hiuksisena, sit kun se on aikuinen niin sit yks kaks tummat, melkein mustat hiukset...
Itsellä hiekanharmaan/ruskean väriset nuorena, nyt mustat. Tosin tämä muutos alkoi tapahtua pikkuhiljaa ei äkillisesti.
Vierailija kirjoitti:
Hiustenväri kirjoitti:
Itsellä hiekanharmaan/ruskean väriset nuorena, nyt mustat. Tosin tämä muutos alkoi tapahtua pikkuhiljaa ei äkillisesti.
Minun serkulla tuo hiustenvärin vaihtelu tapahtuu vuodenajan mukaan. Kesäisin tosi vaaleat hiukset, talvella todella tummanruskeat, lähes mustat. Vinhan näköistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää Albertin (Lauran ottoveli) keskeltä liian alas menevä ylähuuli.
Juu, siinäpä vasta onkin järjettömyys/epäloogisuus.
Ai juu. Minä muistin, että mikä sarjassa ärsyttää.
Sen Albertin keskeltä roikkuv ylähuuli ärsyttää.
Sarjan miehet eivät ole kovin komeita.
Lauran ek ihastus on kummallisen näköinen. Liian suuri pää ja kaula suhteessa muuhun kroppaan.
Se punatukkainen.
Tuon näyttelijän kannattaisi suosia lyhyttä ja litteää tukkaa.
Tuollainen suuri hiuspehko vain suurentaa sitä päätä tai vaikutelmaa päästä.
Miten sillä on niin valta pää ja kaula. Ihan kuin kehitysvammainen olisi.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä kun yhdessä jaksossa kerrottiin Albertin valmistuneeksi lääkäriksi. Viimeisimmissä kuoli veritautiin x?
Jossain jaksossa tusiaan väitettiin Albertin palaavan lääkärinä Walnut Groveen, mutta sarjan tosi hölmössä lopussahan koko Walnut Grove räjäytetään.
Mihin kaikki uudet oppilaat katoaa yhtäkkiä, esim se intiaanipoika täplikäs kotka joka tuli kouluun ja isoisä tuli vielä ilmoittamaan itse koululuokalle pojan kiusaamistapauksen jälkeen, että minun lapsenlapseni tuli tänne kouluun ja täällä myös pysyy. Mutta seuraavassa jaksossa ei olekaan enää koulussa. 🤔
Isukin ei tartte sanoa tytöille kuin muutama lohduttava sana, niin lapsen paha mieli on poissa ja ongelma ratkaistu ja taas kaikki on onnellisia ja iloisia. Oli miten iso ongelma tahansa, se on muutamalla lauseella korjattu ja unohdettu. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Mihin kaikki uudet oppilaat katoaa yhtäkkiä, esim se intiaanipoika täplikäs kotka joka tuli kouluun ja isoisä tuli vielä ilmoittamaan itse koululuokalle pojan kiusaamistapauksen jälkeen, että minun lapsenlapseni tuli tänne kouluun ja täällä myös pysyy. Mutta seuraavassa jaksossa ei olekaan enää koulussa. 🤔
Lännenmiehet toteuttaneet kovemman käden oikeutta, jota ei perhesarjassa ole erikseen voitu näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Tämä lähinnä huvittaa, mutta Caroline ja Charles syövät monessa jaksossa popcornia sängyssä.
Siinä ei ole mitään omituista. Maissia on viljelty noin 10 000 vuoden ajan, ja New Mexicon osavaltiosta on löydetty 4 000 vuotta sitten paahdettua popcornia. Ingallsien asuinseudulla viljeltiin maissia, joten epäilemättä syötiin myös poppareita.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä ihan totta, miten tässä ketjussa on pidetty Ingallseja sekä epärealistisen rikkaina että epärealistisen köyhinä sarjassa, niin molemmat taitavat olla totta riippuen jaksosta. Yhdessä jaksossa Charles ei pystynyt ostamaan ruokaa perheelleen velkojen takia, kun ei saanutkaan työtä tai palkkaa sahalta (jättikö siis myös aiemmista töistä palkan maksamatta, ja jos näin niin olisiko sellainen ollut tuohon aikaan laillista tai realistisesti tapahtuva ongelma?), ja seuraavassa jaksossa lähdetään isoon kaupunkiin viemään Mary silmälääkärille. Oikeassa elämässä toinen isoisistäni ei saanut lapsena silmälaseja tai päässyt silmälääkärille perheen köyhyyden takia, vaikka näköongelmista oli huomattavaa haittaa koulunkäynnille, ja näköä tutkittiin ensimmäisen kerran vasta kutsuntojen yhteydessä. Tämä siis 1930-40-lukua.
Sarjaa ei ole rakennettu silleen, että seuraavassa jaksossa tapahtuva asia olisi ajallisesti heti sen jälkeen, mihin edellinen jakso päättyi. Jaksot rakentuvat yleensä jonkin teeman ympärille. Muistaakseni sahan vaikeudet johtuivat siitä, että pankki kaatui. Ketjureaktio ulottui myös Ingallseihin. Tilapäisesti oli erittäin tiukkaa. Toisessa jaksossa sitten toinen teema.
Silmälasien hankkiminen Marylle 1870-luvulla on mielestäni täysin mahdollisuuksien rajoissa oleva juttu, vaikka tosielämässä Marylla ei ole ilmeisesti ollutkaan silmälaseja ennen sokeutumista. Ingallsithan pitivät tärkeänä tyttöjen koulunkäyntiä, ja Mary saatiin kovalla työllä ja valtion tuella lähetettyä sokeainkouluunkin. Luulen kuitenkin, että niin kauan kuin kyse oli tavallisesta taittovirheestä, sopivat silmälasit koulukäyttöön olisi yritetty löytää jonkun kiertävän silmälasikauppiaan valikoimista. Lievään taittovirheeseen ei varmaan olisi ostettu vielä mitään. Mutta en tiedä, olisi mielenkiintoista jos joku aiheeseen paremmin perehtynyt kertoisi tarkemmin.
-Miksi Carrieta kannetaan ja riepotellaan kuin Molla-Maijaa? Miksei saa vapaasti kävellä ja touhuta? Epäilin välillä jo erityislapseksi kehon asentojen takia.
-Töitä saatetaan tehdä valkoinen mekko päällä sen likaantumatta.
-Suurienkin tragedioiden jälkeen äiti vain hymyilee ihastuneena, kun isä vähän lepertelee jotakin kaunista
Pidän kyllä sarjasta, mutta nuo ovat pistäneet silmään.
Kamalaa, kun mennään hevoskärryillä, joissa on vain ihan pienet matalat käsinojan tapaiset ja otetaan vielä lapsi syliin siihen.
Eikö siitä putoaisi helposti. Jo pienessä kuopassa, jos hevonen horjahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä kun yhdessä jaksossa kerrottiin Albertin valmistuneeksi lääkäriksi. Viimeisimmissä kuoli veritautiin x?
Jossain jaksossa tusiaan väitettiin Albertin palaavan lääkärinä Walnut Groveen, mutta sarjan tosi hölmössä lopussahan koko Walnut Grove räjäytetään.
Kuoliko se Albert?
Näköjään jaksot eivät tule ihan oikeassa järjestyksessä. Välillä Nelliin ravintolan nimi on Nellie’s ja sitten joka toisessa jaksossa Caroline’s.
Ärsyttävää, kun ei selitetä yhtään,että mitä joillekin sarjasta poistuneille hahmoille on tapahtunut. He vaan häviävät jonnekin. Esim. se tummaihoinen lääkäri, joka tuli tohtori Bakerille apulaiseksi. Hän tuli vakituiseksi avuksi Bakerille, seuraavissa jaksoissa häntä ei enää näkynytkään missään.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävää, kun ei selitetä yhtään,että mitä joillekin sarjasta poistuneille hahmoille on tapahtunut. He vaan häviävät jonnekin. Esim. se tummaihoinen lääkäri, joka tuli tohtori Bakerille apulaiseksi. Hän tuli vakituiseksi avuksi Bakerille, seuraavissa jaksoissa häntä ei enää näkynytkään missään.
Jossain myöhemmässä jaksossa, jossa Baker ja Caroline lähtivät joitamaan jotain kulkutautia muualle, Baker mainitsee, että hänen potilaansa voi hoitaa tämä toinen, musta lääkäri.
Vielä myöhemmässä jaksossa Walnut Grovessa asuu (ilmeisesti asunut koko ajan) myös eläkeikää lähestyvä tohtori. Hän sokeutuu ja hänen potilaansa siirtyvät Bakerille.
Lauran ek ihastus on kummallisen näköinen. Liian suuri pää ja kaula suhteessa muuhun kroppaan.
Se punatukkainen.